• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Acht automerken die we graag weer terugzien

Auteur: MrBrown, gepost 28 juni 2014 om 16:55 – 84 Reacties

Saab 900


In de afgelopen eeuw zijn er ontzettend veel automerken gekomen en gegaan. Een selectie van acht automerken waarvan we hopen dat ze ooit nog eens terugkomen.

Simca
Simca 1000 Rallye 2
Laten we klein beginnen bij het Franse merk Simca. Het heeft bestaan tussen 1934 en 1980, daarna werd het door Peugeot/Citroën omgedoopt tot Talbot die onder die naam gekopieerde Peugeot 104’s gingen verkopen. Het was de doodsteek voor het merk. Simca bouwde ó zo aaibare wagentjes die bij iedereen sympathie opwekten. Menig autoliefhebber krijgt een lach op zijn gezicht bij het zien van een Simca 1000 Rallye. In 2011 heeft PSA plannen gehad om Simca een nieuw leven in te blazen, maar daar is tot op heden nog niks van terecht gekomen. Het merk verdient het, hopelijk staan de kleine, goedkope en sportieve gebakjes ooit weer in vrolijke kleuren in de showroom.

Alpine
Alpine A310
Hoe cool zou het zijn als Renault onder de naam Alpine weer echte sportauto’s ging bouwen? Twee jaar geleden kwam Renault in samenwerking met Caterham al met een concept, maar enkele weken geleden liep het huwelijk tussen de twee merken stuk. Toch hebben we er stiekem vertrouwen in dat er over twee jaar weer een goedkope Porsche-killer van Alpine in de Renault-showrooms staat.

Austin
Austin Healey 3000 Mk III
Austin, het merk dat in 1952 fuseerde met Morris en de legendarische Mini bouwde en later overging in Austin-Rover. Maar ook het merk van de prachtige Auston Healey 3000 MkIII. Het bouwde geweldige auto’s en vooral van de sportievere Austins zien we heel graag een moderne variant.

Saab
Saab 900 in het geel
Saab, wat moeten we daar nu nog over zeggen. Heeft altijd karakteristieke, stijlvolle auto’s gebouwd maar overleed aan financiële tekortkomingen. Wordt vanaf zijn dood van alle kanten gereanimeerd en de productie komt soms weer voor even opgang. De 9-3 is weer even nieuw leverbaar in Nederland, maar we hopen toch echt dat het merk binnenkort een wat stabielere basis heeft om weer rustig aan een modellengamma op te bouwen.

DeLorean
DeLorean DMC-12
De legendarische DMC-12 met vleugeldeuren en roestvrijstalen carrosserie was, en is nog steeds een waar icoon van het Amerikaanse merk Delorean. Het merk sloot in 1982 zijn deuren, DeLorean werd beschuldigd van witwaspraktijken. Het merk is niet helemaal dood want het houdt zich tegenwoordig in handen van een nieuwe eigenaar bezig met het restaureren van DMC-12’s. Een nieuwe 21e-eeuwse DeLorean met dezelfde uiterlijke kenmerken als de DMC-12, zou toch wel een statement zijn.

Triumph
Triumph TR5
Het Brits-Ierse merk Triumph kennen we nu helaas alleen nog van de klassiekers en de motorfietsen. Het automerk kapte er in 1984 mee, de laatse Triumph Acclaim werd vervangen door de Rover 200. De merkrechten zijn in handen van BMW en die heeft wel eens gebluft ze weer te gaan bouwen. BMW’s Mini Roadster was geen groot succes, misschien dat het met Triumph een mooiere en betere roadster in elkaar kan zetten?

Hummer
Hummer H2
De Amerikaanse Hummer, vooral ontzettend groot en vaak ook heel erg geel. En daarom cool. Verder waren het niet echt geraffineerde machines, maar bij een nieuwe start horen nieuwe kansen. De opvolger van de Hummer moet er komen! Weer net zo groot en felgeel als de oude, alleen nu beter ontwikkeld en misschien ook als 14% bijteller. Wist je dat de Humvee nog wel in productie was?

