
Het is weer zover. Tijd om de helden uit de reactievelden een digitale pluim te overhandigen met deze lijst der lijsten; wie heeft dit jaar zijn sociale leven op een laag pitje gezet en werk aan de kant geschoven om de meeste reacties te kunnen plaatsen?
Met bijna zesduizend schrijfsels is @kaasboerin de absolute nummer 1, gevolgd door ons aller @norge die ons vanuit het hoge noorden op de hoogte houdt van zijn Hyundai/Kia-liefde, vaak bijgestaan door de nummer drie, de immer rechtdoorzee-er @jrk68. Heren, gefeliciteerd, de gouden, zilveren en bronzen pluim komt naar je toe.
De volledige top 10 staat hieronder, maar eerst nog een huishoudelijke mededeling. We hebben een aantal mensen al gewaarschuwd, maar de discussies mogen meer ontopic aub. Onder elk artikel een discussie starten over bepaalde merken zal bestraft worden. Evenals de mensen die alleen maar plaatjes/memes posten, probeer ook inhoudelijk wat toe te voegen. Dank.
1. kaasboerin – 5842 reacties
2. norge – 4752
3. jrk68 – 4643
4. E34M5Touring – 4574
5. lincoln – 3931
6. dennisr – 3837
7. Megakix – 3202
8. Hupke – 3006
9. vale46 – 2004
10. kickass – 1925
Van de redactieleden zaten deze drie het vaakst op de spreekstoel:
1. robbie – 1998 reacties
2. sir_smokalot – 1640
3. Alwood – 614
De volgende 10 artikelen uit 2012 kregen de meeste reacties:
Wat was jouw allereerste auto? (511)
Wie moet er op de Autoblog Wall of Fame? (388)
Iran staakt olietoevoer naar Nederland: wat doet de benzineprijs? (384)
Vrijstelling MRB oldtimers afgeschaft! [regeerakkoord] (333)
Valentijnsdag: aan welke auto verklaar jij de liefde? (296)
Oldtimer-liefhebbers zijn jankerds (273)
Spekken met opties of een dikke motor? (272)
Ferrari F12berlinetta heeft 740 pk! [nu met video] (252)
Autoblog video: driften in de M5 van Headhunterz (252)
Wat is de meest afschuwelijke auto nieuw te koop? (245)
Tot slot nog de 10 artikelen met gemiddeld de langste reacties:
Tesla Model S bijna gereed, maar er zijn vraagtekens (robbie)
Agressie tegen truckers onder de loep (casper)
Bezuinigingen Rijkswaterstaat zorgen voor meer files (sir smokalot)
Ruim 1500 wegpiraten kregen gedragscursus (autoblogger)
Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus (sir smokalot)
Volvo 480, youngtimer in beeld (alwood)
Libertarische Partij: ‘Benzineprijs naar €0,5 per liter’ (ricardo)
Cadillac ATS, ga terug naar je eigen land! (robbie)
Veiling: de supercars van ex-dictator Ben Ali (Tunesie) (sir smokalot)
Flitspaalbom: te zware celstraffen voor daders? (casper)
-edit: nutteloze bijdrage-
@timdrogt: Wat een prestatie ;)
@timdrogt: Jezus man, heb je het artikel wel gelezen…
Bekende namen uiteraard. Proficiat. Dit jaar heb ik zelf meer gelezen dan gereaguurd volgens mij.
@rubenpriest: same here. Kwaliteit boven kwantiteit…
@rubenpriest: Hahaha.. zo herkenbaar. Me too. Vorig jaar stond ik nog op 6 met 2800 reacties of zo.. als ik er dit jaar 100 heb gedaan zijn het er veel denk ik. Ach ja.. je weet hoe het gaat.. nieuwe baan.. nieuwe vriendin.. nieuw leven.. ;) Misschien volgend jaar weer meer tijd of zo. Maar AB.. “ter verdediging”.. ik lees iedere dag trouw alles. Kan er niks aan doen.. je bent verslaafd of niet. Auto’s auto’s auto’s.. my life :)
OT: Ben het wel met AB eens. Ik heb mij dit jaar meerdere malen gestoord aan het niveau van de reacties. Erg veel geblaat, geruzie, gegrijns, etc, etc. Niet fijn. Ik zou graag willen (kom jongens, ons goede voornemen voor 2013) dat iedereen OT en auto gerelateerd reageert. Laat al die kleuter flame wars nou eens achterwege. :)
@Freewarefreak:
Om daar aan toe tevoegen, laat ze die plusjes aub weer afvoeren, scheelt een hoop quasi populair gezeur.
Voor mij de grootste misser van AB in 2012.
@jrk68:
Amen, afvoeren die handel. En mss idd wat vlugger modereren als er te veel off-topic gebashed wordt.
@jrk68: eensch…
@jrk68: Vind het handig, mooie “wat hij zegt” knop zonder dat je daar weer een volledig bericht aan hoeft te wijden die vooral meer van hetzelfde oplevert qua reacties. Ze mogen het van mij nog uitbreiden dat je kan zien wie er geplust heeft. Dat het bepaald gedrag/reacties uitlokt zegt meer iets over de reaguurders en bovendien was het niveau daarvan voor de plusjes ook regelmatig bedenkelijk, uitzonderingen daar gelaten.
@jrk68: Dat veel van jouw reacties niet weg gemodereerd worden is anders voor mij de grootste misser van AB 2012.
