Zo dik zag je een Toyota C-HR nog niet eerder

Auteur: , 33 Reacties

Ze zijn weer druk bezig geweest in het land van de rijzende zon.

De Japanse tuners van Wald zijn niet vies van wat inheems gepeper, dat weten we. Eerder maakten ze bijvoorbeeld van de Land Cruiser een nóg logger gevaarte en zelfs de uitermate saaie Prius wisten ze op een.. eh.. bijzondere wijze aan te pakken. Nu is het de beurt aan de in mijn ogen waanzinnig toffe C-HR, en boy oh boy hebben ze daar de boel eens naar een ander niveau getrokken.

Voordat ik de plaatjes uit het persbericht eens goed aanschouwde, werd ik begroet door een tamelijk beperkt lijstje aan veranderingen. Om nog preciezer te zijn, de productenlijst spreekt in totaal over slechts vier aanpassingen: een voorspoiler met chromen accenten, zijskirts, een diffuser aan de achterzijde en 22″ velgen. Niet bijster veel dus, maar wie een blik op de auto zelf werpt merkt dat het meer dan genoeg invloed heeft gehad op de vormen. De karakteristieken lijnen worden door de aggresieve styling van het kitje nog even extra benadrukt, wat resulteert in een pikante vertoning.

Hoewel het uiterlijk de indruk wekt dat het blok misschien ook wel enigszins gekieteld is, blijkt niets van dat alles te kloppen. Het team van Wald laat het wederom bij cosmetische aanpassingen. Hiermee heeft de nieuwe styling ongeveer evenveel effect als je pens tegen schapengaas aan te drukken, om je geliefde vervolgens teleur te stellen met een door vet overrompelde sixpack.



33 reacties

Lelijke origami auto. Ze hebben er eerst een van papier gevouwen en het toen na proberen te maken.
@fordnut: autofabrikanten kunnen nooit iets goed doen, volgens de menigte hier. Als ze “normaal” tekenen is het dertien in het dozijn en lijkt alles teveel op elkaar en als ze dan een keer afwijken is het meteen “lelijk”. Ik vind het wel wat hebben, dat Toyota afwijkt van de rest.
@thomas96: vervolgens hebben diezelfde mensen 0,0 kennis over (product)design / hun eigen smaak om hun mening te onderbouwen met argumenten.

om na 3 jaar te roepen dat ze hebben moeten wennen. hou dan gewoon je mond aan het begin.
@esprit84: waarom zou ik kennis moeten hebben van stoere dingen als productie-design om iets graflelijk te vinden?
@thomas96: de originele uitvoering vind ik zeker geen 13 in een dozijn. Sterker nog: best een leuk design!

Dit daarentegen; m’n ogen beginnen bijna te bloeden, ik vind dit gewoon verpest. Maar ieder zn smaak
De C-HR vind ik best een sympathiek wagentje. Durf hem zelfs cool te noemen. Maar bovenstaande is te overdreven…
@viezefreddyw: Ik vind hem ook best geinig. Bij de introductie dacht ik nog ‘die is zo raar, dat gaat niemand kopen’ maar je ziet hem echt overal! Opvallend is wel dat het gros wordt gereden door babyboomers, die waarschijnlijk net uit een Captur gekomen zijn. Maar ja, lekker hoge instap he :)
@gulli: De meest ideale auto voor babyboomers die hip willen zijn!
@gulli: Babyboomers? Dat zijn mensen die net na de tweede wereldoorlog geboren zijn. Voor zover die nog leven, rijden ze vaak geen auto meer. Ik denk dat je bepaalde mensen dan de oud inschat. Verder zijn dit soort auto’s (C-klasse SUV’s) gewoon vooral interessant voor wat oudere mensen, omdat zij het kunnen betalen en zelden lease rijden. De meeste nieuwe auto’s worden als lease auto verkocht, en de C-HR is niet voor die markt. Wie kunnen dan dit soort auto’s nog betalen? Dat zijn de ouderen van tegenwoordig. De meeste jonge mensen rijden een lease auto of kunnen de C-HR niet betalen, of kiezen voor een simpele occasion en in die markt vind je de C-HR nog niet echt terug.
@kenju: Babyboomers zijn momenteel tussen de 62 en 72 jaar oud. Die rijden gewoon nog rond hoor! Bovendien zijn zij een interessante categorie van de automarkt, een grote groep van hen heeft hun huis afbetaald, gaan kleiner wonen, hebben goede pensioenen en niet zo veel te doen. Caravanetje kopen, goede trekauto er voor. Kijk maar eens om je heen op de snelweg, zat oudere die hun zaakjes prima op orde hebben en in een nieuwe auto rond rijden.
@kenju: hoezo is de CH-R niet voor de leasemarkt? Als hybride ‘slechts’ 22% bijtelling
@viezefreddyw: Toevallig twee maanden geleden een rondje gereden in dat ding. Het schreeuwt echt om een 200pk+ motortje. Het onderstel kan echt veel meer aan. Het rijdt echt verrassend leuk
@87sandyd: hij komt binnenkort met een sterkere motor. Het is nog niet bekend wat voor motorisering en hoeveel PK.
@87sandyd: Ik heb er nog niet mee gereden, maar het lijkt mij inderdaad een leuk karretje. Ik ben benieuwd of ze er een wat zwaarder blokje in gooien.
Kan ik hem ook bestellen in een WRC achtige uitvoering?
Dat ze zich gewoon verder met tekenfilms bezig houden. Want dit is het net niet. Moest er nu nog 400pk inzitten…
Ziet er nog best prima uit voor een toyota, nu nog een beetje power erin
Ergens ziet dit er niet bizar slecht uit. De auto is van zichzelf al vrij uitgesproken en druk vormgegeven, dus past een drukke bodykit daar op een bepaalde manier wel bij. Niet dat ik dit zelf meteen zou aanschaffen, maar toch…

