Zo staat het er voor met de nieuwe Defender

Auteur: , 32 Reacties

Inclusief een setje sfeervolle plaatjes.

Land Rover is druk bezig de laatste hand te leggen aan de nieuwe Defender. In DIT recente artikel blikten we alvast vooruit op het kersverse model, hier gaan we nog een stapje verder met een reeks spyshots van Land Rover inclusief de laatste officiële info.

De nieuwe Defender is bijna klaar voor zijn onthulling en is momenteel druk bezig met de laatste fase van het testprogramma. Deze laatste fase heeft Kenia als locatie. In het 14.000 hectare grote natuurreservaat Borana Conservancy om precies te zijn. Hier onderneemt een prototype van de nieuwe Defender een aantal proeven. De auto moet onder meer in staat zijn om een zware lading te slepen, door rivieren te rijden en om goederen te vervoeren op ruig terrein.

Het totale programma van Land Rover omvatte meer dan 45.000 tests voor de nieuwe Defender. De fabrikant nam prototypes mee naar alle uithoeken van de wereld om de auto te testen op allerlei fronten. De fotoreeks brengen de tests goed in beeld. Sterker nog, je krijgt spontaan zin in een roadtrip als je de plaatjes ziet. Inmiddels zitten er 1,2 miljoen testkilometers op. Land Rover heeft nog geen officiële datum bekendgemaakt van de onthulling. Het merk spreekt over een geheimzinnige ‘later dit jaar’. Hieronder een infographic met info met betrekking tot het testprogramma. Het plaatje in een hogere resolutie bekijken doe je hier.

Zo staat het er voor met de nieuwe Defender



32 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Ah, ik zie dat ze in België ook een duurtest hebben uitgevoerd. Welke snelweg zouden ze uitgekozen hebben?
@Jochempie: dat is Lommel Proving Ground grapjanus
@dromedaris: foto 6 is gewoon gemaakt op een willekeurige weg in België.
@thomthamofo: Poah hadden we maar zulke schitterende natuur dicht bij huis!
Vermoed dat het de slickrock trail bij Moab is.
@r525: Ohw ik dacht in foto 7 de E19 tussen Antwerpen en Brussel te herkennen.
@dromedaris:

Niet waar.
Dit is wegdek over kanaal Zelzate
@dromedaris: En hap!
@jochempie: Ze testen altijd in België, Land Rover heeft daar in de Ardenne ook een afgesloten off road deel waar ze test deden. Weet niet of ze dat nog hebben, paar jaar geleden nog wel, ben er wel eens geweest.
Het blijft jammer dat je deze nieuwe versie niet meer zelf met een hamer en wat tywraps zal kunnen repareren, maar gek genoeg vind ik het wel echt een gaaf ding. Hopelijk houden ze de techniek relatief simpel en wordt de prijs niet te extreem.
Een imitatie Jeep ..
Terug naar de roots dus ..

Nu nog een afgekeurd Buick blok opsnorren ..
@lincoln: Hadden ze maar goed naar de Wrangler gekeken, starre assen, lekker zelf aan te sleutelen en te modificeren, waterdicht dashboard etc. De nieuwe Defender wordt een Chelsea tractor helaas. Mooi speelgoed maar niet in de zelfde gedachte gebouwd dan de Wrangler of de oude Defender.
@sketcher: *als
@sketcher: die nieuwe Defender wordt dus gewoon een echte opvolger voor de oude Defender. Want hoewel er nog wel boeren zijn die hun oude Defender als tractor inzetten, zie je ze tegenwoordig vooral bij mensen die er vooral hip mee doen in de stad.
@mashell: Die zijn er maar er zijn er ook genoeg die ze kopen om echt mee off-road te gaan. Wereld reizen te maken en te gebruiken voor werk. Dat zal overigens wel zo blijven voor een groot gedeelte maar sommige zullen overstappen naar een FJ70 vanwege betrouwbaarheid, simpel ontwerp en onderhoud en beschikbaarheid van onderdelen.
@sketcher: In belgie zie je ze vaak bij tuinaannemers:-)
@lincoln: Heeft Buick al een elektrisch blok… ?
Eerder zij de hoofdmarketing dat het rond de beurs van Frankfurt onthuld wordt (September). Hij zei alleen nog niet besloten te hebben of dat op of op de beurs zelf of een evenement en locatie naast de beurs gebeurt.

