• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo frauderen Spaanse tankstations op grote schaal

Auteur: bart_m, gepost 5 juni 2014 om 18:39 – 25 Reacties

Zo frauderen Spaanse tankstations


Waardoor jij tijdens je vakantie gore diesel in je auto gooit.

Spaanse tankstations frauderen massaal met de levering van diesel. De Spaanse policía ontdekte dat de tankstations goedkope diesel inkopen via criminele organisaties. Deze diesel is van mindere kwaliteit dan de gebruikelijke diesel voor personenauto’s, maar wordt wel onder die noemer verkocht.

De ‘slechte’ diesel is normaal gesproken bestemd voor schepen en landbouwvoertuigen. De tankstations kopen de diesel tegen een aanzienlijk lagere prijs dan de premium-diesel. Mede dankzij een lagere accijns.

Er zijn inmiddels 50 mensen binnen de fraudezaak opgepakt.

Ook interessant!

  • Niet een auto uit dit verhaal
    Tankstations zijn nieuw doelwit van criminelen
  • Dakloos stel
    Dakloos stel vergeet 24 keer te betalen na tanken
  • BREEK: brandstofaccijns al over paar weken omlaag!
    Tankstation Eindhoven laat klanten benzine tanken voor 1,45 euro per liter
  • tanken duur
    Goed nieuws, tanken gaat weer minder duur worden

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

fraude, spanje, tanken

Vorig bericht: « 5 redenen waarom Guido van Woerkom geen ombudsman moet worden
Volgend bericht: Wilde achtervolging met Audi RS5 zet Geldrop op z’n kop »

Lees Interacties

Reacties

  1. marikoelolo zegt

    5 juni 2014 om 18:51

    Rode diesel?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      5 juni 2014 om 19:11

      @marikoelolo: Nederlandse rode diesel is/was van dezelfde kwaliteit als normale diesel, en dat lijkt in Spanje niet het geval.

      Er hoefde echter minder belasting over betaald te worden, om deze diesel herkenbaar en traceerbaar te maken werd er een soort kleurstof aan toegevoegd. Dat had geen invloed op de kwaliteit.

      Login om te reageren
  2. 6cylinder zegt

    5 juni 2014 om 18:52

    Hoe komen criminele organisaties aan zoveel diesel?

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      5 juni 2014 om 21:20

      @6cylinder: They know some people that know some people that rob some people.

      Login om te reageren
  3. slickrick zegt

    5 juni 2014 om 18:53

    hahah, tja dit gebeurt ook in Oost-Europa (ik spreek uit eigen ervaring met een BMW 540i die door slechte brandstof in noodloop viel…..) en gewoon bij een Shell pomp getankt :)

    En het zou me niet verbazen als het hier en daar ook in West-Europa wel eens gebeurt. Erg makkelijk en snel je geld verdient.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      5 juni 2014 om 18:59

      @slickrick: dus daarom walmen die 190D’s hier zo…

      Login om te reageren
      • jackass266 zegt

        6 juni 2014 om 14:57

        @parker: il meen dat dat komt door het ontbreken van een roetfilter

        Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      6 juni 2014 om 09:41

      @slickrick: klopt, zelfs mijn td5 Discovery die toch niet zo een gevoelige motor is schoot in de noodloop na tanken in Transnistrië (Onofficiële republiek binnen Moldavië) Diesel was wel as cheap as chips.

      Login om te reageren
  4. theblackstig zegt

    5 juni 2014 om 19:05

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. diederikwillemsen zegt

    5 juni 2014 om 19:29

    In hoeverre is deze diesel echt “slecht”?

    Login om te reageren
  6. Arnoud zegt

    5 juni 2014 om 19:30

    Dit is toch wel zorgelijk. MDO, marine diesel oil, is echt een stuk vuiler dan gewone. Ook veel meer zwavel en andere zware elementen.

    Login om te reageren
  7. maseratizzzzzzzz zegt

    5 juni 2014 om 19:42

    Who cares about diesel

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      5 juni 2014 om 19:57

      @maseratizzzzzzzz: diesel is toch echt de toekomst

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        5 juni 2014 om 21:58

        @sebasjuhh: Daarom dat in België meer en meer mensen benzine beginnen te kopen…

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          5 juni 2014 om 22:47

          @SimonMc: lijkt me sterk dat dat een lijn is die door blijft groeien. benzine wordt gewoon steeds duurder, diesel zuiniger (en goedkoper..) voor de meeste mensen is de keus zo gemaakt.