MG
MG TF
MG, wat staat voor Morris Garages, was in de jaren 30 synoniem voor sports car en had een rijke racehistorie. Het merk bouwde betaalbare sportwagens maar in de jaren 80 ging het even mis toen het vooral getunede tegehangers van andere Engelse merken ging verkopen. Later kwamen er weer echte MG’s zoals de RV8 en de MGF. In 2005 ging het samen met Rover failliet. In 2008 ging de MG TF tijdelijk weer in productie onder de Chinese vlag. Er volgde ook nog wat Chinees spul met een MG badge, maar de echte MG hebben we nooit terug gezien en dat is gewoon zonde.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Ook Alpine stapt over
    Ook Alpine stapt over naar de verkeerde kant

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

alpine, austin, delorean, Hummer, lijstjes, MG, Saab, simca, triumph

Vorig bericht: « A.R.T. maakt van de Mercedes GL twee olifanten
Volgend bericht: Porsche 911 S 2.4 Targa: Autoblog classic rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. bentley1969 zegt

    28 juni 2014 om 16:56

    Saab komt terug!

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      28 juni 2014 om 21:42

      @bentley1969: Er is totaal geen behoefte aan Saab, de geschiedenis heeft geleerd dat iedereen een bepaalde sympathie heeft voor Saab maar aanschaffen, ho maar!

      Login om te reageren
      • bentley1969 zegt

        28 juni 2014 om 22:06

        @toniominestrone: Niet zo negatief!
        Saab is de afgelopen 25 jaar door GM behandeld als een stiefkind. Met een ‘betere vader’ zou Saab (opnieuw) een serieus alternatief voor merken als MB/BMW/Audi/Volvo kunnen worden…

        Login om te reageren
        • 2cool4school zegt

          28 juni 2014 om 23:38

          @bentley1969: Volvo ja, die andere die je noemt.. Nee

          Login om te reageren
    • saxoke zegt

      30 juni 2014 om 17:15

      @bentley1969: saab is al trug.

      Login om te reageren
  2. norge zegt

    28 juni 2014 om 16:58

    Mijn moeder had zo’n Simca, was een gaaf ding.

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      28 juni 2014 om 23:43

      @norge: En hoe vond je de Simca?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        29 juni 2014 om 11:08

        @mikkeloentje: Oef, enige ik kan zeggen is dat de lak er van af viel waar je bij stond. Het niet roestte,behoorlijk ruim en sportief was.

        Login om te reageren
  3. W115 zegt

    28 juni 2014 om 16:59

    En Lancia natuurlijk

    Login om te reageren
  4. 560pkferrari zegt

    28 juni 2014 om 17:00

    Je vergeet Wiesmann!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      28 juni 2014 om 17:38

      @560pkferrari:
      Juist, ik zie ook liever Wiesmann, Artega of Gumpert in plaats van Hummer, daar mist de wereld dus echt niets aan.
      Lancia zou ik graag behouden.

      Login om te reageren
  5. sydney zegt

    28 juni 2014 om 17:01

    Voor mij; Saab,MG,Austin en helaas Lancia.

    Login om te reageren
  6. rovalo zegt

    28 juni 2014 om 17:07

    Gelukkig staat Daihatsu er niet tussen!

    Login om te reageren
  7. henrie zegt

    28 juni 2014 om 17:13

    Ik mis TVR in dit rijtje. En Lancia eigenlijk ook wel, al hebben die in hun laatste jaren weinig interessants gebouwd…

    Login om te reageren
  8. autogedrocht zegt

    28 juni 2014 om 17:15

    Oldsmobile?

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      28 juni 2014 om 17:26

      @autogedrocht: als we dan toch bezig zijn: Mercury, Plymouth, Pontiac, AMC, Imperial… :)

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        28 juni 2014 om 18:29

        @toyotafortuner:

        Graag ja!
        Een nieuwe Cutlass, een Cougar/Cyclone, een nieuwe Roadrunner/Barracuda, een nieuwe Firebird/GTO en een nieuwe Javelin/AMX.
        Doe ze allemaal maar.

