• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aangescherpte Jaguar E-Pace nu wel interessant?

Auteur: willeme, gepost 9 november 2022 om 15:03 – 14 Reacties

aangescherpte Jaguar E-Pace

Wij denken dat de aangescherpte Jaguar E-Pace nog best een goede aanbieding is.

De Jaguar E-Pace is een beetje een vreemde eend in de bijt. Het is een compacte, premium crossover met al dan niet met een geëlektrificeerde aandrijflijn. Je zou verwachten dat het dan ook storm loopt in de Jaguar-showrooms. Dat is helaas niet helemaal het geval.

In Nederland zijn er op dit moment een kleine 500 van verkocht. Nee, niet dit jaar, maar sinds 2017! Au. Toegegeven, in dat eerste jaar zette men één exemplaar op kenteken (waarschijnlijk een demo). In het eerste ‘volle’ jaar werden er 226 stuks verkocht, daarna ging het net als met Circus Baf toen Hans Teeuwen wegging, dat raakte toen toch wel een beetje in de versukkeling.

aangescherpte Jaguar E-Pace

47 hele exemplaren voor 2022

Dit jaar staat de teller op 47 stuks, niet echt iets om over naar huis te schrijven. De E-Pace heeft een paar issues. De prijs is hoog (mede door de CO2-BPM) en de uitrusting niet extreem overdadig. Bij de aangescherpte Jaguar E-Pace zijn juist die puntjes onder handen genomen.

Het is geen facelift, maar meer een modelupdate. In tegenstelling tot sommige facelifts, is deze update wel een zeer welkome. Laten we beginnen met de uitrusting, die is nu beter voor elkaar. De E-Pace is nu standaard altijd een ‘R-Dynamic’, dus de sportievere aankleding.

aangescherpte Jaguar E-Pace
aangescherpte Jaguar E-Pace
aangescherpte Jaguar E-Pace

Meer uitrusting en minder uitstoot

Daarnaast is de standaarduitrusting verbeterd. Zo krijgt de nieuwe instapper (‘R-Dynamic S’) een elektrisch bedienbare achterklep, 12,3 inch instrumentenpaneel en een dorpellijst in metaal voor de kofferbak er gratis bij.

Een niveautje hoger staat de E-Pace R-Dynamic SE en die krijgt standaard het Black Exterior Pack, Rear Collision Monitor en een draadloze telefoonlader. Tenslotte is er een R-Dynamic HSE en die krijg alles van de S en de SE, plus zwarte hemelbekleding, sfeerverlichting en stoelen met bipsverwarming- én klokkenspelverkoeling. Nice.

aangescherpte Jaguar E-Pace
aangescherpte Jaguar E-Pace
aangescherpte Jaguar E-Pace

Tevens heeft Jaguar eventjes de aandrijflijnen onder de loep genomen. De D165 met voorwielaandrijving is nu 10 grammetjes CO2 schoner geworden, niet dat iemand een diesel gaat kopen, maar toch. Het scheelt zo een duizenden euro’s. De benzine-uitvoeringen zijn tot 7 gram CO2 per kilometer schoner en ook de plug-in hybride is ietsje schoner volgens de WLTP.

Prijs en concurrentie aangescherpte Jaguar E-Pace

Dan tenslotte de prijs: die is 66.165 euro en dat is veel geld voor een compacte offroader. Voor dat geld heb je wel de dikke E-Pace R-Dynamic S met P300e plug-in hybride-aandrijflijn. Die verhoudt zich zo tot de concurrentie:

  • Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0T | € 52.400
  • Volvo XC40 T5 PHEV Plus | € 54.795
  • Audi Q3 45 TFSI e S Edition | € 55.615
  • BMW X1 xDrive30e M Sport | € 59.875
  • Mercedes-Benz GLA 250e AMG Line | € 61.718
  • Lexus UX 250h AWF F Sport Design | € 65.995
  • Jaguar E-Pace R-Dynamic S P300 | € 66.165

