Wie heeft in 2012 de meeste reacties gepost?

Gepost op 29-12-2012 om 12:11 door - 167 Reacties »

Welkom kaasboerin, altijd een plezier je weer te zien!
Het is weer zover. Tijd om de helden uit de reactievelden een digitale pluim te overhandigen met deze lijst der lijsten; wie heeft dit jaar zijn sociale leven op een laag pitje gezet en werk aan de kant geschoven om de meeste reacties te kunnen plaatsen?

Met bijna zesduizend schrijfsels is @kaasboerin de absolute nummer 1, gevolgd door ons aller @norge die ons vanuit het hoge noorden op de hoogte houdt van zijn Hyundai/Kia-liefde, vaak bijgestaan door de nummer drie, de immer rechtdoorzee-er @jrk68. Heren, gefeliciteerd, de gouden, zilveren en bronzen pluim komt naar je toe.

De volledige top 10 staat hieronder, maar eerst nog een huishoudelijke mededeling. We hebben een aantal mensen al gewaarschuwd, maar de discussies mogen meer ontopic aub. Onder elk artikel een discussie starten over bepaalde merken zal bestraft worden. Evenals de mensen die alleen maar plaatjes/memes posten, probeer ook inhoudelijk wat toe te voegen. Dank.

1. kaasboerin – 5842 reacties
2. norge – 4752
3. jrk68 – 4643
4. E34M5Touring – 4574
5. lincoln – 3931
6. dennisr – 3837
7. Megakix – 3202
8. Hupke – 3006
9. vale46 – 2004
10. kickass – 1925

Van de redactieleden zaten deze drie het vaakst op de spreekstoel:
1. robbie – 1998 reacties
2. sir_smokalot – 1640
3. Alwood – 614

De volgende 10 artikelen uit 2012 kregen de meeste reacties:
Wat was jouw allereerste auto? (511)
Wie moet er op de Autoblog Wall of Fame? (388)
Iran staakt olietoevoer naar Nederland: wat doet de benzineprijs? (384)
Vrijstelling MRB oldtimers afgeschaft! [regeerakkoord] (333)
Valentijnsdag: aan welke auto verklaar jij de liefde? (296)
Oldtimer-liefhebbers zijn jankerds (273)
Spekken met opties of een dikke motor? (272)
Ferrari F12berlinetta heeft 740 pk! [nu met video] (252)
Autoblog video: driften in de M5 van Headhunterz (252)
Wat is de meest afschuwelijke auto nieuw te koop? (245)

Tot slot nog de 10 artikelen met gemiddeld de langste reacties:
Tesla Model S bijna gereed, maar er zijn vraagtekens (robbie)
Agressie tegen truckers onder de loep (casper)
Bezuinigingen Rijkswaterstaat zorgen voor meer files (sir smokalot)
Ruim 1500 wegpiraten kregen gedragscursus (autoblogger)
Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus (sir smokalot)
Volvo 480, youngtimer in beeld (alwood)
Libertarische Partij: ‘Benzineprijs naar €0,5 per liter’ (ricardo)
Cadillac ATS, ga terug naar je eigen land! (robbie)
Veiling: de supercars van ex-dictator Ben Ali (Tunesie) (sir smokalot)
Flitspaalbom: te zware celstraffen voor daders? (casper)

167 reacties   toon alle reacties
-edit: nutteloze bijdrage-
@rubenpriest: same here. Kwaliteit boven kwantiteit…
@rubenpriest: Hahaha.. zo herkenbaar. Me too. Vorig jaar stond ik nog op 6 met 2800 reacties of zo.. als ik er dit jaar 100 heb gedaan zijn het er veel denk ik. Ach ja.. je weet hoe het gaat.. nieuwe baan.. nieuwe vriendin.. nieuw leven.. ;) Misschien volgend jaar weer meer tijd of zo. Maar AB.. “ter verdediging”.. ik lees iedere dag trouw alles. Kan er niks aan doen.. je bent verslaafd of niet. Auto’s auto’s auto’s.. my life :)

