100.000 euro voor 620 pk in je Jeep?

Auteur: , 44 Reacties

Deze Grand Cherokee komt met een sinistere verpakking.

Autofabrikanten in de Verenigde Staten hebben geen tuners nodig. Ze verkopen zelf als knotsgekke producten die idioot veel vermogen hebben. Helaas komen die dikste varianten niet altijd, of soms pas later naar Europa.

Zo kun je de Jeep Grand Cherokee Trackhawk hier nog niet verkrijgen. Gelukkig is er een tuner die de Grand Cherokee SRT, die al wel leverbaar is in Europa, heeft aangepakt. German Motors & Engineering (GME) komt met een pakketje die je de Trackhawk doet vergeten. Staat wel een prijskaartje tegenover overigens.

GME heeft een compressor ontwikkeld in samenwerking met het Amerikaanse bedrijf Edelbrcok. In combinatie met een aanpassing aan de ECU levert de Jeep een vermogen van 620 pk en 756 Nm koppel. Een toename van 30 procent in vermogen als je de aangepakte SRT vergelijkt met het standaard model.

Naast een nieuwe compressor, krijg je met het pakket tevens een nieuw uitlaatsysteem, een verlaagd onderstel en 22-inch wielen. Het totaalplaatje kost 98.900 euro. GME zegt dat dit slechts een voorproefje is van wat komen gaat. De tuner werkt aan een krachtigere versie met deze compressor die tussen de 850 en 1.000 pk moet gaan leveren.



44 reacties

Kan me niet voorstellen dat ze ook maar een pakketje verkopen.
@marcus1963: ze hebben in Duitsland toch ook rijke voetballers?
@marcus1963: denk het wel.
@marcus1963: waarom niet?
@marcus1963: er zijn een hoop mensen met meer geld dan verstand. Prima afzetmarkt
jeep grand cherokee trekhaak is gewoon bestelbaar hiero.
@gove: waar staat in de tekst geschreven dat dit niet zo is dan?
@rubenpriest: Zo kun je de Jeep Grand Cherokee Trackhawk hier nog niet verkrijgen,
@gove: verkrijgbaar bestelbaar. Snap je?
@breakingpoint: hij is ook al verkrijgbaar
@RubenPriest: hier in Twent ist trekhoak.
@marinepower: twent? ligt naast drent?
@gove: nee, onder Gent
@marinepower: daar woont toch die vent
@gove: dat is echt zo’n krent!
@gulli: Ik denk dat iedereen er wel zo eentje kent.
@c-ad: daarom is zn vader ook absent
@gove: volgens een hoop verschillende media (en die schrijven er vaak over dus die hebben er kijk op) heeft de zoon van die man wel veel talent
@gulli: hij wordt alleen een beetje dement.
@marinepower: hij tikte wat en drukte op send
@stamp: dat heeft hij zichzelf aangewend, nadat hij werd gejend in de friettent, toen is hij weggerend en werd hij tandartsassistent
@RubenPriest: scherp man..
Voor 98000euro heb je heel wat aantrekkelijkere en betrouwbare keuzes in Duitsland staan en die komen van huis af al met voldoende vermogen
@joegardellah: volgens mij bedoelen ze een extra prijs voor de opties van €98.000. Daar komt de prijs van de auto nog bij!
@marcus1963: gek gewoon
@joegardellah: Valt reuze mee. Niet iedereen wil een bespoilerde AMG of foeilelijke X5M hebben. Betrouwbaarheid van die Jeep is ook een stukje beter dan dat van een willekeurige Duitser.
@mopar: Betrouwbaar is iets anders dan vertrouwbaar hè? “Je kunt erop vertrouwen dat ie je een keer laat staan in het eerste jaar ” is niet echt een gegeven van een betrouwbare auto.
@stamp: ik zie die zin nergens staan. Daarnaast heb ik meerdere Amerikanen gehad, sommige zelfs nieuw en ben nooit laten staan. Die onzin over onbetrouwbaarheid zijn grotendeels onderbuikgevoelens.
Moet je ook extra uitstootbelasting betalen als een tuner je auto wat meer pk’s geeft?
@rickross: niet als je het niet laat aanpassen op je papieren..
@2wheeler: bedankt! Daar kun je dus potentieel best wat voordeel mee halen
@rickross: klopt, maar zoals met alle leuke dingen zit er een nadeel aan.. Als de motorische aanpassingen zorgen voor bijvoorbeeld een brand en ze stonden niet in je papieren (dus niet goedgekeurd door de RDW) dan kan je potentieel problemen krijgen met je verzekering.
@2wheeler: je kan ook alleen je verzekering inlichten, dan gaat alleen je premie wat omhoog
@2wheeler: op welk papier? je voert hem in a.d.v. coc(cvo) die kun je niet aanpassen
@gove: CVO kan je wellicht niet aanpassen, maar de auto wel. En een aangepaste auto verliest zijn CVO en typegoedkeuring en moet eigenlijk gekeurd worden. Krijgt ie gewoon geen CVO van de fabrikant meer, maar wel een kenteken met aangepaste gegevens.
@rickross: nope
Ach ja,
Als je toch al zo dom was om bijna 100k belasting boven op een auto te betalen die maar 70k kost; dan kan je er ook nog wel 100k aan onzin op zetten.
Leuk in landen zonder CO2-tax, lagere benzine kosten en meevallende boetes voor snelheidsovertredingen.
@gregorius: Hoezo ben je dan dom? Dan ben je feitelijk dus altijd dom als je een mooie auto koopt. Ik noem dat niet dom, maar genieten van het leven.
@basr32: én heel sociaal qua aanschaf ook. Je doet gelijk wat voor het volk. Je betaald mee aan en stukje vangrail. Of aan een bankje in het park, kunst of de lokale jeugdsoos. Of naja. Aan alles wat met gemeenschapsgeld wordt betaald. Dat is toch super aardig? In ruil daarvoor mag je de aarde iets sneller opwarmen met je co2 – kanon. Best deal ever.
Weer Black on Black. En we passen maar weer eens. Goedemorgen
Een verlaagd onderstel, proest. Waar gaat dit heen met Jeeps en 4×4?? Nu word je aanzien als redneck als je je Jeep wat verhoogd…
wacht wel op de Trackhawk met op papier 707pk en deze kan je al een hele tijd laten tunen naar 1000pk door Hennessey
SUV’s tunen, ik heb het nooit begrepen
Dat moet toch goedkoper kunnen? Een exemplaar met de kop eraf, goedkoop scoren bij de buren in D. En dan naar een tuningsboer als Hennessey gaan ofzo.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).