Wat zou jij er voor over hebben om een LaFerrari te kunnen bezitten? Een vitaal orgaan? Je zus? Een heel been? $5.000.000 dollar?
Singapore is overbevolkt, supercarsgewijs. En dus moet je van goede huize komen om nog een beetje op te vallen. Een rijke meneer besloot dat hij een LaFerrari móest hebben. Dat gaat echter niet zomaar, want een LaFerrari kan je alleen kopen onder speciale voorwaarden. Blijkbaar voldeed de Singaporees daaraan, maar dan is er het volgende probleem: Singapore is een land waar auto’s het stuur aan de rechterkant moeten hebben. Dat is de wet, maar als je geld hebt spelen wetten geen rol.
En dus haalde deze meneer een links gestuurde LaFerrari naar Singapore, naar verluidt voor een bedrag van omgerekend zo’n $5.000.000 dollar, omgerekend zo’n €4.014.129 euro volgens de huidige wisselkoersen. Da’s serieus veel knaken, zelfs voor een LaFerrari. In ons land zou een LaFerrari zo’n 1,3 miljoen euro kosten exclusief opties.
Schijbaar wilde deze Singaporees wel héél graag een LaFerrari bemachtigen. Wat zou jij over hebben voor een LaFerrari op je stoep? Klinkt wel goed in een hotellobby trouwens.
meneer zegt
Als je er nu 5 miljoen voor over hebt, waarom kocht je dan geen nieuwe voor 2 miljoen…
GeoBem007 zegt
@meneer: Volgens mij is het een nieuwe. 1.5milj achterlaten bij Ferrari, de rest voor de ombouw RHD en belastingen. Singapore is een héél duur land op vlak van auto’s.
GeoBem007 zegt
@GeoBem007: mezelf verbeteren: er is geen RHD ombouw, maar zoals david36254 hieronder vermeld waarschijnlijk een fikse toeslag op de inschrijving van de wagen omdat hij LHD is.
david36254 zegt
@meneer: zoals ik het begrijp is dit geld gebruikt om de wetten wat om te buigen, zodat hij een nieuwe linksgestuurde LaF kon kopen.
phaeton zegt
@meneer: Import
rikus zegt
@meneer: Het verhaal is een beetje raar. Hij voldoet aan de voorwaarden om er één te kunnen kopen (en ik maar denken dat ze allemaal al verkocht waren) maar hij betaalt wel een paar miljoen meer dan elke andere La Ferrari klant. Of het is een nieuwe, of van een handelaar met een bepaalt winstoogmerk.
rikus zegt
@rikus: ik zie de reactie’s hierboven al. Vergeet de mijne.
twist zegt
@meneer:
Het is een nieuwe. Maar de LaFerrari werd/wordt alleen met het stuur links gemaakt. De ombouw voor links naar rechts kostte 5mil.
twist zegt
@twist:
Nevermind. Verkeerd begrepen. Dat geld werd dus gebruikt om de wet te ‘omzeilen’.
GeoBem007 zegt
Zeker dat het USD en geen SGD is? Want dan is het “maar” 3.21milj EUR.
rolov zegt
@GeoBem007: lijkt mij ook dat het sing dollar is.
moondustfocus zegt
Ze mogen ‘m houden. Liever een Koenigsegg Agera R.
thierryvth zegt
@moondustfocus: dus jij wil zo veel geld uitgeven aan een auto die nog nooit behoorlijk aan de tand is gevoeld en waarvan geen enkele claim over de snelheid objectief bevestigd is.
rhellema zegt
@thierryvth:
Bij dit soort auto’s speelt er nog wel iets meer mee dan alleen maar de topsnelheid. Ik zou ook voor een Agera gaan. In mijn ogen een auto met veel betere looks en niet het imago van hele foute rappers. De Veyron is voor mij een beetje bling bling hok.
thierryvth zegt
@rhellema: rappers rijden in alles maar toch liever auto’s waar je echt (lees dagelijks) mee kan rijden
rhellema zegt
@thierryvth:
Bedoel je dat je met een Agera niet echt kan rijden?