OT: Ben het wel met AB eens. Ik heb mij dit jaar meerdere malen gestoord aan het niveau van de reacties. Erg veel geblaat, geruzie, gegrijns, etc, etc. Niet fijn. Ik zou graag willen (kom jongens, ons goede voornemen voor 2013) dat iedereen OT en auto gerelateerd reageert. Laat al die kleuter flame wars nou eens achterwege. :)
@Freewarefreak:
Om daar aan toe tevoegen, laat ze die plusjes aub weer afvoeren, scheelt een hoop quasi populair gezeur.
Voor mij de grootste misser van AB in 2012.
@jrk68: Dat veel van jouw reacties niet weg gemodereerd worden is anders voor mij de grootste misser van AB 2012.
@rubenpriest:
Misschien dat de winnaar ook meteen de “get-a-life award” kan krijgen?
@banjaloeloe:
Oh jawel hoor. Prima jaar gehad ;-)
Hoeveel uit de top 10 zijn bijstandtrekkers? De top 3 zeker!
@Benjamin1: Nee alleen norge.
@Benjamin1:
Norge is loodgieter, dus die werkt opzeker.
Ik heb een aantal maanden in het hospitaal doorgebracht en inmiddels weer aan het werk.
Wat Kaasboerin precies doet weet ik niet maar bij mijn weten heeft die ook gewoon een baan.
Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit.
Kaasboerin…verrassend…

Niet alleen 16 gemiddeld per dag, maar 5842 berichten op ongeveer 5590 artikelen in 2012 (tot nu toe). Dat is 1,05 gemiddeld per artikel!!!

Het is officieel, Kaasboerin heeft overal een mening over ;)
@schildpadje: of hij heeft geen leven.
@Hupke: Ik vind de algehele kwaliteit behoorlijk naar beneden gegaan het afgelopen jaar, misschien niet van de artikeltjes op zich dan wel het punten systeem en de daarbij behorende reacties. Vroeger was alles meer gericht op de inhoud terwijl het nu meer en meer neerkomt op het bashen van bepaalde merken om aan het eind van de week in de lijst te verschijnen met de meeste punten… Eerlijk gezegd heel erg jammer met betrekking tot het algehele niveau van het blog. Iedereen maakt zich er wel een beetje schuldig aan, ook ik.
@Megakix:

Jij bent een van de vaste waarden, dat je in de top 10 staat heeft er niet eens iets mee te maken. Ik klaag nu natuurlijk en vergeet daarmee ineens dat er nog wel een heleboel goede mensen rondhangen op AB waardoor ik ook blijf. (en ik heb schrik om namen te noemen en daarmee iemand te vergeten maar ga het toch doen).

jij, @desjonnies, @lincoln, @midasracer, @E34M5Touring, @vale46, @xilver,@mashell, …
Ik hoor nog vaak nieuwe dingen, krijg nieuwe inzichten of moet eens goed lachen van jullie. (@bozewolf om de wereld op een geheel andere manier te zien)
Niet dat @dennisr, @jrk68, @norge, @kaasboerin slechte kerels zijn maar bij moment kunnen jullie een stukje doorzagen :)

Ik bedoel gewoon dat AB heel veel verandert is. (en ik ben 21 en ga nu klinken als iemand van 81) Ik kwam hier ooit eens op terecht, ik denk zo rond 2006 ergens? Een snotaap van 14-15 jaar. Verwend op automotive vlak tot en met en ik dacht dat ik alles wist. Nu dan lees je die reacties en uiteindelijk begin je dan te reageren (geen idee wanneer dat dat was). En dan heb je van die mensen die alles beter weten. Je gaf ze een stuk foto en ze gaven je de wagen. Ze zagen een spot van appeltje en vertelden over de speciale deurklinken bij fiat’s, anti-bankrover schakelaars oid. bij jaguar,etc. (nu die theeuurtjes en flauwe grapjes verzwijg ik maar)
Dan had je kevski met z’n inleiding over techniek, van den brink die wat uitlegde over design,…
En vooral leuke columns, veel eigen meningen,…
En ja daar heb ik veel van bijgeleerd en me goed mee geamuseerd.

