• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer M135i maakt de Nordschleife onveilig

Auteur: willeme, gepost 25 juni 2020 om 12:02 – 22 Reacties

AC Schnitzer M135i

Maar met het belangrijkste wachten ze nog even met de AC Schnitzer M135i.

De BMW 1 Serie is er nu alweer een tijdje. De meest fanatieke fanboys vinden het nog steeds verschrikkelijk dat BMW de achterwielaandrijving gedag heeft gezegd. In het geval van de M140i is het erg jammer, maar voor het gros van de 1 Series (de 116 en 118 modellen) maakt het eigenlijk niet zo veel uit.

AC Schnitzer M135i

Ondanks dat de nieuwe M135i in zijn soort helemaal niet onaardig is (integendeel), kan het zijn dat je nét even een scherpere auto wenst. Zowel optisch als rij-dynamisch. Gelukkig is de AC Schnitzer M135i eindelijk hier. De tuners uit Aachen hadden een tijdje geleden al de eerste spulletjes laten zien voor de 1 Serie, nu is de AC Schnitzer M135i aan de beurt.

AC Schnitzer M135i

Sportuitlaat

We beginnen ditmaal aan de achterzijde. De AC Schnitzer M135i heeft een speciaal voor dit model ontwikkelde sportuitlaat. Of dat ook voor meer vermogen zorgt, wordt niet vermeld, maar het ziet er wat potenter uit. Je kunt kiezen uit ‘Sport carbon’ (met carbon frutsels), Sport Chrome (gewoon verchroomd) of ‘Sport Black’. Dan heb je, geheel volgens de heersende trend, zwarte uitlaten. Mocht je denken: ik wil wel de looks, maar niet het hele systeem, dan is er een oplossing. Van de ‘Sport Chrome’ en ‘Sport Black’ zijn ook enkel de uitlaastierstukken leverbaar.

Achterzijde

Verlaging

Om de dynamiek te verbeteren is de AC Schnitzer M135i voorzien van een setje verlagingsveren. De verlaging bedraagt 25 tot 35 millimeter, afhankelijk van je ontbijt en het gewicht van je eega. Het is alleen een set met veren, die alsnog goed kunnen samenwerken met de standaard dempers. Precies het omgekeerde wat Wouter deed met zijn M135i.

AC Schnitzer M135i

Aerodynamica

Een ander punt dat verbeterd is aan de AC Schnitzer M135i is de aerodynamica. AC Schnitzer ontwikkeld zijn eigen spoilers en doet dat behoorlijk serieus. met andere woorden: het heeft ook daadwerkelijk een gunstig resultaat. Er is een speciale splitter en achterspoiler die specifiek voor de AC Schnitzer M135i is ontworpen. Mocht je een ‘standaard’ 1 Serie hebben en ook de AC Schnitzer onderdelen wensen, is dat mogelijk (maar dan ziet het er iets anders uit). De laatste wijziging is een folie voor de ‘diffuser’ aan de achterzijde. Tsja, het blijven tuners.

Uitlaat

De wielen voor de AC Schnitzer M135i waren een tijdje geleden al aangekondigd. Sowieso waren de velgen geen verrassing, want AC Schnitzer heeft een paar modellen die ze gebruiken over de gehele range. Je kan kiezen voor de AC1-velgen set. Deze wielen zijn 19″ in diameter en 7,5J ‘breed’. De bandjes eromheen zijn 22/35 R19. Even breed als standaard, maar iets grotere velgen en iets plattere banden.

Velgen

Het enige waar we nog even op moeten wachten zijn de motorische upgrades. De M135i heeft een turbomotor met 306 pk en 450 Nm. Op zich voldoende, maar meer is zeker mogelijk. AC Schnitzer is zo’n tuner die alle onderdelen ook daadwerkelijk test in plaats van met een laptop de turbosluizen open te zetten. Alle onderdelen zijn dus ook daadwerkelijk op de Nordschleife uitgeprobeerd.

AC Schnitzer M135i

Alle spulletjes zijn per direct leverbaar.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • AC Schnitzer X6
    AC Schnitzer X6 is voor piepjonge mensen met smaak

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, ac-schnitzer, BMW, f40, m135i, tuning, uitlaat, velgen, verlaagd, xDrive

Vorig bericht: « Groene Volkswagen Caddy brengt herinneringen naar boven
Volgend bericht: ABT A6 Allroad met 408 pk is het ultieme compromis »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaapiyo zegt

    25 juni 2020 om 12:13

    Geen RWD, geen BMW.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      25 juni 2020 om 15:39

      @jaapiyo: heb je er al mee gereden?

