• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zweed legt bonkige 27.0 liter motor in oude Ford

Auteur: jaapiyo, gepost 11 april 2021 om 17:27 – 23 Reacties

Ford motor Crown Vic

Deze Ford met bonkige motor kan zo figureren in een Scandi Noir serie.

De Ford Crown Victoria is een auto die ontzag inboezemde. Kijk een willekeurige Amerikaanse actiefilm uit de naughties en de Crown Vics vliegen je om de oren. Helaas werd het goede oude Panther platform van Ford enkele jaren geleden na decennialange dienst aan de kant geschoven. Tot hun ongenoegen moesten de Amerikaanse donutafficionados daarna op zoek naar nieuw vervoer. Daarmee is ook dat onbestemde gevoel die de aanblik van een Crown Vic veroorzaakte nu verdwenen.

Knotsgekke Zweed Daniel Werner zorgt nu echter voor de ommezwaai. Hij werkt namelijk aan een projectje genaamd The Meteor Interceptor. Deze naam verwijst naar de toevoeging Police Interceptor die Crown Vics in zwart-witte politieuitdossing meekregen in ‘Murica. Het Meteor gedeelte slaat daarbij op de motor. Dat is namelijk een Rolls-Royce V12. Nee, niet zo’n laf blokje uit een Ghost, maar een 27 liter grote unit uit een tank. Rolls-Royce bouwde de Meteor motoren voor tanks in de tweede wereldoorlog om Ze Zjermans te verslaan.

Oorspronkelijk wilde Werner overigens gaan voor de nog grotere 37 liter grote Rolls-Royce Griffon motor, destijds gebruikt voor de Spitfires. Maar hij heeft zijn doelen dus ietwat naar beneden toe bijgesteld. Om hiervoor de compenseren, voorziet hij het blok van een paar turbo’s en een gers chippie. Hierdoor wordt het vermogen opgekrikt van een schampere 550 pk naar 2.500 pk.

Over de hele lengte van de auto is de auto voorzien van een speciaal frame dat het gewicht (zo’n 300 kg) en het vermogen van de motor kan verwerken. Om de gewichtsverdeling zo min mogelijk Audiesque te maken, is de motor zo ver mogelijk naar achteren geplaatst. Tevens komt er een luchtstroomopening op het dak om lucht naar de radiateuren te leiden, die achterin de auto worden geplaatst.

Onderstaande video van de lopende motor geven je een idee van hoe bruut dat ding is. We zijn alvast benieuwd naar het eindresultaat. KOOP DAN!!1!

Ook interessant!

  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor
  • Deze oude namen van Ford komen terug!
  • Dit doet Roush met de 6.7-liter diesel Ford F-250 en F-350
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

crown-victoria, Ford, motor, tank, tuning, Video

Vorig bericht: « Hypermoderne Tesla Tunnel valt ontzettend tegen
Volgend bericht: Sergio Perez werd vroeger keihard afgewezen door Red Bull »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joy zegt

    11 april 2021 om 17:58

    Dat er een frame nodig is voor de motor, komt doordat het blok maar liefst 1.000 kg weegt. Niet heel efficiënt met zo weinig vermogen, wel eindeloos veel koppel en duurzaamheid,

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      11 april 2021 om 19:02

      @Joy: ff gegoogled.
      Crown Vic = +/-1800 kg
      Motorblok (oud) = +/- 200 kg
      Nieuw motorblok = +/- 1000 kg
      Versterkt frame = +/- 300 kg

      1800-200+1000+300 = 2900 kg

      2500 pk op 2900 kg is 862 pk per ton.

      Bugatti Chiron heeft 750 pk per ton.

      Best rendabel dus.

      Login om te reageren
      • jarnobakker zegt

        12 april 2021 om 08:01

        @okdoei: totdat je een bocht maakt…

        Login om te reageren
        • cossiekiller zegt

          12 april 2021 om 09:46

          De Chiron komt al wat beter de bocht door hoor.

          Login om te reageren
  2. AbdelJabbar zegt

    11 april 2021 om 18:24

    Hoeveel nm…

    Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      11 april 2021 om 18:35

      @a20racer:
      Allemaal!!

      Login om te reageren
    • dvaerden zegt

      11 april 2021 om 19:27

      Volgens wat ik kan vinden mikken ze op 2500pk en 5100Nm. Best een interessant project wat uitgebreid te volgen is op hun eigen Facebook pagina en YouTube kanaal.

      Login om te reageren
    • sntial zegt

      11 april 2021 om 19:52

      5152 nm

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        12 april 2021 om 04:04

        Op de letters na mijn postcode.

        Login om te reageren
    • Robert zegt

      12 april 2021 om 08:17

      @a20racer: bij Rolls Rolls-Royce zouden ze die vraag beantwoorden met: “voldoende”.

      Login om te reageren
  3. r3fl3x zegt

    11 april 2021 om 19:00

    Haha, mooi staaltje huisvlijt! Leuk stukkie ook Jaap.

    Login om te reageren
  4. michaelb75 zegt

    11 april 2021 om 19:22

    27 of 37 liter?

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    11 april 2021 om 19:42

    Dat moment dat je denkt “dat past wel” en je naar niemand meer luistert die je tegenspreekt…

    Login om te reageren
  6. flatoutmarten zegt

    11 april 2021 om 19:46

    Ha ha, doet me denken aan de Fiat ‘beast of Turin’ op Goodwood. Puur geweld. Niet voor tere oortjes!
    https://youtu.be/bsdWgmp4TaQ

    Login om te reageren
    • flatoutmarten zegt

      12 april 2021 om 00:22

      @flatoutmarten: De Fiat S76: met een 4-cylinder 28,4 liter motor.
      Zonder uitlaat… 🙉

      Login om te reageren
  7. sntial zegt

    11 april 2021 om 20:01

    Heeft een grotere motor dan een hele Peugeot dealer

    Login om te reageren
  8. geelbarrel zegt

    11 april 2021 om 20:35

    er hobbelt al jaren zo’n project in GB, een Rover SD1

    Login om te reageren
  9. shibby zegt

    11 april 2021 om 22:21

    Als hij tegen de draaiing van de aarde gaat rijden, draaien we allemaal ineens de andere kant op

    Login om te reageren
    • Steven zegt

      12 april 2021 om 08:35

      @shibby: alsof je daar grip mee krijgt

      Login om te reageren
    • notsobig zegt

      12 april 2021 om 14:03

      @shibby: Nee dan gaan we juist harder dezelfde kant op draaien…

      Login om te reageren
    • dvaerden zegt

      12 april 2021 om 18:00

      Maar de aarde is toch plat?

      Login om te reageren
  10. Steven zegt

    12 april 2021 om 08:36

    Ik vraag me af welke banden ze daaronder gaan pleuren

    Login om te reageren
    • TR6 zegt

      12 april 2021 om 08:47

      Rupsbanden??

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North