• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom is de Renault Fuego nog geen klassieker?

Auteur: Dizono, gepost 5 april 2016 om 17:57 – 92 Reacties

Afbeelding Waarom is de Renault Fuego nog geen klassieker?Afbeelding Waarom is de Renault Fuego nog geen klassieker?Afbeelding Waarom is de Renault Fuego nog geen klassieker?Afbeelding Waarom is de Renault Fuego nog geen klassieker?Afbeelding Waarom is de Renault Fuego nog geen klassieker?Afbeelding Waarom is de Renault Fuego nog geen klassieker?Afbeelding Waarom is de Renault Fuego nog geen klassieker?Afbeelding Waarom is de Renault Fuego nog geen klassieker?

Renault Fuego
In 1980 kwam Renault met een -voor die tijd- futuristisch ogende coupé, die tegenwoordig zo goed als uitgestorven is. Anders dan zijn Duitse concurrenten, lijkt de Fuego echter niet te kunnen rekenen op al te veel interesse van liefhebbers.

De Ford Capri III, Volkswagen Scirocco II en zelfs de Opel Manta lijken tegenwoordig te kunnen rekenen op de nodige aandacht van liefhebbers, terwijl de Renault Fuego een beetje achter lijkt te blijven. En dat terwijl de Renault verreweg de origineelste van de drie is. De Scirocco is en blijft toch een beetje een platgeslagen Golf, de Capri stamt in de basis al uit de jaren ’60, terwijl de Manta… naja, dat is een Manta.

Renault introduceert de coupé in 1980 als vervanger voor de 15 en 17. Qua techniek leunt de Fuego sterk op de Renault 18, de Talisman van die dagen. Niet alleen werd vrijwel de gehele aandrijflijn en onderstel overgenomen, ook het dash kwam rechtstreeks uit Renault’s grote middenklasser. Qua motorisering was er keus uit benzinemotoren tussen de 64 en 132 pk, terwijl er zelfs een 2.1 turbodiesel was met 88 pk. Destijds de snelste productieauto met dieselmotor (180 km/u), kun je nagaan. Andere primeurs waren centrale deurvergrendeling met afstandsbediening (vanaf 1982) en radiobediening vanaf het stuur (1983). Dingen die je misschien zou verwachten op een Mercedes S-Klasse uit die dagen, maar wat dus debuteerde op een redelijk betaalbare Renault.

En dan het uiterlijk, dat is natuurlijk dé atractie van de Fuego. De uiterst gestroomlijnde koets werd ontworpen door Michel Jardin, een van de leerlingen van grootmeester Opron. De Cw-waarde bedroeg tussen de 0.32 en 0.35, lang niet slecht voor een auto uit die tijd. Het ontwerp van Fuego kwam dan ook tot stand met behulp van een windtunnel, iets wat in die dagen nog geen vanzelfsprekendheid was.

Zijn er ook redenen om geen Fuego te willen? Jazeker. Allereerst was de auto door zijn Renault 18-techniek nu niet bepaald een inspirerende auto om te rijden. Een typische Franse auto uit die tijd, meer op comfort gericht, dan op een strak weggedrag. Daarnaast was de auto kwalitatief ook niet al te best, een van de redenen waarom je de Fuego eigenlijk nooit meer ziet, evenals de 18 trouwens. Een zeldzaamheid, die wat mij betreft toch een plekje in de geschiedenisboeken verdiend. Een klassieker voor de nabije toekomst. En om dat te vieren een extra goed gevulde gallery, inclusief plaatjes van de unieke door Heuliez gebouwde cabrio.

Ook interessant!

  • Dit is de allerdikste Renault van Marktplaats
  • durste Renault Laguna Coupé
    De duurste Renault Laguna Coupé is een topaanbieding
  • Achterzijde
    Renault Arkana is een coupé-SUV, maar dan betaalbaar
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, fuego, Klassiekers, Renault, youngtimer

Vorig bericht: « De 9 leukste cabrio’s onder de tien mille
Volgend bericht: Te koop in eigen land: de enige VW GT Up! ter wereld »

Lees Interacties

Reacties

  1. rd1991 zegt

    5 april 2016 om 17:59

    Zelfs in Knight Rider is er eens een Fuego te zien geweest!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      6 april 2016 om 16:58

      @rd1991: Uit den tijd dat Renault nog in de US actief was…

      Login om te reageren
  2. cadrez zegt

    5 april 2016 om 18:02

    Omdat hij er een beetje vreemd uitziet? Wel leuk om te zien wat voor een revolutie centrale vergrendeling in die tijd was. Het is toch allemaal rap gegaan hoor.

