“Red Bull Racing wilde Fernando Alonso voor 2020”

Auteur: , 38 Reacties

Que pasa?

Nando

Inmiddels weten we dat Alexander Albon vanaf Spa de teamgenoot zal zijn van Max Verstappen, maar volgens de Spaanse kwaliteitspublicatie Mundo Deportivo had dat heel anders kunnen zijn! De Spanjaarden beweren namelijk dat Red Bull het kamp Alonso tijdens de Grand Prix van Silverstone benaderd heeft om het stoeltje van Pierre Gasly over te nemen. De tweevoudig kampioen heeft de energieblikkenfabrikant echter keihard afgewezen, zo is de lezing van Mundo Deportivo.

Eerder gaf Alonso al aan dat Red Bull hem al vaker aanbiedingen heeft gedaan, namelijk in 2007, 2009, 2011 en in 2013. Dit jaar zouden daar nog twee pogingen bij zijn gekomen, tijdens de Grand Prix van Monaco en dus recentelijk voor de promotie van Albon. Het zou in het laatste geval vooral ook gaan over het seizoen van 2020. Alonso werd eerder ook al in verband gebracht met een terugkeer bij Ferrari en zei toen het volgende:

Ik heb een duidelijk idee van wat ik ga doen, ik laat geen deuren open, ik wacht op niemand om me te bellen. Ik heb altijd gekozen waar en wanneer ik wilde racen, omdat ik beweeg op basis van wat me gelukkig maakt.

Of het allemaal waar is of niet blijft een beetje de vraag. Soms lijken journalisten maar wat uit hun duim te zuigen voor de kliks. Er is wel een Horner die Alonso graag bij Red Bull Racing ziet, maar die luistert naar de voornaam Geri in plaats van Christian. Bovendien wordt algemeen aangenomen dat Honda de Spanjaard liever niet meer in een van haar auto’s ziet, wat een van de redenen zou zijn dat McLaren het IndyCar-kampioenschap gaat doen met Chevy-motoren.

Dat gezegd hebbende is de F1 geen plaats voor wrok, maar voor puike prestaties. Zolang men denkt dat Alonso die kan leveren, zal zijn naam voorlopig nog wel even boven de markt blijven hangen. En misschien is dat wel precies wat de Spanjaard écht wil.



38 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Als je de constructeurstitel wilt binnenhalen is er geen betere keus lijkt me.
@karaya: exact dit.
@karaya: Bottas lijkt me dan toch echt een betere keus. Het laatste dat je wilt is vuurwerk tussen twee kemphanen…
@gandini: Zoals tussen Senna en Prost?

Zo verpulver je wel de concurrentie…
@gandini: voor Mercedes wel want Hamilton en alonso in 1 team is zeer giftig voor het team
@karaya: Dat doel met Alonso bereiken kost je wel je team.
De beste man kan 2 dingen als geen ander:
Snel rijden en snel een team demotiveren.
@karaya: exact! Keuze voor korte termijn maar wel de beste hiervoor!
@karaya: Aonso heeft in zijn hele carrière nog nooit een team naar een hoger plan getild, bij Renault kwam hij in een opgemaakt bedje waardoor hij bij gebrek aan concurrentie 2titels kon pakken.
@toniominestrone: precies dit.
@toniominestrone: maar wat Alonso kan, Hamilton kan en inmiddels ook Verstappen kan is 10% meer performance uit de auto halen dan er eigenlijk in zit. Om het team te motiveren en optimaliseren heb je de teamleiding, om te racen heb je de coureurs.
@mashell: Ik heb een boek gelezen over Ferrari over de formule een jaren 1997-2005 ,de jaren dat Schumacher bij Ferrari reed, naast Todt en Brawn had Micheal een grote input in de ontwikkeling van zowel auto als organisatie, aanrader voor Alonso die zowel bij McLaren (2maal) en bij Ferrari enkel voor onrust heeft gezorgd en nooit het team verder heeft geholpen, ook nu zie je het bij Toyota, hij kan alleen maar winnen met een ” opgemaakt bedje”.
@karaya: Tja, en vervolgens komen ze met een of andere Albon aanzetten… 😂
Mja. Neymar is ook een ontzettende lul, maar toch wil Barcelona hem graag hebben.

Je kunt wel voor ervaren aardige kerels gaan, maar dan eindig je met Kubica en Hülkenberg in de middenmoot.
Als je als teamlid “GP2 Engine, GP2 Engine” gaat roepen tegen een Aziatische fabrikant die in meerdere branches en takken van sport actief is, is dat een mooi voorbeeld van “je schepen achter je verbranden”. Je leveranciers en sponsoren tegen je in het harnas jagen: een prima manier om je stoeltje voor een seizoen veilig te stellen.