@voytekbe:
Omdat je ook graag eens in een top 10 komt zal ik je opweg helpen…. +1
@jrk68: Top 10 reactie? Waarom zou ik dat willen? Om te kunnen uitpakken met de grootte van mijn virtuele penis?
4643 reacties, waarvan 4600 zinloos en ondoordacht gezeik op VAG producten is. Wie is er dan degene die graag in de top 10 zou belanden?
@voytekbe:
Dankje, dat is echt teveel eer.
Als jouw visie ook maar voor 10% overeen zou komen met de waarheid dan had ik allang onder censuur gestaan of een ban gehad.
Van die 4643 kan je zelfs de als nutteloos geëdit op een hand tellen.
Maargoed, elke simpele heeft zijn rode lapje nodig…dus graag gedaan.
@jrk68: “Elke simpele” … Elementaire beleefdheid mag je anders ook is gaan leren. Waar zie jij mij buiten mijn versie van de feiten ooit 1 directe persoonlijke belediging gooien?
Je staaft enkel nog meer men punt. Waarschijnlijk ben je zo gefrustreerd door je dagelijkse leven dat je probeert te vluchten in de stoere alwetende internet identiteit?
Ik zou mensen zoals jij nog niet aannemen om men koffie of post te brengen. /einde van de discussie voor mij
@voytekbe:
Ik vind onderstaand anders aardig persoonlijk dus ga aub elders lopen huilen omdat je niet in de lijst staat….dank u!
“@jrk68: Dat veel van jouw reacties niet weg gemodereerd worden is anders voor mij de grootste misser van AB 2012.”
@rubenpriest:
Misschien dat de winnaar ook meteen de “get-a-life award” kan krijgen?
@Hubert: nah…nu ze de EU een nobelprijs hebben gegeven…valt iedere andere prijs in de categorie ‘doe-eens-normaal-man’ in het niet ;)
Oh jeeh, wiens doel is bereikt dit jaar?
@JamesBond007: jouwe niet in ieder geval
@banjaloeloe:
Oh jawel hoor. Prima jaar gehad ;-)
@JamesBond007: fijn om te horen, ik ook
@JamesBond007: Mijn doel is bereikt! Eindelijk eens niét in de top 10! Woohoo! ;)
Hoezo je hebt niks te doen..
@laaaurens: Ik heb zeker wel dingen te doen, maar in de vrije uurtjes lees ik graag de artikelen op AB. ;)
Hoeveel uit de top 10 zijn bijstandtrekkers? De top 3 zeker!
@Benjamin1: Nee alleen norge.
@Benjamin1:
Norge is loodgieter, dus die werkt opzeker.
Ik heb een aantal maanden in het hospitaal doorgebracht en inmiddels weer aan het werk.
Wat Kaasboerin precies doet weet ik niet maar bij mijn weten heeft die ook gewoon een baan.
@jrk68: Yupz. Dat bovenste topic plaatje. Zo doet Rob het ook geloof ik. Die heeft een laptop in zijn caddy. Die ziet heel de dag tijdens zijn werkzaamheden AB. :)
@Freewarefreak: Inderdaad, kan als echte liefhebber geen minuut zonder.
@jrk68: hospitaal? Dat woord gebruikt men alleen nog voor psychiatrische inrichtingen.. Komt niet door mij mag ik hopen?
@flippert:
Nee hoor, maak je geen zorgen, dat zou teveel eer zijn voor een simpele trol….
Tegenwoordig noemen ze dat hospitaal EMC, maar dat is de generatie kloof als het al geen 2 generaties zijn….
@jrk68: Kaasboerin is kaasboerin. En kaas is populair in dit land… ;-)
@Benjamin1: Leve de smartphone & het allways online abonnement.
Kun je werken en reageren tegelijk!
Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit.
kaasboerin heeft nog eens 1000 meer dan de andere met een gemiddelde van 16 per dag.. Terechte winnaar me dunkt :p
Gefeliciteerd @kaasboerin, met je vette naam, en je dikke overwinning op @norge
@banjaloeloe: hij praat veel maar zegt weinig.
Kaasboerin…verrassend…
Niet alleen 16 gemiddeld per dag, maar 5842 berichten op ongeveer 5590 artikelen in 2012 (tot nu toe). Dat is 1,05 gemiddeld per artikel!!!
Het is officieel, Kaasboerin heeft overal een mening over ;)
@schildpadje: of hij heeft geen leven.
@Carreza: iedereen, zelfs jij met je populaire leven, heeft wel tijd om 1,05 reactie per artikel te geven.
@schildpadje: of die mening relevant is dat is een heel ander verhaal.
Niet dat ik verbaasd ben maar die lijst is helemaal verandert tov vorige jaren. Een heleboel mensen die verdwenen zijn.
@Hupke: klopt, niets is nog hetzelfde sinds het overlijden van rechercheur.
@alcantara:
Die is inmiddels al 2 keer gereïncarneerd, eerst als pietjepuk en nu gaat hij als thejoker door het leven.
@jrk68: thejoker, ik dacht meer aan ene flippert (of zou het dan al zijn derde reïncarnatie zijn)?
@gedwongenleaser:
Flippert is gewoon een troll, compleet andere stijl….
Die stalked zijn tegenstanders niet….
@jrk68: klopt als je inhoudelijk word is ie stil ;) dat is het geheim. Of weet je dat niet meer @flippert?
@alcantara:
Als ik om hem al een traan zou laten zou het zijn doordat ik hooikoorst kreeg van op z’n graf te dansen. Daarbij is dat sujet verre van dood maar veranderd hij z’n naam constant.