    Login om te reageren
  3. kenwood zegt

    5 april 2016 om 18:03

    Leuke klassieker en lekker een gedurfde model.

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      5 april 2016 om 19:04

      Maar ja, het is en blijft Franse rotzooi, waarvan mijn vader altijd waarschuwde: “zoon loop altijd met een grote boog om alles wat uit Frankrijk komt”!

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        5 april 2016 om 19:44

        @audicoupe84: dat wordt dan lachen als je een Audi of een ander VAG barreltje wilt kopen. Hun interieurs komen namelijk bij Faurecia (PSA) vandaan omdat ze het zelf niet zo goed kunnen! Mijn vader zei altijd: loop met een grote boog om alles heen wat van VAG afkomt. Allemaal Haagse bluf, grote bek over betrouwbaarheid en ondertussen kunnen ze geen versnellingsbak heel houden, verbruiken de motoren meer olie dan benzine per kilometer.

        Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        5 april 2016 om 19:45

        @audicoupe84: Zeker in dit geval niet alles wat mensen je aanlullen bij aansluiten. Franse auto’s zijn niet allemaal geweldig maar alles is kudt is ook gelijk zo direct.

        Login om te reageren
      • deboes zegt

        5 april 2016 om 23:47

        @audicoupe84: voorlopig heb ik toch echt meer ellende met m’n eerste nieuwe VAG dan ik ooit met alle Franse…en Italiaanse auto’s samen heb gehad.

        Login om te reageren
      • mrxsara zegt

        6 april 2016 om 07:29

        @audicoupe84: de gebreken heb je zeker ook van je vader?

        Login om te reageren
  4. Homer55 zegt

    5 april 2016 om 18:03

    Beetje Renault 11 qua uiterlijk

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    5 april 2016 om 18:04

    Hele tijd naar gezocht ..
    Renault liefhebbers blijken geen garage bezitters te zijn ..
    Wat een brol heb ik inmiddels gezien ..

    En echt ..
    Ik ben een makkelijke en snelle koper ..
    Kon gewoonweg niet slagen ..

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      5 april 2016 om 18:17

      @lincoln: makkelijke snelle koper.. dan heb ik als doorgewinterde kapitalist natuurlijk wel wat voor je

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 april 2016 om 18:32

      @lincoln:

      één woord : FRANCE

      Oui mon cher la douce France !

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 april 2016 om 18:38

        @desjonnies:

        Waar ook .. Helemaal uit mijn systeem ..
        Heb nog een juvaquartre in Biarritz staan ..

        Zal dat ding eerst eens oppikken ..

        Login om te reageren
        • super zegt

          5 april 2016 om 21:29

          @lincoln:
          In frankrijk hebben ze er nog wel een paar.

          http://www.leboncoin.fr/voitures/offres/rhone_alpes/occasions/?th=1&q=Fuego

          Enige risico voor jou lijkt me dat nederlandse ambtenaren opeens gaat waarderen als je ook maar iets met hun franse soortgenoten te maken hebt gehad.

          Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 april 2016 om 18:58

      @lincoln:

      http://www.autowereld.nl/renault/fuego/gts-coupe-1985-16664605/foto.html#foto-3

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 april 2016 om 19:15

        @desjonnies:

        Halfbakken knutselproject van een ander ..
        Ik pas ..
        Dank voor de input ..

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      5 april 2016 om 20:55

      @lincoln: In Belgenland: http://ww3.autoscout24.nl/classified/287020988

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 april 2016 om 21:36

        @e1000bmw523i:

        7500 !!
        Belgische Franken neem ik aan ..

        Login om te reageren
    • fuegoturbo zegt

      6 april 2016 om 18:34

      @lincoln: Ik weet er nog wel een paar te koop in NL

      Login om te reageren
  6. pinut187 zegt

    5 april 2016 om 18:05

    Wellicht omdat ie gewoon niet zo heel erg mooi is? Vooral de achterkant is nou niet echt schitterend te noemen. Maar goed dat is een kwestie van smaak. Dat het een Fransoos is helpt verder ook niet.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      5 april 2016 om 18:13

      @pinut187: Dat het een Fransoos is helpt niet? Leg uit..