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            5 juni 2014 om 23:53

            @sebasjuhh: Blijkbaar is de keuze niet zo snel gemaakt, getuige de huidige trend. Ik heb zo het gevoel dat dieseltechnologie zo ongeveer uitontwikkeld is, terwijl bij benzine nog veel onbenutte concepten staan te trappelen om intrede te maken.

            Injectoren, turbo’s, egr-kleppen en roetfilters zijn kostelijke zaken als ze stuk gaan, en tegenwoordig lijkt dit meer en meer voor te komen. En de grap is, geen enkel van de opgenoemde zaken komt ofwel voor bij benzinewagens, of geeft daar een probleem bij.

            Nog niet zo lang geleden, kon je in een artikel lezen ( België ), dat je al 30.000 km per jaar moest rijden met een diesel, om er profijt uit te kunnen halen. Vroeger lag dit echt wel veel lager.

            Komt er nog bij, dat bij de benzinemotoren een downsizingtrend is begonnen, die in mijn ogen dieselmotoren helemaal de das om doen. Neem als voorbeeld de 1.0 ecoboost van ford. Een 3 cilindertje met turbo, die je in 125 pk trim kunt krijgen én met een A-energielabel. Een 115 pk diesel, is al direct een 1.6 , en heeft een C-energielabel.

            Fiscaal ( in België toch ), is dat al een heel stuk voordeliger. Verbruik? Als je de cijfers mag geloven, scheelt het “slechts” 0,6 liter per 100 km. M.a.w. om welke reden zou men nog een diesel willen kopen? Omdat je het geluid mooi vind of omdat je de geur wel lekker vind?

            Login om te reageren
            • Lohran zegt

              6 juni 2014 om 01:02

              @SimonMc: Hoezo is er niks meer te ontwikkelen voor een diesel? Benzine’s maken ook gebruik van turbo’s. Hoe vaak gaan die dingen stuk? Ik heb het nog nooit meegemaakt en rijd zo een 150.000km per jaar in busjes. Sowieso zie je juist diesels met enorme kilometerstanden. Op het werk hebben we er nog één die de naar de 800.000km gaat. Dat zie ik niet gebeuren bij de 1.4 TSI’s van VAG (veel problemen mee geweest). Downsizen gebeurt ook bij diesels. Verbruik van die benzine blokjes vallen in de praktijk flink tegen, ik heb er al meerdere getest. Mijn A4 1.9 TDI quattro uit 2003 doet nog steeds 1 op 16 en met wat meer beleid richting de 1 op 19. Niet slecht voor een auto van 11 jaar oud, ruim 1500kg en permanente 4×4. De Megane die ik laatst testte met de nieuwe 1.2 TCe 130pk deed gemiddeld 1 op 12,5.. Auto is lichter, minder koppel, gestroomlijnder en een stuk nieuwer dan mijn oliestoker.

              Login om te reageren
            • Lohran zegt

              6 juni 2014 om 01:06

              @SimonMc: Oh ja en ik kijk geregeld naar andere auto’s en vergelijk altijd de diesel met de benzine. Nog altijd komt de diesel voor mij (15.000/20.000km) er goedkoper vanaf, ondanks de belachelijk hoge wegenbelasting hier in NL. Simpelweg doordat ze een stuk zuiniger te rijden zijn dan vergelijkbare benzine’s en de lagere prijs per liter.

              Login om te reageren
  8. sacha zegt

    5 juni 2014 om 19:50

    Toepasselijk plaatje voor een diesel artikel.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      5 juni 2014 om 20:17

      @sacha: Zie je die Camper niet ?

      Login om te reageren
  9. jaguarjunk zegt

    5 juni 2014 om 19:56

    Tja, die Spanjaarden moeten toch wat om het hoofd boven te houden.. Ergens snap ik het best

    Login om te reageren
  10. porsche928 zegt

    5 juni 2014 om 23:06

    Gek he dat Satans brandstof slecht is.

    Login om te reageren
  11. Joel_D zegt

    6 juni 2014 om 00:01

    Ik heb in Italie ook een keer slechte brandstof gehad. Bij een stop op een bergpas rook het wel heel erg naar brandstof in de bagageruimte, en na het openen van het brandstofklepje spoot het eruit. De volgende keer dat ik moest tanken, sloegt het pistool om de liter af. Ik heb er nog nooit zo lang over gedaan om de tank vol te krijgen…

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      6 juni 2014 om 10:58

      @Joel_D:
      Klinkt eerder alsof de ontluchting van de tank verstopt heeft gezeten.

      Login om te reageren
  12. brabusrocket zegt

    6 juni 2014 om 16:13

    Nu snap ik waarom ik na mijn vakantie in spanje terug was in NL met een kapotte brandstofpomp

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North