• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeper

Auteur: Dizono, gepost 1 december 2014 om 21:36 – 37 Reacties

Afbeelding Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeperAfbeelding Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeperAfbeelding Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeperAfbeelding Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeperAfbeelding Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeperAfbeelding Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeperAfbeelding Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeperAfbeelding Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeper

Land Rover Defender Wildcat V8
Defenders worden gekocht door mensen die het terrein in willen of door eigenaren van viskramen. Dit beest heeft voldoende power om terrein te rijden mét je viskraam.

Wildcat Automotive, het bedrijf dat enkele jaren terug de rechten om het Dakarbeest Wildcat overnam van Bowler, draait ook zijn hand niet om voor ‘gewone’ Land Rover Defenders. Deze rijdende zeecontainer mag er dan precies zo uitzien als elke LaRo de afgelopen 60 jaar, draai de contactsleutel om en je weet dat je met iets bijzonders op stap bent. Onder de kap van de Wildcat Defender LS3 V8 110 XS SW -zoals het beestje voluit heet- ligt namelijk een 430 pk sterke 6,2-liter V8 uit de vorige Corvette. Genoeg om drie ton aan Land Rover in 6,5 seconden naar de honderd te knallen, de korte versie van de Defender heeft met de LS3 aan boord zelfs maar 5,9 seconden voor dat kunstje nodig.

Heb je aan 430 pk niet genoeg? Duik dan eens de pub in met de jongens van Wildcat, geef ze wat extra pintjes, en ze kunnen naar het schijnt je Defender kietelen tot meer dan 550 pk. Klinkt dat je al als muziek in de oren, luister dan even naar het geluid op Defenderjunk!

Ook interessant!

  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, defender, Land Rover, V8, wildcat

Vorig bericht: « Gebruikte auto’s hebben in 2014 hun waarde behouden
Volgend bericht: Adidas by Porsche Design is high-tech Air Max »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclk350 zegt

    1 december 2014 om 21:45

    Klinkt mooi, maareh, zo’n zeecontainer heeft nog een aantal PK’s nodig om echt snel te kunnen gaan denk ik.

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      2 december 2014 om 01:18

      @mercedesclk350: Geloof me, in een Defender wil je echt niet hard gaan rijden, tenzij je het onderstel drastisch aanpast…

      Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    1 december 2014 om 21:54

    Jammer,
    laat dit ordinair gedoe maar over aan de G-klasse.

    De Defender hoort hier eigenlijk boven te staan.

    Login om te reageren
  3. bofkont zegt

    1 december 2014 om 21:54

    En de eerste de beste bocht vol op de rem zeker.

    Login om te reageren
    • gtdave zegt

      1 december 2014 om 22:32

      @bofkont: welke rem?

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        1 december 2014 om 23:43

        @gtdave: ik gok op zoiets als dit.

        Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    1 december 2014 om 22:04

    of een g500, wel opzich leuk een v8 in een defender of het echt in de modder werkt weten we niet maar ik ben benieuwd. vroeger had je die 5 cilinders nog dat waren echte ploegmachine’s

    Login om te reageren
  5. toeter11 zegt

    1 december 2014 om 22:08

    Leuk man!!! maar het belangrijkste is, kan deze nog steeds het terrein in zoals elke Land Rover het kan? Als ze niet aan die kwaliteiten hebben gerommeld, vind ik het een top auto!!

    Login om te reageren
  6. hamerhaai zegt

    1 december 2014 om 22:12

    En deze dan?

    http://www.autoblog.nl/nieuws/is-deze-renault-megane-estate-de-ultieme-sleeper-66391 http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-528e-met-ls1-is-de-ultieme-sleeper-63333

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    1 december 2014 om 22:18

    Oef, is dit nou waanzinnig leuk of gewoon waanzin?

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    1 december 2014 om 22:22

    De oude v8 is toch prima? Behalve qua verbruik. En als je dan toch de Corvette motor erin gooit… Dan door naar de 650pk zr1 motor, die heeft ook wel genoeg koppel hahaha

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      1 december 2014 om 22:31

      @w0o0dy: http://www.chevrolet.com/performance/crate-engines/big-block-ram-jet-502.html
      Ik vind dit wel een mooie optie ;)

      Login om te reageren
  9. volvo-s60-adept zegt

    1 december 2014 om 22:29

    Doodeng… Ladderchassis, M+S-banden, een op offroad afgestemd onderstel en 500 pk staat volgens mij garant voor ‘iedere bocht keihard rechtuit’.

    Al hoeft dat met zo’n defender natuurlijk geen probleem te zijn. Dat zal ’t zijn!

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      2 december 2014 om 14:59

      @volvo-s60-adept: alle afstanden ineens “hemelsbreed” op je TomTom. Dubbel winst. Van Amsterdam naar Parijs in één rechte lijn.

      Login om te reageren
  10. roadronner zegt

    1 december 2014 om 22:33

    Ik mis alleen nog een dubbele snorkel eigenlijk.

