Er zou al flink wat geld geboden zijn voor een aandeel van 85 procent.
350 miljoen dollar om precies te zijn. Fisker is op zoek naar geld, en Dongfeng lijkt te veel van het goedje te hebben. Waarom zou je anders beginnen aan een kloon/rebadge van de Nissan Leaf?
De Karma is een leuke wagen, maar het elektrische rijden en de prijs schrikken de koper erg af. Het is niet voor niets dat de Karma Destino met V8 uit de Corvette ZR1 in het leven is geroepen. Carrosserieën te over en een tekort aan accu’s. Vandaar dat de productie van de Karma is stil komen te liggen. Hopelijk kan er onder leiding van de Chinezen nieuw leven in geblazen worden. Met dikke turbo, graag. (Via Groen7)
onlycocksdriveaudi zegt
Met trompetgeschal de Chinezen binnenhalen?
alcantara zegt
Karma is a bitch.
sirmustang zegt
Als op deze manier Fisker meer kans van overleven heeft, vind ik het wel best.
onlycocksdriveaudi zegt
Het probleem bij karma is waarschijnlijk toch het te ver je tijd vooruit zijn het model fisker vind ik best aardig maar ja een ton euro ondanks veel fiscale voordelen wie begint er aan ?
lemans96 zegt
@onlycocksdriveaudi: Naar mijn idee z’n tijd niet zo zeer te ver vooruit als wel momenteel gewoon irrelevant. Er zijn diverse moderne verbrandingsmotor aandrijflijnen die ook zeer energieëfficient zijn en die daar boven op gewoon veel bruikbaardere prestaties leveren tegen aanmerkelijk lagere productieprijzen.
Die Fisker Karma is een mooi ding hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat het apparaat de geschiedenis in zal gaan als slechts een voetnoot in de ontwikkeling van de automobiel. Close, but no cigar…
onlycocksdriveaudi zegt
@lemans96: grotendeels met je eens in mijn optiek zit de autowereld een beetje in spagaat hoe verder in de toekomst. Ene merk kiest elektrisch andere houden vast aan fossiele brandstof en proberen motoren zo zuinig mogelijk te maken andere kiezen toch weer waterstof zie de artikelen rond BMW en rond waterstof is sowieso de nodige infrastructuur problematiek. We zitten nu eenmaal op dit moment in een tijd waarin velen een oplossing zoeken en niet de juiste is gevonden. Karma heeft gegokt op elektrisch en is een kleine speler op de markt gezien de huidige prijzen van een dergelijke auto willen slechts weinigen zich aan zo’n avontuur wagen om hem te kopen
lemans96 zegt
@onlycocksdriveaudi: Waterstof als brandstof. Ik ben, voor wat dat betreft, nieuwsgierig hoe de ‘garage 56’ deelnemer op Le Mans het dit jaar gaat doen.
Hier een link naar deze vreemde eend in de bijt:
http://www.greengt.com/en/greengt-h2.php
Bijzonder detail: 4000(!)Nm op de achterwielen.
w0o0dy zegt
@lemans96: ik hoop dat je doorhebt dat 4000Nm mega veel is tot je bedenkt dat het ding niet meer koppel op het asfalt kan loslaten dan een andere racewagen met dezelfde banden… de meeste elektrische auto’s hebben geen/nauwelijks versnellingen en de rest multipliceert het koppel dmv versnellingen….
lemans96 zegt
@w0o0dy: Joh, echt ? Nee, dat had ik nog niet bedacht. Fijn dat je me er even op wijst. (doh!)
Het hangt er uiteraard vanaf hoe effectief het TC systeem in de aanstuureenheid voor de electromotoren zal zijn. Hij zal, als alles mee zit, in ieder geval wel snel accelereren gezien het feit dat er geen tijd word verloren door schakelen. Aan de andere kant is ie wel zwaar voor een LMP met z’n 1200+ kg…
autoblogger zegt
@lemans96: http://www.autoblog.nl/archive/tag/green-gt
lambo4all zegt
Voor fisker een geschenk uit de hemel als je het mij vraagt!
camber24 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
BaRa zegt
Alles wat de introductie van de Fisker Atlantic dichterbij brengt, is welkom. Ik zou mij huidige kar graag over twee jaar door die hybride vervangen.
Esprit_de_Flandre zegt
Aaah, geruchten over Sino-Westerse overnames. Altijd leuk om te dromen…