• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zijn mensen met ADHD slechte(re) chauffeurs?

Auteur: robbie, gepost 28 juni 2012 om 08:09 – 56 Reacties

Jochem Myjer en een Renault Twingo


Zelf kwam ik er enkele maanden geleden pas achter dat mensen met ADHD blijkbaar als een ‘gevaar op de weg’ worden gezien door de overheid. Ze moeten daarom allerlei speciale maatregelen nemen met betrekking tot hun rijbewijs. Is dat eigenlijk wel terecht? Minister Melanie Schultz-van Haegen gaat nu kijken of er iets aangepast kan worden.

Momenteel is het zo dat mensen die behandeld worden voor ADHD elke 3 jaar een (dure) herkeuring moeten ondergaan om hun rijbewijs te mogen behouden. Aangezien het verkiezingstijd is heeft SP-Kamerlid Farshad Bashir een motie ingediend om deze regel te laten verdwijnen.

Volgens hem zijn ADHD’ers net zo veilig (of onveilig) als andere verkeersdeelnemers. Ook zou de ziekte niet erger worden als mensen het eenmaal hebben, dus is er weinig reden om je elke 3 jaar te laten keuren.

De motie van de SP wordt in elk geval gesteund door PvdA, GroenLinks, Partij voor de Dieren, lid-Brinkman en de PVV. Toch is minister Schultz niet zo blij met dit plan. Ze wil namelijk eerst een advies afwachten van de Gezondheidsraad en daarna wil ze een besluit nemen. Ze stelt:

“Ik wil niet verantwoordelijk zijn – samen met de Kamer omdat u de motie steunt – als er toch een ongeluk gebeurt zonder dat ik het advies heb afgewacht.”

In deze tijden waarin volgens mij zo’n beetje elke kind het label ADHD opgeplakt krijgt is zo’n 3-jaarlijkse herkeuring natuurlijk wel een lekkere melkkoe voor het CBR/de overheid. Zou dat soms de reden zijn waarom ze niet willen afschaffen? Of zouden ADHD’er een (groter) gevaar zijn in het verkeerd?

Met dank aan @toyotafortuner voor de tip!

Ook interessant!

  • Jongeren die rijden zonder rijbewijs neemt toe
  • 'Strengere keuring voor ouderen met een rijbewijs'
    'Strengere keuring voor ouderen met een rijbewijs'
  • 70 jaar ZONDER rijbewijs
    Man rijdt 70 jaar (!) zonder rijbewijs
  • Zo duur is een rijbewijs anno 2021

Nieuwste artikelen

  • Configureer een BMW alsof het weer 2005 is
  • ‘Verboden’ versie van de Toyota GR Supra bestaat nu alsnog
  • Controversiële crossover gaat nóg controversiëler worden
  • Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
    Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
FacebookTweetPinLinkedIn

farshad-bashir, melanie-schultz-van-haegen, rijbewijs, sp, Verkeer

Vorig bericht: « CL65 AMG-lookalike hangt op ’t randje
Volgend bericht: Vervuilende auto’s volgend jaar verboden in Utrecht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pordon zegt

    28 juni 2012 om 08:24

    Naast het ADHD-labellen lijkt het er tegenwoordig ook op alsof elk kind dyslexie heeft.

    Maargoed, ik zou echt geen idee hebben of ADHD invloed heeft op iemands rij-eigenschappen… kan me het opzich wel voorstellen dat het enigszins invloed heeft maar ADHD komt toch ook in allerlei gradaties?

    Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      28 juni 2012 om 08:40

      @Pordon: ADHD hebben sommigen last van concentratieproblemen. op dat gebied zo het nog wel eens kunnen kloppen. maar of ze daardoor slechter gaan rijden?

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        28 juni 2012 om 19:48

        @bruinbeer: Ik heb ADD, een vorm van ADHD, en ik kan gewoon normaal rijden. Nog nooit een ongeluk gehad.

        Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      28 juni 2012 om 08:55

      @Pordon:
      Indeed!
      Het is de laatste tijd wel de trend, om bij elk kind het labeltje ADHD/PDD-NOS/ADD/Autisme/Dyslexie etc op te plakken…

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        28 juni 2012 om 09:00

        @faalhaas:

        Vroegah noemden ze het gewoon een kutkind of slechte opvoeding.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          28 juni 2012 om 09:04

          @jack_abarth: idd, jantje was een beetje druk of pietje had moeite met lezen…
          Ik ken en zie zat mensen zonder adhd die ze ook hun rijbewijs laten houden terwijl die een veel groter gevaar op de weg zijn… Mensen met adhd 1x laten keuren en dan is het goed imho

          Login om te reageren
          • undifined1 zegt

            28 juni 2012 om 09:54

            @darkpluisje: volgens mij komt dat omdat er op de basisschool alleen maar juffen zijn bijna, die kunnen niet met de wat drukkere jongetjes omgaan (zijn bijna altijd jongetjes die adhd hebben) en dan zeggen ze maar dat hij adhd heeft, en krijgt de school subsidie.

            Deze keuringsregel, is er natuurlijk alleen maar voor om die subsidie weer terug te krijgen.

            Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          28 juni 2012 om 10:20

          @jack_abarth: Omg, eindelijk. Ze hebben tegenwoordig voor elk plekje/vlekje/trekjes verdomme een “ziekte” of “aandoening” of “handicap” bedacht. Ik noem het gewoon afwijkingen, want dat zijn het. Het worden er ook steeds meer lijkt wel. Toen ik op school zat kregen degene met “dyslexie” of “ADHD” extra veel aandacht en aangepaste tentamens.. Typisch Nederlands, niet klaarstomen om ertussen te passen maar gewoon achterlijk houden.. Sterker nog, het is niet “cool” om géén afwijking te hebben lijkt wel.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            28 juni 2012 om 19:04

            @kaasboerin: haha, geef je gelijk.. ik heb ADHD maar keek altijd raar op als ze me dingen aanboden, heb nooit hulp gehad verder.. en dat zogenaamde ”rugzakje” vond ik al helemaal een belachelijk aanbod..

            medicijnen hoef ik ook niet..

            ik ben wat drukker soms, en ik denk soms wat minder.. noem me gek.. maar laat me lekker!

            Login om te reageren
        • wheelzzz zegt

          28 juni 2012 om 14:16

          @jack_abarth:
          Precies, en waar ik me ook zo aan stoor zijn al die andere k*t stickers van tegenwoordig:
          – Iedereen krijgt maar ‘kanker’, vroeger moest ie zich maar aanpassen met die kutbult
          – En al die mensen die huiliehuilie ‘een bril nodig hebben’, joh je hebt toch ogen? Gewoon beter leren kijken, anders stokslagen, zal je ns zien hoe snel ie toch goed kijken kan!
          – En niet t vergeten al die t*ringlui die MS hebben. “doet opeens hun spier t niet meer” jaja, zijn gewoon steuntrekkende watjes die zelfs nog te lui zijn om te lopen.
          Weet je, ik ben helemaal klaar met die stickers…

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            28 juni 2012 om 15:15

            @wheelzzz:

            Jij hebt zeker niet bij mij op +1 geklikt of wel?

            Login om te reageren
    • mierenneuker zegt

      28 juni 2012 om 09:01

      @Pordon: ADHD is gewoon fysiologisch te meten (in bloed kijken naar de hoeveelheid dopamine), dus het is zeer zeker niet zomaar een label die je plakt op mensen. En dyslexie is ook (in mindere mate) meetbaar, in fMRI zijn zeker bij echte dyslecten wat te zien.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        28 juni 2012 om 09:21

        @mierenneuker:

        Wat Pordon volgens mij bedoelt is dat ouders al gauw zeggen dat hun kind ADHD heeft maar dat het niet medisch bewezen is. Dat zijn meestal ook dezelfde ouders met de uitspraak: “Dat doet die van ons nooit”…

        Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        28 juni 2012 om 09:32

        @mierenneuker: het enige wat ik daarvan kan vinden is dat er verbanden zijn gelegd tussen dopamine en bloedsuikergehalte en adhd maar dat er g een onuisluitend bewijs is…
        Alle adhd diagnoses die ik ken zijn dan ook gesteld aan de hand van tests en vragenlijsten, niet bloedonderzoek… Daar kan je je dus neit blind op staren en maakt dingen niet volledig meetbaar..

