
Een auto die zich qua snelheid kan meten met Ferrari’s en Lambo’s voor een relatief zacht prijsje: Amerikanen weten wat liefhebbers mooi vinden.
Simpelweg claimen dat het topmodel van de range supersnel is kan iedereen, maar Chevrolet heeft nu hard bewijs in handen om aan te geven hoe snel hun Camaro ZL1 precies is. De musclecar werd onlangs in Duitsland onderworpen aan enkele rechtelijntests en het resultaat mag er absoluut zijn. In standaardconfiguratie wist de Amerikaan een topsnelheid te halen van 325 km/u, waarmee de 200 mph-club er een nieuw lid bij heeft. Wel moeten we erbij zeggen dat de Camaro in tegengestelde richting een stukje trager was. Toen klokte de auto een snelheid van 311 km/u.
Het gemiddelde komt daarmee uit op 318 km/u en da’s inderdaad geen 200 mijlen per uur. De ingenieurs konden het echter niet laten om een beetje aan de ZL1 te tweaken om te kijken wat er nog meer in het vat zat. Wat aanpassingen aan de camber-afstelling en een fors hogere bandenspanning zorgden ervoor dat de Chevy gemiddeld over twee runs inderdaad boven de 200 mph zat. Een hele prestatie, zeker als je bedenkt dat dit ding in Amerika rond de 65.000 USD kost. In Amerika ja, want hier zou je je scheel betalen vanwege de mep belasting die je bij aanschaf mag aftikken.
Voor de volledigheid nemen we ook even de rest van de specs met je door. De ZL1 heeft een dikke 6,2 liter V8 onder de kap, goed voor 650 pk. 0-96 km/u duurt 3,5 tellen, de maximale laterale acceleratie bedraagt 1,02 g en een rondje Nürburgring duurt met dit ding slechts 7:29,60 min. Da’s sneller dan een 997 Turbo S! Alles bij elkaar een zeer serieuze sportwagen dus, die zich prima kan meten met de Dodge Challenger/Charger Hellcat, om maar een voorbeeld te noemen.
Wat zou dat in Belgie gaan kosten? :-D
@unknown32: dat is nog unknown
Waarschijnlijk alleen top op dr dragstrip en in bochten compleet kansloos?!
@ghost: ja, want daarom is ‘ie sneller dan een Porker oo de Nurburgring natuurlijk: om heel slecht in de bochten te zijn.
@vonklausenburg: excusi, niet gelezen en niet verwacht van een Amerikaan!
@ghost: Uw zonden zijn u vergeven, m’n kind! :P
@ghost: Voortaan toch maar eerst het stukje lezen voordat je een reactie geeft?
@snuif: ga nou niet zo bijdehand doen
@ghost: op de ring sneller dan een 911 turbo s.
Dat zal hij inderdaad wel een ontzettend beroerde wegligging hebben.
@ghost: lezen! Rondje op de ring…..
@ghost:
Speciaal voor jou, tel je zelf de bochten even?
https://www.youtube.com/watch?v=FrFnrcpBj5k
@Rob: 154, wat win ik?
@ghost: een leesbril ;-)
@rob: gaaf filmpje, wel frappant dat die man compleet vertrouwt op de automaat, geen flippers niets, alles automatisch
@b00g1e:
Waarom zou de coureur ook, want een 10 (tien!) traps automaat in combinatie met een powercurve waar je U tegenzet. Je gaat het niet eens doorhebben als de automaat er toch een keertje een verzetje naast zit, laat staat dat het veel invloed heeft.
Veel geweld voor “weinig geld” ! Specs zijn zeker indrukwekkend, jammer dat het dashboard en stuur er prikkie-prakkie uit ziet.
@right: daarom die lage prijs, in Trumpland dan hè
Value for money spreekt mij, als de gierige kaaskop die ik eenmaal ben, erg aan. Hij komt dus mooi te staan naast de Nissan GTR en…. c4 cactus.
Wel in een normale garagebox he, we zijn niet gek.
Dit is al reden genoeg om de 15de op Trump te stemmen!!
Een Amerikaans interieurtje die me eens kan bekoren, mooie wagen.
V8 plus een zacht prijsje altijd +1
Ik vind dit toch wel een erg geslaagde Camaro. Wat een monster. Jammer dat ze in Nederland onbetaalbaar zijn, anders had je ze een stuk meer gezien.
Nu nog een manier vinden om ze voor Amerikaanse prijzen op gele platen te krijgen. Wat een prachtige wagen.
@bassx: flinke uitbouw er op knallen en grijze platen?
@bassx: achterop een trailer zetten en aan een getunede 335i hangen. Hoef je geen kenteken te kopen en is hij nog steeds snel. De broembroem geluidjes moet je zelf ff maken of over de speakers laten komen
Liefhebber hier.. die wacht op de convertible over 2 maanden kan die ouwe uit 2013 de deur uit.
60.000 miles erop en still going strong ! Ik heb hem al besteld btw.
Of ik hou hem er bij gewoon omdat het kan.
Andere back spoiler erop en af is ti.
Als je tegen die tijd een gastbijdrage wilt tikken: mail ons gerust! :)
Mag trouwens ook over de Camaro die je nu hebt.
Mooie wagen en bizar snel zeg! Ook een top interieur wat mij betreft, wellicht niet aaibaar maar waarschijnlijk brokkelt de toplaag er tenminste niet af na 6-8 jaar zoals diverse x5’s en a6’en van die leeftijd die ik recent bekeken heb. Top kwaliteit dus!
Met handbak mag hij zo voor de deur gezet worden met de sleutel in de brievenbus.
Zo’n Muscle car zou ik nooit kopen, simpelweg daar in Nederland een dikke Duitser beter waar voor je geld is. Neemt niet weg dat dit retedik is!
Knotsgek apparaat! Die wil ik wel!
Ik snap alleen niet waarom je dit in automaat zou bestellen, dat is hetzelfde als een Laferrari met handbak.
Challenger Hellcat of deze?? Ik zou echt niet kunnen kiezen
Waanzinnig apparaat! Wat heb je er in NL voor? Een goed aangeklede Golf GTI?
Wat zou het toch mooi zijn als zo’n wagen hier in Nederland ook voor een 65-70k te krijgen zou zijn. Maar ja, BPM hè. Gelukkig hebben we de plaatjes nog van dit wereldse apparaat.
Wat zou het toch mooi zijn als zo’n wagen hier in Nederland ook voor een 65-70k te krijgen zou zijn. Maar ja, BPM hè. Gelukkig hebben we de plaatjes nog van dit wereldse apparaat.
Toen ik die prijs las ben ik uit puur verdriet gestopt met lezen. En naar beneden gescrollt om dit te delen.
Doe mij dan maar een Camaro SS 1LE, wat minder pk (455) maar wel atmosferisch en stuurt nog een stuk beter schijnt. En ik vermoed een gelijkaardig ringtijd. Voor nog minder $$
Dodge heeft ook nog iets in de pijplijn zitten:
http://jalopnik.com/the-dodge-challenger-srt-demon-will-launch-your-face-in-1792429220
Moddervet!
Wat een lelijk stuur in zo’n dikke auto. Bizar goede prijs/prestatie verhouding (mits gekocht in USA)
Mooi hoor. Voor dat geld ga je niet veel anders vinden dat zo snel is
Jammer van dat halfgebakken interieur. Het moet of retestrak en modern zijn of oldschool en analoog.
Moest ik het geld hebben voor een dikke Porsche kocht ik me direct een Zl1! Maar wel het 2015 model. Ik kan maar niet wennen aan dit design met 101 welvingen…