Porsche neemt bizarre duikvlucht tijdens Rally Hellendoorn

Gepost op 22-09-2013 om 12:21 door - 50 Reacties »

Porsche neemt bizarre duikvlucht tijden Rally Hellendoorn
Holy Sh#tb*lls. Heeft Michael Bay deze rally soms geregisseerd?

Dit gebeurde gisteren tijdens de short rallyproef van de Hellendoorn Rally. De Porsche 964 RSR van Harry Kleinjan blokkeert bij het aanremmen van bocht en begint rechtdoor te glijden. PETS. In volle vaart tegen de geïmproviseerde vangrail, die zich transformeert tot lanceerrail. De rallybak schiet over de omheining heen, verliest onderweg nog een paar wielen, en komt op zijn dak in het nabij gelegen water terecht.

We maken niet vaak fysiek geluid bij het bekijken van crashvideo’s, bij deze beelden vlogen er toch wat overmatige kreun- en schreeuwgeluiden in het rond. Bekijk het zelf, in onderstaande video. (via BOVAG)

De bestuurder en navigator werden zonder verwondingen uit de sloot in Aadrop getrokken. Harry Kleinjan lag uiteraard meteen uit de Short Rally, waar hij bovenaan in het klassement stond. Video van de redding.

En tot slot, de berging van het wrak

Voor op de sociaalmedia: een GIF’je van de plonscrashduik.

50 reacties   toon alles
The Flying Porschemen…
een normale auto was weinig meer van overgeweest. de rolkooi heeft zijn werk eer goed gedaan, al kan je de auto wel afschrijven vermoed ik
@Soulmaster: Een exclusieve auto schrijf je niet af. Die restaureer je ;)
geluk dat hij in de sloot belande, dat heeft de klap flink gedempt vermoed ik.
Mooi dat ze er heelhuids uit zijn gekomen.
Hebben zij geluk met dat water. Anders hadden ze nog wel een paar koprolletjes gemaakt…
Schitterend, wat een heldencrash!
Als je dan toch van de baan gaat dan kun je het maar beter in stijl doen.
Kijk wel af en toe rally, maar dit
Ging wel echt hard hoor, stond er bij en zag het gebeuren… Maar gelukkig alles goed afgelopen
Verkeerd geplaatste vangrail is denk ik de oorzaak van het lanceren. De vangrail is onderbroken bij de lantaarnpaal en laat dat nou het punt zijn waarop de wielen afbreken en de wagen gelanceerd wordt…
@theghost: dat was mij ook al opgevallen.
Dit mag de organisatie ook aangerekend worden.
Die barriers horen aan elkaar vast te zitten, maar hier staan ze gewoon los.
Het gevolg is, dat je eigenlijk net zo goed een paar hooibalen had kunnen neerleggen, want die barriers zijn pas sterk als ze vastzitten.
Die eerste barrier wordt gewoon aan de kant geduwd en de porsche ramt de tweede op de kopsekant, waardoor de voorkant hapt en de auto erover vliegt.
@theghost: Zou het lanceren niet vooral gekomen zijn omdat Kleinjan tegen de vangrail aanreed? Dat was toch eigenlijk niet de bedoeling. De vangrail staat er om de om het publiek te beschermen, energie op te nemen en dat doet deze toch best aardig. Eigenlijk staat de vangrail er ook om de coureur op de bocht te wijzen, dat werkt hier niet maar dat reken ik de vangrail niet aan. Er wordt maar al te vaak bij incidenten naar de organisatie gewezen alsof die alles kan voorkomen, terwijl het eigenlijk de deelnemers zijn die de brokken maken.
Waauw, over een crash gesproken, zo spectaculair zie je ze niet vaak.

Die wagen heeft wel een serieuze klap gehad maar als rally bak valt hij nog wel op te maken.
Dat laatste filmpje is door opa gefilmd zeker…?
die ene gaat ook gewoon verder op zn mobiel.. -.-
@dennisr: Youtube credits, altijd belangrijk.
@dennisr: Viel mij ook al op, je ziet niemand toesnellen om te helpen of iets dergelijks..
@meatpuppet:

We zijn dan ook zo gewoon dat er altijd hulpdiensten zijn die het probleem komen oplossen.

