11 moderne klassiekers op Nederlands kenteken

Auteur: , 51 Reacties

Misschien wel gaver dan supercars vandaag de dag.

CLK63

Lamborghini’s Aventador, Ferrari’s 458 Speciale, Porsches 911 GT2 RS. Auto’s die stuk voor stuk ontzettend gaaf zijn, maar ook een been there done that gevoel geven. Er staan zat hedendaagse supercars en sportauto’s vandaag de dag op Nederlands kenteken en in dit artikel blikken we juist terug. We gaan 10-15 jaar terug in de tijd, toen supercars en sportievere auto’s technisch nog niet zo geweldig waren. De generatie voor de huidige sportauto’s die we vandaag de dag kennen. De kwaliteit van het interieur was soms matig, de techniek duur en onbetrouwbaar en van zaken als een dubbele koppeling was toen nog geen sprake. Dit gaat overigens zeer zeker niet op voor elk model in deze top 11. Om het lijstje gevarieerd te houden slechts één model per merk. Klik op de afbeelding om meer foto’s te bekijken.

Zie ook: 10 dure hot hatches op Nederlands kenteken

Mercedes CLK63 AMG Black Series
Wat blijft deze gaaf hè. Behoorde ooit toe aan een bekende AB-coryfee.
CLK63

Audi R8 4.2 FSI
De eerste generatie R8 gaat een klassieker worden. Hou de handgeschakelde achtcilinders zonder al te veel kilometers in de gaten.
R8

Chevrolet Corvette C6 ZR1
Een beul van een auto. Vergt kunde om deze veilig van pomp naar pomp te rijden.
Corvette

Maserati Quattroporte
Een baas van een zakensedan. Dat is en dat blijft zo.
Quattroporte

Rolls-Royce Phantom
We zijn inmiddels aangekomen bij de achtste generatie, maar dat maakt de vorige generatie niet minder indrukwekkend.
Phantom

Bentley Azure
Ook dit is zo’n slee met een ontwerp waar je U tegen zegt. Nieuw kostte deze Azure bijna een half miljoen euro.
Azure

Lamborghini Murciélago Roadster
Een kont waar een Aventador jaloers op mag zijn.
Murcielago

Ferrari Enzo
De Ferrari met de naam van de oprichter. Stiekem stoerder dan een Arie
Enzo

Porsche Carrera GT
Gaat deze Porsche ooit vervelen?
Carrera GT

Aston Martin V12 Vanquish S
Een statige auto die na al die jaren nog steeds een verschijning van formaat is.
Vanquish

Alfa Romeo 8C Competizione
Als Alfa hier toch eens een opvolger van weet te maken..
8C



51 reacties

Het eerste wat ik zou doen als ik een R8 zou hebben is die ledjes uit de koplampen beuken. Wat ziet dat er toch ouderwets en kermisachtig uit.

Die Alfa blijft een gaaf ding.
@monsieurleloure: waar over die lichtjes, maar komt dat door Audi dat het op een kermis lijkt, of door de woonwagenbewoners van de kermis die ze after-Market op hun Golf III schroefden?

Feit blijft dat Audi qua lichtontwerp voorliep.

Reclame was ook magistraal, the slowest sportscar ever build (https://youtu.be/9jZ_4Eiif5c)
@drsjeroen:

Maakt niet uit op welke auto het gemonteerd is, het ziet er hedendaags ouderwets uit.
Die leden die ledlampjes op hun vrije zaterdag monteren op hun 20 jarige auto zijn ook kansloos,
@monsieurleloure: klopt en ook helemaal mee eens over de kermis. Stel dat ik een ‘toekomstig klassieker’ zou aanschaffen, ben ik op zoek naar iets dat specifiek was voor die tijd.

Don’t get me wrong, ik zou de Merc kiezen!
@monsieurleloure: 20 jaar oude auto’s of ouder zijn toch juist een pré op Autoblog? ivm met emotie, betrokken rijgevoel enzo.
Of moeten stratenmakers in een nieuwe auto rijden, en mogen alleen petrolheads in een youngtimer tuffen.
@alcantara:

Ik snap je post niet helemaal geloof ik.
Rij zelf een 159 uit 2006.
@monsieurleloure: Mee eens. De koplampen en achterlichten van de facelift zien er veel beter uit. Deze lopen in één lijn. Al zou ik ‘m er niet om laten staan.

Wat betreft de Alfa: ik deel je mening, wat een prachtige tijdloze wagen is en blijft dat.
Als ze voorop lopen op een ontwikkeling, hoeft het nog niet perse mooi te zijn
Die 8c…zo mooi
Hey mijn foto staat er ook tussen de alfa 8c 😊
@supercarspotternl: gefeliciteerd man.
Echt niet normaal! !!
@supercarspotternl: wil je nu een sticker? Of bak een taart en vier het
@clk63bs: ben je beetje jaloers kerel😂
@supercarspotternl: jaloers op puber gedragende mannnen die als een idioot achter autos aanrennen voor eennpaar fotos, nee dankje.
@clk63bs: waarom doe je zelf dan zo kinderachtig😂 en reageer je op een autosite
@clk63bs: Zure zeur. Onnodig. Te veel aannames.
Dit verhaal is nep want geen Bimma.
@e36thuglife: maar iedereen weet dat een e46 m3 csl een instant Classic is. Net als de m5.
Quattroporte is een leuke Youngtimer maar word nooit exclusief. De black series en de 8c mogelijk wel.