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        28 juni 2014 om 19:24

        @toyotafortuner: je vergeet studebaker

        Login om te reageren
        • toyotafortuner zegt

          28 juni 2014 om 19:29

          @henkhupelschoten: dan gelijk ook Packard :)

          K heb nog geen Studebaker gespot/gezien irl, maar als ik zo in de te koop sectie van de gemiddelde Auto Motor Klassiek (ofzoiets ) kijk is er weldegelijk een aantal in NL: oa een Hawk GT en een Avanti te koop zien staan. (Alhoewel ik liever een 63er Riviera heb dan een 63er Avanti)

          Login om te reageren
          • O plaat zegt

            28 juni 2014 om 19:54

            @toyotafortuner:
            Jullie vergeten Auburn nog
            http://worldcarslist.com/images/auburn/auburn-speedster-boatail/auburn-speedster-boatail-02.jpg

            Login om te reageren
  9. floris1204 zegt

    28 juni 2014 om 17:18

    Alpine en delorean Helemaal mee eens

    Login om te reageren
  10. marussia zegt

    28 juni 2014 om 17:19

    Vergeet Marussia niet! :(

    Login om te reageren
  11. TimoBac zegt

    28 juni 2014 om 17:21

    Ik geloof dat er in de markt best ruimte is voor een producent van goedkope vrije tijds wagens. Een soort Porsche Light. Goedkope cabrio’s en sportwagens, van tussen de € 20/30 mille. Tijd voor een terugkomst van Triumph of Austin?

    Login om te reageren
  12. Breinstein zegt

    28 juni 2014 om 17:25

    Wat dachten we van merken als Pontiac, Maybach (de klassiekers) en lancia?

    Login om te reageren
  13. papa zegt

    28 juni 2014 om 17:30

    Wat te denken van cizeta, cord, deusenberg, daf en spyker

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 juni 2014 om 19:42

      @papa: Auburn en Packard mogen dan ook wel ;) Stond een prachtige Packard boattail bij het Loo afgelopen weekend!

      Login om te reageren
      • papa zegt

        28 juni 2014 om 19:46

        @E34M5Touring:
        Ik was de Hudson nog vergeten. Ben trouwens pas nog bij de verlaten Packard plant geweest… erg indrukwekkend… is het grootste verlaten gebouw in de wereld.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          28 juni 2014 om 19:47

          @papa: Ik heb daar wel is een docu over gezien. Lijkt me erg imposant om in real life te zien. Hudson Hornet revival. Zullen de moonshiners leuk vinden :)

          Login om te reageren
          • papa zegt

            28 juni 2014 om 19:50

            @E34M5Touring:
            Desoto is ook leuk. De fabriek is ook indrukwekkend, je kan er zo in lopen maar heb het maar niet gedaan. Ik blijf daar liever in de auto met de deuren op slot.

            Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        28 juni 2014 om 20:20

        @E34M5Touring: Heb je er misschien meer informatie over, mijn grootvader had destijds samen met prins bernhard de enige Packards in Nederland, misschien is het wel zijn oude wagen.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          28 juni 2014 om 21:11

          @mclarenf1lm: http://www.autojunk.nl/2014/06/packard-460-boattail-roadster

          Login om te reageren
  14. hape zegt

    28 juni 2014 om 17:33

    Lancia’s worden nog gewoon nieuw gemaakt en zijn nog steeds in overvloed te koop dus als je het jammer vind, ik zou zeggen ga naar de Lancia dealer en koop er een.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      28 juni 2014 om 18:25

      @hape:

      “…en koop er een…Chrysler.”

      Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    28 juni 2014 om 17:35

    Jensen en De Tomaso mogen ook wel in de revival!!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      28 juni 2014 om 17:41

      @E34M5Touring:
      Een Jensen kwam ik vorige week nog tegen, het viel mij op dat die in het huidige verkeer ineens heel klein lijkt.
      Een nieuwe Pantera.., jummie..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        29 juni 2014 om 17:41

        @tupperware: Toen ik nog een klein menneke was zat hier een classics dealer. Heel wat uren door z’n showroom gelopen. Hij had er altijd wel een stuk of wat staan. Ik vind het echt een prachtige auto.

        Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      28 juni 2014 om 20:18

      @e34m5touring: Ik dacht dat De Tomaso nieuwe wagens verkocht, zijn ze alweer failliet? Een nieuwe Interceptor zou trouwens wel leuk zijn.

      Login om te reageren
  16. faster zegt

    28 juni 2014 om 17:46

    Rover en Maybach?

    Login om te reageren
  17. undifined1 zegt

    28 juni 2014 om 17:48

    BMW Motorsport mag ook wel terugkeren, ipv het afgezaagde BMW M van tegenwoordig

    Login om te reageren
  18. Pallas zegt

    28 juni 2014 om 17:48

    Facel Vega, Venturi, Panhard, om het Frans te houden.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      28 juni 2014 om 18:59

      @Pallas:
      En ik mis Matra.
      Betaalbare techniek, altijd goed sturen en een drie zitter.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        28 juni 2014 om 19:39

        @desjonnies: Hier in de omgeving rijdt zo’n Bagheera. Wel een leuk concept met die 3zits configuratie. Model doet me altijd een beetje denken aan een Pontiac Fiero.

        Login om te reageren
  19. ej20g zegt

    28 juni 2014 om 18:09

    Alpine, DeLorean en Saab mogen van mij zonder twijfel terugkomen. Met de rest heb ik om eerlijk te zijn niet zoveel, al hebben vooral Triumph en MG ook erg mooie auto’s gehad. Ik werd afgelopen week nog ingehaald door zo’n prachtige Alpina A310, het blijft toch een prachtige auto!

    Login om te reageren
  20. henkhupelschoten zegt

    28 juni 2014 om 18:11

    jensen, lancia en daf mogen van mij terugkeren, ik zie daf meer terug komen als een leuk hip soort stadswagentje zoals de 500/mini, iedereen wou er eentje. zo zou daf ook moeten terugkeren maar dan wel natuurlijk volgens de oude retro looks ervan. jensen als een jaguar/aston martin concurrent (ergens tussen in) en lancia als een soort mini maserati. ik vind het wel slecht dat autoblog daf is vergeten. blijft iets magisch hebben die retro look.

    Login om te reageren
  21. snorrie11 zegt

    28 juni 2014 om 18:51

    Hummer en DeLorean mogen van mij wegblijven.

    Login om te reageren
  22. roppp zegt

    28 juni 2014 om 19:24

    Dat verhaal over Simca klopt niet. Simca was eerst van Chrysler (Horizon) en werd daarna aan Peugeot verkocht. Ze hielden gewoon eigen modellen, die later Talbot gingen heten, zoals de Solara en de Tagora. Dat werd het einde van Talbot. De 104 kopieën waar de schrijver het over heeft, werden door Citroën in een veel eerder stadium geproduceerd. Peugeot heeft zelf wel een Talbot-ontwerp in productie genomen nadat Talbot ophield te bestaan. Deze kennen we als 309.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      28 juni 2014 om 22:34

      @roppp: de Talbot Samba is wel een 104-kloon. Ook als cabrio, check mijn Autojunk☺

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        29 juni 2014 om 10:04

        @pallas: de Samba leek uiterlijk helemaal niet op de 104. De Citroën LN daarentegen was volledig identiek op de merknaam en typeaanduiding na natuurlijk. Als we uitgaan van het gegeven dat een kloon identiek is, is de LN een kloon en de Samba een afgeleide.

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          29 juni 2014 om 10:35

          @roppp: Lijkt totaal niet? Bijna al het plaatwerk is het zelfde.

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            29 juni 2014 om 12:39

            @pallas: ik denk dat jij de LN en de Samba door elkaar haalt.

            Login om te reageren
          • roppp zegt

            29 juni 2014 om 12:43

            @pallas: je hebt gelijk!!! Ik had iets teveel de Talbot Sunbeam voor ogen…. Maar that’s something completely different.

            Login om te reageren
  23. r32turbo zegt

    28 juni 2014 om 19:42

    breng maar alpine terug prachtige wagens

    Login om te reageren
  24. toyotafortuner zegt

    28 juni 2014 om 19:44

    Doe maar ook Checker. Checker Marathon Taxi’s in NL dat zou geweldig zijn!

