Zo goed gaat het momenteel bij Ferrari

Auteur: , 26 Reacties

Sergio Marchionne mag tevreden in zijn Italiaanse handjes wrijven.

488 Spider

Ferrari doet momenteel goede zaken. De autoverkoopcijfers van het tweede kwartaal van dit jaar tonen veelbelovende cijfers. Het kan zomaar zijn dat 2016 het beste jaar ooit wordt voor de Italianen. In het tweede kwartaal verkocht Ferrari 11 procent meer auto’s in vergelijking met diezelfde periode een jaar geleden.

De turbovisering van de modellen maken klanten blijkbaar geen hol uit. Zowel de 488 GTB als de 488 Spider zijn op dit moment de best verkochte auto’s van het merk. Ferrari spreekt over een toename van 16 procent wat betreft de verkoop van haar V8 modellen. De V12 modellen scoren daarentegen minder. Een daling van 22 procent is hier waarneembaar, maar dit heeft te maken met het feit dat er afscheid is genomen van de FF. Met de verkoop van de nieuwe GTC4Lusso zullen deze cijfers worden rechtgetrokken. Bovendien is de F12berlinetta ook alweer vijf jaar in het gamma en modellen zoals de LaFerrari en de F12tdf werden in een gelimiteerde oplage gebouwd.

Dit jaar heeft Ferrari tot nu toe al 4.096 auto’s verkocht. In heel 2015 verkocht Ferrari 7.664 auto’s. Kijk je naar Ferrari’s autoverkopen van 2014 dan was 2015 goed voor een plus van zes procent. Een verkooprecord. De Italianen hebben als doel om dit jaar 7.900 auto’s te verkopen. Wanneer dit aantal wordt bereikt hebben ze bij Ferrari weer een nieuw topjaar achter de rug en een nieuw verkooprecord te pakken.



26 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Leuk voor Ferrari. Het verbaasd me echter dat de 488 het zo goed doet. Persoonlijk vind ik de 458 een stuk mooier.
@kilum: ik vind het juist andersom.
@dutchdriftking: Ik juist weer andersom dan jij
@f40racer: en ik weer andersom dan jij.
@kilum: ik vind ze allebij niet mooi!!
Het gaat zo goed bij Ferrari dat ze het niet voor elkaar krijgen een race te winnen. Iets totaal anders, maar toch..
@str8six: De geschiedenis van Ferrari leert dat als het goed gaat met de verkoop van auto’s de prestatie in de F1 niet optimaal is. Als het goed gaat in de Formule 1 gaan de verkopen slecht.
@sergio72: serieus? Dat is me nooit opgevallen.
@sergio72: Ferrari’s verkopen nooit slecht.
@dutchdriftking: Maar ook nooit goed…
@sergio72: Clarkson zei dat as de straatauto’s goed waren, de F1 wagen ruk was en andersom
@apriliarsv: als Ferrari gitarist bij de Rolling Stones was geweest, waren er überhaupt geen auto’s met die naam geweest.
Er is nog wel ergens een oude man die de cijfers met 1 op wil krikken.
@mrB: hehe scherp!
@mrB: je vergeet 1 cruciaal dingetje…die auto is al uitverkocht :))
Van bijzonder naar steeds minder bijzonder…
Ach ja. Wat minder exclusief maar wel meer geld. Hebben ze nodig ook omdat F1 team een beetje te laten presteren.
@dutchdriftking: ik vind ze nog steeds exclusief… de extra verkopen gaan denk ik allemaal Europa uit en zien we nooit meer.
Een merk met een identiteitscrisis. Willen we exclusief blijven (verkoop van speciale wagentjes alleen voor geselecteerde klantjes) of willen we meer winst maken door meer te verkopen?
@Original_Arnoud: why not both? Volumepakkers als de California betaalbaar(der) maken en specials maken van de high-end wagens.
@Original_Arnoud: nee hoor luca di montazemolo wou het merk exclusief houd. Nu zit er een nieuwe baas die denkt alleen maar aan verkoopcijfers. Ik weet niet wat het beste is voor ferrari maar de stijl van luca beviel mij wel. Lage aantallen om het exclusief te houden.
@joshua85: wanneer je sportauto’s verkoopt vanaf 250k én over exclusiviteit moet gaan nadenken, heb je de zaakjes heel goed voor elkaar. Bij McLaren en Lamborghini zullen ze wel roepen dat ze exclusiever zijn, dat is Spyker ook :p
@joshua85: inderdaad, tegenwoordig rijdt elke zwerver in een Ferrari
Opmerkelijk hoe rijke mensen de crisisjaren doorstaan!
@geertvn: het is niet overal op de wereld crisis.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).