Dit wordt het snelste achterlicht ter wereld (500 km/u)

Auteur: , 33 Reacties
achterlamp

En het zit niet op een raket, maar op een auto. Doch welke auto?

Wel, maak kennis met de Lampedati Corbellati Missile, een project van de welgestelde Italiaanse familie Corbellati. De Corbellati’s verdienden hun fortuin naar eigen zeggen ‘met kunst en design’ en willen nu, net als bijna alle andere rijken van de wereld, hun eigen sportwagen op de markt brengen. Hoewel de naam doet vermoeden dat het om vaporware gaat die alleen bestaansrecht heeft in GTA 6: Vice City (hoop doet leven), zijn dingen serieus: al in maart moet het ding staan te shinen in Genève.

koplamp

Zoals we hierboven al aangaven, wil dezer dagen iedereen en hun oma een sportwagen op de markt brengen. Dit fenomeen werd ook al aangestipt door de mannen van The Grand Tour in de aflevering van vorige week. Hoewel we blij zijn met elke supercar die op de markt komt, is het eerlijk gezegd weleens de vraag wat al die auto’s daadwerkelijk toevoegen. Het wordt op een gegeven moment toch een beetje ‘zes stuks van het een en een half dozijn van het andere’. Hoe denken de Corbellati’s zich te onderscheiden van de grijze massa?

Ten eerste moet de auto mooi worden, of zoals de familie het zelf beschrijft ‘een juweel’. Of dat gaat lukken kunnen we nog niet helemaal beoordelen. Maar de tot nu toe uitgelekte plaatjes beloven veel. We zien een soort retrodesign geïnspireerd op Italiaanse sportwagens uit het verleden. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de voorlampen en het front doen in de verte denken aan de Alfa Romeo Tipo 33/2 Stradale. Maar dergelijk hoge verwachtingen moet je een auto eigenlijk niet aandoen.

front

De achterlichten zijn ‘gewoon’ rond, zoals op zoveel (Italiaanse) supercars. Niet dat daar iets mis mee is trouwens, het is alleen niet per se speciaal. Als we kijken naar het silhouet van de auto ontwaren we een soort retro Le Mans-racer achtige vorm. Dat zou heel gaaf kunnen zijn, maar we willen met het definitieve oordeel wachten tot we meer gezien hebben.

rear

De tweede manier waarop de Corbellati’s aandacht willen vragen voor hun creatie is claimen dat het de snelste auto ter wereld wordt. Het doel is een topsnelheid van 500 kilometer per uur. Dat is ambitieus te noemen. Merken als Koenigsegg, Bugatti en Hennessey zijn al een tijdje bezig met dit wedstrijdje ver plassen en hebben deze magische grens nog altijd niet bereikt. Het record is momenteel officieel in handen van Koenigsegg met 447 km/h. Hennessey claimt dat hun nieuwe Venom F5 480 km/h doet. Maar dat is dan nog altijd minder dan de mijlpaal die de Missile moet gaan neerzetten.

Maar geen zorgen! De Corbellati’s zijn naar eigen zeggen ‘al maanden’ bezig om deze opmerkelijke prestatie voor elkaar te boksen. Waar Bugatti een paar jaar over doet, roggelen zij even in een oogwenk. Voor voldoende power moet een geblazen 9.0 liter grote V8 met 1.800 pk zorgen. Die specs doen ons denken aan de ‘bootmotor’ die ook in de Tantrum ligt. Indrukwekkend, maar is het indrukwekkend genoeg? We betwijfelen het. Aan de andere kant: de Venom F5 heeft een geblazen V8 met een inhoud van 7.4 liter en 1.600 pk onder de kap.

Enfin, we zijn benieuwd waarmee de familie op de proppen komt in Genève.



33 reacties

Playmobil.
Alfa lampjes voor?
@boxergt: Laat maar, staat er ook gewoon. 😏
dit is de hele auto naar het schijnt https://www.designboom.com/wp-content/uploads/2018/01/fastest-car-world-corbellati-missile-hypercar-designboom-header.jpg
@rotarypowah: jemig. Er is weer iemand enthousiast met schrale ervaring achter een PC gezet, met dit wel heel droevige resultaat. Die teaserpica’s lijken nog wel spannend maar hier krijg ik echt een enorm slappe lus van… Bij elkaar geraapt zootje features gejat van andere auto’s…
En wat ik altijd razend boeiend vind is hoe dit soort toko’s de aerodynamica en wegligging regelen. Dit ziet eruit als een auto die boven 200 al instabiel wordt, laat staan dat ie in de buurt komt van 500.
En wegligging zwaai je al vrolijk gedag zodra je ook maar nadenkt over een 9 liter blok.
Leuk voor een clubje afstudeerders. Ik koop wel gewoon een replica van een euuhh… Lola T70 spyder ofzo…
@davelepeef: helemaal mee eens, dit is wel een beetje ambitieus. Een Hennessey Venom om eentje te noemen, is nou ook niet bepaald een hele mooie auto (vind ik) maar wanneer vorm functie volgt moet je daar nou eenmaal op inleveren.
Je moet een keuze maken: retro styling of recordpoging. Wil je beide, dan moet je krankzinnig goede engineers vinden. En voor een nieuw bedrijf, hmm, gaat nog wat worden. Maar ik ben wel benieuwd!
@rotarypowah: ouch…
Een nieuwe dag en weer een nutteloze, overbodige, hypersnelle, supersterke hypercar erbij! Gelukkig, want er zijn er nog maar 634 verschillende. Dus er is altijd plek voor een nummer 635.
Zonder gekheid, het eerste wat ik denk is “boeie”. Ik heb veel meer respect voor de Caterhams, Donkervoorts en Lotussen van deze wereld. Die met relatief “eenvoudige” en vooral lichte auto’s erg leuke wagens maken. Auto’s waar je niet alleen maar op een ruim circuit kan genieten. Auto’s die gewoon ook lekker rijden op 70% of 80%, en niet 400 moet rijden om te kunnen voelen dat je hard gaat…
Is het slecht om te denken dat 500km/h in een auto als eerste gehaald zal worden door een elektro gebakje?
@dutchdriftking: ik denk een hybride. electro is nog te zwaar en te warm tijdens hoog gebruik om zo hard te kunnen. ik denk dat tuners van een hennesey het wel voor elkaar kunnen krijgen.
Als je dan al zo’n 33 stradale achtige carrosserie maakt, maak er dan ook een leuke handling auto van ipv zo’n nutteloos top speed geval.
@ponnie: jij vindt het nutteloos, voor andere is het hun leven..
@vtechlover: Je kunt nergens >400km/u rijden en je krijgt een slecht sturende zware auto. Wat is daar nuttig aan?
Dit ding is geniaal!