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        5 april 2016 om 18:18

        @viezefreddyw: gisteren:

        “viezefreddyw mentioned you in an update:

        “@lekkaah: Mensen die VAG, om welke reden dan ook, volledig links laten liggen hebben bij mij 100 streepjes voor. ”

        En dan ga jij nu deze vraag stellen??

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          5 april 2016 om 18:24

          @lekkaah: Wat heeft VAG hiermee te maken?

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            5 april 2016 om 18:26

            @viezefreddyw: dit heeft alles met zelfreflectie te maken, vieze Freddy..

            Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        6 april 2016 om 07:00

        @viezefreddyw: iets met roest en kwaliteit uit die tijd..

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 april 2016 om 18:20

      @pinut187:

      Was nogal prijzig ..
      En in die periode had Renault idd niet echt een beste naam ..

      Als je voor Frans ging .. Ging je voor Peugeot ..

      Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    5 april 2016 om 18:12

    M’n oom heeft er jarenlang in gereden. Een rode en hij was er maar wat trots op. Het was in de tijd dat ik nog vloeibaar was, maar als hij over die Renault begon kon ie er uren over praten. Hij was er trots op dat ‘ie centrale deurvergrendeling met afstandsbediening had. En het grapje dat ie maakte bij andere mensen door de muziek harder en zachter te zetten door tegen de radio te praten. Mensen wisten niet dat de knopjes op het stuur daarvoor diende.. Vond ie schitterend. Ik vond het stiekem wel een gave auto, puur alleen al om de primeurtjes. Wat ik echt gaaf vind is de grote, bolstaande achterruit. Gaaf ding hoor!

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      5 april 2016 om 18:38

      @viezefreddyw: Leuke grap! Bijna geen enkele auto had toen nog features als een op afstand bedienbare radio…

      Renault heeft in de loop der jaren wel meer van dat soort high-tech snufjes gepresenteerd, waarvan de Renault 25 met vrouwelijke robotstofzuiger en enorm gave audio-installatie met equalizer wel één van de hoogtepunten was. Die audio was een hoogstandje van ons eigen Philips, net als Renault een bedrijf waar creatievelingen alle ruimte kregen.

      Bij een youngtimer met afstandbediening op de centrale vergrendeling kan je trouwens ook mensen leuk voor de gek houden door ze je de smartphone in de handen te drukken en ze te laten schuiven om te ontgrendelen en ondertussen stiekem de afstandbediening in te drukken…

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        5 april 2016 om 19:05

        @moveyourmind: …Een Renault met vrouwelijke robotstofzuiger…

        Dacht toch echt dat ik robotstem erneer had gezet…

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          5 april 2016 om 19:23

          @moveyourmind: lol!
          tsja… “vieze freddy”… “zuigen” … snap et wel

          Login om te reageren
        • roppp zegt

          5 april 2016 om 23:52

          @moveyourmind: iets met een stofzuiger is toch per definitie vrouwelijk?!

          Login om te reageren
  8. goodolddays zegt

    5 april 2016 om 18:15

    Zijn allemaal, maar dan echt allemaal weggeroest!

    Login om te reageren
    • deboes zegt

      5 april 2016 om 23:50

      @goodolddays: gelukkig niet allemaal

      Login om te reageren
  9. lekkaah zegt

    5 april 2016 om 18:20

    Vind m nog steeds leuk

    Login om te reageren
  10. hanse1one zegt

    5 april 2016 om 18:23

    De overblijvers zijn wel prijzig… 1 ervan
    http://occasions.autoscout24.be/?atype=C&make=60&mmvco=1&model=1963&mmvmk0=60&mmvmd0=1963&pricefrom=1000&cy=B%2CF%2CNL&ustate=N%2CU&dtr=s

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    5 april 2016 om 18:27

    Opa’s enige sportieve auto. Pa zei dat nog nooit zo verrast is geweest als toen opa met dit ding voor kwam rijden. Een donkerblauwe. Heeft em maar een paar jaar gehad.Vond het wel een geinig model maar verder heb ik er niks mee. Heeft ook nog in een James Bond film gezeten. A View to a kill geloof ik.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 april 2016 om 18:49

      @E34M5Touring:

      Grace Jones .. Helemaal arti-farti verantwoord dus ..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 april 2016 om 19:30

        @lincoln: MayDay, blijft een toffe film. Met de doorgezaagde Renault taxi.

