Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5

Auteur: , 47 Reacties

Bestel alvast maar wat kukident, want je gebit schiet spontaan los bij het intrappen van het gaspedaal.

Na bekende tuners als AC Schnitzer en Manhart, komt nu ook G-Power met pretpakketten voor de F90 BMW M5. Klanten hebben keuze uit drie mogelijkheden. Met de eerste kuur gaat het vermogen van 600 naar 700 pk, met de tweede variant wordt het vermogen naar 750 pk gebracht en de derde mogelijkheid is 800 pk uit de 4.4 twin-turbo V8.

Dankzij M xDrive heeft de huidige M5 niet langer moeite om al dat vermogen fatsoenlijk op de weg te houden. In regenachtige omstandigheden is het nog steeds oppassen, echter met droog weer is het goed te doen. Het gaspedaal van de F90 M5 is net als alcohol. Geniet, maar met mate. Overigens moet je die twee dingen niet gaan combineren. Dan gaat het wel fout.

Het topmodel, de 800 pk en 980 Nm sterke variant, presteert keurige specificaties. De 5 Serie sprint in 2,9 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 335 km/u. De software upgrade voor 800 pk kost 5.414,50 euro. De 700 en 750 pk remap kosten 3.867,50 euro en 4.462,50 euro. Het verhogen van de Vmax kost 794,92 euro. Naast een ECU remap speelt G-Power met de turbo’s, wat nog eens 5.771,50 euro kost. Dan zijn we er nog niet. G-Power downpipes? 4.938,50 euro. Een titanium uitlaatsysteem met vier carbon sierstukken kost 6.705,65 euro en die leuke gesmeden 21-inch Hurricane RR velgen moeten 8.950 euro kosten. De prijzen zijn exclusief montagekosten.



47 reacties

800pk en niet verder dan 335kmh?? Niet dat het tegen valt maar had zijn top wat hoger verwacht
@kennone: vind het flink moet ik zeggen. Wat doet jouw Volvo?
@kennone: Fw,l = ½ ρ CW A v2, simpel gezegd, bij verhoging van de snelheid
@henk_he: neemt de weerstand in kwadraat toe (te snel geklikt)
@henk_he: denk eerder bakverhouding, aangezien de M5 E60 360 haalde met de GPower upgrade (850pk). De V10 is van nature ook een motor die veel meer adem heeft. Turbo motoren hebben op hoge snelheden meestal ook moeite met atmo met hetzelfde papier-vermogen.
@jzaero: Of je moet er 4 turbo’s opschroeven🤣
@skinnybmw: Meer turbo’s is minder vermogen.
@bassx: Oh, vandaar dat de Chiron en Veyron er 4 hebben…
@skinnybmw: Die hebben er 4 om hele andere redenen
@bassx: vertel eens?
@skinnybmw: reduceren van turbo lag, bij Chiron is is het een sequentuele opstelling om vermogen te leveren over een grote bandbreedte. Andere reden zoals bij V-motoren om twee turbo’s te kiezen is korter traject van het luchtfilter tot aan de inlaat; turbo lag laag houden. Ook kan motorruimte een rol spelen om meerdere turbo’s te kiezen. Een enkele turbo is het meest efficiënt en zie je daarom veel gebruikt worden bij industriële toepassing maar ook twin turbo 6-in lijn motoren worden uitgevoerd met 1 turbo bij drag races bijvoorbeeld.
@bassx: Dank u voor deze uitleg maar ik ben van mening dat een motor beter presteert met meerdere aanvullende turbo’s (in mijn optiek dus efficiënter) dan 1 grote enkele met een enorm turbogat. Betere opbouwende kracht over de toeren dan ineens die inslaande machtige turbo die heel veel power oplevert. Één grote turbo zal meer power opleveren idd. maar een motor wordt er niet efficiënter van. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik reageerde een beetje kort door de bocht hier voor.
@jzaero: Jef G-Power haalde uit de V10 zelfs 1.000 PK…
@3246cm252kw: wat heb je liever, monsterlijke prestaties en ‘fijn’ weggedrag of stoer kunnen doen met je 1000 PK die je niet eens kwijtkan?
@kennone: steek met een driehonderd per uur maar eens je hand uit het raam… voel je gelijk hoe het komt!
@kennone: Die 335km/u is zeer zeker nog een begrensde topsnelheid. Zonder begrenzing loopt dat ding fluitend over de 360 met 800pk.
@kennone: veiligheid…whaa
Dus hoeveel ben ik kwijt? :) Sinds de e60 en e61 M5 G-power ben ik fan van deze gasten. Weinig uiterlijke aanpassingen maar wel lekker veel POWER.
@isn1981: in principe 5.4k voor 800pk toch? Dat valt redelijk mee