landcruiserr35 zegt
@rhellema: Er zijn altijd wel figuren die het project van Koenisgsegg willen afkraken, ik heb er alleen maar groot bewondering voor. CvK die zijn jongensdroom waarmaakt, mooier bestaat toch niet. Als zeer klein maar zeer exclusief bedrijf maakt hij de gevestigde orde het heel moeilijk vind ik zeer knap. Oog voor detail en de perfectionistische drang bij CvK maakt de Agera gewoon een v/d beste hypercars of sommigen het nu leuk vinden of niet. Als er geen continuïteit was, waren ze er allang mee opgehouden, de concurrentie is moordend. Pagani heeft het voordeel dat ze gebruik maken van het AMG-blok uit het huis van Mercedes. Koenigsegg maakt alles zelf, daardoor kan het soms langer duren voordat ze met iets nieuws komen. Al met al groot respect voor Koenigsegg, een van de mooiste supercarmerken voor mij dan.
rhellema zegt
@landcruiserr35:
Helemaal eens met je verhaal. Daarbij vind ik het ook nog eens een prestatie omdat de Veyron alleen maar een prestige object is wat nooit en te nimmer winstgevend kan zijn wegens de vele miljoenen die achter ieder verkocht exemplaar aan gaat. Zonder het grote Volkswagen zou Bugatti al lang en breed failliet gegaan zijn en gelet op de rijke historie die het merk heeft, zou dat misschien nog wel het beste zijn ook.
jrk68 zegt
@thierryvth:
Ja, dat zou ik ook blind doen, 5miljoen neerleggen voor een Laffa Arie?
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, ik ben toch niet gek…?
Maar goed, jouw fanboyschap voor Ferrari kent geen grenzen en jouw aversie tegen Koeniggsegg ook niet. Beetje jammer dat wel….
bofkont zegt
@jrk68: Je zou ook een keer iemand ander zijn smaak/mening kunnen accepteren.
Alles maar af doen met fanboy gedrag vind ik erg kinderachtig.
moondustfocus zegt
@thierryvth: ehhh, ja,
landcruiserr35 zegt
@moondustfocus: Inderdaad ik heb ook liever de Koenigsegg Agera ipv de LaFerari.
PunicaOase zegt
Ik had er dan denk ik eentje gekocht voor een van mijn vaste vakantieadresjes… scheelt een hoop geld… mede omdat ik leukere locaties ken om met een LaFerrari te rijden dan daar… bijv. de Alpen :-)
Dino2400 zegt
-edit: check-
mrrallycross zegt
Hij haalde dus een rechts gestuurde naar Singapore? Denk ik dat je bedoelt
CasperH zegt
@mrrallycross: nee, dat bedoel ik dus niet.
medemblikker zegt
Vraag me af waarom je überhaupt een (nieuwe) supercar zou willen en al helemaal een LaFerrari. Op de naam zou ik al afknappen.
berlinetta zegt
@medemblikker: Ik kan ook totaal geen enkele reden bedenken waarom iemand een supercar zou willen. Laat staan een nieuwe.
monaco zegt
Als jullie er 1 voor EUR 1.3m kunnen regelen dan hoor ik het graag!
gregorius zegt
Stel dat je van Ferrari en Laferrari mocht kopen. En je zet m dan te koop en weet m te verkopen voor een leuke winst.
Denk je dat je dan ooit nog een special edition van Ferrari mag kopen erna? Of bijv alleen leasen.
rolov zegt
@gregorius: autosalon singen heeft er altijd staan.
ukbob zegt
Voor dat geld zou ik het heel anders doen;
– huisje in land met mooie wegen (Italië, Schotland, whatever)
– dáár een fijne auto neerzetten
– genoeg centjes over om erheen te vliegen, tank vol te gooien én lekker te genieten!
Toch veel leuker dan met zo’n heftig ding door een drukke wereldstad te kruipen…!?
Hubert zegt
@ukbob:
Waarschijnlijk heeft die gast dat allemaal al lang.
Dit soort auto’s zijn gewoon speeltjes en hebbedingetjes voor hem.
jessetje zegt
@ukbob: Helemaal met je eens! Zo zou ik het later ook doen (als het er ooit van komt)
TimD zegt
@ukbob: ik word je buurman ! Mijn wagenpark zal bestaan uit:
Audi RS6
Ferrari f12
Ferrari 599gtb
458 speciale A
Mercedes G350 cdi
Misschien kunnen we samen naar de plaatselijke dealer ? korting ???
subarufan zegt
@timd: geen gtr?
gregorius zegt
@ukbob: in Singapore is er een hoog gezien worden gehalte. Er rijdt ook een hoop moois en snels daar; wat alleen echt gebruikt wordt op de snelweg naar KL.
