Dit betaal je voor de vernieuwde Hyundai IONIQ

Auteur: , 11 Reacties

Deze, of toch liever een maatje groter in vorm van de Kona?

Dit betaal je voor de vernieuwde Hyundai IONIQ

Begin dit jaar werd bekend dat de IONIQ-serie van Hyundai een facelift zou krijgen. Nu komen de Koreanen met het prijskaartje voor de Hybrid, de Plug-in Hybrid en de Electric. Vooral die laatste is natuurlijk zakelijk interessant, aangezien de auto nog dit jaar leverbaar is en dus in aanmerking komt voor vier procent bijtelling.

Dit betaal je voor de vernieuwde Hyundai IONIQ

Hyundai heeft de batterijcapaciteit van de IONIQ Electric vergroot van 28 naar 38,3 kWh. Dit betekent een actieradius van 294 kilometer (WLTP). De veel minder interessante IONIQ Plug-in Hybrid kan overigens 66 kilometer volledig elektrisch rijden. De IONIQ Hybrid met 141 pk is er vanaf 27.995 euro. De eveneens 141 pk sterke IONIQ Plug-in Hybrid kost 32.695 euro en de volledig elektrische IONIQ Electric is er vanaf 36.995 euro. Ter vergelijking: de Kona Electric is er vanaf 41.595 euro.

Dit betaal je voor de vernieuwde Hyundai IONIQ

De vernieuwde IONIQ Hybrid en Plug-in Hybrid zijn vanaf deze maand al leverbaar. In het geval van de volledig elektrische IONIQ Electric moet je iets langer geduld opbrengen. De facelift is leverbaar vanaf september 2019. Dat is echter ruim op tijd vòòr 1-1-2020, wanneer de 8 procent bijtellingsregel ingaat.



11 reacties

De Kona is misschien hoger, maar ook B segment waar de Ioniq C segment is.
@flutterby: klopt, Ioniq is groter. Gaat veel meer bagage in.
Kan iemand mij de verschillen esthetisch uitleggen?
Ik zou voor de hybride gaan, omdat die onderaan de streep minder uitstoot dan de electric. Bovendien is hij gunstiger geprijsd, en kan je een goeie indruk maken bij het bejaardentehuis.
Hij is goedkoop, maar zo lelijk!
@dutchdriftking: en je vergeet efficiënt. Enkel de Model 3 moet die voor zich laten.
Met de veranderde bijtellingsregels in 2020 is de Hyundai Ioniq Hybrid de beste keuze als het om kosten gaat.
Voor de zaak goedkoper voor de werknemer nog iers duurder maar dat kan de zaak compenseren in salaris en dan nog is de zaak goedkoper uit.
Dit kabinet draait de elektrische auto de nek om.
@kobus1967: toch zou ik als niet lease rijder juist de P.I. Hybrid willen. Woonwerk verkeer elektrisch en de rest op benzine. Lijkt me heerlijk. Alleen 33k heb ik niet over voor dit hokje.
@kobus1967: 8% over 35k is nog steeds een koopje. Ik zou er niet erg lang wakker van liggen als ik 80 ipv 40 euro per maand moest betalen.
In Engeland mag de ionic 750 kg trekken mag die dat in Nederland nou ook?
De Kona is niet een maatje groter. De Ioniq is langer is (ietsje) breder. De Kona is alleen hoger. De bagageruimte bijvoorbeeld met de banken plat is 1410 liter bij de Ioniq en 1114 liter bij de Kona.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).