Dat boygeorge figuur was er nog zo eentje.
@alcantara: is hij echt gesneuveld?
@Hupke: Ik vind de algehele kwaliteit behoorlijk naar beneden gegaan het afgelopen jaar, misschien niet van de artikeltjes op zich dan wel het punten systeem en de daarbij behorende reacties. Vroeger was alles meer gericht op de inhoud terwijl het nu meer en meer neerkomt op het bashen van bepaalde merken om aan het eind van de week in de lijst te verschijnen met de meeste punten… Eerlijk gezegd heel erg jammer met betrekking tot het algehele niveau van het blog. Iedereen maakt zich er wel een beetje schuldig aan, ook ik.
@C220AMG: Amen to that. We gaan volgend jaar weer serieus doen allemaal. Oke mannen?
@C220AMG:
Klopt, maar nu zijn zij die iets te vertellen hadden ook wel weg gejaagd.
@C220AMG: 100% gelijk.
Maar gelukkig komen er ook mensen zoals jou zich mengen in de gesprekken.
Je kan eens iets leuks posten om veel “+”jes te krijgen, maar als het er minder zijn dan +15 dan was je grapje overbodig en totaal nutteloos.
Ik betrap mezelf er op onrechtstreeks meer “grappig” uit de hoek te komen sinds die plusjes, wat de kwaliteit zeker niet ten goede komt.
@C220AMG: groot gelijk. Ik post ook heel wat minder
@C220AMG: Laten we lekker bij Groen7 zonder plekjes gaan reageren. :p
@C220AMG: plusjes (dat is toch geen raar woord auto correct?)
@Hupke: ksta nu 3 jaar achtereen in de top 10…dus Megakix mag je als een vaste waarde zien op AB.nl :)
@Megakix:
Jij bent een van de vaste waarden, dat je in de top 10 staat heeft er niet eens iets mee te maken. Ik klaag nu natuurlijk en vergeet daarmee ineens dat er nog wel een heleboel goede mensen rondhangen op AB waardoor ik ook blijf. (en ik heb schrik om namen te noemen en daarmee iemand te vergeten maar ga het toch doen).
jij, @desjonnies, @lincoln, @midasracer, @E34M5Touring, @vale46, @xilver,@mashell, …
Ik hoor nog vaak nieuwe dingen, krijg nieuwe inzichten of moet eens goed lachen van jullie. (@bozewolf om de wereld op een geheel andere manier te zien)
Niet dat @dennisr, @jrk68, @norge, @kaasboerin slechte kerels zijn maar bij moment kunnen jullie een stukje doorzagen :)
Ik bedoel gewoon dat AB heel veel verandert is. (en ik ben 21 en ga nu klinken als iemand van 81) Ik kwam hier ooit eens op terecht, ik denk zo rond 2006 ergens? Een snotaap van 14-15 jaar. Verwend op automotive vlak tot en met en ik dacht dat ik alles wist. Nu dan lees je die reacties en uiteindelijk begin je dan te reageren (geen idee wanneer dat dat was). En dan heb je van die mensen die alles beter weten. Je gaf ze een stuk foto en ze gaven je de wagen. Ze zagen een spot van appeltje en vertelden over de speciale deurklinken bij fiat’s, anti-bankrover schakelaars oid. bij jaguar,etc. (nu die theeuurtjes en flauwe grapjes verzwijg ik maar)
Dan had je kevski met z’n inleiding over techniek, van den brink die wat uitlegde over design,…
En vooral leuke columns, veel eigen meningen,…
En ja daar heb ik veel van bijgeleerd en me goed mee geamuseerd.
Nu heb je tjoening/celebrity artikels waarop de reactie mooi, lelijk of marginaal is. En waarop dan +1tjes gegeven worden.
En de oude garde die blijft meer en meer weg, Cantago, bmwMpower, klassiekerrally, Dimglor, Janus, W0o0dy, Laue, Flamingo, GOD, Jochempie, Espritdeflandre, integrale…, vla, Rick dos, Svenska, ROB USA, CSL, stopwearingpants, citrofiel, dennis, Sacha, dekster, pannekoek,… Sommigen ervan zie je nooit meer anderen af en toe nog. Nu wil ik geen moment zeggen dat die allemaal zoveel geweldiger waren dan wie er nu veel op AB zit ofdat die niets beter te doen mogen hebben dan hier wat te zitten reaguren. Maar vroeger was het heel anders op AB zowel de sfeer als de onderwerpen.
En een groot deel daarvan ligt aan de artikels en de thema’s daarvan.
Mijn wensen voor het nieuwe jaar van AB zijn (en die lezen ze want deze reactie met zoveel @ in moet sowieso goedgekeurd worden):
Eens terug een paar leuke artikels/columns. Je eigen mening erin, een apart onderwerp (intervieuw eens iemand speciaal geen grote naam maar een kenner van iets zoals een fine-tuner, kleine racer, designer,…), … laat eens een van de lezers over z’n wagen vertellen,… vertel eens wat meer over vergeten weetjes, vergeten grondleggers van de automobiel industrie,…
Het zijn allemaal maar ideeën maar ze lijken me zoveel leuker dan een zoveelste artikel geknipt en vertaald van jalopnik, autoblog.com,…
Het zal wat meet moeite kosten en je krijgt er waarschijnlijk niet meer pagevieuws door dus de opbrengst ervan zal niet hoger zijn, maar tevreden lezers is toch ook wat waart niet?
