• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zou jij het doen, een LaFerrari voor 5 miljoen?

Auteur: CasperH, gepost 2 december 2014 om 09:37 – 48 Reacties

LaFerrari Singapore


Wat zou jij er voor over hebben om een LaFerrari te kunnen bezitten? Een vitaal orgaan? Je zus? Een heel been? $5.000.000 dollar?

Singapore is overbevolkt, supercarsgewijs. En dus moet je van goede huize komen om nog een beetje op te vallen. Een rijke meneer besloot dat hij een LaFerrari móest hebben. Dat gaat echter niet zomaar, want een LaFerrari kan je alleen kopen onder speciale voorwaarden. Blijkbaar voldeed de Singaporees daaraan, maar dan is er het volgende probleem: Singapore is een land waar auto’s het stuur aan de rechterkant moeten hebben. Dat is de wet, maar als je geld hebt spelen wetten geen rol.

En dus haalde deze meneer een links gestuurde LaFerrari naar Singapore, naar verluidt voor een bedrag van omgerekend zo’n $5.000.000 dollar, omgerekend zo’n €4.014.129 euro volgens de huidige wisselkoersen. Da’s serieus veel knaken, zelfs voor een LaFerrari. In ons land zou een LaFerrari zo’n 1,3 miljoen euro kosten exclusief opties.

Schijbaar wilde deze Singaporees wel héél graag een LaFerrari bemachtigen. Wat zou jij over hebben voor een LaFerrari op je stoep? Klinkt wel goed in een hotellobby trouwens.

Ook interessant!

  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!
  • 'LaFerrari met V12 zonder hybride onderweg!’
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, laferrari, singapore

Vorig bericht: « Nagelnieuwe 1978 Corvette pacecar te koop in Nederland
Volgend bericht: Rolls-Royce Wraith met 717 pk: voor oud of nieuw geld? »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneer zegt

    2 december 2014 om 09:38

    Als je er nu 5 miljoen voor over hebt, waarom kocht je dan geen nieuwe voor 2 miljoen…

    Login om te reageren
    • GeoBem007 zegt

      2 december 2014 om 09:40

      @meneer: Volgens mij is het een nieuwe. 1.5milj achterlaten bij Ferrari, de rest voor de ombouw RHD en belastingen. Singapore is een héél duur land op vlak van auto’s.

      Login om te reageren
      • GeoBem007 zegt

        2 december 2014 om 09:42

        @GeoBem007: mezelf verbeteren: er is geen RHD ombouw, maar zoals david36254 hieronder vermeld waarschijnlijk een fikse toeslag op de inschrijving van de wagen omdat hij LHD is.

        Login om te reageren
    • david36254 zegt

      2 december 2014 om 09:41

      @meneer: zoals ik het begrijp is dit geld gebruikt om de wetten wat om te buigen, zodat hij een nieuwe linksgestuurde LaF kon kopen.

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      2 december 2014 om 09:42

      @meneer: Import

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      2 december 2014 om 09:44

      @meneer: Het verhaal is een beetje raar. Hij voldoet aan de voorwaarden om er één te kunnen kopen (en ik maar denken dat ze allemaal al verkocht waren) maar hij betaalt wel een paar miljoen meer dan elke andere La Ferrari klant. Of het is een nieuwe, of van een handelaar met een bepaalt winstoogmerk.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        2 december 2014 om 09:44

        @rikus: ik zie de reactie’s hierboven al. Vergeet de mijne.

        Login om te reageren
    • twist zegt

      2 december 2014 om 09:49

      @meneer:
      Het is een nieuwe. Maar de LaFerrari werd/wordt alleen met het stuur links gemaakt. De ombouw voor links naar rechts kostte 5mil.

      Login om te reageren
      • twist zegt

        2 december 2014 om 09:51

        @twist:
        Nevermind. Verkeerd begrepen. Dat geld werd dus gebruikt om de wet te ‘omzeilen’.

        Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    2 december 2014 om 09:39

    Zeker dat het USD en geen SGD is? Want dan is het “maar” 3.21milj EUR.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 december 2014 om 10:14

      @GeoBem007: lijkt mij ook dat het sing dollar is.

      Login om te reageren
  3. moondustfocus zegt

    2 december 2014 om 09:41

    Ze mogen ‘m houden. Liever een Koenigsegg Agera R.

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      2 december 2014 om 12:10

      @moondustfocus: dus jij wil zo veel geld uitgeven aan een auto die nog nooit behoorlijk aan de tand is gevoeld en waarvan geen enkele claim over de snelheid objectief bevestigd is.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        2 december 2014 om 13:40

        @thierryvth:

        Bij dit soort auto’s speelt er nog wel iets meer mee dan alleen maar de topsnelheid. Ik zou ook voor een Agera gaan. In mijn ogen een auto met veel betere looks en niet het imago van hele foute rappers. De Veyron is voor mij een beetje bling bling hok.

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          2 december 2014 om 14:42

          @rhellema: rappers rijden in alles maar toch liever auto’s waar je echt (lees dagelijks) mee kan rijden

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            2 december 2014 om 16:21

            @thierryvth:

            Bedoel je dat je met een Agera niet echt kan rijden?

            Login om te reageren
            • landcruiserr35 zegt

              2 december 2014 om 18:49

              @rhellema: Er zijn altijd wel figuren die het project van Koenisgsegg willen afkraken, ik heb er alleen maar groot bewondering voor. CvK die zijn jongensdroom waarmaakt, mooier bestaat toch niet. Als zeer klein maar zeer exclusief bedrijf maakt hij de gevestigde orde het heel moeilijk vind ik zeer knap. Oog voor detail en de perfectionistische drang bij CvK maakt de Agera gewoon een v/d beste hypercars of sommigen het nu leuk vinden of niet. Als er geen continuïteit was, waren ze er allang mee opgehouden, de concurrentie is moordend. Pagani heeft het voordeel dat ze gebruik maken van het AMG-blok uit het huis van Mercedes. Koenigsegg maakt alles zelf, daardoor kan het soms langer duren voordat ze met iets nieuws komen. Al met al groot respect voor Koenigsegg, een van de mooiste supercarmerken voor mij dan.

              Login om te reageren
              • rhellema zegt

                2 december 2014 om 20:24

                @landcruiserr35:

                Helemaal eens met je verhaal. Daarbij vind ik het ook nog eens een prestatie omdat de Veyron alleen maar een prestige object is wat nooit en te nimmer winstgevend kan zijn wegens de vele miljoenen die achter ieder verkocht exemplaar aan gaat. Zonder het grote Volkswagen zou Bugatti al lang en breed failliet gegaan zijn en gelet op de rijke historie die het merk heeft, zou dat misschien nog wel het beste zijn ook.

      • jrk68 zegt

        2 december 2014 om 19:00

        @thierryvth:
        Ja, dat zou ik ook blind doen, 5miljoen neerleggen voor een Laffa Arie?
        Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, ik ben toch niet gek…?
        Maar goed, jouw fanboyschap voor Ferrari kent geen grenzen en jouw aversie tegen Koeniggsegg ook niet. Beetje jammer dat wel….

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          2 december 2014 om 20:58

          @jrk68: Je zou ook een keer iemand ander zijn smaak/mening kunnen accepteren.
          Alles maar af doen met fanboy gedrag vind ik erg kinderachtig.

          Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        2 december 2014 om 19:30

        @thierryvth: ehhh, ja,

        Login om te reageren
    • landcruiserr35 zegt

      2 december 2014 om 18:17

      @moondustfocus: Inderdaad ik heb ook liever de Koenigsegg Agera ipv de LaFerari.

      Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    2 december 2014 om 09:42

    Ik had er dan denk ik eentje gekocht voor een van mijn vaste vakantieadresjes… scheelt een hoop geld… mede omdat ik leukere locaties ken om met een LaFerrari te rijden dan daar… bijv. de Alpen :-)

    Login om te reageren
  5. Dino2400 zegt

    2 december 2014 om 09:45

    -edit: check-

    Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    2 december 2014 om 09:46

    Hij haalde dus een rechts gestuurde naar Singapore? Denk ik dat je bedoelt

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      2 december 2014 om 10:22

      @mrrallycross: nee, dat bedoel ik dus niet.

      Login om te reageren
  7. medemblikker zegt

    2 december 2014 om 09:51

    Vraag me af waarom je überhaupt een (nieuwe) supercar zou willen en al helemaal een LaFerrari. Op de naam zou ik al afknappen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 december 2014 om 10:07

      @medemblikker: Ik kan ook totaal geen enkele reden bedenken waarom iemand een supercar zou willen. Laat staan een nieuwe.

      Login om te reageren
  8. monaco zegt

    2 december 2014 om 09:52

    Als jullie er 1 voor EUR 1.3m kunnen regelen dan hoor ik het graag!

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    2 december 2014 om 10:01

    Stel dat je van Ferrari en Laferrari mocht kopen. En je zet m dan te koop en weet m te verkopen voor een leuke winst.
    Denk je dat je dan ooit nog een special edition van Ferrari mag kopen erna? Of bijv alleen leasen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 december 2014 om 10:16

      @gregorius: autosalon singen heeft er altijd staan.

      Login om te reageren
  10. ukbob zegt

    2 december 2014 om 10:24

    Voor dat geld zou ik het heel anders doen;
    – huisje in land met mooie wegen (Italië, Schotland, whatever)
    – dáár een fijne auto neerzetten
    – genoeg centjes over om erheen te vliegen, tank vol te gooien én lekker te genieten!

    Toch veel leuker dan met zo’n heftig ding door een drukke wereldstad te kruipen…!?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      2 december 2014 om 10:28

      @ukbob:
      Waarschijnlijk heeft die gast dat allemaal al lang.
      Dit soort auto’s zijn gewoon speeltjes en hebbedingetjes voor hem.

      Login om te reageren
    • jessetje zegt

      2 december 2014 om 10:34

      @ukbob: Helemaal met je eens! Zo zou ik het later ook doen (als het er ooit van komt)

      Login om te reageren
    • TimD zegt

      2 december 2014 om 10:43

      @ukbob: ik word je buurman ! Mijn wagenpark zal bestaan uit:

      Audi RS6
      Ferrari f12
      Ferrari 599gtb
      458 speciale A
      Mercedes G350 cdi

      Misschien kunnen we samen naar de plaatselijke dealer ? korting ???

      Login om te reageren
      • subarufan zegt

        2 december 2014 om 20:49

        @timd: geen gtr?

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      2 december 2014 om 10:59

      @ukbob: in Singapore is er een hoog gezien worden gehalte. Er rijdt ook een hoop moois en snels daar; wat alleen echt gebruikt wordt op de snelweg naar KL.
      Dus daar past de Laf goed bij.
      (en als ze een keer lekker doorkarren in de stad, zie je dat er genoeg ongelukken gebeuren).

      Login om te reageren
  11. KEV9 zegt

    2 december 2014 om 10:27

    Nee

    Login om te reageren
  12. JamesBond007 zegt

    2 december 2014 om 10:31

    Veel mooier dat rode dak i.p.v. zwart.

    Login om te reageren
  13. kapiteinaudi zegt

    2 december 2014 om 12:38

    Zo een auto zou ik zien als een investering waar je uiteindelijk het dubbel kunt uithalen. Nu is 5 miljoen wel erg veel. Te veel.

    Login om te reageren
  14. landcruiser zegt

    2 december 2014 om 13:10

    De echte liefhebber met veel geld koopt hem toch wel een miljoen erbij maakt niet uit, maar ik pas liever.