Met zo’n topsnelheid is het eindelijk mogelijk om ‘over te werken’ en toch nog op tijd aan te kunnen schuiven aan het avondeten bij moeders de vrouw…
@moveyourmind: hangt er vanaf hoe vlug je klaar bent ;-)
Vindt hem toch wel sterk op een Porsche 906 lijken..
Maar even serieus, dat het snelheidsverschil tussen jou en het overige verkeer op de autobahn harder is dan de topsnwlheid van menig supercar. Nu ben ik geen fan van uitspraken als “in de file rijden we toch allemaal even hard”, maar serieus: wat moet je ermee?!
@beefcake: aparte rijbaan voor Chirons, Venoms en deze.
Wel met kilometerheffing, okee?
@beefcake: Daarom, wedstrijdje verplassen. Wordt waarschijnlijk gekocht door mensen die vervolgens naar een Grand Tour aflevering verwijzen over hoe snel er mee gereden zou kunnen worden.

Ik ken de nodige stukken goed asfalt in Duitsland. Daar rij ik gerust 250, 300 lijkt me echter al heel wat anders. En al het andere lijkt me compleet krankzinnig in een niet-gecontroleerde en -geprepareerde omgeving.

Hier mensen aanwezig die daadwerkelijk ervaring hebben met 300+ op een openbare weg?
@karhengst: nee, maar wel eens een auto voor mij gehad die achteruit op de snelweg naar een gemiste afrit aan het rijden was, terwijl ik gewoon lekker op snelweg tempo reed. (Dat is bij mij meestal 150)
Het duurt even voor je in de verte door hebt dat die auto niet snel gaat, eigenlijk stil lijkt te staan en vanaf dat moment komt die auto echt met een noodvaart op je af.
Gelukkig niets gebeurd, maar als je met 300 km/h een auto die 100 km/h rijdt tegenkomt, kan ik mij wel een beetje voorstellen hoe dat aankomt.
Natuurlijk ben je er dan wel beter op voorbereid
Er is toch ook een project uit de emiraten met 5000pk. dat zal dan wel nog een keer kunnen opschakelen!
@fmgarcia: devel sixteen idd. Maar dat ding bestaat en rijd al. Al heb ik echter nog nooit een filmpje gezien van 1 op snelheid.
@biohazardracer: Moet toch appeltje eitje zijn dan, 5000pk hè ! Ik weet dat cw waarde nog belangrijker is etc, maar 5000:s. Als die vmax de 500 niet doorboort is het de meest nutteloze auto ooit gemaakt imo.
Ja, whatever, fantasieauto nummer zoveel.
Next.

Overigens, kan Autoblog niet eens een artikeltje wijden aan alle fantasiefabrikanten van fantasiehypercars die in de loop van de jaren voorbij zijn gekomen?
Ik wil hem alleen als ze het gewicht onder de ton kunnen houden. Maar dat zal wel geen probleem vormen als alle andere specs leest.
@cossiekiller: gewicht is niet relevant voor topsnelheid…
Sluit maar achteraan in de rij van nieuwe ambitieuze supercar bouwers.
De snelste achterlicht zal vast op een of ander vliegtuig zitten (navigatie verlichting)…
Het zoveelste onzin project…

Alleen koeningsegg heeft naar mij mening nog wat meerwaarde omwille van het geweldig innovatieve ontwerp waarbij werkelijk alles op een nieuwe manier bekeken wordt. Al de rest is verpisserij die hooguit een lege blaas oplevert… en mij weinig hol kan schelen.
Welk banden kunnen dat aan ? 500km/h
@crisisfour74: rechtuit valt wel mee qua frictie, zodra we bochten gaan maken boven de 250/300 wordt dat een goeie vraag. maar een speciaal voor deze auto gemaakt setje semi slicks kan makkelijk 3 runs op 500 doen.
Voorkant is beetje lotus

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).