Nu heb je tjoening/celebrity artikels waarop de reactie mooi, lelijk of marginaal is. En waarop dan +1tjes gegeven worden.

En de oude garde die blijft meer en meer weg, Cantago, bmwMpower, klassiekerrally, Dimglor, Janus, W0o0dy, Laue, Flamingo, GOD, Jochempie, Espritdeflandre, integrale…, vla, Rick dos, Svenska, ROB USA, CSL, stopwearingpants, citrofiel, dennis, Sacha, dekster, pannekoek,… Sommigen ervan zie je nooit meer anderen af en toe nog. Nu wil ik geen moment zeggen dat die allemaal zoveel geweldiger waren dan wie er nu veel op AB zit ofdat die niets beter te doen mogen hebben dan hier wat te zitten reaguren. Maar vroeger was het heel anders op AB zowel de sfeer als de onderwerpen.
En een groot deel daarvan ligt aan de artikels en de thema’s daarvan.


Mijn wensen voor het nieuwe jaar van AB zijn (en die lezen ze want deze reactie met zoveel @ in moet sowieso goedgekeurd worden):
Eens terug een paar leuke artikels/columns. Je eigen mening erin, een apart onderwerp (intervieuw eens iemand speciaal geen grote naam maar een kenner van iets zoals een fine-tuner, kleine racer, designer,…), … laat eens een van de lezers over z’n wagen vertellen,… vertel eens wat meer over vergeten weetjes, vergeten grondleggers van de automobiel industrie,…

Het zijn allemaal maar ideeën maar ze lijken me zoveel leuker dan een zoveelste artikel geknipt en vertaald van jalopnik, autoblog.com,…
Het zal wat meet moeite kosten en je krijgt er waarschijnlijk niet meer pagevieuws door dus de opbrengst ervan zal niet hoger zijn, maar tevreden lezers is toch ook wat waart niet?
En hoeveel reacties waren nuttig, dat blijft altijd de vraag.
UPDATE: We hebben een aantal mensen al gewaarschuwd, maar de discussies mogen meer ontopic aub. Onder elk artikel een discussie starten over Aziatische merken oid zal bestraft worden. Verder niets dan lof voor alle reaguurders!
Gefeliciteerd aan de winnaars! Die pluimen komen jullie richting uit!
http://www.newscientist.com/data/galleries/fluorescent-felines-meet-pre-plucked-chickens/00394c14dfe.jpg

Nu ben ik enkel nog benieuwd naar wie het hoogste aantal plusjes achter zijn naam gekregen heeft dit jaar…??
Waar is de tijd dat Rickdos, W0o0dy, SLK55AMG, Citrofiel,…het merendeel van de reacties op zich namen?

Ah ja, tijden veranderen zeker? Meestal zijn het die mensen die echt wel iets bij te dragen hebben, en nu zelden of nooit meer reageren omdat ze ondertussen wel andere dingen aan hun hoofd hebben.

Autoblog.nl, is in mijn ogen nog steeds de beste autosite, maar mag eens dringend de zweep bovenhalen…Bovenstaande waarschuwing is zeker een stap in de goede richting, maar vergeet niet, wat je zaait, oogst je. M.a.w., memes en afbeeldingen die gepost worden voor plusjes, is grotendeels aan jullie zelf te danken.

Vraag me af wat de gemiddelde leeftijd is van de reaguurder hier. Wil ik het nog wel weten? Heb soms de indruk dat ik hier al langer actief ben, dan sommigen oud zijn. ( hoe lang ben ik hier al actief? )

Ipv een lijstje van de meeste reacties, zou ik liever een lijstje zien van de mensen die hier al het langste actief zijn.
Het plusjes systeem mag in 2013 direct de prullenbak in.. Dat lijkt me een goed voornemen.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!