• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveel kost premium Frans met een stekker

Auteur: Loek, gepost 25 april 2019 om 18:11 – 26 Reacties

DS prijzen


Niet de goedkoopste, wel premium.

Het is moeilijk om anno 2019 met een nieuw merk op de proppen te komen. Wat de boer niet kent vreet ‘ie immers niet, dus wil je dat er een betrouwbare, bekende badge op je auto prijkt. Wat dat betreft heeft Citroën het best slim gespeeld. Zij wilden onderscheid aanbrengen tussen de ‘goedkope’ Citroëns en het serieuze spul. De letters die ze hiervoor gebruiken zijn DS. Als merk komt het lichtelijk uit het niets, maar in de autowereld zijn het misschien wel de twee meest begeerlijke letters.

DS Automobiles is sinds 2015 een zelfstandig merk, maar begon in Europa met ‘rebadges’ van de Citroën DS3, DS4 en DS5. In 2017 voegde de Fransen daar een geheel eigen model aan toe: de DS 7 Crossback. Onderhuids is het gewoon een ‘EMP2′ SUV, het broertje van de Peugeot 3008, Citroën C5 Aircross en Opel Grandland X. De koets die eroverheen zit is compleet anders. Vol met geinige designdingetjes. Een frisse verschijning, maar zoals het premium-auto’s betaamt: duur.

Veel interessanter is het dat de DS 7 een klein broertje heeft gekregen: de DS 3 Crossback. De standaard rits benzinemotoren vinden we nu even niet interessant, de auto heeft namelijk sinds zijn introductie al een volledig elektrische versie genaamd E-Tense. Deze heeft een 50 kWh groot accupakket, die 136 pk mobiliseert. De WLTP-actieradius is daarmee ongeveer 300 km, waarmee de DS 3 E-Tense geen potten breekt wat betreft actieradius. Misschien dat de prijslijst het verschil kan maken?

Dat komt goed uit, want die heeft Citroën DS bekend gemaakt. We gooien hem er gelijk in: voor 43.190 euro staat er een volledig elektrische DS 3 op je oprit. Dan heb je de So Chic- of Performance Line-versie. De verschillen tussen die twee zijn vooral optisch. De Performance Line+ staat een stapje hoger, met 45.990 euro. De duurste versie, genaamd Grand Chic, kost 47.690 euro. Het is vooral de extra luxe die de duurdere versies kenmerkt, allemaal hebben ze het 50 kWh-accupakket. Wat dan weer wel interessant is: alle vier de versies vallen onder de grens van 50.000 euro. Je kunt ze dus allemaal krijgen met slechts vier procent bijtelling over het hele bedrag.

DS 3 E-Tense

De DS 7 Crossback E-Tense is er ook nog, maar dit is een PHEV, geen EV. Het hele PHEV-circus is wel een beetje voorbij en daarom mag de DS 7 E-Tense niet meer profiteren van vier procent bijtelling. 22 procent is bij deze je ‘aangewezen straf’. Dat in acht houdende is de E-Tense versie van de DS 7 de dikste DS die er is. De 1.6 PureTech levert met zijn elektrische hulpmotor ongeveer 300 pk. De elektrische range van de 13,2 kWh grote accu is zo’n 50 kilometer en je kan tot 135 km/u op enkel die motor rijden. Kosten? 58.360 euro.

DS 7 E-Tense

Ook de DS 7 komt in een paar smaakjes, maar het verschil tussen de verschillende E-Tense modellen is om en nabij de tweeduizend euro. Standaard heb je de Business, daarboven zit voor 60.060 euro de Executive. De Be Chic zit daar precies tussen met 58.960 euro. Voor de Performance Line en de So Chic mag je respectievelijk 60.160 en 61.060 euro aftikken. Ook hier zitten de verschillen met name in de uitrustingsniveaus.

Beide elektrische Fransozen zijn vanaf vandaag te bestellen in de plaatselijke Salon DS. Wanneer de auto’s dan daadwerkelijk geleverd worden, is niet bekend.

Ook interessant!

