• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LaFerrari-klanten betalen €1,3 mln extra voor hun hypercar

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 augustus 2014 om 20:44 – 17 Reacties

Afbeelding LaFerrari-klanten betalen €1,3 mln extra voor hun hypercarAfbeelding LaFerrari-klanten betalen €1,3 mln extra voor hun hypercarAfbeelding LaFerrari-klanten betalen €1,3 mln extra voor hun hypercarAfbeelding LaFerrari-klanten betalen €1,3 mln extra voor hun hypercarAfbeelding LaFerrari-klanten betalen €1,3 mln extra voor hun hypercarAfbeelding LaFerrari-klanten betalen €1,3 mln extra voor hun hypercarAfbeelding LaFerrari-klanten betalen €1,3 mln extra voor hun hypercar

Eet mijn stof
We weten dat de optielijsten bij Ferrari niet mals zijn, maar het aankoopbedrag van je LaFerrari verdubbelen?! Volgens de verhalen gebeurt het, maar dit extra geld gaat niet naar opties…

In een volledig vrije markt doen vraag en aanbod hun werk. Van een ontzettend gewild product dat tegelijkertijd ontzettend schaars is gaat de prijs onvermijdelijkerwijs omhoog. De Ferrari DeFerrari is zo’n megaschaars product. Er worden er 499 van gebouwd en reken maar van yes dat de animo voor het hybride monster vele malen groter is.

Volgens de geruchten in de wandelgangen willen de rijken der aarde hem zó graag hebben dat er markups van 1,3 miljoen euro (grofweg het aankoopbedrag incl belastingen) worden geboden om maar een exemplaar te kunnen kopen. Hoewel de waarheid van deze berichten moeilijk te checken is stellen we ons een breed grijnzende Luca DiGetmoneyZemolo voor die achter zijn bureau de vingerpyramide der boosaardige overpeinzing doet.

Er waren al wel verhalen bekend van mensen die grof betaalden om wat plaatsjes op te schuiven op de wachtlijst, maar dit is nieuw voor ons. De vraag is dan ook in hoeverre het klopt. We kunnen ons voorstellen dat zij die al in het voortraject door Ferrari zijn goedgekeurd voor een exemplaar gewoon het aankoopbedrag betalen, en dit zouden best nog wel eens 499 mensen kunnen zijn.

Maar misschien is er een reservelijst waarbij gewoon de hoogste bieder zijn LaFerrari krijgt. Ferrari blijft wel een commercieel bedrijf, en in een vrije markt is het maar net wat de gek voor je product geeft. En wi achter het net vist koopt maar een replica. Tweedehands doen ze in ieder geval wel een flink bedrag.

Bovenstaande berichtgeving baseren we op uitlatingen door Oracle Finance, dat de volgende lijst met premiums geeft (1 EUR = 0,80 GBP). In de niet-Ferrari-gevallen zou het vooral gaan om naar voren te bewegen op de wachtlijst:

– Ferrari LaFerrari – £1,000,000 premium
– McLaren P1 – £300,000 premium
– Porsche 918 Spyder – £200,000 premium
– Lamborghini Huracan – £30,000 premium
– Porsche Macan – £6,000 premium
– Tesla Model S – £6,000 premium

PS: over di Montezemolo; hij ontkent berichtgeving over zijn vertrek bij Ferrari in alle toonaarden. Naar verluidt klopt het verhaal over een functie bij Etihad wel, maar is deze te combineren met zijn werk bij Ferrari.

Ook interessant!

  • 'LaFerrari met V12 zonder hybride onderweg!’
  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!
  • Ferrari gaat meedoen aan de Le Mans Hypercar klasse

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Hybride, laferrari, Luca-di-Montezemolo, Supercars

Vorig bericht: « Vrouw die twee 14-jarige jongens aanreed komt vrij
Volgend bericht: Video: zoon koopt droomauto voor moeder »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    13 augustus 2014 om 20:50

    Ach, als je 850miljoen op je accountje bij de lokale rabo hebt, wat maakt 1,3miljoen meer voor zo’n ding dan uit. Ga je een keer minder op vakantie…

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      13 augustus 2014 om 23:08

      @E34M5Touring: Precies, half procentje rente op 850 miljoen en je koopt 3 van die dingen.

      Login om te reageren
      • widodh zegt

        14 augustus 2014 om 08:17

        @Donstil: Op die bedragen krijg je geen rente van de bank meer helaas. Wordt aandelen kopen en die met winst verkopen.

        Login om te reageren
  2. carrlo zegt

    13 augustus 2014 om 20:53

    Hmm, naar voren bewegen of een extra auto,.

    Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    13 augustus 2014 om 21:00

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. marussia zegt

    13 augustus 2014 om 21:07

    Wat dilemma zeg. Even wachten of een paar lamborghini’s…

    Login om te reageren
  5. royke79 zegt

    13 augustus 2014 om 21:23

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. marikoelolo zegt

    13 augustus 2014 om 21:30

    Rationeel gezien is tijd geld en wachten is dus geld verliezen. Daarom betalen ze maar wat extra om de tijd de ze ermee winnen in geld om te zetten. Logisch toch?

    Login om te reageren
  7. svdijk zegt

    13 augustus 2014 om 21:39

    Het kan nog gekker (p1)

    Login om te reageren
  8. isobmw zegt

    13 augustus 2014 om 22:00

    Doe dan maar een gt-r nismo en nog een m4 en 760i en een villa’tje

    Login om te reageren
  9. knipperlichtje zegt

    13 augustus 2014 om 22:02

    Het lijkt nu inderdaad geld wegsmijten, maar over een aantal jaar zijn er weer een heel aantal gecrashed/opgefikt/verdwenen en dan wordt zo’n LaFerrari een interessante belegging. Eigenlijk is een LaFerrari dus meer verantwoord voor de portemonnee dan pak em beet een Kia Rio

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      13 augustus 2014 om 22:04

      @knipperlichtje: disclaimer: beleggen is niet zonder risico, het kan ook zomaar zijn dat juist jóuw LaFerrari opfikt

      Login om te reageren
  10. centho zegt

    13 augustus 2014 om 22:54

    Absoluut schiterende designs door de jaren heen.En het loopt minstens net zo goed.

    Login om te reageren
  11. jelmer zegt

    13 augustus 2014 om 23:47

    Vrije markt? Het is maar net hoe je het bekijkt. Vanuit ander perspectief is Ferrari monopolist. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat iemand gedwongen is deze aan te schaffen.
    Overigens vind ik de standaardprijs die gelijk is aan een bruto modaal inkomen een beroepsleven lang ook al stevig.

    Login om te reageren
  12. fant zegt

    13 augustus 2014 om 23:48

    Meh, ik zou er gewoon nog een Huayra bij bestellen. Je hebt nooit genoeg Huayra’s.

    Login om te reageren
  13. jiry97 zegt

    14 augustus 2014 om 14:52

    ik heb voor 24 euro een LaFerrari…..

    Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    14 augustus 2014 om 22:12

    Het is natuurlijk om te gieren van het lachen om te lezen dat er mensen zijn met veel geld die niet in staat zijn hier op een normale manier mee om te gaan. Ik zou zeggen Ferrari: verkoop de volgende Tralala Ferrari te verkopen op een veiling. Dat gaat ze waarschijnlijk een waanzinnig bedrag opleveren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North