
Maserati wil een auto op basis van LaFerrari. Die kunnen ze alvast krijgen, hier op het Internet.
Anton Gjorsev maakte een render van wat hij wel een mooie “LaMaserati” zou vinden. Omdat er onder de badge een LaFerrari schuil gaat, zal er weinig veranderen aan de algemene vormen van de auto. Hij zal hooguit een stukje braver worden, omdat vermogen en topsnelheid LaFerrari niet mogen overtreffen.
Anton heeft hier waarschijnlijk rekening mee gehouden in zijn design, want de rondere wielkassen en koplampen ogen een stuk vriendelijker. Ook oogt-ie wat groter, maar een langere body zoals bij de MC12, op basis van de Enzo Ferrari, gaat er waarschijnlijk niet komen. De LaMaserati is immers niet geschapen voor een leven op het circuit.
Wel verwachten we een lichtere auto, omdat de elektromotor in de aandrijflijn achterwege gelaten wordt. Een geknepen versie van de 800 pk tellende 6,3-liter V12 uit LaFerrari met aangepaste koppelkromme lijkt voor de hand liggend, maar de 3,8-liter quad-turbo V8 uit de Quattroporte is ook nog een leuke optie.
Mocht je een LaMaserati willen hebben, wees er dan maar snel bij. Er gaan waarschijnlijk slechts 50 stuks in de verkoop en net als LaFerrari wordt een prijs van méér dan een miljoen euro verwacht. Als hij eruit komt te zien als op de render, heb je een leuk alternatief te pakken.
Het design heeft amerikaanse invloeden . Laat alsjeblieft pinafirini weer tekenen .
@xiran: Ik hoop dat je de naam met opzet verkeerd schrijft….
@norge: oorlog met de spellingscontrole.
@xiran: Oef gelukkig.
@xiran: totaal off topic jij hebt nog zo’n bakkie als in je avatar, Peug 205GTI???? good memories on those days ;-)) !!! Heerlijke hatch!
@cocksdriveaudi: ik heb hem nog steeds een 1.9.
@xiran: Verklaar je nou de oorlog? Echt geen zin in.
@spellingscontrole: ik dreig met een spelvout ;)
Ziet er een stuk beter uit.
Als het maar niet zo’n idiote optielijst heeft als de F150. Want dat gaat dus echt nergens over.
@baklava: wat jij optielijst noemt. De lakkleur(rood, geel of zwart), wel of niet two-tone, kleur van het leer(zoniet leer, dan alcantara, misschien, weet het niet zeker), en misschien de velgen. Ook wat jij wel zegt: niet echt een denderende optielijst.
@rotjeknor:
http://teamspeed.com/forums/ferrari-super-cars/79119-us-laferrari-msrp-options-list.html
@baklava: Dafuq. Sportuitlaatje kost $77000…
@kickass: ik denk dat een paar logo’s of toerenteller in carbon voor duizenden euro’s schrikbarender is… Ik geloof echt niet dat die lijst echt is, dan zouden ze bij Ferrari echt de weg kwijt zijn.
@bosje: Een Ferrari logo voor een paar duizend euro? Peanuts…
@baklava: Zo fake als de voorgevel van Pamela Anderson. Elektrische zetels als optie in een auto waarvan de zetels helemaal niet verplaatst kunnen worden? Right.
Ziet er wel goed uit, ten minste beter dan de nieuwe QP.
@reventon: Quarter Pounder? Ah, Quattroporte.. *druipt af naar McBlog
Ik mag hopen dat hij er compleet anders uit gaat zien dan de LaFerrari, net zoals dat met de Enzo/MC-12 zo was. Dit lijkt veel te veel op de Ferrari.
Niet gek, mooier en geen electro shit, moet wel een verkoopstopper zijn ……50 stuks, tja.
Ferrari had inderdaad Pininfarina moeten inhuren. De LaFerrari vind ik nogal onsamenhangend. De zij- en achterkant zijn gewoonweg prachtig. De voorkant ook, maar die past weer niet die zijkant. Vanaf de zijkant worden meer vloeiende lijnen gebruikt, terwijl de voorkant voornamelijk uit scherpe lijnen bestaat.
