Hier is dan eindelijk de langverwachte tweede generatie van de enorm populaire Toyota Aygo. Volgens Toyota de enige auto in het A-segment die beschikt over de X-factor. Hoe zouden ze toch op dat idee gekomen zijn?
Bij de onthulling van de Citroën C1 en Peugeot 108 zagen we al dat de tweede generatie van dit trio een sterke focus zou krijgen op personalisatie. En dat is zeker het geval bij de nieuwe Toyota Aygo.
Zo is het mogelijk om de kleur van het karakteristieke X-design front van kleur te laten veranderen. Volgens Toyota is het heel makkelijk om de carrosseriedelen te laten vervangen door exemplaren in een andere kleur. Alle uitvoeringen van de nieuwe Aygo hebben standaard een zwarte X, met uitzondering van de x-clusive die een zilveren X heeft.
Net als de nieuwe Citroën C1 en Peugeot 108 is ook de nieuwe Toyota Aygo leverbaar met een groot canvas dak. Zo heb je toch een beetje het idee dat je in een cabrio rijdt als je boodschappen gaat doen.
Onder de motorkap vinden we een 1.0-liter driecilinder benzinemotor met 69 pk en 85 Nm die gecombineerd kan worden met een handgeschakelde versnellingsbak of een automaat met schakelflippers achter het stuur. Goed nieuws voor zakelijke rijders is er ook, want bepaalde uitvoeringen van de Aygo komen in aanmerking voor slechts 14% bijtelling.
Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt, maar medio juli moet de tweede generatie Toyota Aygo in Nederland op de markt verschijnen.
sulobb zegt
Wie zou de ontwerper hiervan zijn?
roberto zegt
@sulobb: X-men? Of Xander Cage van Triple X? Of misschien wel Simon Cowell, bedenker van X-factor..
thomcarspotter zegt
@sulobb: Mr. X
reactief zegt
Vind die voorkant echt vreselijk ‘over the top’!
Beetje het idee van de huidige Lexussen die ook zo overdreven lijnen en hoeken hebben.
tupperware zegt
Hoewel hij er best geinig uitziet, is de enige uk met X-factor toch echt de nieuwe Twingo.
SpeedGeneration zegt
Vind de Peugeot en Citroën mooier, dit front is inderdaad “over the top”.
rottepeer zegt
Deze is Xtra lelijk.
Mairsil zegt
Ik vind hem wel geslaagd. Behoorlijk extreem, en behoorlijk Japans, zoals de LFA dat ook was. Onderscheidt zich grondig van de grauwe massa op kleine-auto gebied, er komen weer leukere tijden aan waarin de saaie hatchbackjes wat minder prominent zijn.
jensgib zegt
Ik Moet wennen aan de achterkant.
gregorius zegt
@jensgib: Inderdaad: ziet er erg Smart 4two uit met een vleugje Up!.
En dat is geen compliment :)
dotternetta zegt
Geweldig! Eindelijk weer wat aparts van Toyota!
glennie zegt
Wie wilt er nou schakelflippers in zo een auto…?
eelco74 zegt
Apart is het wel, maar wie gaat er nou voor die 14% zakelijk een aygo rijden. Wat een treurige krent ben je dan….
ar156sw zegt
@eelco74: genoeg functies waarbij je wél een auto van de zaak krijgt, maar níét een hele dure ;) Laag leasebudget = goedkope auto leasen. En ongeacht je leasebudget is lage bijtelling prettig voor je eigen portemonnee. En ook genoeg ZZP’ers die het niet zo breed hebben maar wel een auto nodig hebben voor wat ze doen…
gregorius zegt
@eelco74: genoeg. Ex-vriendin van me deed het. Elke dag Amsterdam – Rotterdam. Ze vond t totaal niet belangrijk om in enige luxe in ene auto zitten (“In de trein zit je toch ook zonder luxe”). En zo kreeg ze meer geld op haar rekening ipv het aan de auto te besteden.
En ze kon dat ding lekker in Amsterdam op straat zetten zonder dat ze het erg vond dat er af en toe ene deukkie of kras ingezet werd.
(en tering, wat stonk dat ding, ze pafte als een schoorsteen in dat ding).
ardonjr zegt
@eelco74: Zo.. vandaag in kortzichtigheid ten top.. er zijn ook mensen op deze wereld die niet zoveel om auto’s geven en die liever wat geld in portemonnee houden in plaats van uit te geven aan een auto.
En daarnaast.. sommige werkgevers laten je weinig keuze met een beperkt leasebudget. Ik zou dan eerder kiezen voor een lage bijteller met meer opties dan een dure bijteller en wieldoppen. Ieder zijn meug zullen we maar zeggen.
ds3thp zegt
Nee, dit vind ik de allerminste van de drieling! Echt zeer over de top design!
In het rood met witte X lijkt het net een kattenhoofd met snorharen!
Supra1981 zegt
@eelco74
Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Als je alleen iets nodig hebt om van A naar B te komen en zo goedkoop mogelijk dan is dit ideaal. Dan hou je geld over voor je iPad, IPhone, iMac, etc
gop1 zegt
85 Nm maar? Is die motor zwakker geworden?
phaeton zegt
Is het al 1 april? Zo niet, dan zouden de verkopen van Peugeot en Citroën wel eens grote hoogtes aan kunnen nemen. Wat een gedrocht… Ik zou een zwarte nemen met de uitvoering waarbij de X zwart is. In alle andere gevallen is het een knap waardeloos gezicht.
phaeton zegt
@phaeton: O wacht, die Citroën had Mulsanne/Juke lichten voorop. In dat geval wordt Peugeot weer winstgevend en heeft het geen Chinezen meer nodig.
spotu2 zegt
Ik vind m leuk, even gek doen mag toch wel?
toyotafortuner zegt
Pfoe he.. Komt Toyota met iets lekker tegendraads, afkraken!
Nou ik vind hem wel mooi. Lekker tegendraads. Een vooruitgang tov de vorige gen.
mashell zegt
Wat krijgen we nou, die smurfblauwe ziet er gewoon stoer uit. Toyota mag samen met Renault de lakens gaan verdelen in het A segment.
suzikubelona zegt
Ik vind hem veel weghebben van de Lancia Ypsilon en dan vind ik de Lancia mooier!
Edge zegt
Nee, die witte X op de rode Aygo vind ik afgrijselijk, maar een die versies met die zwarte X zijn ronduit gaaf! Of het een geslaagde auto is, hangt dus af van de kleurstelling
almera-ga16det zegt
Ondanks dat het van voren zo op een pokemon lijkt vind ik het ontwerp best wat hebben
partyeffects zegt
Ze slaan volledig de plank mis, dat had veel beter gemoeten.
Als je dit naast een Twingo, C1, 108, 500, Adam etc zet dan zal je zien dat de meeste vrouwen (belangrijke groep voor die type auto) de nieuwe Aygo mooi laten staan, mark my words!
redbeams zegt
@partyeffects:
Uhmmm jij bent dus een vrouw begrijp ik…
partyeffects zegt
@redbeams:
Dus?
redbeams zegt
@partyeffects:
Jij vindt dat ze de plank misslaan…dus???
Dat bedoel ik
bullgod76 zegt
Nu nog wachten op de nieuwe Aygo X-Treme, als opvolger van de Aygo Crazy