• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 1 februari 2018 om 17:02 – 20 Reacties

Afbeelding Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?Afbeelding Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?Afbeelding Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?Afbeelding Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?Afbeelding Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?Afbeelding Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?Afbeelding Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?Afbeelding Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?

Heeft de Audi RS4 van ABT eindelijk genoeg vermogen?
Meer vermogen is altijd het antwoord.

ABT staat werkelijk in brand van al het werk dat ze de laatste maanden hebben verricht. Na eerder, in volgorde, de Audi RS3 en de Audi RS5 van extra saus te hebben voorzien, zijn ze ook de auto die daartussen valt niet vergeten. Nu heeft de Audi RS4 vanuit huis al flink wat paarden meegekregen, van ABT weten we dat de stal nooit groot genoeg is.

Hierom hebben ze de 2,9-liter V6 in de RS4, die inmiddels geen V8 meer heeft, met behulp van de ABT ECU opgevoerd tot liefst 510 pk. De standaard RS4 daarentegen beschikt over ‘slechts’ 450 pk. Ook het koppel is behoorlijk opgeschroefd, van 600 Nm naar 680 Nm. Mede door het extra koppel zal de ABT RS4 aanzienlijk sneller optrekken. Hoeveel vlotter de ABT RS4 zal zijn ten opzichte van de 4,1 seconden die de ‘normale’ nodig heeft willen ze echter nog niet zeggen.

De trend van het maximaliseren stopt overigens niet bij het vermogen. Het lijkt namelijk dat ABT er alles aan heeft gedaan om het uiterlijk zo imponerend mogelijk over te doen komen. De velgen zijn zo gigantisch dat er amper rubber omheen lijkt te zitten, terwijl de achterzijde knalpijpen vertoont waar André the Giant zijn armen nog in kwijt zou kunnen. Aan de andere kant, het oversportieve exterieur wordt uitgebalanceerd door een nieuwe ophanging en stabilisatoren, die sneller bochtenwerk zouden moeten bevorderen. We zien het voor deze keer dus door de vingers.

Als kers op de taart vertelt Hans-Jürgen Abt, CEO van de tuner, dat het na alle projecten die het de laatste tijd de wereld in heeft geschoten óók nog een verrassing meeneemt naar de Motor Show van Genève. We wachten gespannen af.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, abt, Audi, avant, RS4, tuning

Vorig bericht: « Mercedes B-klasse (W246) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Koop 12 zeldzame Porsches van een wapenfabrikant »

Lees Interacties

Reacties

  1. TDI-goeroe zegt

    1 februari 2018 om 17:06

    doe maar niet, Abt…

    Login om te reageren
  2. willeme zegt

    1 februari 2018 om 17:13

    Eigenlijk zoals die had moeten zijn. Pas na tuning van een specialist zit zo’n RS4 op het niveau van de concurrentie. Qua uiterlijk vind ik het eigenlijk best wel geslaagd. Als je toch een dikke stationwagon wil, doe het dan goed. Dat grijs vervangen voor dat groen, grijze wielen (ipv zwart) en zo’n oranjebruin interieur (kan Audi Exclusive vast wel regelen) en je hebt een perfect kanon. Ideale auto voor de wintersport en anonieme plofkraakjes.

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      1 februari 2018 om 18:40

      @willeme: ik ben het met je eens. Volgens mij zowat voor het eerst dat ik een tuningcreatie min of meer geslaagd vind

      Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      1 februari 2018 om 18:52

      @willeme: doe mij maar 3.0 tdi gechipt door jd voor de winterstop, ben je er nog sneller ook aangezien je niet 3x per rit hoeft te tanken. Voor het betere gumwerk een c63 van het vorige model erbij.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        1 februari 2018 om 18:58

        @aarsgewei: 3x per rit tanken? Ik neem toch aan dat je wel een beetje gaat knallen in Duitsland. Zal wel 5 kerr tanken worden :-(.

        Login om te reageren
      • kennone zegt

        1 februari 2018 om 20:00

        @aarsgewei: met het laatste ben ik wel eens. Maar over dat eerste. Ben gewoon geen diesel fan. Doe mij maar de vorige generatie rs4 voor de wintersport. En alle andere dagen de C met de 6.2??

        Login om te reageren
      • kenner zegt

        1 februari 2018 om 22:21

        @aarsgewei: heb je wel eens gekeken wat voor volk tegenwoordig in die C63 6.2 rondrijd ?? Daar wil je echt niet in gezien worden. Doe mij maar deze, verkies hem zelfs boven de RS6. Niet zo kolosaal en aanwezig en toch voldoende power (en ruimte )

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      1 februari 2018 om 19:59

      @willeme: Wat is tegenwoordig eigenlijk de concurrentie van deze auto? Alleen de C63 Estate komt in mij op, auto’s zoals de Leon Cupra Estate en Golf R Variant zitten ver hieronder.

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        1 februari 2018 om 20:18

        @720s: die 3 series touring van alpina denk ik? Alpina b3? Die biturbo heeft dan maar 410pk maar vind dan de bwm toch enger in mijn spiegel

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 februari 2018 om 23:36

      @willeme: zilvergrijze wielen inderdaad maar niet dat RS groen. Audi heeft een mooi exclusive kleurtje : Verdant green pearl. Die er op graag!

      Login om te reageren
  3. FB_100000891143293 zegt

    1 februari 2018 om 17:29

    Mooi apparaat geworden. Betreft de velgen…bigger is better! XD

    Login om te reageren
  4. rutger97 zegt

    1 februari 2018 om 17:31

    Ik kan hem zeker waarderen! Uiterlijk kan net aan.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    1 februari 2018 om 17:51

    Het lijkt erop dat de vering het gewicht van die 60 paarden niet aankan.

    Login om te reageren
  6. maxidyne zegt

    1 februari 2018 om 18:01

    Toch liever MTM of JD. ABT geeft VAG producten echt zo’n pauper look. Geef m’n centen liever uit aan een degelijke motor upgrade.

    Login om te reageren
  7. noosaheads zegt

    1 februari 2018 om 18:04

    Het zal wel weer aan mij liggen, maar is de fotolocatie die ABT al jaren gebruikt gewoon heel erg lelijk?

    Login om te reageren
  8. shadowbroker zegt

    1 februari 2018 om 18:43

    Doorsnee patserbak voor de succesvolle ondernemer

    Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      1 februari 2018 om 20:10

      @shadowbroker: Dan heb ik mazzel.Ben namelijk beide niet.

      Login om te reageren
  9. posthumus zegt

    1 februari 2018 om 19:33

    Bevestigd ook hoe bizar de prestatie is van Alfa Romeo (Ferrari) met het QV-blok. 2.9 V6 waar standaard al 510pk uit komt.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      1 februari 2018 om 20:02

      @posthumus: wat doet dit blok na eem standaard stage 1 kracht kuurtje?

      Login om te reageren
  10. inlandnavigator zegt

    2 februari 2018 om 08:48

    Toch een beetje magertjes, enkel een chipje voor het vermogen. Waarom niet de motor uitboren, een grotere turbo erop, misschien de motor versterken en richting de 800 pk knallen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North