        Login om te reageren
  12. Robert zegt

    5 april 2016 om 18:33

    Altijd al een mooie auto gevonden, zelfs in m’n jeugd liep ik er al warm voor, terwijl ik uit een VW nest (ja, sorry) kom.

    Login om te reageren
  13. eigenwijs zegt

    5 april 2016 om 18:33

    Wij hebben ook een Fuego gereden, zilver-grijs. Totdat ik het achterraam los in m’n handen had. Schanier doorgeroest en was dure reparatie. Stoelen zaten perfect.

    Login om te reageren
  14. sjaterantekomen zegt

    5 april 2016 om 18:35

    Eentje mogen rijden, geweldige wegligging!

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    5 april 2016 om 18:37

    Ik heb eigenlijk dezelfde vraag :

    Waarom is de Porsche 944 hetzelfde lot als de Fuego beschoren ?

    http://static.autoblog.nl/images/wp2011/Porsche_944_turbo.jpg

    Misschien is het een lijn die net-niet is, de 404 van Peugeot is een klassieker, maar de 204 Coupé (die beeldschoon is) uit dezelfde tijd niet, zijn nu duur omdat ze schaars zijn en waarom kijkt niemand nog om naar de 505 ?
    Hetzelfde geldt voor de 240 Volvo, die met die sneeuwruimer bumpers, jongere 240’s zie je rijden, deze Annefrids eigenlijk zelden of nooit.

    http://bestsellingcarsblog.com/wp-content/uploads/1984/01/volvo-244-sweden-1975b.jpg

    Login om te reageren
    • norge zegt

      5 april 2016 om 19:02

      @desjonnies: Hier wel, zijn er zelfs veel van..

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      5 april 2016 om 19:28

      @desjonnies: in het geval van de porsche is dat redelijk simpel te verklaren. Net als auto’s zoals de Corrado zijn ze te goedkoop (geweest) en dus zijn er een hoop het slachtoffer geworden van misbruik en gebrek aan onderhoud.

      Ik vermoed dat dat ook voor de volvo geldt. Immers zie je zelfs de jongere volvo’s steeds minder en ook de w123 kom je niet dagelijks meer tegen. Allemaal misbruikt tijdens de dagen van belastingvrijstelling.

      Login om te reageren
  16. Rick-dos zegt

    5 april 2016 om 18:37

    Deurvergrendeling met afstandbediening sinds 1982…Zoveel jaar ervaring en nog steeds kunnen ze niet een goed functionerende deurvergrendeling met afstandbediening maken.

    Om op de vraag terug te komen: het is gewoon geen klassieker materiaal. De reden dat je voor de andere auto’s liefhebbers hebt en voor dit barrel niet zegt ook wel wat.

    Login om te reageren
    • super zegt

      5 april 2016 om 21:37

      @Rick-dos:
      Keyless entry op m’n bmw; fantastisch systeem als het werkt, maar het heeft me al meer dan 500E aan diagnose sessies en reparaties gekost.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        5 april 2016 om 21:49

        @super: Bijna 30 jaar ervaring met verschillende BMW’s nog nooit zoiets meegemaakt.

        Advies trouwens aan je; altijd als er commentaar komt op een Frans of Japans merk dan heb jij het 10 keer erger meegemaakt met je BMW. Wellicht hoogtijd om die barrel van je van de hand te doen en wat anders te gaan zoeken??

        Login om te reageren
        • super zegt

          5 april 2016 om 22:12

          @Rick-dos:
          Ach, google eens op “comfort access bmw”, hele internet staat vol met mensen die er problemen mee hebben/hadden, maar goed, ben blij voorje dat het bij jou allemaal goed werkt.

          Wat barrel betreft; e91 325d met 150k op de klok, begint idd op leeftijd te raken maar altijd netjes onderhouden en behandeld dus zou hem zelf nog niet onder barrel scharen, het rijd nog prima en heb er eigenlijk geen grote problemen mee gehad op die comfort access na, maar denk er idd wel eens over om hem preventief in te ruilen.