Dus daar past de Laf goed bij.
(en als ze een keer lekker doorkarren in de stad, zie je dat er genoeg ongelukken gebeuren).
KEV9 zegt
Nee
JamesBond007 zegt
Veel mooier dat rode dak i.p.v. zwart.
kapiteinaudi zegt
Zo een auto zou ik zien als een investering waar je uiteindelijk het dubbel kunt uithalen. Nu is 5 miljoen wel erg veel. Te veel.
landcruiser zegt
De echte liefhebber met veel geld koopt hem toch wel een miljoen erbij maakt niet uit, maar ik pas liever.
desjonnies zegt
Dit wordt enkel en alleen gebouwd en ontwikkeld voor de echte happy few die “gezien” willen worden.
Mensen die niet eens om de prijs vragen.
Mensen die een leven hebben op Instagram.
Mensen die in bed liggen MET Hilton, niet in het Hilton.
Mensen die constant veertien Vacheron en Rolex horloges kwijt zijn en drie Super jachten.
Mensen waarvan er nog steeds een Lear Jet in Arizona staat met een lekke band.
Mensen die Nederland kunnen kopen.
Mensen, die vechten tegen Ebola en hongersnood en dictatuur.
Kortom, geweldige mensen.
En wij als de gemiddelde pauper mogen dromen van het ventieldopje op het linker achterwiel van dit handtasje.
landcruiserr35 zegt
Ik snap die constructie van Ferrari niet echt? Hoe zit dat nou, Ferrari calimt het recht te hebben om als eerste de auto terug te kunnen kopen als de eigenaar hem wil verkopen. Aan de andere kant houdt dat gewoon niet stand, omdat je het niet kunt tegengaan in principe.
5 miljoen gaat nergens over, de prijs van de Veneno was al absurd dit is nog gekker :)
norge zegt
Zou er best wel een keertje mee willen rijden, meer niet.
swaffelaer zegt
Beetje moeilijk opgeschreven dit stuk. Hij heeft, als ik het goed begrijp vijf miljoen betaald voor een LaFerrari met het stuur links. Maar daar mag hij niet mee rijden, maar omdat ie geld heeft wel. Alleen zit in de vijf miljoen dan ook de ontheffing om daar te mogen rijden, of was dat slechts de aanschaf?
Snap er eigenlijk nog steeds geen bips van.
Sracerr zegt
Er is nooit genoeg geld om natuur/milieu en dierenwelzijn te steunen, dan maar een LaFerrari van 5 milj. veel beter joh want dan gaan we zeker weten nog sneller mee (LaFerrari) naar de kloten. Wat zeg ik nu toch weer…
shicomm zegt
Dan moet het belastingklimaat voor auto’s natuurlijk wel even worden uitgelegd.
Da’s in Singapore nogal ruig namelijk.
Het recht om de auto te kopen kost je al 100% van de aanschafwaarde.
Dat lees je goed ; 2 keer betalen dus voor die auto…
Dan moet het ding ook nog op kenteken en dat is niet goedkoop als je iets scoort wat buiten de ‘autocommissie’ valt.
Een wilde gok is dat ‘m dat zomaar een miljoen kan hebben gekost.
Met alle extra’s haal je daar dan de 5 miljoen wel mee ja.
en dan mag ie ‘m maar 10 jaar op kenteken hebben…
( daarna betaal je doodleuk weer de orginele aanschafprijs om ‘m weer voor 10 jaar op kenteken te kunnen hebben )
Dachten we dat we hier in NL al aan de beurt waren qua autokosten ! ;)
slk55amg zegt
Als je een Ferrari wilt, lijkt mij de F12 een betere keuze. Veel goedkoper en mooier, echt niet langzamer. Op papier misschien met Alonso achter het stuur zal de Laferrari sneller zijn. Maar met de gemiddelde rijke automobilist maakt het geen zak uit. En hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om van je zwaarbevochten centjes af te komen.