@Hupke: Goeie god wat een verhaal, langer dan het gemiddelde artikel hier geloof ik.
Maar ik snap je punt.
@Hupke: +heel veel wat mij betreft, helaas lijkt autoblog tegenwoordig vooral een bedrijf dat hits moet scoren en zelfs actief de discussies als zinloos en soms irritant ziet. DE REDEN dat ik hier VEEL minder rondhangt laatstaan reageer. Helemaal wegblijven lukt me bij gebrek aan echt alternatief NOG niet maar ik hoop daar in 2013 persoonlijk iets aan te gaan doen….
@w0o0dy: yup, zeker wat betreft dr discussies helemaal mee eens…
@w0o0dy: eigen website?
@xiran:
Ik weet het niet zeker of het “onze” @klassiekerrally is, maar er is ook een site http://www.klassiekerrally.nl.
Als wOoOdy ook zoiets begint ga ik daar zeker ook eens kijken.
@jrk68: niet helemaal mijn ding teveel klassiekers, maar als woody iets begint wil ik best ff kijken.
@jrk68:
Dat is hem, de enige echte. De moeite waard om in het oog te houden die site.
@xiran: ja dat idee is er al sinds het incident van vorig jaar, maar tijd maakt het een uitdaging. Maar er gaat een site komen met mijn beeld over een leuke site voor echte autofreaks.
@w0o0dy: nice incident heb ik wat gemist?
met van die mafkezen die het hebben over versnellingsbakverhoudingen en timinig?
@xiran: nee, botte honden censuur en dreigementen, daar pas ik voor.
@w0o0dy: wtf ik wist dat fanboys hardnekkig zijn, maar dit had ik niet verwacht op autoblog. Misschien is het de erfenis van de mogelijke samenwerking met geenstijl.
@Hupke: Helaas zat ik hier toen nog niet, maar ja, de website wordt populairder, veel jongeren die vaak op internet zitten, etc.
Geef zelf ook toe, heb gewoon zeer weinig te doen op mijn werk atm, dankzij ze crisis.
Daardoor ga je gewoon vanzelf vaker posten en betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik het onderwerp van het artikel gewoon bijna uit ’t oog verlies.
In het begin dat ik er net was waren m’n reacties ook (stukken) inhoudelijker.
Ga er sowieso beter op letten. :)
@Hupke: Helemaal mee eens! Ik mis vooral de goede discussies, met onderbouwing en echt ‘heen-en-weer’ zeg maar (had ik trouwens veeeeel met Smokalot, was een top-reaguurder ooit!). Nu krijg ik soms zelfs een edit tijdens een wat felle discussie! Erg raar… En mis een heleboel leuke mede AB’ers inderdaad!
@Hupke: Ach.. ik reageer ook wel eens omdat ik het gezellig vind :D
Niet helemaal goed voor de kwaliteit uiteraard.. zal er nog wat meer om denken..
Het is van mijn kant al aardig minder geworden de laatste tijd dacht ik zo :)
@Hupke: Helemaal mee eens. Behalve dan dat je schrijft ‘Nu wil ik geen moment zeggen dat die allemaal zoveel geweldiger waren…’ Zal ik dat dan maar even namens jou doen? Dat waren ze wel.
@Hupke: vroeger waren er inderdaad nog onderwerpen waarvan je kon leren en nog nuttig reageren. tegenwoordig zijn het allemaal nutteloze onderwerpen waarop je met een even nutteloze post moet reageren.
En hoeveel reacties waren nuttig, dat blijft altijd de vraag.
@Lucb: het laatste lijstje zou daar antwoord op kunnen geven..
@autoblogger: Daar heb je een punt!
@Lucb: Van de winnares? Het is al gezegd: kwaliteit/kwantiteit…
Hoe bedoel je ik heb niks te doen?
..de tijd die ook gebruikt had kunnen woren om eens plus 500 pk te bemachtigen , althans te denken hoe te doen , op zijn minst .
@Tweede Woning: Heb al 600+ pk in bezit. Dus daar hoef ik niet meer aan te denken. Voor volgend jaar een grote klant binnengehaald dus het zal wel rap minder worden met reageren. Schrik er eerlijk gezegd zelf ook van.
@E34M5Touring:
Hmmm, ik zit alles bijelkaar geteld net over de helft, werk aan de winkel dus….
@jrk68: Bij elkaar zit ik nu op 762pk :)
@E34M5Touring:
Baas boven baas, het is je van harte gegund trouwens.
De keuzes zijn wat mij betreft zeker niet de verkeerde, in elk geval niet de meest voor de hand liggende.
Al zou ik qua pk’s per ton wel iets dichter in de buurt komen, evenaren zal ik het zeker niet.
@jrk68: aah joh, ik heb slechts 1/10.. nie zeure nie ;)
@E34M5Touring: ik kom net op de 330 pk uit ;)
@E34M5Touring: gratz met die klant dan ! Blijf wel reaguren hae, anders worden we té snel té oud ^^
@Megakix: Tnxs Kix!!! You too!!
@Tweede: 605pk hier en wat nog belangrijker is als roeter. … 1600nm aan koppel waarvan de Audi er al ruim 800 van voor zijn rekening net
@Tweede Woning:
Als ik m’n vervoersmiddelen mag optellen zit ik daar ruim boven lang leve kwantiteit.
@Hupke:
Zozo, jij moet wel een heeeele snelle fiets hebben….
