• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT presenteert de nog heftigere RS4-R

Auteur: Loek, gepost 1 maart 2018 om 22:05 – 39 Reacties

Afbeelding ABT presenteert de nog heftigere RS4-RAfbeelding ABT presenteert de nog heftigere RS4-RAfbeelding ABT presenteert de nog heftigere RS4-RAfbeelding ABT presenteert de nog heftigere RS4-RAfbeelding ABT presenteert de nog heftigere RS4-RAfbeelding ABT presenteert de nog heftigere RS4-RAfbeelding ABT presenteert de nog heftigere RS4-RAfbeelding ABT presenteert de nog heftigere RS4-R

ABT RS4-R
En hij is blubberdik.

De vaste lezer zal nu vast bij zichzelf denken: er is toch al een ABT RS4? Dat klopt! De Duitse tuner trok vorige maand het doek van hun opgevoerde RS4. De power-estate kreeg een nieuwe set dikkere bumpers en 21-inch velgen mee en de 2.9 liter V6 werd opgevoerd tot 510 pk. De vraag die in het vorige artikel werd gesteld: heeft de RS4 dan nu genoeg pk? Het antwoord vanuit ABT zelf luidt: nee.

510 pk is in principe genoeg om auto’s als de AMG C63 S of de Giulia Quadrifoglio bij te houden. Maar ABT heeft besloten dat ze die twee niet willen bijhouden, maar inhalen. Daarom presenteert ABT op de autoshow van Genève de RS4-R. Van buitenaf gezien is het duidelijk of je met een RS4 of een RS4-R te maken hebt, de vergrootte voorsplitter met echte race-canards geeft weer hoe heftig de RS4-R bedoeld wordt. De diffusor wordt nog verder aangepast en er worden nu vier ronde uitlaten onder gemonteerd, in de voorschermen worden koelgaten toegevoegd en zowel voor als achter prijken rode RS4-R logo’s.

Maar goed, onder de kap is er ook het een en ander veranderd, zoals al aangegeven. 510 pk en 680 Nm voor de ABT RS4 was dus niet genoeg, daarom krijgt de RS4-R er nog 20 paarden bij en ook wordt het koppel met 10 Nm vergroot. Vergeleken met de standaard ABT RS4 een klein verschil dus, maar we hebben het hier over bijna 100 pk en Nm meer dan de standaard RS4 van Audi Sport GmbH (rijtest). Die laatste is al geen slak, dus de RS4-R is echt heftig spul.

Hans-Jürgen Abt heeft het meerdere malen gehad over een verrassing op de autoshow van Genève, waarbij wij dachten dat het ging om de eerder gepresenteerde ABT SQ5. Het kan dus ook deze extra rauwe RS4 zijn. Moeten we misschien even aan H-J navragen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • ABT Audi
    Dít zijn de 8 gaafste ABT Audi's op een rij
  • RS4-rijder op de bon geslingerd vanwege kinderen in kofferbak
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, abt, avant, geneve-2018, RS4, rs4-r, tuning

Vorig bericht: « De volledig elektrische Jaguar I-PACE is officieel
Volgend bericht: Milieuzones belangrijk bij gemeenteraadsverkiezingen »

Lees Interacties

Reacties

  1. rubennm zegt

    1 maart 2018 om 22:06

    Gaaf!

    Login om te reageren
  2. daihatsucuore zegt

    1 maart 2018 om 22:08

    Beste dames en heren van de rechtbank. Graag presenteer ik u bewijsstuk A. Te zien op bovenstaande foto’s is de Audi RS4 te zien voordat hij bij de plofkraak is gebruikt.

    Login om te reageren
  3. leaper035t zegt

    1 maart 2018 om 22:15

    Too much for my cup of tea. De gewone RS4 vind ik wel top!

    Login om te reageren
  4. carspotter058nl zegt

    1 maart 2018 om 22:18

    RS6 is altijd leuk, maar Jon Olsson had eigenlijk deze RS4-R moeten hebben. Gewoon iets anders dan een RS6.

    Login om te reageren
    • peterpann3nkoek zegt

      1 maart 2018 om 22:24

      @carspotter058nl: hij heeft een rs6-r, dat is zegmaar deze, maar dan nog dikker en sneller

      Login om te reageren
      • carspotter058nl zegt

        1 maart 2018 om 22:27

        @peterpann3nkoek: ja klopt, alleen hij had hiervoor ook nog meer RS6’en. En daarom denk ik van haal een RS4-R omdat dan heb je iets nieuws dan alleen maar RS6’en.

        Login om te reageren
        • marijnvv zegt

          2 maart 2018 om 07:14

          @carspotter058nl: Waarom zou hij een minder snelle auto pakken terwijl hij zo gek is op snelheid..

          Login om te reageren
  5. jaapies zegt

    1 maart 2018 om 22:24

    Das geen Daily meer…

    Login om te reageren
  6. Volvo_440_turbo zegt

    1 maart 2018 om 22:26

    Als Audi-hater vind ik dit ding wel g..l!
    Vraagje, hoe km kan je rijden met zo een laagprofielband? (wonende te België)

    Login om te reageren
    • peterpann3nkoek zegt

      1 maart 2018 om 22:33

      @Volvo_440_turbo: in belgië? In het beste geval rond de 100km ongeveer

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        2 maart 2018 om 17:04

        @peterpann3nkoek: Nou, dan ga ik hem niet kopen dan…

        Login om te reageren
    • dave130r zegt

      1 maart 2018 om 22:36

      @Volvo_440_turbo: Niet, in Nederland zie ik persoonlijk al graag wat meer rubber rond de velg.

      Login om te reageren
  7. ri_ck zegt

    1 maart 2018 om 22:30

    Ongelofelijk dik, beetje to much maar aan de andere kant is het ook een monster van een machine. Ben benieuwd naar de driveability.