Grote kans dus dat hij net voor de beurs onthult wordt in een bos ergens in Duitsland en dan ook op de beurs staat.
Hier hadden ze dus een gave retrolook van moeten maken, met alle gave stijl elementen. Niet weer een soort aftreksel van de rest..
@stefanham: techniek is toch wel het belangrijkst en die zal wel in orde zijn. Er zullen wel carrosseriebouwers zijn die het plaatwerk gaan aanpassen voor de retrolook. Dus leuke projectjes volgen wel.
@stefanham: waarom moeten ze dat? Mag JLR niet even zelf bepalen of ze voor altijd en eeuwig aan het uiterlijk van 70 jaar geleden vast willen zitten? Sommige mensen en bedrijven gaan gewoon met hun tijd mee (net als Land Rover 70 jaar geleden). Of tik jij je AB-reaguursels nog op een Nokia 3110?
@potver7:

Nee, knuppel. Het wordt net zo’n glad ding als de Evoque, geen echte robuuste 4×4 meer. De defender was juist zo populair hierom, en had je een hele gave remake van kunnen maken.
@stefanham: Bah, retro. Een Defender dient goed te zijn, niet volhangen met nutteloze “stijl”elementen…
@esprit_de_flandre:

juist, een defender is een icoon, zeer jammer dat dit nu een soort evoque wordt qua looks.
@stefanham: ten eerste : zie jij op deze camo-foto’s veel details van wagen? En ten tweede : zou je hem kopen als hij mooie retro details zou hebben?
@futse: kijk eens naar de nieuwe Suzuki Jimny, of de Honda Urban EV. Die doen het exact goed, zeer herkenbaar en eigen, maar toch modern. De nieuwe Defender wordt een uitgeklede Evoque, geen eigen identieit meer.

Dat is wat ik bedoel.
@stefanham: je hebt hem nog niet eens gezien, enkel in camo. Wat kan je er dan al over oordelen? Dat is mijn punt
Ook nog gespot, moet hem alleen nog uploaden😅
Tuurlijk, techniek gaat door en je moet vooruit enzo. Toch vind ik het jammer dat een van de eerste echte terreinwagens nu verandert in een soort Honda Element met een LR-badge.

Bij de G-Klasse lieten ze de auto precies hetzelfde, terwijl het bij Mercedes juist de klandizie is die de auto verpest heeft. Wat ooit bedoeld was als een zeer capabele terreinbeul wordt nu alleen maar gekocht als een zeer onhandig handtasje om scheef in de PC Hooftstraat te parkeren.

Ik heb het gevoel dat men de Defender als handtasje nog redelijk over het hoofd ziet. Dat de grootste kopersgroep wél een capabele terreinbeul wilt. Omdat ze wel eens terrein moeten rijden. Wat dat betreft is het top dat ze de auto tot het uiterste testen om dat te kunnen, toch heb ik het gevoel dat het allemaal nutteloos is.

Laat ik het zo zeggen: de nieuwste Samsung-telefoons kunnen tegen water. Ik had er zo een en dat was een leuk verhaaltje voor mensen die ernaar vroegen. Maar in mijn dagelijks gebruik kwam ik never nooit ook maar een druppel water tegen en gebruikte ik hem zoals elke andere smartphone die er is. Dat gaat de Defender denk ik ook worden. Hij kan het wel, maar je wil het er niet meer mee doen.

Jammer. LR had gewoon net als Mercedes het interieur een oppepper moeten geven en de buitenkant, de simpele constructie incluis, met rust moeten laten.
@720s:
Het probleem is dat LR ze niet meer goedkoop genoeg kan maken om er winst op te maken en de markt van echte off-road enthousiastelingen te klein is, die kopen (net als ik zelf overigens ) hun LR voor off-road vooral 2de hands.

Ze hebben nog overwogen om de auto’s niet in het VK te maken (In hun fabriek in Oost Europa en zelfs Indië is overwogen) maar dat zou ook niet goed ontvangen worden dus blijft het Solihull. Enigste mogelijkheid is dus weer een Chelsea tractor te bouwen voor mensen met geld die de Defender kopen voor de looks, licht off-road gaan en later de auto’s verkopen aan echte off-roaders. Zo is het helaas. Ik had ook liever anders gezien, maar er was geen businesscase te maken voor een echte simpele off-roader. De G-Klasse is geen goed voorbeeld want die is stervens duur niet te vergelijken met de Defender. De Wrangler en Toyota FJ70 zijn de enigste andere goede voorbeelden waar ze dus naar gekeken hebben en geen kansen zagen.

PS. Ik sta dagelijks met mijn telefoon onder de douch, voor mij is een waterdichte telefoon een must.
@sketcher: wat doe jij dan onder de douch met je telefoon, viespeuk… 🤪
@haaren: haha, nee niet dat. Nieuws kijken. Ik heb 2 kleine kinderen dus je moet je momenten kiezen van rust.

Lees net dat tegen de productie toch niet in Solihull gaat plaatsvinden maar in de nieuwe fabriek in Slowakije. Dat had ik niet zien aankomen. Ze beloven wel meer productie in Solihull voor de Range Rovers. Is dan niets meer heilig?
Komt er ook een SVR?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).