• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo goedkoop is de idioot snelle Tesla Model S Plaid+

Auteur: machielvdd, gepost 20 mei 2021 om 13:10 – 68 Reacties

Tesla Model S Plaid heeft nieuwe prijs

Per pk is de Model S Plaid absoluut een koopje.

De Tesla Model S is al stokoud. Althans, als het gaat om de levencyclus van een model is acht jaar een respectabele leeftijd. Toch loopt de Model S niet achter qua specificaties, dankzij de upgrades die Tesla continu doorvoert. Sterker nog: de Model S is nu de snelst accelerende auto ter wereld én de auto met de grootste actieradius. Daar kunnen zelfs de allernieuwste EV’s niet aan tippen.

Tesla onthulde in september de nieuwe topversie van de Model S: de Plaid. Ze kwamen ook meteen met de topversie van de topversie: de Plaid+. Dit ging gepaard met een uiterst subtiel facelift. Voor zover je het een facelift kunt noemen.

Zo subtiel als de uiterlijke wijzigingen zijn, zo groot zijn de onderhuidse wijzigingen. Mochten de cijfers je ontschoten zijn: de Plaid levert nu 1.020 (!) pk. Dat is doodleuk 340 pk extra bovenop de Long Range. Dit zorgt ervoor dat de Plaid achterlijk snel is. 0-100 km/u moet ‘ie volgens Tesla in 2,1 seconden doen. Om dat even in perspectief te plaatsen: dat is een halve seconde sneller dan een Veyron.

De Model S Plaid lijkt dus al de natuurwetten te tarten, maar het kan bij Elon Musk altijd gekker. De Model S Plaid+ heeft namelijk meer dan 1.100 pk. De exacte 0-100-tijd is niet bekend, maar dat is dus minder dan 2,1 seconden.

Tesla Model S Plaid heeft nieuwe prijs

De fabrieksopgave van de actieradius is eveneens indrukwekkend en tegelijkertijd wat minder nutteloos. De Plaid heeft een range van 628 km, de Plaid+ doet daar nog een flinke schep bovenop met 837 km.

We hebben al eerder prijzen genoemd, maar nu hebben we weer andere prijzen in de configurator. Dit zijn dus de definitieve prijzen. Tot Tesla ze weer verandert uiteraard. De prijs van de Tesla Model S Plaid komt uit op €119.990, terwijl de Plaid+ uitkomt op €149.990. Flink duurder dan de Long Range, die €89.990 kost, maar – eerlijk is eerlijk – daar krijg je dan ook flink meer vermogen, snelheid en actieradius voor terug. Of je dat ook allemaal nodig hebt is vers twee.

De auto die puur qua prestaties het dichtst in de buurt komt is de 760 pk sterke Porsche Taycan Turbo S. Die doet 0-100 km/u in 2,8 seconden en heeft een range van 416 km. Dat is nog niet eens de helft van de Plaid+ dus. De Turbo S is met €191.700 wel flink duurder. Maar dan heb je ook een echte Porsche. De nieuwe Mercedes EQS moet qua actieradius in de buurt komen, maar daar hebben we nog geen prijzen van. We gokken zomaar dat die ook een stuk duurder zal zijn.

Allemaal leuk en aardig, een Veyron-verslindende auto met een prijs van 120k, maar je moet nog wel even geduld hebben als je een Model S Plaid bestelt. De normale Plaid wordt namelijk pas in het eerste kwartaal van 2022 leverbaar en de Plaid+ waarschijnlijk nog later.

Ook interessant!

  • Tesla schrapt de Model S Plaid+
    Tesla schrapt de Model S Plaid+
  • Tesla Model S Plaid komt met carbonkeramische remmen
  • Tesla Model S Plaid toch nog niet helemaal af
  • Tesla Model S Plaid levering gestart (+ acceleratie video)

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, model-s, Plaid, Tesla

Vorig bericht: « F1TV Pro blijft gewoon in Nederland! Yes!
Volgend bericht: Video: Lamborghini Huracán STO gaat los op de ‘Ring »

Lees Interacties

Reacties

  1. lars zegt

    20 mei 2021 om 13:12

    Aflevering van de Plaid begint 3 juni (in de v.s.)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 mei 2021 om 13:17

      Van welk jaar?