Overigens dikke kuddo’s voor de babyboomer die dit op de boodschappenmobiel laat monteren!
Ik vind hem niet lelijk alleen de velgen mogen wel anders. Hij komt nu alleen nog wat vermogen tekort. Standaard vind ik het ook een mooie auto vooral met leder interieur. En dat uit de mond van een fan van duitsers:)
Ben ik de enige die dit echt heel vet vind? Dit is hoe de auto er uit moest zien. Ja polariserend en daarom goed.
Los even van het design, ik heb een keer een proefrit gemaakt in dit kekke bakkie. Maar wat scheurt dat idioot heerlijk. Hij hoekt de bochten om als een idioot.. heerlijk :)
@falcon: De basis is dezelfde als die van de Mirai (ook de Prius staat op die basis), en daarvan werd inderdaad vanaf het begin al gezegd dat het een strak sturende basis heeft. Ik ben benieuwd of ze dit idee ook doorgevoerd hebben op andere nieuwe modellen zoals de nieuwe Camry (die we helaas hier nooit zullen gaan zien, ondanks dat er wel verhalen over waren dat Toyota dit overwoog).
@kenju: the Camry is coming…ssst 2019 in de showroom 👌🏻
Niet echt mijn ding maar lelijk vind ik hem ook niet. Anders gezegd, als iemand anders er mee rond rijd vind ik het leuk om naar te kijken. Het is weer eens wat anders.
Wat zal zo’n ding nu kosten en hoeveel zal Wald er weg kunnen zetten?
Ik kan t waarderen. En ik zou t er wel op doen.
Dik? Wansmaak… bah!
Velgen zouden nog wil kunnen de rest absoluut niet.
Coole bak zo. Alleen jammer dat je dan bij een stoplichtsprintje totaal zoekgereden wordt. Kortom: een dikkere motor Toyota!!!!!
@schreute01: 122 pk is niet veel, maar 0-100 onder de 10 seconden moet lukken en is nog altijd meer dan die 65 pk mueslirepen.
Ben wel fan van die CH-R…

Eindelijk een auto in dit segment die je van 500 meter afstand al kan herkennen, en zelfs in de meer down tot earth versies is het een lekker dikke wagen.

Én deze extra dikke uitvoering is gewoon gaaf, als Japanners zich laten gaan doen ze het tenminste goed.
Vet!
Enorm fraai. Ik zou deze auto zó kunnen kopen en er plezier aan kunnen beleven.
Wat mij tegenhoud zijn de brave motoren waarmee ze worden geleverd. Zou Toyota een 2.0 twin-turbo van 210 pk met 8 traps automaat kunnen aanbieden voor net onder de €30.000,— dan werd het zeker mijn next car.
Ik vindt het toch wel zo’n schoftige stoere gave bak….. .heb er 1 voor mijn vriendin gekocht… dit is echt 1 van de absolute pareltjes op de Nederlandse wegen deze toyota.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).