Ja, de Jaguar lijkt het duurste en dat klopt ook. Het scheelt soms 10 mille. Wel zijn er drie aantekeningen te plaatsen. Ten eerste heeft de Jaguar met 300 pk aan systeemvermogen verreweg het meeste vermogen en koppel. Ten tweede heb je standaard vierwielaandrijving. Oh, en waarom staat die Alfa Giulia ertussen? Nou, een D-segment sportsedan met achterwielaandrijving is tegenwoordig 10 mille goedkoper dan een C-segment crossover.

aangescherpte Jaguar E-Pace

Als afsluiter is de standaarduitrusting ietsje beter voor elkaar. Dus ja, de E-Pace is ietsje duurder, maar het totaalpakket is nu niet enorm ‘overpriced’. Daarbij is het natuurlijk ook een Jaaaaaag, dat heeft ook wel wat cachet, toch? Interesse? Configureren kan in de E-Pace-configurator!

Check hieronder wat @wouter over de E-Pace te zeggen heeft:

Meer lezen? Deze auto’s koop je momenteel voor 1 bitcoin!

Ook interessant!

  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Jaguar I-PACE vliegt in de hens tijdens het opladen
    Jaguar I-PACE vliegt in de hens tijdens het opladen
  • Alfa verkoopt beter dan Jaguar
    Alfa verkoopt beter dan Jaguar! Raar maar waar
  • Jaguar Bentley
    Zo gaat Jaguar Bentley keihard aanpakken

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

awd, crossover, e-pace, geld, Hybride, Jaguar, plug-in, Prijzen, Video

Vorig bericht: « Dit is het meest waardevolle automerk van 2022
Volgend bericht: Nieuwe Volvo EX90 is helemaal officieel! Eindelijk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    9 november 2022 om 15:46

    Kan iemand die lampen in de studio even aandoen?
    Dan kan ik mijn mening vormen of hij nu wel interessant is.

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      9 november 2022 om 16:14

      Je kan op de website van Jaguar kijken.

      Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    9 november 2022 om 17:02

    Waarom staat de Giulia in dit vergelijk?

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      9 november 2022 om 17:16

      Ze moeten toch eens hun lijstjes beginnen nakijken. Ik veronderstel dat ze Tonale bedoelen?

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      9 november 2022 om 22:01

      Staar in het artikel uitgelegd

      Login om te reageren
  3. adyton zegt

    9 november 2022 om 17:16

    Ik heb nooit begrepen waarom deze zo gehaat werd, terwijl de F-pace wel geliefd was. Op zich vind ik de F-type achtige voorlichten best passen in het ontwerp en buiten verhoudingen kan ik verder niet veel verschil ontdekken.
    Ik vind het nog steeds een mooi ontwerp vr een crossover en de mooiste in zijn klasse. Prijs en dergelijke is iets anders natuurlijk, maar hoorde toch wel heel vaak dat deze niet mooi was.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 november 2022 om 19:57

      Was de E pace niet veel te zwaar? Ik weet het niet meer zeker maar deze woog bijna net zoveel als zijn grote broer

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        10 november 2022 om 07:04

        Niet net zo veel, het was zelfs net ietsjes meer!

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 november 2022 om 09:24

      Ik vind de F-pace ook fantastisch en deze ook 3x niks. Hij oogt veel te lief en dat past totaal niet bij Jag. Deze facelift doet wel veel goeds moet ik zeggen.

      Login om te reageren
  4. Richmond zegt

    9 november 2022 om 22:02

    Xe hadden deze beter i-pace kunnen noemen en de i-pace dan dus e-pace. Met de e van EV.

    Login om te reageren
  5. schreute01 zegt

    9 november 2022 om 22:53

    Ik vind elke Jag mooi…..behalve deze.

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    9 november 2022 om 23:49

    De Alfa dan maar👌🏼

    Login om te reageren
  7. RuVi zegt

    9 november 2022 om 23:49

    Guilia een S-segment?!

    Login om te reageren
  8. mc96 zegt

    10 november 2022 om 06:07

    Te duur, te zwaar, niet bijster mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North