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        25 juni 2020 om 16:44

        Nee, alleen interesse voor BMW.

        Login om te reageren
      • hollow zegt

        26 juni 2020 om 08:33

        @maotje: ik heb eens een mini als vervanger voor m’n bmw gehad. Mensen die beweren dat je het verschil tussen RWD en FWD niet voelt… een FWD moet al een deftig sper hebben om ietwat leuk te zijn. Zonder is gewoon droef.

        Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    25 juni 2020 om 12:50

    Benieuwd of ik die nieuwe achterlijke nieren van BMW nog ooit ga waarderen…..waarschijnlijk niet.
    Ze zijn heel merk aan het verkrachten de laatste tijd.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 juni 2020 om 15:22

      Het went wel, Audi fans schreven ten tijde de Single Frame Grille ook boze brieven aan automagazines (internet was toen nog niet zo ver verspreid) en nu hoor je er niemand meer over.

      Login om te reageren
  3. ty5550 zegt

    25 juni 2020 om 13:05

    Hij zal best wel aardig rijden, BMW bouwt ook al jaren leuke mini’s met voorwielaandrijving. Ik kan alleen niet wennen aan het uiterlijk.

    Login om te reageren
  4. dalmore zegt

    25 juni 2020 om 13:12

    Dat gezicht wat ze op de voorkant geprojecteerd hebben is te hilarisch voor woorden. Zag m laatst rijden op de snelweg en begon spontaan te lachen! Sneu voor bmw maar wel wat anders dan al die boos-kijkende auto’s

    Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      25 juni 2020 om 13:32

      @dalmore: mijn oom heeft net dit model 1 serie besteld. Toevallig ook in zo’n soort kleuw blauw. Of het precies weet ik niet. Maar ik vond de vorige inderdaad ook een stuk mooier. Of die nou wel of geen RWD heefr het oog wil ook war

      Login om te reageren
      • jmeverts zegt

        25 juni 2020 om 17:36

        @golf1985: zit je al lang aan t pils?

        Login om te reageren
  5. bmw2coupeeigenaar zegt

    25 juni 2020 om 13:13

    Verlaging doet wel veel met deze auto. Desondanks blijf deze 1er niet moeder’s mooiste.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      25 juni 2020 om 19:04

      @bmw2coupeeigenaar: auto’s uit dit segment zijn überhaupt niet moeders mooiste.

      Login om te reageren
      • sanderp zegt

        25 juni 2020 om 19:44

        @rhellema: A160 uit 2002 is anders een appeltje voor het oog!

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          26 juni 2020 om 07:29

          @sanderp: ja dat is wel de Fiat Multipla uit dit segment idd

          Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    25 juni 2020 om 13:41

    Al met al natuurlijk een heel fijne auto. Erg benieuwd hoe de nieuwe S3 (zal toch niet heel lang meer duren) zich zal houden TOV dit apparaat.

    Login om te reageren
  7. unknown32 zegt

    25 juni 2020 om 15:07

    Blijft er uitzien als een mini-mpv met fwd…Triest! Vorige was 9999 keer mooier

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      25 juni 2020 om 19:52

      @unknown32: na de facelift ja. Pre is een verschrikkelijk lelijk ding

      Login om te reageren
  8. smex zegt

    25 juni 2020 om 15:26

    Wat blijft dit toch een ontzettend lelijke auto.

    Login om te reageren
  9. Ram-G-maN zegt

    25 juni 2020 om 16:40

    Even kijken hoeveel een F21 M140i momenteel kost in Duitsland…

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    25 juni 2020 om 20:18

    Zal best een goede auto zijn, maar geef me dan toch maar een Mini JCW met 306pk. Wel met achterbank.
    Veel mooier en je hoeft niets meer uit te leggen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      25 juni 2020 om 21:04

      @cossiekiller: waarom je je moeders auto meehebt .

      Login om te reageren
  11. spence zegt

    26 juni 2020 om 05:24

    In real life beter dan op foto.
    Wenning blijft echter nodig.

    Toch een probleem, gemeenschappelijk aan de Mini JCW: de velgen zijn met die opbouw veel te snel in contact met stoepranden en andere obstakels. Voorzie daar maar een aardig budgetje aan herstellingen voor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North