  • DS 3 Crossback vernieuwd: meer range voor je geld
  • DS 7 Crossback Élysée
    DS 7 Crossback Élysée is extra lang en extra luxe
  • Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken
    Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken
  • DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch
    DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

crossback, crossover, ds-automobiles, ds3, ds7, e-tense, Elektrisch, geld, plug-in, SUV

Vorig bericht: « BMW’s ultralichte DTM-viercilinder heeft ruim 600 pk
Volgend bericht: Alles wat we weten over de ‘nieuwe’ Civic Type R »

Lees Interacties

Reacties

  1. utregcity zegt

    25 april 2019 om 18:36

    “Wanneer de auto’s dan daadwerkelijk geleverd worden, is niet bekend.” Comme Easter et fankfest en une journée. ?‍♂️

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      25 april 2019 om 18:41

      @utregcity: soms moet je gokje wagen in het leven

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      25 april 2019 om 18:42

      @utregcity: Eh bien pas si négatif, tout ira bien!
      Vrij vertaald: Het komt allemaal goed jonguh!

      Login om te reageren
    • chriscross zegt

      25 april 2019 om 18:56

      @utregcity: zal niet tijdens de Franse zomervakantie zijn, dan doen ze geen reet daar

      Login om te reageren
  2. rammillius zegt

    25 april 2019 om 18:37

    In een mobiel racespel zat een mooie elektrische DS. Helaas nooit uitgebracht ?

    Login om te reageren
  3. sjonniedeluxe zegt

    25 april 2019 om 18:43

    Er is toch geen chien die de ds3 elektromobiel gaat kopen voor deze prijs met deze range als je daar ook een model 3 met autopilot en supercharger network voor hebt

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      25 april 2019 om 18:51

      @sjonniedeluxe: niet iedereen wil gezien worden in zo’n #metoo-mobiel

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        25 april 2019 om 18:56

        @potver7: de e-Niro heb je ook voor dat geld en die komt 450km ver.

        Login om te reageren
    • scorpion80 zegt

      25 april 2019 om 19:56

      @sjonniedeluxe: Haha, chien?

      Login om te reageren
  4. sanderp zegt

    25 april 2019 om 18:44

    Voor dat geld toch echt liever een e-niro, meer actieradius, sneller en een formaat groter.

    Login om te reageren
  5. rogers zegt

    25 april 2019 om 18:47

    Wel de 208 e kun je vandaag ook al bestellen. Verwachtte (!) levering q2 2020. Deze zal waarschijnlijk niet eerder geleverd worden. FAIL…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      25 april 2019 om 18:53

      @rogers: hoezo fail? Doen ze bij Tesla ook steeds, levert ze ’n hoop publiciteit op, en ze verkopen er geen auto minder om.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        25 april 2019 om 18:57

        @potver7: omdat de producten die ze dan eenmaal leveren echt wat nieuws zijn met speciale techniek. Dit ding is dat absoluut niet. Er is dus geen reden waarom levering zo lang zou moeten duren, behalve mismanagement.

        Login om te reageren
  6. ghost zegt

    25 april 2019 om 18:54

    Ten minste nog een redelijk design, niet zo typisch EV-isch, wat synoniem is aan lelijk.

    Login om te reageren
  7. sel777 zegt

    25 april 2019 om 19:01

    Nu al achterhaald dus… jammer.

    Login om te reageren
  8. RiKe zegt

    25 april 2019 om 19:57

    Dit is een late 1 april grap van Citroën, toch?

    Login om te reageren
  9. richh zegt

    25 april 2019 om 21:13

    50kwh en 300km is voor een crossover niet eens zo slecht. Geen Model 3 cijfers, maar ze zitten al een stuk dichterbij dan een E-tron.

    Wel erg jammer dat we zo weinig vermogen geleverd kan worden.

    Login om te reageren
  10. techniekmeneer zegt

    25 april 2019 om 21:29

    Premium en Frans in 1 zin?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 april 2019 om 21:41

      @techniekmeneer: jazeker, limousine is een Frans woord.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        25 april 2019 om 21:51

        @mashell: … en anders coupé, cabriolet, sedan, noem naar op.

        Login om te reageren
  11. jajeroenja zegt

    25 april 2019 om 22:39

    Frans kiest liever Duits

    Login om te reageren
  12. jaapiyo zegt

    26 april 2019 om 00:07

    Niet premium want geen RWD.

    Login om te reageren
    • jvthof zegt

      26 april 2019 om 08:40

      @jaapiyo: de DS7 is in Elektro she stand 100% achterwielasngedreven

      Login om te reageren
      • jvthof zegt

        26 april 2019 om 08:41

        @jvthof: heerlijk dat automatische woordenboek

        Login om te reageren
  13. sleepyj zegt

    26 april 2019 om 00:16

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  14. kobus1967 zegt

    26 april 2019 om 12:29

    Frans en premium, is dat geen contradicti in terminis?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North