@jrk68:
De snelste heeft een zijwieltje en op dit moment iets van een 120pk (ooit 150) waarvan er 30 zelf gevonden zijn.
@Hupke:
Dan moet je Tommeke vast helemaal zoek fietsen….
@jrk68:
Ik vrees dat er niet veel nodig is om hem kwijt te raken. Een simpel lijntje of een kat voldoet al. Zeker als hij in z’n lambo of z’n corvette zit.
Maar alle gekheid op een stokje bij mij thuis staat nu 374pk aan auto’s en voor meer dan 1000pk aan moto’s. Die auto’s zijn gewoon A naar B mobielen maar de moto’s zijn echt een hobby waar ik m’n handen graag aan vuil maak en da’s waar het om draait.
En da’s ook hoe ik die uitspraak interpreteer dat het over opgetelde pk’s gaat want meer dan 500pk in één wagen is onzin. En ik denk dat jij met je roadster en elise daar net zo over denkt niet?
@Hupke:
Ja, ik was je ook alleen maar aan het narren omdat je hier eens gezegt hebt dat je zelf nog geen auto hebt.
Pk’s zeggen idd niet alles over het plezier dat je met een auto kan hebben.
Ik zou zeker zoveel fun hebben met die 356 uit dat andere topic.
Ha! Ik sta er niet in. Which means: I’ve got a life…
@kaasboerin: gefeliciteerd met deze…uhm…dubieuze eer… ;)
Kan @autoblogger niet even een privé shoutbox hier rechts plaatsen voor @kaasboerin? Hoeven we niet zoveel te scrollen bij de reacties.
En wie was het minst orgineel?
norge :’)
UPDATE: We hebben een aantal mensen al gewaarschuwd, maar de discussies mogen meer ontopic aub. Onder elk artikel een discussie starten over Aziatische merken oid zal bestraft worden. Verder niets dan lof voor alle reaguurders!
@autoblogger: wanneer mag ik weer eens reageren? :(
ot ik zou de koppen van de reactiemakers wel eens willen zien. wat zijn dat nou voor mensen vraag ik mij dan af.
@Flamingo: Zal je een beeld schetsen..
Heb voornamelijk een dikke kop.. misschien dat je daar al heel wat mee kan.. verder scheer ik me kaal omdat ik te beroerd ben om naar de kapper te gaan.. en het staat me vanzelfsprekend beeldig..
Tja.. neus.. mond.. oren.. verder wel zo’n beetje een doorsnee dikke kop.. heb wel iets grotere oren dan gemiddeld.. maarja, anders waren ze ook nooit op dat gemiddelde gekomen.. ;)
@Flamingo: klik op mijn avatar en je ziet op “mijn” persoonlijke pagina(?) een link staan.
@autoblogger: Kunnen jullie dan af en toe ook eens een artikel heel open laten voor dat soort discussies.
Bijvoorbeeld “wat is het beste automerk”, de schrijver kan dan zijn ervaringen kwijt in dat artikel, en de reacties kunnen daar tegenin gaan of net de ondervindingen staven.
Kan leuk worden om zoiets te lezen.
Meestal zijn de artikels niet echt open en gebeurt het dat mensen Off Topic gaan.
Maar alle respect voor de regels, je moet binnen de lijntjes van het artikel blijven natuurlijk.
Gefeliciteerd aan de winnaars! Die pluimen komen jullie richting uit!

Nu ben ik enkel nog benieuwd naar wie het hoogste aantal plusjes achter zijn naam gekregen heeft dit jaar…??
@Carreza: Norge… Een dagelijkse anti-VAG-comment zorgt daar wel voor ;-)
@kaasboerin: volgend jaar voor de dubbel hè schat, je kunt het!
@phaeton: *HOMO* (oeps) ik kwam er ook pas net achter dat kaasboerin een mannetje is…
Gefeliciteerd top 3. Had niet anders verwacht met zoveel discussies die jullie hebben gevoerd. Heb me wel vermaakt :D
Bij ons is een kaasboerin echt een vrouw die zo hard werkt dat ze geen tijd heeft om zoveel reacties te plaatsen. Bovendien rijdt ze met paard en wagen door het dorp. Is deze dan toch transexueel?
De kwantiteit van de reacties mag dan prima zijn, aan de kwaliteit ontbreekt het nog wel eens.
Wat zullen er nu een hoop trotse ouders rondlopen ;). Iedereen een goed uiteinde gewenst en op naar een geweldig 2013. AB-goed-voornemen; donder aub op met dit soort onzin en met die plusjes-manie, tenzij jullie intentie is om de laatst overgebleven serieus-autoliefhebbende-bloggers weg te jagen want dan heb ik niets gezegd…
Godzijdank gaan jullie dat stomme gebruik van die plaatjes/memes aanpakken. Als ik iets nutteloos vind… Geen verassende top 3. Dank aan alle andere reaguurders. Ik reageer zelf de laatste tijd minder, maar vermaak me prima met het lezen van jullie reacties. Laten we er een mooi 2013 met z’n allen van maken. Scherp, op de inhoud, en graag met veel achtergrond info, zoals Lincoln, jrk86 en desjonnies vaak doen. Vaak nog leerzaam ook.
@camber24: Yes yes.. daar hou ik ook van. Leerzaam. deSjonnies zit in mijn hart. Sjonnie-pedia. Wat Robbie weet van autofabrikant/aandelen/holding/overname/constructie-situaties weet hij van auto geschiedenis. Respect! Ga zo door mannen! Ik geniet!