Het front van deze “LaMaserati” vind ik een stuk mooier en evenwichtiger. Maar, zoals fant ook zegt; er moet meer diversiteit tussen de Ferrari en Maserati, net als met de Enzo en MC-12.
@Edge: Ja of pinafirini :-)
Ziet er best leuk uit.
Maar de lijnen zijn te scherp.
Als de achterkant er ook fatsoenlijk uitziet moet Maserati toch maar even bij die Anton aankloppen. Voorkant vind ik zeker geslaagd!
de 6,3 v12! of de 4.7 v8 van maserati gebruiken en vergroten maar hij moet wel atmosferisch blijven!
Vind hem er beter uitzien dan de Ferrari
Is er überhaupt iemand op AB die een auto van +1 miljoen kan kopen?
@felix95: waarschijnlijk niet veel, maar Autoblog heeft wel flink wat bezoekers dus het zou bet kunnen. Je hebt kans dat Sacha 1 miljoen op de bank heeft staan…
@bosje: Als sacha een miljoen stuk zou slaan op automobiele porno dan durf ik mijn voet eronder te verwedden dat er AMG’s worden aangeschaft, hehe.
@bosje: Van Autoblog worden we niet rijk. De meesten hebben er nog een baantje naast. ;)
@bosje: Sacha was al rijk voor autoblog. Google hem maar eens :P
@autoblog Ik weet niet hoor, maar het valt mij al een tijdje op, is het niet overzichtelijker en handiger als je linkjes met echt relevante sites dan wel de bronsites maakt ipv 9 van de 10 keer naar jullie eigen topics linken? De ene keer zijn ze irrelevant, dan zijn ze jaren oud zijn, en andere keren zijn de links onnodig.
Nu zit je een beetje te gokken welke link nou de bronsite is en meestal kom je erachter dat er geen bron achter zo’n link zit. Redelijk irritant en daarnaast ben je nu afhankelijk van de interpretatie van de schrijver die, met alle respect, vaak niet serieus te nemen is.
LaF, LaM…, what’s in a name….
@jrk68: Laffe lama, het is officieel :=)
@norge:
Broertje van Chiko Lama…?
@maru, je zal waarschijnlijk bedoelen net als bij de MC12 worden er 50 gebouwt. Van de LaFerrari worden er meer gemaakt dan 50.
@jrk68: die melken ze gewoon uit net als eerdere limited editions, money makes the world go round, zegt men wel eens
@cocksdriveaudi:
Je weet dat we het hier over Maserati hebben en niet over Porsche…?
@jrk68: had het meer over de vrinden van Ferrari maar inderdaad over uitmelken gesproken er zijn ongeveer 5247 versies van de 911 en dan ben ik er vast nog wel een paar vergeten
@cocksdriveaudi: dus je vindt de mc12 nutteloos en overbodig? Aangezien dat de enige “uitmelkversie” is die er ooit is van een ferrari hypercar isgeweest.
@lambo4all: bedoelde niet de mc12 maar de enzo zijn er veel meer van gemaakt als oorspronkelijk bedoeld niet dat dat nu heel erg was
@jrk68: Je hebt gelijk. Stond er een beetje ongelukkig. Heb het aangepast. :)
50? ik dacht 500.
nou die ga ik dan ook geen LaMaserati noemen dat moge duidelijk zijn
Heb liever een opvolger van de Shamal.. I really mis my maser.. Smaak verschilt maar vindt alles momenteel beetje te rond.. Begrijp het wel, stroomlijn, enz enz maar toch, alles gaat steeds meer op elkaar lijken.. Jammer.
@tvr1974: Rond is niet noodzakelijk voor de stroomlijn. Een F117 valt immers ook niet uit de lucht…
Ik vind deze in ieder geval een stuk mooier dan de LaFerrari!