• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer maakt de 1 Serie nog dikker

Auteur: willeme, gepost 20 februari 2020 om 22:51 – 32 Reacties

Voorzijde, met zwarte AC1 velgen

Mocht je de looks van de standaard 1 Serie te tam vinden, heeft AC Schnitzer de oplossing voor je.

De introductie van de BMW 1 Serie was niet geheel onomstreden. Heiligschennis, ‘merkwaarden-verwaarlozing’ en een Mini met een BMW snuit. Gelukkig bleek de nieuwe 1 Serie een uiterst prettig rijdende auto te zijn. Zou het beter kunnen?

AC Schnitzer

Uiteraard denken aan de dames en heren van AC Schnitzer van wel, uiteraard. De BMW- en MINI-specialisten uit Aachen hebben hun eerste lading onderdelen voor de 1 Serie klaar. Deze moeten de 1 Serie er dikker uit laten zien en zorgen voor een betere rijervaring.

Achterspoiler

Dik uiterlijk

We beginnen met het uiterlijk. Het meest opvallende is de grotere en hogere achterspoiler. Deze is alleen te monteren als je al een M-Spoiler hebt besteld. AC Schnitzer zet hun vleugel dan dáár weer boven op. Het geheel valt minder uit de toon dan bij de Toyota Supra van AC Schnitzer, waarbij de achtervleugel nogal prominent aanwezig was. Aan de buitenkant zien we verder nog een splitter. Aan de achterzijde zijn twee dikke uitlaten zichtbaar met zwarte afwerking.

Sportuilaten

Wielen

Verdere visuele details is de donkere folie over de sideskirts en de ‘AC Schnitzer’-stickers voor de achterwielen. Over wielen gesproken. AC Schnitzer heeft een paar setjes voor je in de aanbieding. Het zijn de AC1-velgen en je kan kiezen tussen antraciet of ‘bicolor’. Die laatste trend mag binnenkort wel ophouden, overigens. De eerlijkheid gebeid te zeggen dat de wielen er onder de 1 Serie niet eens zo misplaatst staan. Maar gewoon geheel aluminium-kleurig zou het mooiste staan.

AC1 velgen 19 inch

Verlaging

Sterker nog, in combinatie met de verlagingen staat het best wel dik. Niet overdreven, maar precies goed. De verlaging is met 30 mm gewoon keurig. Natuurlijk, de 1 Serie met achterwielaandrijving had een fraaiere stance, maar deze creatie van AC Schnitzer mag er ook best wezen. Overigens komen de veren waarschijnlijk bij de specialisten van KW vandaan, die ze weer in opdracht bouwt specifiek voor AC Schnitzer.

Zijkant, verlaging

Motorische upgrades

Alle toeters en bellen zijn door AC Schnitzer op een M135i gemonteerd. Voor die motor zijn ze nu aan het werk om er iets meer vermogen uit te halen. Het potentieel is waarschijnlijk niet zo groot als met de vorige M135i en M140i mogelijk was, maar diverse gerenommeerde tuners halen eenvoudig zo’n 350 pk uit de motor. Aangezien AC Schnitzer vaak aan de veilige kant ziet, kun je zo’n 330-340 pk verwachten. Meer dan voldoende voor een C segment hatchback, eigenlijk.

Achterzijde, uitlaten

Zoals gezegd, dit zijn slechts de eerste serie onderdelen van AC Schnitzer voor de BMW 1 Serie. Meer onderdelen zullen nog volgen.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, ac-schnitzer, BMW

Vorig bericht: « Honda komt met updates voor legendarische S2000
Volgend bericht: Flitsmeister en dergelijke apps nu illegaal in Duitsland »

Lees Interacties

Reacties

  1. marc94 zegt

    20 februari 2020 om 23:16

    vernieuwing is bij sommige auto’s jammer. Maar de 1 serie is echt lelijk verminkt door de nieuwe layout. Al het “eigen” is vervangen door een vleugje A klasse met een ford focus saus op een garnering van VW golf. Dat het tunings potentieel de 400pk niet meer doorbreekt is een teleurstellende bijkomstigheid, maar heeft geen invloed op de 1 serie van Jan met de pet die het meest zult zien.

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      20 februari 2020 om 23:59

      @marc94: je haalt drie auto’s aan waarvan géén enkele lijn terugkomt in deze BMW. Knap.

      Login om te reageren
      • marc94 zegt

        21 februari 2020 om 00:21

        @potjak: de bollige motorkap, daklijn vanaf de B stijl naar de spoiler.. maar het is deels subjectief denk ik dan.

        Login om te reageren
        • potjak zegt

          21 februari 2020 om 11:56

          De opwaartse lijnen van de BMW zie ik niet terug in de genoemde modellen (onderstaande opmerking mbt de V40 begrijp ik dan weer wel). De bollige motorkap kun je ook terug vinden op bijvoorbeeld BMW M3. Het is inderdaad subjectief.

          Login om te reageren
          • tim_vanostayen zegt

            21 februari 2020 om 18:44

            Je reinste onzin, deze nieuwe 1 reeks is gewoon een A klasse van de vorige generatie met een BMW front. De designs die BMW tegenwoordig naar buiten brengt zijn om van te huilen. Komende van een M4 eigenaar, de volgende wordt er alleszins géén BMW.

            Login om te reageren
            • potjak zegt

              21 februari 2020 om 22:26

              @tim_vanostayen: uiteraard mag je het onzin vinden. Echter het lijnenspel van Mercedes is écht compleet anders.

              Login om te reageren
      • magnetron zegt

        21 februari 2020 om 08:58

        @potjak: oneens, het is precies een A klasse kijk die happers op de achterbumper ??