    Login om te reageren
  25. jaguarjunk zegt

    28 juni 2014 om 19:47

    Bizzarrini en Lancia dan?

    Login om te reageren
  26. HZW zegt

    28 juni 2014 om 19:59

    NSU.

    http://www.audiblog.nl/wp-content/nsuttr2010th0.jpeg

    Login om te reageren
  27. Robert zegt

    28 juni 2014 om 20:06

    Borgward, een Duits merk dat ten onrechte failliet liet gaan. Kon in z’n gloriejaren probleemloos concurreren met Mercedes en BMW.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      29 juni 2014 om 09:38

      @RRRobert:
      Yep, de medewerkers van Mercedes in Bremen vertellen nu nog vol trots dat het een oude Borgward fabriek is.

      Login om te reageren
  28. KEV9 zegt

    28 juni 2014 om 20:15

    Ik heb nog met de simba rally 2 op Zandvoort gereden. wat een prachtige tijd was dat

    Login om te reageren
  29. bofkont zegt

    28 juni 2014 om 20:21

    Hummer hoort absoluut niet dit lijstje naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      28 juni 2014 om 21:57

      @bofkont: Zelfs in een lijstje met 8 Amerikaanse automerken die je terug wilt zien zou hij bij mij niet staan…

      Login om te reageren
  30. spidermann zegt

    28 juni 2014 om 20:22

    Trabbi, wartburg, borgward of polonez?
    Hebben het ook niet in de concurrende omgeving gered. Zo is het leven, of we het leuk vinden of niet.
    (Geef mij maar een Borgward Isabella Cabriot, ben ik happy).

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      28 juni 2014 om 20:24

      @spidermann: cabriot is natuurlijk een cabriolet.

      Login om te reageren
  31. porschekiller zegt

    28 juni 2014 om 20:52

    Ze zouden met een nieuwe simca matra sport moeten komen, die met drie voorstoelen.

    Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    28 juni 2014 om 21:17

    Een heleboel wagens die ik helemaal niet terug wil zien.

    Simca, kom seg…

    Triumph is dood en begraven, zo’n TR6 is fantastisch, maar die zouden ze nu toch niet meer opnieuw bouwen, laat ze dus maar dood en begraven blijven. Zo ongeveer het zelfde verhaal over MG.

    Saab en alpine zijn de 2 enige merken die ik terug zou willen zien.

    Login om te reageren
  33. parker zegt

    28 juni 2014 om 21:43

    de doelgroep voor Saab, MG, Austin en Triumph is al op sterven na dood. D’r zitten er nog een paar in hun incontinentieluier te pruttelen maar verder zijn het allemaal merken die niemand meer wat zeggen. Babyboomertroep.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      28 juni 2014 om 21:55

      @parker: hahahahaha, je hebt helemaal gelijk. Ik had laatst nog een discussie met een collega zzp’er die (terecht) weigert met pensioen te gaan en (onterecht) blijft geloven dat zijn Saab toch echt weer in productie genomen moet worden……. En dan heeft hij notabene zo’n verbouwde Eupel-Slaap.

      Login om te reageren
  34. LJ zegt

    28 juni 2014 om 23:04

    Ik mis Neerlands trots DAF

    Login om te reageren
  35. kapiteinaudi zegt

    28 juni 2014 om 23:23

    Duesenberg en Cord mogen in deze lijst.

    Login om te reageren
  36. Alfarobert zegt

    28 juni 2014 om 23:24

    Voor Saab zijn genoeg bazen die er graag weer 1 willen hebben SaabbaaS. DeTomaso,Borghward,NSU.Da’s allemaal te lang gelden en vergeten.Laten we realistisch blijven.Rover,DAF voor de Nederlandse werkgelegenheid.wat betaalbare auto’s met de motor weer achterin.Dat zou ik graag weerzien op de weg.Net als de kleuren bruin,oranje,brons.Het is zo saai tegenwoordig.

    Login om te reageren
  37. mipmip zegt

    29 juni 2014 om 00:00

    Facel Vega, zodat de Queen niet weer in een tweedehandse Avantime vervoerd hoeft te worden als ze naar Frankrijk op bezoek gaat.