    Login om te reageren
  11. Donstil zegt

    1 december 2014 om 22:36

    Ach je rent het er nog steeds uit waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  12. JamesBond007 zegt

    1 december 2014 om 22:42

    Deze auto koop je niet voor snelheid. Dat is onzin, dit is nog de enige echte terrein auto die te koop is. Als je een *ahum* grote auto wilt met veel vermogen dan zijn er zat PC Hooft tractors te koop uit Duitsland zoals de G-Klasse. En plus veel mensen denken al überhaupt dat er in zo’n grote wagen heel veel vermogen zit. Is niet zo.

    Login om te reageren
  13. jeaup zegt

    1 december 2014 om 22:48

    Ondanks heiligschennis moet ik toegeven dat ik het een bruut idee vind

    Login om te reageren
  14. guusboum zegt

    1 december 2014 om 22:51

    Het mooiste is dat hij er nog terreinwaardig en origineel uitziet!

    Login om te reageren
  15. gash zegt

    1 december 2014 om 23:08

    Met dat onderstel en die bandjes heb je aan 1/3 van het vermogen meer dan genoeg. Deze upgrade zal ook flink wat kosten, zou dan eerder uitkijken naar een gebruikte Bowler Wildcat, Het sleeper-verhaal vervalt dan wel enigszins…

    Login om te reageren
  16. Kvgorp zegt

    1 december 2014 om 23:33

    Ideale Richard Hammond bak.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      1 december 2014 om 23:44

      @Kvgorp: ja, met een kussen onder de kont en een paar klosjes op de pedalen…

      Login om te reageren
  17. knightxv zegt

    1 december 2014 om 23:37

    De Defender, G-Klasse of de LandCruiser heb geen specifieke voorkeur mag ze allemaal, maar qua looks heeft de Defender en de G wel een streepje voor.
    Maakt niet uit hoe die rijdt, ik wil de Defender.

    Login om te reageren
  18. RazorHead zegt

    1 december 2014 om 23:50

    In het artikel staat LS3, op autojunk LS2, oke het eerste is de evolutie van het tweede maar ik vermeld het toch maar even ;)

    Login om te reageren
  19. ettie zegt

    1 december 2014 om 23:52

    Ik denk dat hier wel markt voor is eerlijk gezegd. fatsoenlijke remmen erop, luchtvering en gaan!
    de V8 uit de range rover erin en ik vind helemaal mooi

    Login om te reageren
  20. Design_Driven zegt

    2 december 2014 om 04:06

    Mmm de Khan widetrack bodykit werkt niet echt zonder spoorverbreders. De wielen zien er een beetje verloren uit.

    Login om te reageren
  21. JagID3Merc zegt

    2 december 2014 om 08:57

    Ik zou toch eerder gaan voor een zware dieselmotor. Aan NM heb je in het terrein meer dan aan PK’s

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      2 december 2014 om 12:59

      @citroen4life: dit heeft met 575nm wel voldoende koppel hoor.. Bovendien is hij turbo-loos dus de afgifte mooi lineair en soepel. En als klap op de vuurpijl is het nog een licht blok ook. Een zware diesel is vooral…. zwaar :-)

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        2 december 2014 om 15:02

        @baasbas: power you van have enough. Torque and Grip you always runout of.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          2 december 2014 om 16:49

          @stamp: daar hebben ze lage gearing voor uitgevonden…
          Of zouden ze een fout gemaakt hebben en geen fatsoenlijke versnellingsbak eraan gehangen hebben?

          Login om te reageren
      • roppp zegt

        2 december 2014 om 20:48

        @baasbas: met die fietsbanden heb je helemaal niets aan zoveel vermogen.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          2 december 2014 om 22:55

          @roppp: leg eens uit als je wilt?

          Login om te reageren
  22. stijnnert zegt

    2 december 2014 om 09:36

    Ze zouden een final version moeten maken met een supercharged Jaguar V8

    Login om te reageren
  23. landcruiser zegt

    2 december 2014 om 12:51

    Mijn voorkeur gaat uit naar de LandCruiser V8 of Prado, maar de Defender, G-Klasse, Jeep Wrangler of Grand Cherokee liefst de WJ-serie zijn ook ontzettend stoer en zijn echte terreinbeesten.
    Zulke auto’s moeten eeuwig in productie blijven.

    Login om te reageren
  24. landcruiserr35 zegt

    2 december 2014 om 13:39

    Inderdaad mijn voorkeur gaat ook uit naar de LandCruiser Prado of de LandCruiser V8, ook de Defender is gewoon erg dik en net als de LC wereldwijd populair en heeft een vaste doelgroep/kopers. Deze auto’s staan tenminste hun mannetje in het terrein.
    Bij de G-Klasse moet je de G500 hebben genoeg koppel, aan al die pk’s bij de G63 en de G65 AMg heb je niks in het terrein.

    Login om te reageren
  25. Jantje_555 zegt

    2 december 2014 om 16:30

    deed me direct aan die andere sleeper denken, Nissan Patrol GR

    https://www.youtube.com/watch?v=eLYq5VZP3S8

    Login om te reageren
  26. rangerover zegt

    7 december 2014 om 21:45

    De meest klassieke en pure terreinwagen de Land Rover Defender hemzelf :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North