        Login om te reageren
        • potjak zegt

          21 februari 2020 om 12:00

          Dat is inderdaad zo dat lijkt 1 op 1 overgenomen van de A-Klasse.

          Login om te reageren
    • timowouters zegt

      21 februari 2020 om 06:40

      @marc94: het is meer een BMW V40 geworden. Het leuke van de 1-serie was juist zijn lange neus waar nog een échte motor inpaste.

      Login om te reageren
  2. markie123 zegt

    20 februari 2020 om 23:39

    Ziet er toch gek uit, alsof hij slecht verlaagd is… De voorkant duikt zo de grond in. Vroeger noemde men dat “DE-stijl verlagen”, maar ik dacht dat dat toch al een jaar of 10-15 uit de gratie was.

    Login om te reageren
  3. carmasterr zegt

    20 februari 2020 om 23:40

    Wat een lelijke Mini.

    Login om te reageren
  4. EnthousiaST220 zegt

    20 februari 2020 om 23:44

    De verlaging doet de 1er echt goed na mijn mening. Mss dat 10-15 mm meer ook nog wel kan.

    Login om te reageren
  5. frank2b zegt

    20 februari 2020 om 23:47

    En de 1-serie wás al zo dik!

    Login om te reageren
  6. stephane8200 zegt

    21 februari 2020 om 00:05

    Mensen blijven het toch kopen of leasen omdat er BMW op staat.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      21 februari 2020 om 12:56

      @stephane8200: ja hoor, omdat er bmw op staat gaan mensen een auto kopen of leasen terwijl ze het een lelijke auto vinden. Dat het bij jou blijkbaar zo in je hoofd werkt wil natuurlijk niet betekenen dat dit voor de gehele bevolking werkt hè?

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        21 februari 2020 om 16:18

        @stephane8200: nee hoor, ik heb dagelijks met marketing te maken. Ik ben er alleen niet gevoelig voor. Jij blijkbaar wel getuige je eerdere opmerking!

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          21 februari 2020 om 17:08

          @rhellema: iedereen is er gevoelig voor, jij ook. Dat je ermee te maken hebt zegt niet zo veel, merk ik.

          Login om te reageren
  7. neymar zegt

    21 februari 2020 om 00:37

    Man wat een prachtbak! ?

    Login om te reageren
  8. mpgc zegt

    21 februari 2020 om 05:52

    Ik vindt hem er niet verkeerd uit zien. By the way, het zou mooi zijn als Schnitzer een TCR race versie van de nog te introduceren 120i zou ontwikkelen. BMW zelf zie ik dat helaas niet doen.

    Login om te reageren
  9. joki zegt

    21 februari 2020 om 06:19

    Kunnen ze de grille/ neus van de 2-grancoupe niet op de één plaatsen. Dan hoeft al die overige opsmuk niet meer Zou direct heel wat mooier zijn…

    Login om te reageren
  10. ty5550 zegt

    21 februari 2020 om 06:41

    Vind er nog weinig aan. De vorige was een leuke auto. De huidige zegt mij (zeker in de standaard leasevorm) bitter weinig.

    Login om te reageren
  11. tazmania zegt

    21 februari 2020 om 07:11

    ‘Uiterst prettig rijdende auto’ Nou, dat valt wel mee hé. Hij rijdt lekker, en prima. Een Focus stuurt vermakelijker. Het is niet meer de benchmark. En als je dan de test leest van de 135i, die schijnt tegen te vallen. Zeg maar geheel in lijn met het uiterlijk.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      21 februari 2020 om 07:27

      @tazmania: precies, paar testen gezien en hij verloor steeds van de concurrentie of het nu een nieuwe A-klasse of een nieuwe Focus was.. helaas beetje een misser deze 1-serie.. maar de verkoopcijfers zullen het leren..

      Login om te reageren
  12. spacemoon24 zegt

    21 februari 2020 om 07:29

    Het heeft zo een hoog Focus RS gehalte

    Login om te reageren
  13. lekkerlinksrijden zegt

    21 februari 2020 om 07:40

    De nieuwe 1serie is echt vreselijk, klopt gewoon niet. Liever een Kia Ceed

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      21 februari 2020 om 14:47

      @lekkerlinksrijden: Ga eens in beide rijden, dan praten we weer?

      Login om te reageren
  14. r525 zegt

    21 februari 2020 om 07:56

    Tuurlijk, smaken verschillen. Maar de 1 serie is een auto waarvan ik echt niet kan begrijpen dat er mensen zijn die dit mooi vinden. Die voorkant doet echt gewoon pijn aan mijn ogen.

    Login om te reageren
  15. toniominestrone zegt

    21 februari 2020 om 08:12

    Ik vind hem helemaal prima.

    Login om te reageren
  16. Ram-G-maN zegt

    21 februari 2020 om 08:13

    @willeme ”uiterst prettig rijdende auto”? Maat dat is niet het eerste wat in mij opkwam toen ik het had gereden. ? Ik ging nog zo open-minded in. Maar het was voor mij een enorme teleurstelling wat rijeigenschappen betreft. De infotainment is wel dik in orde, dat moet ik wel toegeven. Maar dat heeft niks met de rijeigenschappen te maken.

    Login om te reageren
  17. jan97nl zegt

    21 februari 2020 om 08:48

    Lelijk

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2020 om 08:53

    @timowouters: zeer treffend, nu je het zegt! BMW V40.

    Login om te reageren
  19. smex zegt

    21 februari 2020 om 13:10

    “Nog dikker” de enige manier om de huidige 1 serie dik te maken is em door de shredder halen en er een F20 facelift neer te zetten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North