In 2.9 sec naar de 100?! Wow!
@pindakoning: eens, best de moeite waard (als 600pk echt niet genoeg is)
@pindakoning: Dit is enkel
Voor de chip die nodig is voor de 800pk setup. Ik vermoed dat het aanpassen van de turbo’s aan 5,7k ook nodig zijn om de 800pk te halen. Indien de downpipes en uitlaten ook vervangen moeten worden om aan dit vermogen te komen is het 17k in totaal.
300pk extra enkel door een chip lijkt me niet mogelijk
@alino: lijkt mij eigenlijk ook wel logischer, anders is het een koopje
Weet iemand meer over die schoepenwieltjes op foto 7? Een grote en een kleine, is die grote nou een twin scroll ontwerp, omdat de schoepen veranderen van vorm, of ziet dat er nog anders uit?
@ouwedibbes83: De rechter is de standaard as met compressor (voorste) en turbine (achterste) wiel. De linker is de gene die ze monteren, hiervoor boren ze de slakkenhuizen wat uit zodat het past. Beetje vergelijkbaar met het uitboren van een cilinderblok en grotere zuigers monteren.

Maar aan deze as met de wielen kan je sec gezien niet afleiden dat het een twin scroll is. Dat kan je zien aan het turbinehuis waar de uitlaatgassen binnenkomen vanuit de uitlaat. Bij een normale turbo is dat één gat en bij een twin scroll twee inlaat poorten. Zorgt er voor dat de verschillende cilinders gescheiden van elkaar zijn en geen last hebben van elkaars pulsaties. Effectief kan een turbo hierdoor makkelijker en vrijer op-spoelen.
Schematisch vond ik dit wel een aardig plaatje:

https://x-engineer.org/wp-content/uploads/2018/03/Twin-scroll-turbocharger-explained-BMW.jpg?0e5906&0e5906
@KUYL: dat maakt t duidelijker, dank!
@kuyl: klopt ja de M5 heeft 2 twintig scroll turbo’s alleen niet met variabele geometrie.
*Twin scroll..
800 pk en en 950nm is echt bizar. Heb een keer gereden in een Brabus E800 rocket met ongeveer het zelfde vermogen…als je daar het gas vol in trapt word het letterlijk zwart voor je ogen, belachelijk.
@cpp1: en dan praat je over een sedan van 5 meter lang. Kan ook te veel van het goeden zijn, of niet?
@lekkerlinksrijden: ja slaat eigenlijk nergens op. Heb zelf een rs4 met slechts 435pk en dat is al absoluut onbruikbaar. Is voor sommige alleen leuk voor in de kroeg om te zeggen dat je zoveel pk hebt ;). En voor die keer in het jaar als je op de Autobahn bent.
@cpp1: de voormalige E station van Thijs Timmermans?
Downpipes voor €5k ? Beetje veel, niet?

@allesmetturbo: als ze van titanium zijn gemaakt dan niet.
32000 euro voor het totaal pakket plus 162000 euro voor de M5 maakt bijna 200.000 euro.
Ik ben bang dat mijn vrouw en kinderen het niet goed vinden dat ik het huis verkoop om deze brute machine aan te kunnen schaffen.
@kobus1967: als je na de rekensom -verkoopbedrag huis-aankoop M5- nog een tonnetje overhoud voor een mooie wagen, heeft je gezin gewoon een dak boven het hoofd en je creeert een passend totaalplaatje! ;)
@shogun: Dat is er dan wel even vanuit gaande dat ’t huis is afgelost. Voor veel mensen geldt dat als ze hun huis verkopen, het grootste deel van de opbrengst linea recta naar de bank gaat.
@shogun: graag aankoopadvies, voorkeursmodellen alle busjes met captainchairs. Ze moeten wel een beetje comfort hebben.
@kobus1967: stond deze week nog eentje te koop. 16.500€ en dan kon je kuezen welke je mocht meenemen.
Alles behalve die afschuwelijke wielen graag.
Geef mij het geluid maar van mijn G5 E61 V10 RR ; ) Geen 4wd maarja…
@v10m5: En bij 150-200 nog wielspin haha. Mooiste geluid!
Onderhoudsbeurt elke 4.000 km? Benzine moet wellicht uitsluitend Euro98 zijn? Fabrieksgarantie vervalt? Verzekering gaat met 200% omhoog?
@iphonistvongates: welke verzekering gaat omhoog? Gewoon niet melden bij rdw. Oom agent ziet het verschil toch niet.
@peug206: Natuurlijk, lekker een paar tientjes besparen per maand en het risico lopen onverzekerd te zijn met een auto van bijna 200.000 euro !
Logisch !
@johnhert: tja de auto zelf is slechts voor 185 verzekerd in dat geval dus… daarnaast als je zoiets kunt rijden denk ik sws al niet dat die 15k dan uitmaakt…
@iphonistvongates: Euro98 tank je toch sowieso? Beetje petrolhead doet wel gewoon goed spul in zijn tank.
Die heeft meer pk’s in 1 wiel dan ik in mijn hele auto. En daar reken ik zijn stuurwiel en reservewiel (als hij die heeft) in mee!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).