• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo wordt jouw klassieke MINI een stil genot

Auteur: Loek, gepost 4 november 2020 om 20:05 – 11 Reacties

In de categorie ‘dit mag nét wel, toch?’: een leuke variatie op het thema ‘klassieke MINI’ op zijn elektrisch!

Stel: je wil een klassieker rijden. Dan wil je dat meestal voor de toffe motorgeluiden die de oude motoren maakten. Of voor het ouderwetse gevoel. Of de geur van benzine en olie.

Conversie

Volgens die logica zijn elektrische ombouwsets voor klassiekers standaard niet cool. Geen geluid, geen geurtjes en het gevoel dat je met iets moderns onderweg bent. Esthetisch kloppen de auto’s natuurlijk nog wel met hun oude vorm. Het is een beetje als een hologram-concert van André Hazes: het idee is erg tof, maar het is logisch dat je het hart en de ziel mist.

MINI

Het idee is vaker dan niet wel tof. Zo ook het idee van Swind. Dit Britse bedrijf bouwt een klassieke MINI, maar dan elektrisch. Geen Cooper SE, de basis is een klassieke MINI. Het nog altijd iconische oermodel.

Het gaat om 110 pk en 136 Nm aan koppel. Voor een auto die bijna niks weegt is dat lekker vlot. De auto weegt een kilo of 80 meer dan het origineel: 720 kg. De klassieke elektrische MINI sprint naar 100 in 9,2 seconden: niet slecht! Maar deze cijfers kennen we al van toen de elektrische MINI van Swind voorgesteld werd.

Zelfbouw

Want de 100 vooraf gebouwde exemplaren van 79.000 pond per stuk zijn leuk, maar wat nou als je je eigen MINI durft op te offeren? Dan heeft Swind goed nieuws. In plaats van volledig gebouwde MINI’s, kan het bedrijf nu ook jouw eigen klassieke MINI volledig elektrisch maken. Er wordt bijna niks veranderd, enkel de elektrische motor wordt toegevoegd.

Dit lijkt ook een stuk minder prijzig: slechts 8.850 pond. Maar, voor de rest van de spullen die je nodig hebt moet je contact opnemen met Swind. Daar wordt het iets prijziger van. Wel minder dan die 79.000 pond. Bestellen kan op de website van Swind.

Ook interessant!

  • Gefacelifte MINI
    BMW wil van MINI een volledig elektrisch merk maken
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • De échte Mini is terug, in stijl van 2022
    De échte Mini is terug, in stijl van 2022
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, Elektrisch, Klassiekers, MINI

Vorig bericht: « CEO Ferrari: “Ferrari zal nooit 100 procent elektrisch worden”
Volgend bericht: Durf jij een 100 jaar oude auto te kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mp014 zegt

    4 november 2020 om 20:39

    Dat klinkt als een koopje! En dat voor 200km range. Best leuk!!

    Login om te reageren
  2. lucblocken zegt

    4 november 2020 om 20:51

    Zeker van die prijs ? Ik meende dat het slechts om een aanbetaling ging. Ik moet de site nog eens nalezen

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      4 november 2020 om 20:56

      @lucblocken: vind het ook vrij weinig. Zat laatst op een site die een MX5 hadden omgebouwd en dit voor je konden doen, daar waren de onderdelen alleen al rond de £25.000…

      Login om te reageren
    • nofxke zegt

      4 november 2020 om 21:02

      @lucblocken: daarvoor krijg je subframe met elektromotor dacht ik gelezen te hebben als een soort crate-engine.
      Accu en kabels moet je zelf voorzien…

      Login om te reageren
  3. jelmer zegt

    4 november 2020 om 21:20

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    5 november 2020 om 06:32

    Was niet het klassieke Mini gewoon normaal geschreven en het BMW MINI in hoofdletters?

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    5 november 2020 om 08:54

    Hij is best leuk.

    Login om te reageren
  6. rotarypowah zegt

    5 november 2020 om 16:54

    “Er wordt bijna niks veranderd, enkel de elektrische motor wordt toegevoegd.”

    Dus de originele motor blijft zitten? Is daarnaast nog plek voor een elektromotor in zo’n kleine auto?

    Login om te reageren
  7. maseraudi zegt

    5 november 2020 om 17:36

    Ik denk dat een Frans bedrijf dat goedkoper kan uitvoeren. Doen het al met meer kleine autos:
    https://transition-one.eu/

    Login om te reageren
  8. wessel04 zegt

    5 november 2020 om 21:22

    Bleh, doe mij maar lekker op peut met zo een vrolijk brulletje uit uitlaat

    Login om te reageren
  9. Eduardo Cuvelier zegt

    15 juni 2024 om 11:50

    Classic MINI Swind-E British Bounce – Score :
    – Pogo : ‘Expialidocious’
    – https://www.youtube.com/watch?v=3Za-V_lhwGg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North