Die komt nevernooitniet meer in een auto met Honda PU. In geen enkele klasse.
@technofreak: idd. Zal wel spijt hebben van zijn uitspraken.
@technofreak: zo. is. dat.
@technofreak: als het om harde cash gaat (en het verschil tussen plek 3 en plek 2 in het constructeurs kampioenschap gaat om 10 miljoen, heb ik begrepen), zal je er versteld van staan hoe snel mensen/teams eieren voor hun geld kiezen en principes over boord zetten, c.q. selectief geheugenverlies vertonen
Of het allemaal waar is of niet blijft een beetje de vraag. Soms lijken journalisten maar wat uit hun duim te zuigen voor de kliks.

En wat doen de journalisten van Autoblog nu dan door dit stuk te schrijven?

#allesvoordekliks!
@erik2907: Een blogger is wat anders dan een journalist. Blog is een afkorting van Weblog, wat weer staat voor online dagboek.

Journalisten schrijven een ‘journal’, oftewel een letterlijk verslag.

Dan heb je nog interviewers, die een lijst vragen afwerken en daar een samenhangend verhaal van draaien.

En dan heb je nog de grote vergaarbak columnisten, opiniemakers en fictieschrijvers, die vanuit hun eigen belevingswereld schrijven.

Helaas bestaat de hedendaagse manier van verhalenvertellen vooral uit columns met slecht vertaalde interviews en niet ge-fact-checkte eigen inzichten. Hoe gekker en controversiëler, hoe meer kliks en hoe meer inkomsten.

Dé reden dat het 20.00 uur NOS journaal liefst met wat explosies of schotenwisselingen opent, daar kijken mensen blijkbaar graag naar. Dat je buurmeisje haar veters kan strikken is veel mooier nieuws, maar levert niks op.
@technofreak: je vergeet Jack Plooij te noemen: de categorie “mensen die gesloten vragen stellen en zich journalist noemen”
@sirprize: rick-dos… Incomiiiingggg…
@technofreak:

Ooooh, blog staat voor dagboek, dus het moet niet heten ‘Autoblog’ maar ‘Lief Dagboek’.

Het dagboek betreft dus een persoonlijke mening van iemand, al dan niet op waarheid berust. Een dagboek kan gewoon fictie zijn vanuit de belevenis van deze persoon en hoe hij/zij de wereld zelf ervaart. Onderzoek en waarheidsvinding is dus niet direct noodzakelijk.


Hmmm, dus met een dagboek kun je geld verdienen als je voldoende fantasie hebt en het handig aanpakt.


#klikkerdeklik
@erik2907: Fijn dat je het begrijpt! Er zijn niet veel die het verschil tussen een journalist en een blogger zo goed uitleggen als jij.

Weet je wat nog veel leuker is: een blogger die met z’n eigen mening en observaties geld verdiend, noemen ze een ‘influencer’. In Nederlands een ‘beïnvloeder’, marketeers zijn er gék op om met zulke ‘schrijvers’ samen te werken. Geen fact-checks, geen negativiteit en voor een paar honderd euro je geweldige product onder de aandacht.

Een journalist zal nooit ‘influencer’ genoemd kunnen worden ;-)
@technofreak:

Een journalist is een influencer, een influencer een journalist.

Ze proberen ieder hun zienswijze over te brengen zoals zij zaken ervaren, of dit nu (wrede) gebeurtenissen zijn of reclame. Het blijft beïnvloeding van de ontvanger. De dagboek schrijver valt hier ook onder.

We geven het alleen allemaal een aparte naam om de inhoud onder te brengen in aparte categorieën zodat het overzichtelijk blijft.

Het is aan de ontvanger om te bepalen welk verhaal geloofwaardig is uiteindelijk.
@erik2907: Ja, net zoals een Politie agent, een particuliere beveiliger, een BOA, een uitsmijter en een kleuterjuf allemaal de wet handhaven. Op hun eigen manier. We hebben ze alleen in homjes gestopt om het overzichtelink te maken. Het is aan de ontvanger om besluiten of ze er naar luisteren of niet.

Als ik je verder gelijk geef, wil je dan nooit meer zeggen dat een Blogger en Journalist is?
@technofreak:

Nee, dat wil ik niet, dus….. Ik heb nimmer gezegd dat een blogger een journalist is. Ik heb gezegd dat het allemaal personen zijn die een bericht delen, gesproken of geschreven. Dat is de overeenkomst. De inhoud van het geschreven of gesproken bericht bepaalt of het een blogger is of een journalist (het hokje).