          De negatieve verhalen komen vooral van de e46 330xd die ik daarvoor had, ging werkelijk alles aan stuk en bij 200k heb ik hem naar de sloop gebracht met 3 kapotte differentielen. Ik post die verhalen vooral om een beetje balans te brengen in de mythe van duitse degelijkheid. Ter vergelijking; de honda die ik daarvoor had was bij 300k nog helemaal niks mis mee en ook niet geweest, heb hem alleen weggedaan omdat ik inmiddels meer was gaan verdienen en me iets “premium” kon permitteren.

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            6 april 2016 om 10:55

            @super: Keyless Entry/Comfort Access is natuurlijk ook gewoon voor luie mensen.
            Ik snap ook niet wat er zo erg is aan gewoon de sleutel in het slot steken/op het knopje drukken van de transpondersleutel…

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              6 april 2016 om 11:07

              @e1000bmw523i:
              Hoi. Hier zo’n luie draak. Als het een optie is zou ik het zeer zeker aanvinken.

              Maar aangezien ik geen “Keyless Entry”-achtige toestanden heb op mijn Japanse barrel, doe ik gewoon de deur niet op slot. Het liefst zou ik de sleutel in het contact laten zitten, maar dat nodigt misschien ietsepietsie te veel uit…. ;-)

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                6 april 2016 om 12:01

                @Rob:

                Zo .. Herkenbaar ..
                Mijn sleutel leg ik meestal op mijn linker voorband ..
                Hoef ik er niet aan te denken en mee te slepen ..

  17. turbotoll zegt

    5 april 2016 om 18:45

    Troep.

    Login om te reageren
    • klaasjevaak zegt

      5 april 2016 om 18:50

      @turbotoll: goed verhaal, lekker kort ook.

      Login om te reageren
      • turbotoll zegt

        5 april 2016 om 20:16

        @klaasjevaak: Sommige auto’s krijgen gewoon de dood die ze verdienen…

        Login om te reageren
        • deboes zegt

          5 april 2016 om 23:52

          @turbotoll: zielig

          Login om te reageren
  18. desjonnies zegt

    5 april 2016 om 18:50

    Veel Renaults halen de klassiekerstatus niet, gek genoeg de antieke R8 weer wel met de motor achterin, maar dan wel de snellere uitvoeringen, maar het heeft bijvoorbeeld heeft jaren en jaren geduurd eer de Renault 4 EINDELIJK een gewaardeerde klassieker is geworden, hoewel ik de hoge prijzen van gebruikte lelijke eenden als oorzaak van dit fenomeen acht; terwijl de Renault 4 gewoon de fijnere wagen is!

    En wie denkt er nog na over de Renault 16, als je de Renault 16 ECHT gaat bekijken is deze even ingenieus, vooruitstrevend als out-of the box geweest als de door ons verafgoodde DS van Citroën, misschien nog wel grensverleggender dan de fameuze DS.

    Vergeet niet dat de 16 de eerste is geweest met het vijfde deur fenomeen in zijn klasse en dat de wagen een splinternieuw ontwikkelde lichtmetalen motor had, de productiemethodes revolutionair waren net als DE idee achter de 16, een Multi functionele gezinswagen met stationcar achtige eigenschappen.

    Maar ik zie ze nooooit meer ( behalve die man die een witte TX heeft)

    Ik ben nog steeds in de markt voor een zilvergrijze TS met lederen bankstel en elektrisch Renault schuifdak; gek genoeg sterft het nog van de 404’s en de DS’sen maar hun directe concurrent horen of zien we nauwelijks iets van

    Ik weet het niet, misschien denken we te conservatief of passen de producten van de Regie Renault zo goed in de tegenwoordige tijd dat we ze als vanzelfsprekend ervaren !

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      5 april 2016 om 19:20

      @desjonnies: Vergeet de R15 niet, wat een geweldenaar was dat. En die neus! Schitterend!

      Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      5 april 2016 om 23:42

      @desjonnies:
      De 16 vind ik met afstand de mooiste van de Renault-klassiekers. Ik blijf het eeuwig jammer vinden dat mijn ouders hun (al jaren in de schuur staande) origineel Nederlandse donkergrijze TX een paar jaar voor ik oud genoeg was om hem over te nemen en wakker te schudden verkocht hebben. Gelukkig wel aan een liefhebber die de auto technisch helemaal heeft laten reviseren, hetgeen wel nodig was na 15 jaar stilstaan en die er nu met veel liefde mee naar clubmeetings en op vakantie naar Frankrijk gaat.

      Login om te reageren
    • Joost zegt

      6 april 2016 om 09:17

      @desjonnies: Inderdaad gek genoeg. Een R8 vind ik persoonlijk niet zo heel bijzonder. OK, in Gordini trim is het een leuke gooi- en smijtauto, maar mooi? Nee dank je!

      R16 heb ik wel goeie herinneringen aan. Mijn ouders hadden een R16 TX automaat, zilvergrijs met zwarte bekleding (geen leer). Elektrische ramen en schuifdak!

      Jammer dat ze die weg hebben gedaan. Moest plaats maken voor een Espace (1e model). Die overigens later uitgefikt is.

      Een R25 staat nog wel een keer op mijn wishlist. In ieder geval een V6! Voorkeur voor de turbo (met logo in de grille aan de linkerkant) En een door Heuliez verlengde R25 Limousine is natuurlijk helemaal bijzonder!

      Login om te reageren
    • fapfap zegt

      6 april 2016 om 16:55

      @desjonnies: Probeer eens Centre 16 in IJmuiden voor een TS met schuifdak. Mijn oom is de enige gespecialiseerde professionele R16 garage in Nederland en heeft doorgaans wel auto’s te koop, vaak hele mooie, of hij restaureert er een voor je. Centre 16 heeft geen site, tel nr is 0255512540; bellen na 12 u.

      Overigens kan hij ook aan ander leuk spul komen, hij kan je zeker ook verder helpen aan een mooie R4, R8, Alpine, R12 Gordini, DS of wat dan ook. Ik ben opgegroeid met dat spul. Hij heeft bijvoorbeeld voor Renault Nederland de Renault 4 Rally (voor de Peking-Parijs rally) gebouwd.

      Login om te reageren
  19. audiisthebest zegt

    5 april 2016 om 18:50

    Ik vind het echt een schitterende auto. In tegendeel tot veel andere autoliefhebbers hou ik wel van Franse auto’s. ?

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    5 april 2016 om 19:10

    Fuego gta graag…
    Mijn vader had een 18 dus een Fuego was natuurlijk het mooiste wat er was…wel de laatste versie dan.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      5 april 2016 om 19:16

      @norge: Wauw!!!

      Dat is wel even wat anders dan de eerste generatie.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        5 april 2016 om 19:20

        @moveyourmind: Denk alleen dat dit helemaal lastig te vinden is .

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          5 april 2016 om 20:15

          @norge: hier wel. De Fuego GTA werd naar ik meen tot midden jaren 90 in Argentinië gemaakt en verkocht en kwam nooit deze kant op.

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      5 april 2016 om 19:20

      @norge: oke, die was wel mooi.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 april 2016 om 22:13

      @norge: wauw, deze ken ik nog niet!

      Login om te reageren
  21. tazmania zegt

    5 april 2016 om 19:12

    Midden jaren 90, mijn leraar reed een lichtblauwe, die toen al stokoud was.

    Login om te reageren
  22. heidekonijn zegt

    5 april 2016 om 19:15

    1. Lelijk
    2. Fwd

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    5 april 2016 om 19:19

    Omdat ie lelijk is.

    Login om te reageren
  24. rogers zegt

    5 april 2016 om 19:33

    Dit is de auto waarom Matra moest stoppen met de productie van de Murena toen zij voor Renault de Espace gingen bouwen…..

    Login om te reageren
  25. buitengaats zegt

    5 april 2016 om 19:34

    Leuk om te zien dat de Fuego wat aandacht krijgt, heb er zelf nog eentje in de schuur staan. Echt goede auto’s zijn het zeker niet, maar wel sympathiek met lekkere Franse wegzakstoelen.

    De puntjes in bovenstaand artikel kloppen best aardig, nog een feitje: het hendeltje om de achterklep te ontgrendelen zit in de B-stijl.