    Login om te reageren
  38. audicoupe84 zegt

    29 juni 2014 om 00:41

    Deze merken zijn niet voor niets uitgestorven, bespaar me de Simca. 2 jaar na productiestop zag je ze nauwelijks nog rijden.

    Login om te reageren
  39. SJ zegt

    29 juni 2014 om 01:01

    Wat ik nog niet langs heb zien komen: Bizzarrini, ISO, Monteverdi, AC, Bristol (of bestaat dat nog?), Sunbeam en – gewoon omdat het kan en omdat Arabieren er vast blij mee zijn – Stutz.

    Login om te reageren
  40. jiry97 zegt

    29 juni 2014 om 01:36

    gumpert mag ook terug komen.ik vind ze altijd wel gaaf.

    Login om te reageren
  41. carmasterr zegt

    29 juni 2014 om 02:27

    @toyotafortuner:

    Hier in Groningen staat een ’53 Studebaker coupe (Starliner of Starlight).
    Prachtige, sierlijke, stijlvolle auto.
    Maar om daar nou weer een nieuwe versie van te maken?
    Ik denk niet dat het mogelijk is om Raymond Loewy’s strakke, lage lijnen te recreeren met de moderne veiligheidseisen in het achterhoofd.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      29 juni 2014 om 03:02

      @carmasterr: true. T zou moeilijk zijn om die beeldschone lijnen van American classics modern te maken met de huidige veiligheidseisen. De HHR is zeker goed gelukt, een 21e eeuw T-Bird is ook goed gelukt. Een retro-design van een oud model, tricky maar mogelijk: zie Mini etc. Als bijvoorbeeld Mercury een hedendaagse Cougar kan maken obv de 2015 Mustang, of Oldsmobile een Impala-killer zou het al tof zijn. Een 2014 Impala lijkt natuurlijk niet op een 58er, toch verkoopt het.

      Login om te reageren
  42. 480turbo zegt

    29 juni 2014 om 03:01

    Er mist ook wat bij delorean. Ik had een keer gelezen dat ze elektrische versies gingen bouwen…

    Login om te reageren
  43. Carreza zegt

    29 juni 2014 om 04:06

    De Tomaso, Delorean, Jensen en Wiesmann mis ik in de lijst. En als ik daarvan één merk zou mogen redden, dan zou het zonder enige twijfel Wiesmann zijn.

    Login om te reageren
  44. dislekt zegt

    29 juni 2014 om 12:38

    Ik mis daf laat daar maar weer eens wat leuks van komen……

    Login om te reageren
  45. gearhead zegt

    29 juni 2014 om 14:24

    Waarom wil je simca terugzien? Vanwege het blok achterin?

    Login om te reageren
  46. gearhead zegt

    29 juni 2014 om 14:28

    @parker: de juiste reactie episch verwoord.

    Login om te reageren
  47. mout zegt

    29 juni 2014 om 15:18

    Horch!
    En DKW.
    – Vooral als voor die herrijzenis er twee ringen uit Audi verdwijnen –
    Horch vanwege de ongelooflijke bouwkwaliteit (motoronderdelen met kleinere toleranties dan in 2014…).
    DKW omdat ik het merk niet snap: een altijd walmende twee-takt, met voor zover ik snap alleen nadelen. En dan toch een plekje hebben in de premium-markt.

    Login om te reageren
  48. cthijs zegt

    29 juni 2014 om 20:53

    Gaan we met z’n allen weer een deawoo kopen.haha

    Login om te reageren
  49. mgmgb zegt

    29 juni 2014 om 23:20

    De dag dat MG weer met een fijne sportauto met achterwielaandrijving komt ben ik een gelukkig man! Daarnaast zou Oldsmobile ook wel terug mogen komen. Iedereen die de geschiedenis van het verdwijnen van Oldsmobile leest weet dat GM toen het verkeerde merk de nek om heeft gedraaid.

    Login om te reageren
  50. pablo007 zegt

    1 april 2019 om 01:56

    Beter maken ze Opel Manta , Bmw E30 ,Toyota Celica iconische auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North