Wetshandhavers zijn dus onderverdeeld in politie agenten, particuliere beveiligers, BOA’s, en uitsmijters (die met het V’tje) en nog tig anderen, allen met hun eigen bevoegdheden, ingedeeld in het hokje politie, BOA, enz.
Ik geloof er vrij weinig van.

Ten eerste geloof ik niet dat Red Bull trek heeft in Alonso. Hij staat bekend om zijn goede skills achter het stuur, maar ook om de ravage die hij achterlaat bij zijn teams als het even niet zo gaat als hij wil. Daar zit Red Bull volgens mij niet op te wachten.

De tweede reden is Verstappen. Red Bull heeft herhaaldelijk uitgesproken dat men van Verstappen de jongste wereldkampioen wil maken. Dat gaat je niet lukken met Alonso in het team. Die is snel genoeg om cruciale punten van Verstappen af te snoepen, en is daarnaast ook niet het type coureur dat zich in een rol op het tweede plan kan schikken. De ideale tweede Red Bull coureur is een beetje wat Bottas is voor Hamilton, sterk genoeg om de concurrentie achter Verstappen te houden, maar niet snel genoeg om hem van de winst af te houden.

De derde reden is de koppigheid van Helmut Marko. Het Red Bull Junior Team is zijn paradepaardje. Het binnenhalen Alonso zou een publieke bekentenis zijn aan iedereen die roept dat de talentenpool van Red Bull de laatste jaren wat magertjes is. Ik zie hem eerder elke race een andere Toro Rosso-coureur in de wagen zetten, dan dat hij Alonso aantrekt.
@edge: helemaal mee eens, dit is echte volledig uit een Spaanse duim gezogen. Wat betreft de politieke spelletjes die Alonso naar verluid altijd speelt: Dat is toch ook echt een verhaal dat de afgelopen jaar pas veel wordt gedeeld? Een paar jaar geleden hoorde je daar nooit iemand over. Ook na crashgate heb ik daar niemand over horen piepen, terwijl dat toch de uitgelezen gelegenheid was om hem af te drogen.
@edge: DIT!
@edge: nu is het inmiddels ook wel duidelijk dat Helmut Marko zo allemaal niet meer op een rijtje heeft en eigenlijk beter op een zijspoor gezet kan worden.
Als je max wereldkampioen wil hebben asap lijkt me dit de domste optie ooit….
Ja echt heel geloofwaardig.
Marko wil heel graag onrust in het team.
Honda is gek op coureurs die ze publiekelijk voor lul zet.
En Alonso heeft echt totaal geen zin in een stoeltje in een competitieve F1 auto.
Ik betrap mij erop dat ik tegenwoordig al stop met lezen als ik onder de hoofdfoto de naam Jaapyio zie staan..
@drdrift: Ik niet; ik vind dat Jaapiyo juist vaak de meest smeuige artikelen schrijft (qua vorm), los van de nieuwswaarde van het artikel zelf. Als er toch content geplaatst moet worden met weinig ‘smaak’, plemp er dan kruiden + chilisaus overheen, smaakt het nog ergens naar. En daar is Jaapiyo vaak best goed in :) Wel deel ik je mening dat er veel gebakken lucht nieuws is, maarja, als een nieuws-outlet het post moet & zullen de overigen volgen is de trend – net zoals de reaguurders – fair on missing out … dat zou eens doorbroken moeten worden.
Zeker diezelfde Spaanse krant die een artikel over Verstappen publiceerde namens de familie Sainz…

Er zijn verstandigere opties qua 2e rijder dan Alonso.
Lijkt me erg sterk dat RBR Alonso zou benaderen. Niet zozeer omdat Helmut Marko er geen zin in heeft maar omdat Honda er geen zin in heeft. Dit kwam al duidelijk aan het licht bij de Indy 500.

Daarnaast lijkt Alonso mij ook niet de beste keuze voor de stabiliteit van het team. Denk maar aan Senna en Prost, Hamilton en Rosberg, en Hamilton en Alonso. In de ideale wereld voor een team wil je een bloedsnelle rijder en een tweede rijder die de eerste rijder niet in het vaarwater zit maar wel prima kan meekomen.

Alonso gaat echt niet tweede viool spelen naast Verstappen en andersom idem dito. Het wordt dus echt nooit zo gezellig als dat het was met Ricciardo en Verstappen.
In ander nieuws: “Heeft Sylvie Meis een miljonair aan de haak geslagen?”
En toen kwam er een Alonso en die blies het verhaaltje uit, eind goed, albon!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).