    Login om te reageren
  26. rufctr01 zegt

    5 april 2016 om 19:47

    Dit was in die tijd pas een mooie bijzondere auto. Toen kocht mijn vader een VW Passat (nieuw) en ik maar zeuren of hij deze niet liever had.
    Achteraf denk ik dat hij beter af was geweest met de Renault, wat was die VW slecht zeg.

    Login om te reageren
  27. parker zegt

    5 april 2016 om 19:50

    Omdat ie geen dieselmotor had. Hier in NL was alleen interesse in klassiekers met dieselmotor, puur uit liefhebberij.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      5 april 2016 om 23:39

      @parker:

      Dr staat toch duidelijk in de tekst dat ie wél een dieselmotor had.
      Zelfs de snelste destijds.

      Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      5 april 2016 om 23:51

      @parker: Goed lezen; er was WEL een diesel, een turbodiesel zelfs!

      Login om te reageren
  28. utregcity zegt

    5 april 2016 om 19:53

    Toen leverde Renault nog auto’s in de US of A, via en met American Motors Company, waar ze eigenaar van waren (én Jeep). http://leroux.andre.free.fr/sf755.jpg Heb ’t altijd een mooie auto gevonden en dan vooral de Turbo!

    Login om te reageren
  29. lazy123 zegt

    5 april 2016 om 20:05

    Zelfs een afgetrapte cola blik (van de lidl) is mooier

    Login om te reageren
    • norge zegt

      5 april 2016 om 21:00

      @lazy123: Ik bewonder je smaak…

      Login om te reageren
  30. amnesia zegt

    5 april 2016 om 20:05

    Had deze wagen wel een slalomfunctie?

    Login om te reageren
  31. Justawheelchairguy zegt

    5 april 2016 om 21:45

    Kameraad van mij heeft er 1! Super leuk ding! Al enige tijd bezig met opknappen/restaureren. Heeft sinds een paar maand APK en krijgt aankomende zomer oa een antiroestbehandeling.

    Login om te reageren
    • lazy123 zegt

      6 april 2016 om 09:11

      @kp92: hahaha om de hoeveel jaar moet hij weer opnieuw een apk aanvragen. K bedoel om de hoeveel weken hahaha zo een ding is gwn een gevaar op weg

      Login om te reageren
  32. baasbas zegt

    5 april 2016 om 22:15

    Zijn die nog niet allemaal in de cross kapot gereden?

    Login om te reageren
  33. Supreem zegt

    5 april 2016 om 22:35

    De BMW i8 doet me er een beetje aan denken.

    Login om te reageren
  34. tommot zegt

    5 april 2016 om 23:04

    De stoelen uit de top fuego waren dezelfde als uit de alpine. Zaten perfect!

    Login om te reageren
  35. deboes zegt

    5 april 2016 om 23:58

    Leuke eigenzinnige coupe..leve het verschil zei renault toen toch? Maar ja daar moet je in golf/kadet minnend Nederland niet mee aankomen.

    Login om te reageren
  36. exclusieviteitsfreak zegt

    6 april 2016 om 01:50

    ik had hem als jonge snaak van 19 j. willen kopen, maar mocht niet . . .

    Login om te reageren
  37. FIAT127 zegt

    6 april 2016 om 12:29

    Dan de ongeëvenaarde Fiat Ritmo eerst graag.

    Login om te reageren
  38. fuegoturbo zegt

    6 april 2016 om 19:22

    Ik bezit 4 fuego’s . Er zijn er niet veel meer in NL. Ca 55 met geldige APK.

    Login om te reageren
  39. lons zegt

    25 april 2016 om 21:55

    Rij nog steeds met veel plezier in mijn renault 18 gts bj 1983 ben eerste eigenaar, nog nooit grote kosten gehad (270.000km lpg) witte auto nog nooit over of bijgespoten eerste lak.
    Gebruik hem nu als tweede auto,omdat mijn caravan te zwaar is trek ik die met mijn megane 2 liter op lpg zuid frankrijk oostenrijk de 18 heb ik al vaak een vraag gehad wil je hem verkopen nu nog niet misschien over enkele jaren i.v.b leeftijd.

    Login om te reageren
  40. Arno's zegt

    4 februari 2022 om 14:53

    Heb er ook een gehad, wat een rampauto. Vrijwel alles was kapot of viel uit elkaar

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North