      Login om te reageren
      • lars zegt

        20 mei 2021 om 13:29

        In 6785 (eigenlijk 2021)

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          20 mei 2021 om 15:32

          Ik zet in op 2078.
          Dus volgend jaar, volgens de Nepalese kalender.

          Login om te reageren
    • ometom zegt

      20 mei 2021 om 13:55

      @lars: begint er een nieuw seizoen?

      Login om te reageren
  2. KEV9 zegt

    20 mei 2021 om 13:12

    Dat is dus van 0 tot de broek vol bruine strepen in minder dan 2 seconden :)

    Login om te reageren
  3. lars zegt

    20 mei 2021 om 13:13

    Na al die jaren in mijn ogen nog steeds een prachtige auto. Facelift ook geslaagd. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, want in de tijd sinds de refresh was aangekondigd konden ze de bouwkwaliteit vast verbeteren.

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      20 mei 2021 om 20:11

      @lars: vanaf het begin van zijn levenscyclus tot de dag van vandaag verreweg de mooiste auto die Tesla gemaakt heeft. Begrijpelijk dat ie nog niet met pensioen gaat als je de rest van de lineup ziet.

      Login om te reageren
  4. dalmore zegt

    20 mei 2021 om 13:18

    Wat een heerlijke sneer naar Porsche en alle andere EV bouwers!

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      20 mei 2021 om 13:38

      Nou, die Porsche gaat stiekem iets sneller dan opgegeven 2.8 naar de 100 en bij 200 is ie de plaid weer voorbij of bij de eerste bocht uiteraard. Om nog maar te zwijgen van de andere indrukken. Maar indrukwekkend is het wel van Tesla.

      Maar is de Turbo S niet wat duurder dan in het artikel wordt opgegeven?

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        20 mei 2021 om 15:22

        “bij de eerste bocht uiteraard”: check je feiten even zou ik zeggen. Ik zie namelijk érg goede Laguna Seca beelden + tijden voorbij komen die mij het tegendeel laten zien en waarbij de toptijden van de Porsche Taycan Turbo S gewoon riant worden overtroffen. Natuurlijk is er geen discussie dat de Porsche met afstand de leukere/mooiere (stuurmans)auto blijft, maar je comment gaat echt niet op.

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        20 mei 2021 om 17:12

        @por100: de Plaid+ krijgt anders een flinke spoiler. Ik durf te betwijfelen of de Taycan sneller is.

        Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      20 mei 2021 om 13:45

      Het is geen sneer, maar dat zie je niet eens. Wie kiest dit ding boven een M8 of M760 met een beetje km’s er op.

      Login om te reageren
      • piebepost zegt

        20 mei 2021 om 18:56

        Als ik het aantal Model S’en dat ik tijdens een uurtje tijden afzet tegen het aantal 7’s/8’s, gok ik de forse meerderheid. Zeker nadat de facelift voor de S erg positief uit heeft gepakt. Dit in tegenstelling tot de BMW’s.

        Login om te reageren
  5. mashell zegt

    20 mei 2021 om 13:19

    Allemaal pk’s die geen mens nodig heeft, de enig echt interessante Model S is de Long Range.

    Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      20 mei 2021 om 13:48

      Kan ik me ook zo voorstellen, maar voor EV maakt het niet veel uit, het is gewoon wat de software toestaat. Ik vraag me af of ze er andere motoren in stoppen, lijkt me van niet.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        20 mei 2021 om 15:26

        Als je met software vermogen wilt creëren dan moet je in de crypto of beurshandel gaan.
        Bij elektroaandrijving is het veel meer de hardware dan de software die dat bepaald (bij verbrandingsmotoren natuurlijk ook, chiptuning zegt ook alleen maar “bij deze gasstand bij zoveel toeren spuit dan X brandstof in”, waarbij de “tuning” een ander getal voor X is). Wil je echt meer vermogen dan moet je gaan cilinders gaan boren, de slag verlengen, grotere turbo’s etc.).
        Om meer vermogen te kunnen leveren in een elektroauto heb je andere motoren nodig met meer wikkelingen. Dikke kabels waar meer stroom doorheen kan en een accu die meer stroom tegelijkertijd kan leveren. Nu staat Tesla niet bekend om kosten efficiënt bouwen (ze monteren vaak ook dat waar de klant niet om gevraagd heeft) maar een te grote accu of te grote motoren voor de long range kost ze echt geld. Ze bouwen met zo weinig verschillen dat ik denk dat ze die verschillen wel maken.