Ik herhaal mijn vraag nog eens.. Alwood schrijft al die gave geschiedenis/youngtimer stukjes. Betrek deSjonnies eens in zo’n column.. dan hebben we het ultieme kwaliteit stukje ;)
Damn, geen derde jaar op rij in het lijstje ;-)
“Tot slot nog de 10 artikelen met gemiddeld de langste reacties”
Ja.. OMG die ene reactie van Jan-Pieter Catteeuw.. over hoe de economie werkt m.b.t. autoverkopen of zoiets. Bijna een meter lang. En ik ben eerlijk.. ik ben er voor gaan zitten.. uitdagingen zijn altijd spannend.. maar halverwege was hij mij toch echt kwijt.. dus meneer Cat.. ik denk dat je een erg intelligent persoon bent. En ik wil graag van je leren. Maar “wij” moeten het ook snappen, dus volgend jaar iets meer Jip en Janneke aub. :)
@Freewarefreak: ben ook na 63,5% afgehaakt op zijn artikel..althans, ik weet welk artikel het was, niet meer offie van die dude was..
@Freewarefreak: waar staat ie dan?
Wow, ik sta in de top 10!
Wat een verassing, ik dacht dat er wel meer veel-posters waren op autoblog…
Anyway, stuur die kippeboutjes waar de pluimen van geplukt zijn maar op naar de rest van de top 10, dan hebben we er ook nog wat aan :p
Ik denk dat ik meer zou reageren als de app wat beter werkte. Waarom is het ook niet mogelijk om plusjes en minnetjes te geven via de app? Fix that shit please
Waar is de tijd dat Rickdos, W0o0dy, SLK55AMG, Citrofiel,…het merendeel van de reacties op zich namen?
Ah ja, tijden veranderen zeker? Meestal zijn het die mensen die echt wel iets bij te dragen hebben, en nu zelden of nooit meer reageren omdat ze ondertussen wel andere dingen aan hun hoofd hebben.
Autoblog.nl, is in mijn ogen nog steeds de beste autosite, maar mag eens dringend de zweep bovenhalen…Bovenstaande waarschuwing is zeker een stap in de goede richting, maar vergeet niet, wat je zaait, oogst je. M.a.w., memes en afbeeldingen die gepost worden voor plusjes, is grotendeels aan jullie zelf te danken.
Vraag me af wat de gemiddelde leeftijd is van de reaguurder hier. Wil ik het nog wel weten? Heb soms de indruk dat ik hier al langer actief ben, dan sommigen oud zijn. ( hoe lang ben ik hier al actief? )
Ipv een lijstje van de meeste reacties, zou ik liever een lijstje zien van de mensen die hier al het langste actief zijn.
@SimonMc: Dat waren inderdaad legendes die altijd iets goed wisten te reageren. Ik mis ze soms wel als ik reacties lees van -16 jarigen die nog niet goed weten wat een auto is en alleen maar bashen of 9gag foto’s posten voor “+1” te krijgen.
@SimonMc: klopt, die goeie ouwe tijd! :(
@SimonMc:
Ik heb er net ook iets over geschreven, maar het moet nog goedgekeurd worden.
Het klopt, maar volgens mij zijn het niet alleen die plusjes maar vooral de artikels en waarover ze gaan.
Vroeger had je veel leukere en uniekere artikels hier op AB. Tegenwoordig zit er veel tussen dat gewoon ergens anders gehaald en vertaald is. Nu begrijp ik dat voor AB schrijven veel werk is en dat je je pagevieuw’s nodig hebt om te blijven bestaan.
Maar zo af en toe terug eens een goed artikel/column met hun eigen mening in en wat meer diepgang zou geen kwaad kunnen.
Ik weet niet wat jij daarvan denkt?
@Hupke: Helaas kan ik mij niet uitspreken over artikels, die zijn overgenomen van andere sites, want ik kom enkel op autoblog.nl.
Vroeger had je elke woensdag (?) Appeltje die een reeks spots plaatste, voorzien van een woordje uitleg, en KevskiStyle heeft ook eens een aantal keer een aantal dingen haarfijn uitgelegd.
Dat mis ik inderdaad wel. Het is een beetje als Top Gear. Als het té technisch wordt, kijkt geen hond meer, maar met grappen en dingen die vrijwel niets meer met auto’s te maken hebben, kan men een veel ruimere doelgroep bereiken, en dat is een keuze die men maakt natuurlijk. Vrees dat zoiets ook moeilijk terug te draaien is…
Heb de laatste 2 seizoenen van Top Gear niet gezien overigens, en vraag me af of ik iets gemist heb, dat ik moest zien als autoliefhebber.
@SimonMc:
Ja en vrijdagmiddag had je dan de quiz met de stukken wan wagens erop.
Klopt wat je zegt, maar ik kan je vertellen je hebt als autoliefhebber niets gemist door die laatste 2 seizoenen van top gear niet te kijken. En ik hoop dat we AB niet met top gear gaan moeten vergelijken maar ze zijn inderdaad ook bezig om meer mensen aan te spreken.
@Hupke: Hier is een plus één wel gepast, aangezien ik het met je eens ben. Het soort artikelen op autoblog.nl is ook naar mijn idee veranderd, het aantal soorten verminderd. De zoveelste garage, de zoveelste teaser, de zoveelste roddel, het zoveelste crashfilmpje. Inderdaad vaak simpelweg overgenomen van andere sites. Ik kijk nog ‘braaf’ bijna dagelijks op deze site, maar slecht weinig headers kunnen me genoeg boeien om het artikel te gaan lezen, laat staan om me in de reacties te mengen.