        Login om te reageren
  2. Jansen zegt

    28 juni 2012 om 08:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. kjeld zegt

    28 juni 2012 om 08:46

    Voor zover ik weet slik je ritalin als je ADHD behandeling hebt.
    Dit is eigenlijk een amfetamine (speed achtig) en dus een drug.
    Persoonlijk vind ik het dus erg goed als mensen met zware medicijnen vaak getest moeten worden.
    Zelfde voor pijnstillers graag.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      28 juni 2012 om 18:42

      @kjeld: ik heb ADHD, en ik slik geen ritalin, wel gehad maar daar werd het 10 keer erger van.. zonder medicijnen nog altijd het beste voor mij..

      en jup, heb een 3 jarig rijbewijs..

      Login om te reageren
  4. Hubert zegt

    28 juni 2012 om 08:49

    Probleem is dat ADHD ook vaak samen gaat met andere gedragsaandoeningen.
    Dus zo gek zijn die keuringen nog niet.
    Vooral omdat het verkeer steeds complexer wordt en steeds meer aandacht en concentratie vraagt. (Probleempuntje bij ADHD-ers)

    Login om te reageren
  5. bigcar zegt

    28 juni 2012 om 08:59

    @dennisr: dude, kom er maar in, als iemand hierover recht van spreken heeft ben jij het wel!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      28 juni 2012 om 18:46

      @bigcar: Tja wat moet je er nog over zeggen..

      ik kom voor de keuring en krijg te horen dat ADHD juist heel goed kan zijn omdat mensen met ADHD snel handelen, niet nadenken maar doen.. kan je ook als slecht zien, het is maar hoe je er het best aan verdient..

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    28 juni 2012 om 09:02

    Best slim van Farshad Bashir, de ADHD generatie heeft inderdaad de rijbewijs leeftijd bereikt en is ook stem gerechtigd geraakt, dus als je jezelf opwerpt als kamerlid dat opkomt voor de ADHD generatie wordt je misschien zomaar herkozen.
    Een regelmatige herkeuring lijkt me een goed idee, maar dan door de huisarts. Ik denk dat velen van de ADHD generatie gewoon volwassen worden en dan van die diagnose verlost kunnen worden.

    Login om te reageren
  7. bonkers zegt

    28 juni 2012 om 09:28

    Daar ben ik blij om, heb het zelf ook. En ik heb nog nooit zelf schade gereden. Ik moet wel toegeven dat ik vaak wat aan de harde kant rijd

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    28 juni 2012 om 09:29

    Op ABHD komen toch juist goeie chauffeurs?
    http://www.abhd.nl

    Login om te reageren
  9. flyinglotus zegt

    28 juni 2012 om 09:38

    Ik heb zelf ook het plakkaat adhd opgeplakt gekregen en ben bezig met mn rijlessen. zelf heb ik er geen last van tijdens rijden, ook als ik vergelijk met medeleerlingen maak ik geen andere/gekke fouten. maar tijdens mn rijlessen is het mondje dicht vanwege dit soort 3jarige controle kul

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 juni 2012 om 10:07

      @flyinglotus: dat is niet zo slim…

      Als je ooit bij een ongeluk betrokken bent dan komt de verzekering er zo achter dat jij het label ´ADHD´ opgeplakt hebt gekregen. En aangezien je dat verzwegen hebt ben je dan niet verzekerd.

      Login om te reageren
      • rooster zegt

        28 juni 2012 om 10:35

        @robbie:
        Ik denk niet dat de verzekering bij elk ongeluk in iemands medisch dossier gaat snuffelen

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          28 juni 2012 om 10:57

          @rooster: Sterker nog, dan fraudeer je. Dan kom je dus op de zwarte-lijst en kan je alleen nog maar bij Rialto met geluk. Die 500% vraagt.

          Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          28 juni 2012 om 11:15

          @rooster:

          Bij wat blikschade niet nee, maar wanneer jij iemand dood of zelfs invalide rijdt zou ik er toch niet gek van staan te kijken.

          Login om te reageren
        • robbie zegt

          28 juni 2012 om 11:37

          @rooster: reken er maar op dat ze er achter komen. Als je het verzwijgt pleeg je fraude.

          Wat doe je liever? Elke 3 jaar jezelf laten keuren (voor een bescheiden bedrag) of je leven lang betalen omdat je iemand kreupel hebt gereden en je verzekering niet uit wil betalen omdat je fraude hebt gepleegd?

          Ik zou het wel weten.

          Login om te reageren
          • tritone zegt

            28 juni 2012 om 19:12

            @robbie: Maar jij bent het braafste jongentje van de klas en jij hebt het ook niet, das makkelijk praten!

            Login om te reageren
      • flyinglotus zegt

        29 juni 2012 om 00:08

        @robbie: Ik zeg niet dat ik het er helemaal mee eens ben, dat ”verzwijgen van” idee, maar ik heb een voorbeeld uit de praktijk die mij toch heeft overtuigd om het wel te doen.
        Er is een kennis van mij ook met adhd die al 2 jaar (TWEE JAAR) bezig is met het papierwerk en rompslomp te regelen, voor dat zij ook maar mag beginnen met lessen. Dat allemaal alleen omdat ze te eerlijk is geweest..

        ik geef toe dat het feitelijk een stomme keus is, maar in de praktijk gaat t niet werken..
        Het is een risico die volgens mij veel mensen nemen, alleen niet over gesproken word.

        En het doodrijd verhaal heeft wel een beetje hoog ”als als als” gehalte. Oke, stel het gebeurd, dan maak ik me hier niet het meest zorgen om, meer om het slachtoffer ;)

        Login om te reageren
    • dennisr zegt

      28 juni 2012 om 18:44

      @flyinglotus: & @robbie: dat is idd de reden dat ik het wel gedaan heb, omdat het namelijk in mijn dossier vermeld staat, is dat niet het geval (zoals bij de meeste, want zoals in het artikel krijgt idd iedereen die stempel) dan zou ik niks zeggen..

      Login om te reageren
  10. 964rs zegt

    28 juni 2012 om 09:42

    Heb zelf ook ADHD maar ik heb ook mn racelicentie.
    En ik kan nou niet zeggen dat ik nou echt anders rond rij. behalve dan dat ik veel zeg tijdens t rijden.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      28 juni 2012 om 11:40

      @964rs:

      Ik heb ook weinig problemen met rijden zolang ik iets te doen heb. Die racelicentie verbaasd me dus niets. Ik denk dat je meer problemen hebt met routine dan met iets dat je aandacht vraagt.

      Login om te reageren
      • 964rs zegt

        28 juni 2012 om 15:34

        @Hupke: dat is alleen als ik lang moet concentreren. maar met racen is dat t probleem niet vanwege de adrenaline

        Login om te reageren
    • tritone zegt

      28 juni 2012 om 19:05

      @964rs: Ik praat ook graag tijdens het rijden, laat je eens checken door een eerlijke arts, je hebt vast niets.

      Login om te reageren
      • 964rs zegt

        29 juni 2012 om 13:15

        @tritone: ik heb een onderzoek van 2 maanden gehad bij de ggz en nog een instantie. volgens mij klopt de diagnose best aardig. je kunt niet op

