• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo komt de Mercedes-AMG E63S eruit te zien

Auteur: willeme, gepost 31 januari 2020 om 14:58 – 28 Reacties

E63

Hoogstwaarschijnlijk.

Elkaar aftroeven. Dat is wat de Duitse merken het liefste doen. Met name de drie premiummerken Audi, BMW en Mercedes. Hun non-plus-ultra divisies Audi Sport, BMW Motorsport en AMG doen eigenlijk niets anders dan automobiel ver plassen. Zinnig? Welnee, de Mercedes-AMG E53 toont aan dat veel sneller niet echt nodig is. Wel leuker, trouwens.

Orde op zaken

Er zijn voldoende mensen die gewoon het dikste van het dikste willen hebben. zonder dat ze meteen willen komen voorrijden in een S-Klasse. BMW heeft een tijdje geleden de M5 en de M5 Competition onthuld en Audi heeft de RS6 Avant gelanceerd. Tijd voor AMG om torde op zaken te stellen.

Lekkage E63

Links en rechts hebben we op het internet al diverse lekkages van de gefacelifte E-Klasse gezien. Zelfs Mercedes ‘lekte’ wat camouflagemateriaal. Op basis van de vele spyshots, de designtaal van Mercedes en wat automotive instinct, hebben de heren van Kolesa.ru deze renders gemaakt. Vaak slaan we renders over, omdat ze overduidelijk een matig beeld geven. In dit geval ziet het geheel er heel erg gelikt en vooral realistisch uit.

Panamericana

Aan de voorkant zien we dat de E63 een stukje gladder en strakker is qua bumperpartij, al zijn de verschillen subtiel. De duidelijkste indicatie dat je te maken hebt met de nieuwe E63, is de Panamericana-grille met verticale spijlen. Net als bij de A6 (C6) facelift zijn de verschillen aan de achterkant groter. De E-Klasse krijgt namelijk nieuwe, platte achterlichten die qua vorm in de pas lopen met andere Mercedessen van dit moment. De zwarte velgen zijn optioneel op de Coupé en Cabrio en dienen waarschijnlijk alleen ter indicatie.

640 pk. Hopelijk.

In technisch opzicht kun je de laatste MBUX-infotainmentsystemen verwachten. Qua motor hoef je niet bang te zijn: deze zal de V8 nog even houden. De 4.0 V8 levert in de AMG GT S Coupé 4-Door 640 pk. Een mooi getal om de Audi RS6 en BMW M5 naar het tweede plan te verwijzen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, e-klasse, e63, e63s, Mercedes, w205

Vorig bericht: « Nieuwe Durango doet precies genoeg om relevant te blijven
Volgend bericht: Nog hetere Supra op komst »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    31 januari 2020 om 15:00

    De achterkant komt behoorlijk overeen met wat ik van de spyshots heb gezien, maar de koplampen worden volgens mij toch wel iets anders. Bij de render lijkt het alsof je de gewone koplampen op 90% produceert en dan terug op de auto zet, maar op de spyshots ogen ze wat platter en bredere dan hier.

    Login om te reageren
    • ometom zegt

      1 februari 2020 om 23:00

      @Edge: Eens, lijkt me niet dat de koplampen er zo uit komen te zien. Ik verwacht meer een zelfde type koplampen als bij de huidige cls- en a-klasse.

      Login om te reageren
  2. antielectrischeautos zegt

    31 januari 2020 om 15:19

    Die C stijl loopt wel erg raar voor mijn gevoel en die achterlichten vind ik er ook niet uitzien…

    Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    31 januari 2020 om 15:26

    De achterkant is nu net een W212 (pre-facelift).

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      31 januari 2020 om 18:49

      @bsxc2: en dat is eigenlijk helemaal geen verkeerde keuze

      Login om te reageren
    • louise zegt

      1 februari 2020 om 05:40

      @bsxc2: belediging voor de W212, die ziet er een stuk beter uit ;)

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    31 januari 2020 om 15:28

    De grill te groot en de koplampen te klein. Beetje uit verhouding zo. Sowieso vind ik de Panamericana-grill niet passen op een sedan.

    Login om te reageren
  5. barendbotje zegt

    31 januari 2020 om 15:30

    Hebben op de voor en achterkant verschillende mensen gewerkt? Voorkant is ronde vormen en de achterkant hoekig..