@Citrofiel: Kijk, dat vind ik nou een goed punt. Ik hoor iedereen hier wel klagen over het niveau van de reacties , maar come on, wat moet ik nou voor inhoudelijks neerzetten bij een dronken rus die zich voor een auto gooit. De topics waarbij veel gereageerd wordt zijn toch over het algemeen nog steeds de techniekstukjes van Alwood bijvoorbeeld. En daar blijft het ook altijd on-topic. Het zijn de meer politiek geladen stukjes die vooral veel gesteek over en weer veroorzaken. Al die dashcam filmpjes vind ik eerlijk gezegd niet meer kijkwaardig. We hebben inmiddels wel vastgesteld dat Russen en verkeer over het algemeen niet echt lekker samen gaan. En laten we wel zijn, zo zijn er nog wel wat topics.
@E34M5Touring: Exact, ook de titels die vaak grappig over moeten komen nodigen niet uit om een serieuze inhoudelijke reactie te plaatsen..
@dennisr: Ik snap (respectfully) “de oude garde” wel. Ik lees hier vanaf 2007, reageren vanaf iets later. En inderdaad, dr zaten vaak wel wat meer autogerelateerde topics bij. Voor de grappen en grollen had je de Caption this stukjes (die altijd erg grappig waren vond ik). Maar je kan het niveau van de reacties niet veroordelen als de oorzaak bij het artikel ligt. Daarmee wil ik niet zeggen dat het van laag niveau is, maar come on, als je verwacht dat men serieus gaat discuteren over het merk vrachtwagen en auto wat op elkaar knalt in Rusland gaat er iets mis denk ik. Ik probeer zoveel mogelijk inhoudelijk en on topic te reageren maar soms leent een discussie of topic zich gewoon voor grappen en niet voor technische details en ontwerpevoluties. Net als het hele teaser gebeuren en photoshoptjoening. Wat moet ik nou inhoudelijk zeggen over de linkerkoplamp van een Infiniti of een zelfgemaakte ‘mogelijke’ F150/F70 shop van 2 slaapkamerhelden die Ferrari Advocaten en Notarissen achter zich aan hebben.
@SimonMc: Nou vind ik persoonlijk niet dat leeftijd veel uit maakt.. iedereen heeft evenveel recht om hier een mening neer te zetten en is ook vrij in hun manier waarop ze dat doen..
moet uiteraard niet uit de hand lopen maar de reacties zijn ook wel weer verbeterd de laatste tijd hoor, er was ook een tijd dat er veel first comment waren met ”mooi” of ”lelijk” kortom, 1 woord.. en dat zie je vrijwel niet meer..
Het plusjes systeem mag in 2013 direct de prullenbak in.. Dat lijkt me een goed voornemen.
Wat een verrassing
Pfff, laat m’n baas dat maar niet zien.
@kaasboerin:
Ik neem aan dat je werkgever bedoelt.
Hoewel je op zijn tijd flink kan keffen ben je nog geen hond….
@kaasboerin: je hebt wel veel nieuwe vrienden gemaakt in dit topic :P
@kaasboerin: gefeliciteerd kerel ! Officieel hoor je nu bij de vaste groep ‘randdebielen’ met beperkte geestelijke mogelijkheden en toekomst ! Waarvan akte…ikzelf incluis :)
Na jaren trouwe lurker, moet ik zeggen dat het niveau afgelopen jaar hard achteruit is gegaan. Gelukkig zijn de artikelen alleen maar er op vooruit gegaan! Klasse.
Mijn goede voornemen is om meer te posten. Net eindelijk dan een account aangemaakt. Danku.
@amd762mpx: Kijk uit voor het plusjesvirus! (hier alvast 1)
Zow.. toch nog iets bereikt dit jaar..
Hey @kaasboerin: heb je al weer werk? :) :P ;)
En wat krijgt ie nu? Behalve eeuwige glorie in de autoblog database.
Een schaalmodel 3-serie volgespoten met Goudkuipje?
@bozewolf: Daar zou je mijn Zaterdag mee maken. :)
Ps jij stond er vorig jaar in.
@kaasboerin: Gefeliciteerd kerel eh boerin…
@kaasboerin: Ik kreeg een klomp vol biggenvlees.
@bozewolf: Zo? Of moest je er eerst een paar hutjes voor omblazen?
@bozewolf: Vroegah kreeg je een DVD met highlights van de autotesten… Weet nog dat de Alfa 8C erop stond, is dus even geleden!
5800+ reacties.
Dan spoor je toch niet ?
@JaxDryke: Jazeker wel, hij is verder prima in orde..
Gewoon een gezellige vent.. niks mis mee! :)
BOKS KAASJE! (y)
@JaxDryke: Dat zijn gewoon een jaar lang iedere dag 16 reacties. Wil niet zeggen dat dat erg is, maar wel veel……….
Minder memes? Volgens mij gebruikt AB die zelf ook erg veel ..
@amg65: Beetje pot en ketel stukje idd..
hahaha ik heb ook werk
Wel geinig dat het eerste artikel in het rijtje ”meeste comments” ook het jongste is ;)
En hulde voor kaasboerin en iedereen in die top-10.
@mercedesclk350:
Ik heb ook zelden zoveel open en eerlijke recties gezien als bij dat artikel.
Dat bracht de oude kroegsfeer weer een beetje terug.