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    2 december 2014 om 13:48

    Dit wordt enkel en alleen gebouwd en ontwikkeld voor de echte happy few die “gezien” willen worden.
    Mensen die niet eens om de prijs vragen.
    Mensen die een leven hebben op Instagram.
    Mensen die in bed liggen MET Hilton, niet in het Hilton.
    Mensen die constant veertien Vacheron en Rolex horloges kwijt zijn en drie Super jachten.
    Mensen waarvan er nog steeds een Lear Jet in Arizona staat met een lekke band.
    Mensen die Nederland kunnen kopen.
    Mensen, die vechten tegen Ebola en hongersnood en dictatuur.
    Kortom, geweldige mensen.
    En wij als de gemiddelde pauper mogen dromen van het ventieldopje op het linker achterwiel van dit handtasje.

    Login om te reageren
  16. landcruiserr35 zegt

    2 december 2014 om 14:47

    Ik snap die constructie van Ferrari niet echt? Hoe zit dat nou, Ferrari calimt het recht te hebben om als eerste de auto terug te kunnen kopen als de eigenaar hem wil verkopen. Aan de andere kant houdt dat gewoon niet stand, omdat je het niet kunt tegengaan in principe.
    5 miljoen gaat nergens over, de prijs van de Veneno was al absurd dit is nog gekker :)

    Login om te reageren
  17. norge zegt

    2 december 2014 om 15:15

    Zou er best wel een keertje mee willen rijden, meer niet.

    Login om te reageren
  18. swaffelaer zegt

    2 december 2014 om 15:26

    Beetje moeilijk opgeschreven dit stuk. Hij heeft, als ik het goed begrijp vijf miljoen betaald voor een LaFerrari met het stuur links. Maar daar mag hij niet mee rijden, maar omdat ie geld heeft wel. Alleen zit in de vijf miljoen dan ook de ontheffing om daar te mogen rijden, of was dat slechts de aanschaf?

    Snap er eigenlijk nog steeds geen bips van.

    Login om te reageren
  19. Sracerr zegt

    2 december 2014 om 16:17

    Er is nooit genoeg geld om natuur/milieu en dierenwelzijn te steunen, dan maar een LaFerrari van 5 milj. veel beter joh want dan gaan we zeker weten nog sneller mee (LaFerrari) naar de kloten. Wat zeg ik nu toch weer…

    Login om te reageren
  20. shicomm zegt

    2 december 2014 om 20:19

    Dan moet het belastingklimaat voor auto’s natuurlijk wel even worden uitgelegd.
    Da’s in Singapore nogal ruig namelijk.
    Het recht om de auto te kopen kost je al 100% van de aanschafwaarde.
    Dat lees je goed ; 2 keer betalen dus voor die auto…

    Dan moet het ding ook nog op kenteken en dat is niet goedkoop als je iets scoort wat buiten de ‘autocommissie’ valt.
    Een wilde gok is dat ‘m dat zomaar een miljoen kan hebben gekost.

    Met alle extra’s haal je daar dan de 5 miljoen wel mee ja.
    en dan mag ie ‘m maar 10 jaar op kenteken hebben…
    ( daarna betaal je doodleuk weer de orginele aanschafprijs om ‘m weer voor 10 jaar op kenteken te kunnen hebben )

    Dachten we dat we hier in NL al aan de beurt waren qua autokosten ! ;)

    Login om te reageren
  21. slk55amg zegt

    2 december 2014 om 22:32

    Als je een Ferrari wilt, lijkt mij de F12 een betere keuze. Veel goedkoper en mooier, echt niet langzamer. Op papier misschien met Alonso achter het stuur zal de Laferrari sneller zijn. Maar met de gemiddelde rijke automobilist maakt het geen zak uit. En hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om van je zwaarbevochten centjes af te komen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North