        Login om te reageren
        • 964rs zegt

          29 juni 2012 om 13:15

          @964rs: 1 ding gelijk zeggen of je wel of geen adhd hebt

          Login om te reageren
  11. qoekje zegt

    28 juni 2012 om 10:38

    Alle Dagen Hard Drugs

    Login om te reageren
  12. creativetechnologie zegt

    28 juni 2012 om 10:53

    Grootste bullshit ooit? anyone?
    @Mierenneuker als ADHD zo 1.2.3 in je bloed te vinden is, waarom doen ze deze test dan niet standaard bij alle scholieren? waarom zit men dan 6 weken bij jeugdzorg alvorens ze een “diagnose” kunnen stellen? Pas wanneer ouders en school gaan toegeven dat hun kind oh zo onhandelbaar is, welk kind doet nou nooit ff gek? dan geven dus eigelijk de school en de ouders aan niet capabel te zijn correct op te voeden. Maar ja beter het kind verslaafd maken en laten betalen voor wat medicatie, dan de school of ouders aanspreken toch…
    On topic – Bij mij is dus ook ADHD vastgesteld, maar daar zijn inderdaad zwaardere en minder zwaare varianten, ik heb de ziekte nooit erkend ik geloof er niet in, neem geen medicijnen, en heb me diploma, aardig cv’tje en spreek meerdere talen. They know it all so well! en ik hoef dus ook niet me rijbewijs om de 3 jaar te vernieuwen… terwijl ik toch wel een extreem gevalletje was toen..

    Login om te reageren
    • tritone zegt

      28 juni 2012 om 19:07

      @creativetechnologie: Waarom alleen testen bij jongeren, test dan iedereen, misschien heb ik het ook.

      Login om te reageren
    • kickass zegt

      28 juni 2012 om 19:54

      @creativetechnologie: Aan die medicatie kan je niet verslaafd raken, tenzij je het gaat snuiven. ;)

      Login om te reageren
  13. creativetechnologie zegt

    28 juni 2012 om 10:55

    @ 964rs
    + 1 hahaha , True story !

    Login om te reageren
  14. GP19 zegt

    28 juni 2012 om 11:07

    AD(H)D is absoluut niet in iemands bloed aan te tonen, grootste onzin ooit!
    Het is een enorm moeilijke diagnose juist omdat het nergens zwart op wit mee aan te tonen is.

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    28 juni 2012 om 11:38

    Dat bestaat in België niet hier krijgen we gewoon ons rijbewijs zonder problemen. Of mensen die ze sinds hun 5e op pilletjes zetten om het zelfmoordcijfer bij leerkrachten terug te dringen minder goed rijden?

    Ik kan niet rijden met de radio en als m’n passagiers aan het ruziën zijn krijg ik het ook moeilijk. Rijden tegen 50 of de hele tijd rechtdoor tegen 120 vind ik ook saai. Op die radio na dus niets dat ‘normale’ bestuurders niet hebben. En ik rijd al 3jaar en ongeveer een 15000km ongeval en boetevrij.

    Mijn mening over (mijn) ADHD, ik ben gewoon slordig, impulsief en moeilijk te motiveren voor saaie dingen, vluggeirriteerd door computerspelletjes en ik kan niet goed om met machtsgeile regelneven. Kortom ik was een kutkind dat ze niet stil kregen met de lat of met een playstation/gameboy en de juf was te lui om extra moeite te doen. Het is immers veel gemakkelijker om kinderen te drogeren en een excuus te verzinnen voor de ouders waarom ze mij niets bij konden leren. Hoe slecht moet je als leerkracht zijn als je een 5jarige niet aankan?

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      28 juni 2012 om 11:45

      @Hupke: precies hetzelfde geval ik heb ook adhd maar merk er niet heel erg veel can tijdens het rijden enige is dat ik vrij snel geirriteerd ben door andere weggebruikers maar ben ook snel geirriteerd in het dagelijks leven.

      kortom dit is de grootste onzin ooit laat ze eerst maar een die 80+ mensen die amper kunnen lopen met een rollator maar wel doodleuk auto mogen rijden aanpakken..

      Login om te reageren
      • tritone zegt

        28 juni 2012 om 19:03

        @nicktexel: Volgens mij ben je genezen, iedereen irriteerd zich in de spits, en ook in het dagelijkse leven, dat ligt niet aan jou.
        Het is gewoon veel te druk in Nederland!

        Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          10 juli 2012 om 18:01

          @tritone: haha gelukkig maja heb soms wel moeite met me concentratie en vergeet nogal wel eens hoe hard je ook alweer mag op de nederlandse wegen:P

          Login om te reageren
  16. The_12oach zegt

    28 juni 2012 om 12:16

    Ik heb ook een afwijking! Ik heb geen afwijking!