    Login om te reageren
  6. langejohn zegt

    31 januari 2020 om 15:30

    Hij wordt er niet mooier op.

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      31 januari 2020 om 19:04

      @langejohn: nee idd, ik vind sowieso dat MB het kwijt is met die rare bliksem McQueen voorkant op al hun modellen. Je ziet geen verschil meer tussen een a en s een GT of wat nog meer

      Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    31 januari 2020 om 15:42

    Ik vond de vorige E-klasse al niet mooi in AMG-trim, maar bij deze wordt het er zeker niet beter op. Een normale E-klasse zonder alle poespas blijft toch het mooist.

    Login om te reageren
  8. pablo1971 zegt

    31 januari 2020 om 15:51

    Niet echt mooier, nogal onevenwichtig design.
    En ik kan de E AMG niet los zien van de typische bestuurder (semi/wannabee/echte crimineel, buitenlandse afkomst). Ik ken in ieder geval geen reguliere Nederlander die er in rijdt.

    Login om te reageren
    • 3rotorboi zegt

      31 januari 2020 om 23:37

      @pablo1971: bart

      Login om te reageren
  9. fransananas zegt

    31 januari 2020 om 15:55

    En opnieuw is de E-AMG de lelijkste van de familie. Die toch al niet zo mooi meer is

    Login om te reageren
  10. aschja zegt

    31 januari 2020 om 15:57

    Ach. Wat geeft het. Alle dealers kunnen weer een nieuwe uitzoeken.

    Login om te reageren
  11. poes zegt

    31 januari 2020 om 16:27

    Achterkant beter zo. Gaat een beetje terug naar de facelift versie van het vorige model. Die vond ik een erg mooie achterkant hebben :)

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    31 januari 2020 om 16:30

    Met name de achterzijde is op deze manier echt wel een stukje mooier. De koplampen tonen overigens wel wat klein, klopt dat wel? Hoe dan ook, het gaat weer een fijn ding worden.

    Login om te reageren
  13. mwti zegt

    31 januari 2020 om 17:07

    Niet dik.

    Login om te reageren
  14. str8six zegt

    31 januari 2020 om 17:11

    De nieuwe design taal van MB kon me voorheen best bekoren maar het is nu meer van hetzelfde geworden, beetje VAG-ish. Jammer is dat.

    Login om te reageren
  15. smex zegt

    31 januari 2020 om 17:25

    Ik mag hopen dat ze hier niet ookal die lelijke “omgedraaide” grill gebruiken. Goed zal toch nooit voor mij zijn. Ik “shop” liever in Ingolstadt of Munchen.

    Login om te reageren
  16. petros zegt

    31 januari 2020 om 18:22

    Lijkt van achter gewoon terug op op het oud model

    Login om te reageren
  17. kempenaer zegt

    31 januari 2020 om 19:02

    Lekker vol en bullig. Bruut ook. Beetje Amerikaans ook.

    Login om te reageren
  18. laarhovenn zegt

    31 januari 2020 om 20:33

    Achterkant dik, voorkant ziet er vreemd uit.

    Login om te reageren
  19. autolb zegt

    31 januari 2020 om 20:41

    Ziet er goed uit??

    Login om te reageren
  20. f40racer zegt

    31 januari 2020 om 20:54

    Wat zijn we weer lekker negatief met z’n allen

    Login om te reageren
  21. alper zegt

    1 februari 2020 om 00:28

    Holy shit. Wat een flut design. Dit is Koreaans design uit de jaren 90..
    Wie had ooit gedacht juist Koreanen met betere designs komen. Uiteraard met hulp van Peter Schreyer.

    Login om te reageren
  22. Poulusma zegt

    1 februari 2020 om 01:29

    Deze E lijkt wel downsyndroom te hebben.
    Damn wat doen die ontwerpers bij Mercedes toch, voor mijn gevoel kon het al niet echt lelijker dan híj al was.
    Het ziet ernaar uit dat ze er toch in geslaagd zijn…

    En dat terwijl de nieuwe A en A sedan (een mooi alternatief voor zijn minder geslaagde broertje de CLA) er een stuk beter uitzien dan voorheen!

    Login om te reageren
  23. Pordon zegt

    1 februari 2020 om 13:12

    ‘realistisch’ kom op, dit is gewoon een slechte photoshop waarbij de verhoudingen totaal niet kloppen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North