• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zowaar, de 500 km/u Corbellati Missile is daar!

Auteur: jaapiyo, gepost 7 maart 2018 om 12:16 – 27 Reacties

Corbellati
Belofte maakt schuld.

Je kan in Genève natuurlijk de stands van de grote jongens bekijken, maar het loont ook zeker de moeite om even van de gebaande paden af te gaan. Dan kom je terecht in het domein van tuners, coachbuilders, paradijsvogels en luchtfietsers. Op zich best spannend.

Een van de kleurrijke producten op de beurs van dit jaar is de Corbellati Missile. Of nou ja, om een of andere reden hebben ze de auto zonder kleur op de beurs gezet. Wat ons betreft een Corbellati misser. Zet dat ding er neer in diep donkerrood en je hebt tien keer zoveel bekijks.

Maar goed, we zijn al blij dat de familie Corbellati er überhaupt in geslaagd is iets te presenteren op de beurs. Daar hadden we namelijk nog niet alle vertrouwen in toen ze enige tijd geleden bekend maakten hun (naar verluidt) 500 kilometer per uur snelle laagvlieger te presenteren in Zwitserland.

Of het project ook daadwerkelijk van de grond komt, moeten we alsnog afwachten. Een model op de Geneefse beursvloer zetten is één ding, een product daadwerkelijk op de markt brengen is nog heel iets anders. Vraag dat maar aan Vic. We hopen echter van harte dat de Corbellati’s hun missie om de Missile op de markt te brengen kunnen volbrengen. Al gaat ‘ie uiteindelijk misschien maar 300 kilometer per uur…

Ook interessant!

  • Deze off-roader heeft een range van 6.500 km
  • Venom F5 afgeleverd
    Eerste 500 km/u snelle Venom F5 afgeleverd aan klant
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash
    Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2018, Supercars

Vorig bericht: « Bootylicious? De vierdeurs AMG GT verdeelt meningen
Volgend bericht: Mansory heeft de Sport Turismo zwaar mishandeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. duckmefaddy zegt

    7 maart 2018 om 12:27

    Grappig snoetje. Zeker op die laatste foto lijkt het alsof de auto zelf moeite heeft zijn enthousiasme te verbergen dat hij toch daadwerkelijk daar aanwezig is en op de foto mag. Schattig!

    Login om te reageren
  2. ericc zegt

    7 maart 2018 om 12:31

    Als je ziet naar de Hennessey of Bugatti om de +400 te halen, kan ik me niet voorstellen dat dit prototype de 500 km/h haalt. Geen spoilers, slechts een gladde golvende carroserie. Lijkt een wagen uit de jaren ’50.

    Login om te reageren
    • draadloos zegt

      7 maart 2018 om 12:37

      @ericc: en hoe haalt de Bugatti de 400+?

      Login om te reageren
      • peidur zegt

        7 maart 2018 om 12:43

        @draadloos: powerrrrrrr

        Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      7 maart 2018 om 13:00

      @ericc: Hoezo zou geen spoilers en een gladde carrosserie zorgen dat je geen hoge top haalt? Zou dat juist niet in het voordeel werken?

      Login om te reageren
      • ericc zegt

        7 maart 2018 om 13:52

        @duckmefaddy: Kijk naar de F1 of LM1 wagens. Deze komen nog geen meter vooruit zonder spoilers. Bij 350km/h krijgt elke wagen een opwaartse druk door de gladde bodemplaat en moet er tegengewerkt worden op de wieltjes op de grond te houden!!

        Login om te reageren
        • duckmefaddy zegt

          7 maart 2018 om 13:56

          @ericc: Zoals knalfa hier beneden ook al slim zegt, bij een goed ontwerp is je auto toch al 1 grote spoiler? Zou een beetje degelijk aerodynamisch ontwerp dit effect niet al moeten aanpakken?

          Login om te reageren
        • torsen zegt

          7 maart 2018 om 14:07

          @ericc: Nee. F1 en LMP wagens (zij het in mindere mate) hebben vleugels voor downforce.
          Om harder mee de bocht door te kunnen dus.
          Downforce = Drag = Lagere topsnelheid

          Als wat jij zegt klopte zouden auto’s waarmee ze snelheidsrecords neerzetten vol zitten met vleugels en spoilers.