        Login om te reageren
  6. Charles Taycan 4S zegt

    20 mei 2021 om 13:31

    Geweldige rechtuit prestaties natuurlijk met dit vermogen echter €151.000,- rijklaar en leverbaar ergens in 2022 voor een dan 11 jaar oud model….? Non merci, ieder zijn ding natuurlijk, wens toekomstige eigenaren er veel en lang plezier mee!😉

    Login om te reageren
    • 993carrera4s zegt

      20 mei 2021 om 14:36

      @Charles Taycan 4S: Niet meer alleen rechtuit hoor. De model 3 performance is even snel op het circuit als een taycan turbo.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        20 mei 2021 om 14:48

        @993carrera4s, dit is een model s, geen 3…

        Login om te reageren
        • piebepost zegt

          20 mei 2021 om 20:00

          Dat is alleen maar slechter nieuws voor de Taycan.

          Login om te reageren
        • 993carrera4s zegt

          20 mei 2021 om 22:57

          @Charles Taycan 4S: dat weet ik. Alleen om aan te geven dat er wel vooruitgang in zit. Die Plaid zal wel een beter onderstel hebben dan de oude. Ik vind het wel indrukwekkend dat een model 3 van 66k, op stalen veren even snel was als een taycan turbo van 2 ton met 3 kamer luchtvering, torque vectoring, actieve stabi’s en alle tech die Porsche in huis heeft.

          Login om te reageren
    • Pascal zegt

      20 mei 2021 om 15:15

      “Geweldige rechtuit prestaties” ja klopt. De Laguna Seca tijden ook al gezien? Spoiler alert: De Model S gaat een kleine 4 seconden sneller rond dan de Taycan Turbo S. Oeps….

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        20 mei 2021 om 18:09

        @pascal, Laguna Seca? Daar hoef ik niet te zijn… Ik woon in Frankrijk op de campagne, heerlijk, geen Tesla te zien hier… ook geen dealers hier overigens…😜

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          20 mei 2021 om 18:38

          @Charles haha een serieus antwoord is in elk geval ook in geen velden of wegen te bekennen! Lekker man, proost, neem er nog eentje en geniet ervan :)

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            20 mei 2021 om 20:40

            @pascal, zit al een paar dagen aan her water, maar je brengt me op een idee! Merci!😉🍷

            Login om te reageren
    • erind zegt

      20 mei 2021 om 15:16

      @Charles Taycan 4S: 😂😂 ik scroll gewoon naar de comment sectie om dezelfde te lezen bij elke ev artikel. Je houdt het wel vol chapeau

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        20 mei 2021 om 16:21

        @erind, ik wens je ondanks je reactie toch veel plezier ermee ergens in 2022….😉👍

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      20 mei 2021 om 17:15

      @Charles Taycan 4S: de Long Range is goedkoper om te produceren dan het vorige model. Er is enorm veel veranderd waaronder een enorme spoiler op de Plaid+.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        20 mei 2021 om 18:11

        @flutterby, wow! Echt? Een spoiler op een Tesla S ?? Nu ga ik er ook eentje kopen denk ik.😜

        Login om te reageren
        • rumour zegt

          20 mei 2021 om 19:06

          Aha: ‘spoiler alert’.

          Login om te reageren
        • mark997gt3 zegt

          20 mei 2021 om 20:07

          @Charles Taycan 4S: laat je niet uit de tent lokken Charles!
          Hou het een beetje volwassen allemaal!

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            20 mei 2021 om 20:53

            Collega: 😉👍

            Login om te reageren
        • flutterby zegt

          21 mei 2021 om 16:18

          @Charles Taycan 4S: ik zal hem voor je uitkauwen. 1) Het model is enorm veranderd en je kan wel spreken van een nieuw model met dezelfde naam. Net als Porsche vaak doet.. 2) die enorme spoiler komt op het circuit tot zijn recht en daar zou ik nooit een auto op uitkiezen, als dat voor jou belangrijk is.. prima.

          Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      20 mei 2021 om 20:16

      @Charles Taycan 4S: wel een 11 jaar oud model dat maar niet verouderd wil gaan lijken.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        21 mei 2021 om 09:58

        @panameragts, vind persoonlijk de model s de minst lelijke tesla maar vind hem inmiddels wel verouderd met name de achterkant en het interieur vind ik echt heel lelijk…

        Login om te reageren
  7. geen1234 zegt

    20 mei 2021 om 13:49

    Ben wel benieuwd wie dit gaat kopen. Kijken of de wannabee’s hun eigen geld hiervoor over hebben, zonder aanvulling van de staat.

    Login om te reageren
    • erind zegt

      20 mei 2021 om 15:17

      @geen1234: ik heb één in bestelling. Wat?

      Login om te reageren
    • erind zegt

      20 mei 2021 om 15:18

      @geen1234: in België moeten binnenkort alle bedrijfswagens electrisch zijn. Ik sponsor de staat genoeg met v8s.

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      20 mei 2021 om 15:54

      Ik ken er een aantal die hem in bestelling hebben, 2 keer de normale long range en 1x de plaid+
      wel mannen die allemaal ook vorig jaar goed in de tesla aandelen zaten ;)

      Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      20 mei 2021 om 16:31

      @geen1234, ik ook , op een enkeling na bijna niemand want een groot deel is reeds geswitcht naar een Taycan of iets anders, mensen willen weer eens wat anders na 11 jaar en voor €151.000,- (plaid plus) begrijp ik dat zeker dan willen de meeste kopers toch Kwaliteit, afwerking , individualisering, rijeigenschappen en serviceorganisatie. 😉

      Login om te reageren
      • piebepost zegt

        20 mei 2021 om 20:01

        Zit je in de kroeg ook altijd naast een lege kruk? Man, man, man.

        Login om te reageren
    • Pascal zegt

      20 mei 2021 om 17:30

      @Charles statements die helemaal nergens onderbouwd worden door bronnen of cijfers vallen nog steeds in de categorie fabeltjes, door ze 100x te herhalen worden ze nog geen werkelijkheid.

      @geen1234 dus als iemand er toevallig een andere (auto)smaak op nahoudt krijgt diegene het stempeltje ‘wannabe’? Interesting…

      Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    20 mei 2021 om 14:33

    De enige echte drag(strip)queen

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 mei 2021 om 15:28

      Dank je, nou heb je het beangstigende idee van een striptease door een dragqueen in mijn hoofd geplant.

      Login om te reageren
  9. jarnobakker zegt

    20 mei 2021 om 14:46

    Met die hoeveelheid pk’s vliegen er nog sneller onderdelen vanaf.

    Login om te reageren
  10. frank2b zegt

    20 mei 2021 om 14:50

    Voor wat het allemaal waard is, natuurlijk.

    Eerst maar eens tegen die tijd in het écht kijken, met normale banden, in de echte wereld en dus op écht asfalt, wat de acceleratie en de range nou helemaal gaat worden.

    Mag hopen dat de bumper d’r aan blijft hangen deze keer.

    Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    20 mei 2021 om 14:58

    Als Musk het uiterlijk van de auto’s net zo snel zou veranderen als het uiterlijk van de vrouwen aan zn zijde, ok, maar
    dit ding ziet er toch niet meer uit! Toen de model S uitkwam ergens rondom 1986 was het al niet de meest opvallende kwa uiterlijk, maar nu…

    Login om te reageren
  12. potver7 zegt

    20 mei 2021 om 15:03

    De Tesla Model S is dus níet de snelst accellererende auto ter wereld, en ook niet de auto met de grootste actieradius.

    De Koenigsegg Gemera doet 0-100km/u in 1,9sec, en heeft een actieradius van 1000 km. Weliswaar met hulp van een TFG (Tiny Friendly Giant) en met een iets hoger prijskaartje, maar nergens stond dat allen ‘goedkope’ EV’s mee mochten doen aan dit potje lange-afstand-urineren…

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      20 mei 2021 om 20:23

      @potver7: Het is dus geen EV door die TFG.