    Login om te reageren
  8. cr33p zegt

    1 maart 2018 om 22:40

    Jammer dat er zo weinig tuners zijn die het vermogen wel doen, maar niet de petjes swag ..

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      2 maart 2018 om 13:46

      @cr33p: kin je vaak gewoon bestellen. Ook bij ABT

      Login om te reageren
  9. omarrs6 zegt

    1 maart 2018 om 22:48

    Prachtig! Dat doen ze toch weer goed bij ABT

    Login om te reageren
  10. kennone zegt

    1 maart 2018 om 23:22

    Doe mij maar de vorige met de V8. Daar ben ik graag voor de traagste bij het stoplicht

    Login om te reageren
  11. ruud1954 zegt

    1 maart 2018 om 23:24

    Ik vraag me altijd af waar je in de praktijk het verschil merkt tussen die PK-monsters. Ik ben ervan overtuigd dat als je met 5 van dat soort auto’s tegelijkertijd ergens wegrijdt je ze na een kwartier nog steeds bij elkaar ziet rijden. In de binnenstad? Vast en zeker. Op provinciale wegen? Idem. Op de snelweg? Ook, en al helemaal overdag. Tja, maar het gevoel om er in te rijden zal vast fijn zijn.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      2 maart 2018 om 07:01

      @ruud1954: op het cirquit.

      Login om te reageren
      • ruud1954 zegt

        2 maart 2018 om 08:54

        @ikleesookoverautos: Tja, als ze er dan maar een race- en slipcursus van te voren voor volgen. Anders zal de gemiddelde koper van zo’n auto er maar 1 rondje plezier aan hebben. En rijden op het circuit zie ik niet als ‘praktisch gebruik’. Maar er zal een markt voor zijn dus ze doen maar.

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      2 maart 2018 om 08:28

      @ruud1954: het zijn vooral de tussen sprintjes en de druk in je rug op de stoel waarbij je merkt dat de ene sneller is dan de andere. In praktijk vind ik het ook altijd wel mee vallen. Het is vaak maar seconde werk

      Login om te reageren
      • ruud1954 zegt

        2 maart 2018 om 08:50

        @kennone: Je wilt me toch niet vertellen dat je tussen Autos die allemaal 400 of 500 PK en meer hebben dat verschil in hooguit tienden van seconden merkt? Met een iets snellere standaard VW Golf zit je al 6 of 7 seconden op de 100 en ook bij die auto zijn de tussensprints bovengemiddeld. Maar ja, het gaat bij die auto’s om imago, de extra ‘S’ of rode accentje op de achterklep waarvan een heel select groepje mensen maar weet wat dit inhoudt. Maar goed, ze worden verkocht dus markttechnisch doen ze het goed.

        Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      2 maart 2018 om 17:04

      @ruud1954: Marketing, maakt gewoon hebberig…

      Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    1 maart 2018 om 23:37

    Die uitlaten…

    Bijna ordinair dik, like it!

    Login om te reageren
  13. jbowe zegt

    1 maart 2018 om 23:38

    Naja… beetje overbodig dit model…

    Login om te reageren
    • jbowe zegt

      1 maart 2018 om 23:38

      @jbowe: nee, excuus. De eerste versie van de rs4 abt is overbodig. Gewoon deze doen

      Login om te reageren
  14. ontploffer zegt

    1 maart 2018 om 23:43

    Geschikte gezinswagen voor papa? Check ✅
    Blije koters? Check ✅
    Ruzie met de vrouw? Check ✅

    Login om te reageren
  15. str8six zegt

    2 maart 2018 om 00:25

    Dikke bak! @dijan wat is jouw mening? Hoe doet ie ‘t digitaal?

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      2 maart 2018 om 08:55

      @str8six: deze kun je nog niet op de playstation spelen jonguh…. @dijan is een serieuze jongen en zijn visie staat als een huis.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        2 maart 2018 om 11:33

        @rufctr01: in Forza heb je wel de RS4 B8, heb daar een zeer realistische getunede Huracan motor met 1150 pk in gelegd, maakt van menig Lambo etc. gehakt! Super auto dus, de snelste in zijn klasse.

        Login om te reageren
  16. prinsalberto zegt

    2 maart 2018 om 01:09

    Beetje black series vibes, gaaf!

    Login om te reageren
  17. tge1 zegt

    2 maart 2018 om 06:34

    Ideaal om snel je bouwafval naar het stort te brengen. Een snelle stationbak, ik snap het nog altijd niet.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      2 maart 2018 om 07:02

      @tge1: voor mannen met kinderen en een labradoodle.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      2 maart 2018 om 08:30

      @tge1: gek is dat, mij vind je juist alleen in een station als er minstens een potente motor in ligt.

      Login om te reageren
  18. berlinetta zegt

    2 maart 2018 om 09:50

    Asociaal dikke bak, maar wel lekker!

    Login om te reageren
  19. thezonda zegt

    2 maart 2018 om 11:03

    Moest ik het geld hebben, dan stond hij morgen op de oprit. Heel knap ding.

    Login om te reageren
  20. jaapiyo zegt

    2 maart 2018 om 12:59

    Tikje offtopic, maar het viel me opeens op dat het interieur van deze gen A4 eigenlijk nu al best verouderd is. Zeker nu de A6 gelanceerd is met al zijn moderne lijnen en touchscreen goodies.

    Login om te reageren
  21. Gulli zegt

    2 maart 2018 om 13:53

    Vergrote voorsplitters*

    Login om te reageren
  22. bmwfreak038 zegt

    2 maart 2018 om 14:48

    Wat zei je!? RS6?? Wat is dat? Doe mij dit maar..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North