          Login om te reageren
        • duckmefaddy zegt

          7 maart 2018 om 15:59

          @ericc: Daarbij zou een goeie bodem juist ervoor zorgen dat je aan de grond plakt. Dat is wat de diffuser doet. En in tegenstelling tot vleugels zorgt een diffuser niet voor drag. Een beetje goeie bodem en diffuser kan misschien zelfs wel meer downforce creëren dan een taartschep op de staart

          Login om te reageren
    • torsen zegt

      7 maart 2018 om 13:01

      @ericc: Ja goed idee. Spoilers monteren om hogere topsnelheden te halen.

      Login om te reageren
      • sjoerdreverda zegt

        7 maart 2018 om 13:08

        @torsen: Een goede spoiler zal wel degelijk de weerstand kunnen verminderen, mits je die slim installeert. Zo kun je bijv. de vortexes achter de auto verminderen. Door de rechte achterzijde zullen deze ongetwijfeld aanwezig zijn op deze auto.

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          7 maart 2018 om 13:46

          @sjoerdreverda: ehm neen. Een spoiler is per definitie een verspilling van energie. Maar soms heb je die verspilling nodig om je power op de grond te kunnen blijven zetten aan hogere snelheden.

          Login om te reageren
          • knalfa zegt

            7 maart 2018 om 13:55

            @bara: Bij goed ontwerp is de hele auto in principe al één grote spoiler natuurlijk.

            Login om te reageren
          • torsen zegt

            7 maart 2018 om 13:55

            @bara: Niet noodzakelijk. Sjoerd geeft terecht aan dat spoilers in principe gemonteerd worden om drag te verminderen.
            In tegenstelling tot ‘wings’ die gemonteerd worden om downforce te genereren.
            Maar gezien bij de Bugatti er één vleugel op zit die alleen in de ‘handling’ modus actief is en als luchtrem gebruikt word ging ik er vanuit dat ericc met spoilers vleugels bedoelde.

            Login om te reageren
        • torsen zegt

          7 maart 2018 om 13:46

          @sjoerdreverda: Gezien er na de achterruit direct een enorme luchtinlaat lijkt te zitten en de achterkant effectief open is denk ik niet dat het veel verschil zal maken.

          Login om te reageren
    • mout zegt

      7 maart 2018 om 13:45

      @ericc: Waar denk je dat ‘spoil’ in ‘spoiler’ voor staat?

      Login om te reageren
  3. kilum zegt

    7 maart 2018 om 13:15

    Vanuit sommige hoeken doet het me denken aan een TVR. Maar ook wel als de Porsche Le Mans racers en Ferrari Le Mans wagens uit de jaren 50. Opzich ziet het er goed uit. Zoals @jaapiyo schrijft. Zet hem neer in een lekker kleurtje en het lijkt echt ergens op.

    Login om te reageren
  4. aquila2003 zegt

    7 maart 2018 om 13:19

    Mooi design!

    Login om te reageren
  5. steelfighter zegt

    7 maart 2018 om 13:25

    Een hobbeltje en ja gaat zonder downforce vliegen bij >300 km/u

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      7 maart 2018 om 13:50

      @steelfighter: front splitter, vlakke bodem met misschien nog wat extra aero voor extra “kleefkracht”, gigantische diffuser achteraan. Hoezo geen downforce? ’t Is niet omdat ze geen salonfähige lipjes en flapjes rondstrooien, dat het al bij voorbaat mislukt. Er is een verschil tussen downforce genereren, en downforce suggereren.

      Login om te reageren
  6. kukuk zegt

    7 maart 2018 om 13:33

    Die kont lijkt een oude gitaarversterker

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      7 maart 2018 om 14:35

      @kukuk: jij hebt wel heel veel verbeelding. Beetje kukuk?

      Login om te reageren
      • kukuk zegt

        7 maart 2018 om 16:59

        @ikleesookoverautos: beetje

        Login om te reageren
  7. rubinsky zegt

    7 maart 2018 om 14:25

    Moet veel wegen zo een auto uit klei

    Login om te reageren
  8. ikleesookoverautos zegt

    7 maart 2018 om 14:31

    Vind juist de van tuners, coachbuilders, paradijsvogels en luchtfietsers het leukste van een autobeurs.

    Op wat primeurs van de gevestigde merken na ken je de rest toch al.

    Login om te reageren
  9. poursuivant zegt

    7 maart 2018 om 15:56

    Leuk, nu graag de grondlak nog even afdekken met een kekke kleur.

    Login om te reageren
  10. clarkson zegt

    8 maart 2018 om 20:22

    Wat een grap zeg. Victor weer bezig?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North