    Heb bijna alle verschijnselen van ADHD. Maar ik heb het niet dus. Concentratieprobleem is er daar 1 van! Ik zou dus eigenlijk ook een keuring moeten krijgen? Ik rijd iets van 70.000km per jaar (als mannetje van 22) en heb nog nooit last gehad van een gevaarlijke situatie die IK veroorzaak door mijn concentratie probleem. Ik vind me rust in autorijden, en ik denk dat er zo genoeg ADHD-ers zullen zijn, die gewoon perfect kunnen rijden. 70+ers een keuring vind ik nog wel goed. Maar de angstrijders moet je er allemaal vanaf gooien en wel nu!

    Login om te reageren
  17. 4991 zegt

    28 juni 2012 om 12:20

    ik denk dat de meesten zich druk maken om niks. de meeste mensen die zogezegd adhd hebben hebben sowieso niks. en als ze die toch willen blijven keuren moeten ze het maar één keer testen. als het te erg is moeten ze die maar geen rijbewijs geven. algoed dat zoiets niet bestaat hier bij ons.

    Login om te reageren
  18. dennisr zegt

    28 juni 2012 om 18:51

    Ik persoonlijk vind elke 3 jaar te ver gaan..

    Heb em nu ook voor 3 jaar, waar ik van 1 kant heel blij mee ben maar ik heb tijdens het rijden nog geen enkel probleem gehad, zo gingen mijn rijlessen perfect en bij het examen ging het mis, ik zeg dat het de zenuwen waren maar uit financiële overwegingen heeft het cbr daar ADHD problemen van gemaakt..

    ik heb ook idd wel ADHD (volgens het GGZ dan, ik weet zelf soms niet eens meer wat het is) maar ik kreeg bij mijn keuring te horen dat die man juist het voordeel er van zag, iemand met ADHD handelt snel, denkt niet na maar handelt direct.. Als het jet beter uit komt zou je dat idd als negatief kunnen zien..

    maar zoals hier ook te lezen is, vinden sommigen blijkbaar wel dat ADHD gekeurd moet worden.. maar laten we eerlijk zijn.. volgens mij heeft iedereen wel IETS.. en iedereen heeft wel eens mindere concentratie, en iedereen heeft wel een moment van goh, even niet bij nagedacht.. en dan zit je al op de achterbumper..

    elke 3 jaar is gewoon overdreven, en dat het zoveel geld kost is ook om van te walgen.. 10 min gesprek voor 225 euro.. kom op man!

    Login om te reageren
  19. dennisr zegt

    28 juni 2012 om 18:55

    @robbie: is het nou ook al een ziekte? :P xD

    Login om te reageren
    • tritone zegt

      28 juni 2012 om 19:09

      @dennisr: Nee het is geen ziekte, meer een verzinsel zoals creativetechnologie het heel goed uitlegt.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        28 juni 2012 om 20:09

        @tritone: Ik begin ook steeds meer te denken dat het maar een verzinsel is idd.. gaat nergens over :) dus eigenlijk vind ik dat ze het gewoon moeten afschaffen..

        maar miss komt dat vanuit mijn mond niet eerlijk over..

        Login om te reageren
  20. Arnold zegt

    29 juni 2012 om 08:08

    Ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat mensen met adhd slechtere chauffeurs zijn, ok, zonder mijn medicatie zou ik wel wat meer doortrappen en meer risicos nemen maar als ik gewoon mijn medicatie neem is er niks aan de hand, ikzelf woon in duitsland en heb gewoon een papier van mijn arts gekregen dat ik met m’n medicatie mag rijden. Dit gaat gewoon helemaal goed en ik heb nergens geen last van bij ons hoef je ook niet om de 3 jaar gekeurd te worden naarmate je ouder word is er voor zover ik weet wel kans dat het iets erger word of juist minder maar dit is erg zeldzaam naar mijn weten…

    Login om te reageren
  21. Anoniem zegt

    13 juli 2012 om 18:33

    lol, zegt iets over de overheid..
    15 en autistisch hier, hoop dat ik daarmee geen problemen krijg met rijlessen over 2-3 jaar..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North