Ik weet niet wat ik zou doen.

Dat water tot daaraantoe maar je zou maar eens iemand uit de auto moeten sleuren die een rugletsel heeft…
@Hupke:
De regel van laten zitten waar hij zit i.v.m. mogelijk rug letsel gaat pas in als er geen acuut levensgevaar is.
Geen official die iemand laat verzuipen/verbranden omdat die mogelijk rug letsel heeft.
Volgende keer een dubbele salto graag.
geluk dat hij in het water is beland? Dat lijkt mij toch hetgene waar je het meeste schrik van krijgt.. Kan je nog eens lekker verdrinken als je ff KO bent of je gordel niet direct loskrijgt..
Ik geef een 7.8 voor de sprong, een 8.2 voor de landing…
De Nederlandse kudtmentaliteit in drie filmpjes te zien….er is een ongeluk voor je neus, mensen zitten bekneld in de auto, het eerste dat je pakt is je telefoon en begint met filmen/foto’s maken, vervolgens lach je nog een beetje en plaatst een opmerking over een wiel dat daar ligt. Vervolgens blijf je staan met een attitude van: “niet mijn probleem, vriend.”

En dan maar klagen dat de maatschappij zo achter uitgaat….het begint bij jezelf hansworst!

Gelukkig dat er tenminste één iemand helpt…
@Rick-dos: Natuurlijk best met je eens maar ja zonder dat soort mensen zat jij nu hier niet te kijken naar deze post en de video`s………. nietwaar? dan had je waarschijnlijk nu die 3 minuten die je had genomen om je kommentaar te schrijven ook niet gebruikt en had je dus alweer een velg van je auto (of fiets) kunnen poetsen.
@schuifmuis: Ik had liever gezien dat er stond dat omstanders geholpen hadden en in het water zijn gesprongen. Echter niks van dat alles. Alleen maar de oe’s en de ah’s….
Maar het is duidelijk waar jouw prioriteiten liggen en wat je mentaliteit is…
@Rick-dos: ik had het niet mooier kunnen zeggen. Social media blijkt toch weer zo asociaal. Alles voor een filmpje.
Zal die sukkel weten dat als ze waren verdronken hij wordt aangeklaagd voor nalatigheid?
@paginl:

Alleen als hij een zwem en reddersdiploma had.
Er waren binnen een paar seconden een officials bij het ongeval ter plaatse. Ik vind het zwak om te zeggen dat er niemand ging helpen. Daar is het filmpje te snel voor afgelopen.
Ik tel op het eerste filmpje ook een stuk of 6 gasten die ff checken of hun camera nog werkt en/of de foto goed gelukt is.

[sarcasm] gelukkig zie je ook direct iemand het water induiken om te kijken of de bestuurder en bijrijder niet bewusteloos zijn! [/sarcasm]
Michael Bay my ass, dit is pure Nederlandse Ter land, ter zee en in de lucht!!!
Gas bleef hangen dus geen rijdersfout.
Even van de rem gaan had dus niet geholpen want dan was de Porsche bij die snelheid toch niet ingestuurd en de klap nog groter geweest.

Wagen is ondanks de klap redelijk ok.
Kooi volledig intact, kast heeft wel een klap gehad, kevlar schermen zijn natuurlijk wel allemaal kapot.

Lees veel over het gebrek aan hulp, maar dat moet toch wat genuanceerd worden denk ik. Het filmpje stopt 3 seconden nadat we in het water zijn beland, dan kun je niet verwachten dat er al 20 man in het water staan…
Er waren twee officials die onmiddellijk het water in zijn gegaan en ons eruit geholpen hebben. Bedankt Johan en Dennis !
Meer mensen erbij heeft op zo’n moment niet veel zin denk ik.

Enfin, allemaal goed afgelopen en de wagen die komt zeker terug op de rallypaden.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!