En in mijn geval nostalgische gevoelens.
@jrk68: Je bedoelt dat iedereen nostalgiesch ging doen over zijn eerste auto?
Ik mis mijn Avensis nog elke dag, ja…
euh… sorry ik bedoel: Im zit nog elke dag graag in mijn Mercedes!
@mercedesclk350: Im=ik (yes, ben weer de taalnazi’s voor ;))
@mercedesclk350:
Dat ook, ik was zeker niet de enige daarin.
(er staat trouwens een “e” teveel in nostalgisch)
@jrk68: Kut, ga jij toch nog de taalnazi uithangen…
Lijkt me lastig om nog een beetje een sociaal leven te hebben met zoveel post….
Met betrekking tot memes: Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Vaak genoeg is de inhoud van een artikel of reactie zo polariserend dat een meme gewoon alles zegt wat er gezegd hoeft te worden. Want laten we wel wezen, de kwaliteit van de artikels is ook niet wat het geweest is.
Ik begrijp dat je het compacte formaat van een blog nastreeft, maar met een simpele zoekactie krijg ik vaak veel concretere, diepgaandere informatie die ook in het artikel had kunnen staan. Nee, meestal komt daar in de plaats van een one-liner of een mening of zo dat benzine op het reactie-vuurtje gooit.
Dan krijg je dus het kwantiteit over kwaliteit verhaal. Iets waar dit +1 “like” systeem ook aan bijdraagt. Sommige mensen doen het er om. Zoveel mogelijk reageren, zoveel mogelijk zwart of wit gekleurd. En mensen zijn het daar dan kolossaal mee eens of oneens. Iemand die gewoon z’n zegje in een normale reactie doet lokt dat niet uit, en wordt via het “like” systeem ook niet beloond als het ware.
En vooral die merken-oorlog. Ik zou zeggen een beter milieu begint bij jezelf. Bij de redactie zit ook een enorme bias en dat komt in de artikels wel tot uiting.
@SimonMc en @Hupke:
Vergeet jullie zelf vooral niet een eervolle vermelding te geven in die lijst met namen. ;)
Maar in al mijn bescheidenheid ben ik het met jullie eens. Vroeger was er een luchtigere en nuchtere sfeer, waarbij er genoeg ruimte was om grappen te maken, en meestal ook over mekaar, en waar er ook goede inhoudelijk maar ook verhitte discussies konden zijn. Soms zat er wel een sneer naar elkaar toe in verwerkt maar de discussie werd altijd gevoerd met een mate van respect naar elkaar toe.
Tegenwoordig is het beledigen van elkaar een doel op zich geworden. Waardoor elke discussie bij voorbaat strand.
Moet ook wel gezegd worden dat de artikelen daar niet aan meewerken. Ik bedoel hoeveel artikelen over rappers hebben wij de afgelopen week niet voorbij zien komen? Dat je het een keer in de zoveel tijd doet oke, maar wat is de point om het zoveel keer achter elkaar te doen? Hits? Hoeveel beledigingen kunnen we in comments krijgen? Zonde.
@Rick-dos:
Wellicht heb je toch meer faam verzameld, of was ik toch meer als een vrouw… Hoge bergen, diepe dalen.
Maar! Een paar jaar terug probeerde ik ook regelmatig jouw BMW liefde bij te schaven. En dat ging op een behoorlijke manier. (Oude namen van mij; incognito, hjvaesen)
Persoonlijk vind ik het niveau zo laag. Dat ontmoedigt.
Maar goed, jij, wo0o0dy en paar anderen zijn er nog wel. Alleen achter de schermen.
Fijne jaarwisseling, zeker nog lekker weer daar?
@pursuit: Hé, Incognito! Wat mij vooral bijstaat van jou is die discussie met een of andere gast columnist die hier kwam vertellen hoe het zat met dealers en importeurs. Is al jaren geleden maar wij beten ons er nogal als pittbulls in. Zal wel ergens in de krochten van AB verstopt zijn. ;)
Ik geniet van hetzelfde weer als jij (denk ik ;) ). Woonde altijd voornamelijk in Nederland. Zaak in Spanje is een paar jaar geleden failliet gegaan. Heb er nog wel een huis maar kom er niet meer zovaak als vroeger.
@Rick-dos:
Ted Sluymer, en weet je wat ontzettend grappig is. Ik stond een paar weken terug naast hem. Uiteraard wist hij niet wie ik was… maar ook live was het een zielig mannetje. Mooi he! :)
Maar goed, welcome back – doe me een privé bericht. Linken we even op LinkedIN.
@Rick-dos: Oh dank u wel Heer dos, maar een eervolle vermelding verdienen, doe ik niet. Daarvoor moet je iets bijgedragen hebben, en dat is niet zo zeer het geval. Ben wel reeds lange tijd aanwezig, en heb vooral veel gelezen, en daarmee bedoel ik ook de reacties.
Daarmee dat ik ook wel weet welke gebruiker echt iets bijdraagt, en wie daarvan nog steeds aanwezig is.
@SimonMc: nounou, niet zo formeel. ;) En je doet je zelf te kort. Op z’n minst droeg je in positieve zin bij aan de sfeer en daarnaast waren je bijdragen in de comments altijd wel van toegevoegde waarde. Ik bedoel, ik las/lees ze altijd wel. ;)
Mensen die zeggen dat degene die in de top 10 staan geen leven hebben, en ondertussen een half naslagwerk schrijven hebben zelf ook geen leven…