      Login om te reageren
  13. rumour zegt

    20 mei 2021 om 15:51

    Model S best mooi om te zien. Vooral als je er Duitse wagens naast zet.
    Wat een voltreffer en absolute schoonheid door relatieve eenvoud.

    Model S reeds aan de horizon verdwenen terwijl Duitse hokken nog batterijtjes moeten laden.
    Zoiets schijnt ‘voorsprong door techniek’ te heten haha ;-) neen, heb geen Tesla.

    Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      20 mei 2021 om 16:37

      @rumour, tegen de tijd dat de batterijtjes van de Telsa opgewarmd zijn , staat hij al op 5 rondjes achterstand van de Taycan…😜 je kunt dus gewoon de goedkoopste Taycan nemen hoor!😜👌

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        20 mei 2021 om 17:34

        @Charles wat is dat toch met Porsche fanboys en hun onbedwingbare drang om desinformatie te verspreiden onder Tesla topics? Porsche is toch een mooi genoeg merk van zichzelf ook al zijn ze toevallig niet (meer) de snelste? Laten we het gewoon bij de feiten houden mensen.

        Login om te reageren
        • piebepost zegt

          20 mei 2021 om 20:06

          Precies, als Tesla geen bedreiging zou vormen voor Porsche, zou je de heren fanboiz er ook niet over horen.

          Login om te reageren
      • lars zegt

        20 mei 2021 om 17:39

        Tesla heeft de koelingsproblemen opgelost. Bron: Electrek

        Login om te reageren
      • lars zegt

        20 mei 2021 om 17:43

        Wist je trouwens dat de model S een kleine 4 seconden sneller is op Laguna Seca dan een Taycan ‘Turbo’ S?

        Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      20 mei 2021 om 17:18

      @rumour: kjaa, Tesla aan de horizon, maar de achterbumper en de lak liggen er nog!

      Login om te reageren
  14. HZW zegt

    20 mei 2021 om 16:15

    Een ander groot voordeel van de “Tesla Model S” is, dat hij een stuk ruimer van binnen is dan bv de Porsche Taycan en Audi e-tron GT.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      20 mei 2021 om 16:30

      En voor minder dan € 165K ben je helemaal klaar Met een Plaid+

      Login om te reageren
      • sonnybonds zegt

        20 mei 2021 om 19:15

        precies dat. VW kan wel inpakken en weg wezen. Ze hebben nog steeds geen antwoord op Tesla. Alleen een grote mond

        Login om te reageren
  15. gasterplancke zegt

    20 mei 2021 om 17:22

    En nog heel erg mooi ook.

    Login om te reageren
  16. billymobiel zegt

    20 mei 2021 om 17:59

    Voor het verschil tussen de Model S en Taycan rij ik nu een mooie Targa uit ’83. Voor mooie ritten rij ik de Targa en voor dagelijkse ritten de Tesla. Voor mij dus geen Taycan.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      20 mei 2021 om 18:42

      Perfecte mix zo toch, prachtige wagen zo’n ‘83 Targa.

      Login om te reageren
  17. galgootje zegt

    20 mei 2021 om 19:10

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  18. mustang750supersnake zegt

    20 mei 2021 om 21:31

    goedkoop????? zeg me eens…wat verdienen jullie daar bij de redactie per jaar?

    Login om te reageren
  19. MarcoM zegt

    21 mei 2021 om 09:53

    Je kunt zeggen van de Tesla wat je wil, maar waar blijft de gevestigde orde van BMW, Mercedes en Audi? Het moet toch een enorme uitdaging zijn om Tesla te willen verslaan met zoiets.

    Login om te reageren
  20. tjorque zegt

    21 mei 2021 om 17:42

    Nog twee jaar om genoeg geld te beginnen verdienen dus 🤣

    Maar een long range is voor mij ook al voldoende hoor…
    1000pk pfoe dat heb ik niet nodig.

    Login om te reageren
  21. T5Power zegt

    21 mei 2021 om 18:33

    In zo’n ding kun je je dus nóg wat sneller ergeren dat je maar 100 mag in NL.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North