De R8/z06/zr1 zit leuk spul maar is te duur om te runnen en niet speciaal genoeg meer voor mensen die de runningcosts aankunnen. Lijkt me dat die afgetrapt gaan worden. Lijken me ook niet bijzonder genoeg om ooit iets waard te worden.
De Enzo en de Carrera GT zijn cool maar ze hebben niet dat F40 en F1 ‘de eerste’ lijken me dat ze even duur zullen worden als de need for speed generatie geld heeft maar daarna het nietmeer blijven.
@Hupke: die zr1 is wel een centenial edition met 600 pk die is mogelijk wel zeldzaam genoeg 😉
De Vanquish is toch wel een klasse apart, van een ongekende en ook tijdloze schoonheid. Een ontwerp dat nog net zo mooi is als toen het net uitkwam, en dat ongetwijfeld over 50 jaar nog is. Zeker een klassieker in wording.

Maar dan die 8C. Bij zijn introductie vond ik het wel een mooie sportwagen, maar was ik ook weer niet echt onder de indruk. Maar met het verstrijken van de jaren begint hij steeds mooier en begeerlijker te worden.
Wat zijn de “gewone” klassiekers van de toekomst? Dit zijn wagens die de gemiddelde Nederlander niet op de weg kan houden qua vaste lasten en onderhoud. Ik heb drie youngtimers, maar of die ook ooit status van klassieker zullen bereiken…
@maxidyne: Ik denk dat weinig “gewone” auto’s de zelfde status krijgen als bv. een Amazon of DS. Tijden veranderen helaas.
Ik blijf in iedeevgeval zuinig op mijn Xantia voor het geval ik het mis heb.

Overigens zijn de meeste gewone auto’s uit de jaren ’60/’70 geen klassieker geworden.
@pallas: wat is een klassieker.. wel eens op een youngtimer event geweest? De meest normale auto kan in de ogen van een liefhebber een ‘klassieker’ zijn.

Zolang ze goed onderhouden en niet verprutst zijn vind ik het in elk geval een klassieker. Ben ook voorstander van de oude oldtimer regeling btw.
@maxidyne: Zou gokken op de 406 coupé, mk1 Twingo of AR 156, de 159 is te mèh..
@pallas: Zijn er wel een stuk meer natuurlijk. Avantime, Brera, C6, diverse Saab’s etc etc etc.
@viezefreddyw: Eensch, maar die vallen voor mij in iets hogere klasse
@maxidyne: Een niet afgetrapte en niet weggeroeste Ford Ka mk. 1 is wellicht wel de kever van de toekomst? 😉
Laat ik nou net een R8 4.2 2008 met 14k op de teller in de garage hebben staan 👍
@yzord: in december gekocht toevallig ?
@kevindb: yup haha 👍
@yzord: ik zou een supercharger erop laten zetten ;) maar goed wie ben ik
@rolov: om er een authentieke klassieker van te maken is dat niet verstandig
@yzord: ligt er aan natuurlijk. Hou je hem netjes en rij je niet te veel? Of gebruik je hem waar hij voor is gemaakt?
@rolov: ik hou hem netjes en rij er niet veel mee. Het is mijn zomerauto op zondag ofzo. Ook met het oog als investering.
@yzord: ok lekker man. Ik mocht willen zo een Zondag auto te hebben;) have fun
Monsieurleloure’s motto: waar je kan altijd VAG bashen!

Hup op je Batavus jij!
@amersfoorter: Ik heb een Koga, jammer joh.
Vaggertjes rijden Gazelle, want PON.
@amersfoorter:

Overigens valt dat bashen wel mee, ik vind die ledjes geen porum, that’s all
De Vanquish, Carrera GT en Murciélago zijn toppertjes waar mijn knieeën week van worden en er tranen van geluk in mijn ogen verschijnen.
De clk Black series! Blijft hier (denk nog lang) de meest favoriete Mercedes ooit!
@cossiekiller:
En terecht, superauto !
De 8c heeft geen opvolger nodig.

Gewoon onveranderd de productie weer opstarten.
De BMW Z8 mag eigenlijk niet in deze lijst ontbreken
@porsche911991: die zijn eigenlijk al niet meer te betalen
Werd een corvette C6 juist niet geroemd om het verbruik? Volgens mij is 1 op 8 haalbaar als je niet al te gek doet.
@toempf: klopt, gemeten naar z’n prestatiepotentieel een relatief zuinige auto. Mede dankzij z’n lage gewicht.
Ik rij nog heerlijk dagelijks in mijn BMW E39 uit 1997. Fantastische auto zonder roest en mankementen.
Met die huidige milieuregeltjes die er al zijn – en wie weet wat er nóg bijkomt- mag je je klassieker nog niet eens meer starten, laat staan rijden,zonder dat je bang moet zijn dat je een baksteen van zo’n “groene” nagegooit krijgt…laatst reed een Amerikaan uit de 50ers door de straat waar we liepen; achter ons: “Ruik eens…daar gaat weer n liter…” ik bedoel maar… het blijft jammer dat het mogelijk zo gaat worden…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).