• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Actiegroep wil het kwartje van Kok terug

Auteur: RubenBaeten, gepost 26 mei 2008 om 15:27 – 124 Reacties

Kwartje

We zijn de laatste dagen overspoeld met links naar de website kwartjevankokterug.nu. Nou willen wij allemaal ook best wel ons kwartje terug, maar op de een of andere manier hebben we er toch een hard hoofd in dat een petitie en het dreigen met ‘keiharde acties’ plotseling zoden aan de dijk zou zetten. Maar het initiatief is natuurlijk goed, want het loopt de spuigaten uit.

De actiegroep noemt zich ‘Nederland is het ZAT!’ en laat weten dat de Nederlandse brandstofprijzen de hoogste ter wereld zijn. Ze willen dat de regering er iets aan doet door het kwartje van Kok, de 12 eurocent extra accijns die in 1991 door Wim Kok (toen Minister van Financiën) werd ingesteld om het begrotingstekort terug te dringen, nu eindelijk eens terug te geven. Wij hebben in ieder geval even onze digitale handtekening gezet.

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Hyundai brengt Grandeur op geniale wijze terug
    Hyundai brengt Grandeur op geniale wijze terug
  • Lancia gaat Mercedes kopiëren
    Lancia komt terug en gaat Mercedes kopiëren
  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug
  • Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
    Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

melkkoe, shell

Vorig bericht: « EDO MC12, ook 370+ km/h!
Volgend bericht: Autoblog freakin downtime »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    26 mei 2008 om 15:30

    Getekend. En inderdaad, dat kwartje mag wel weer eens terug.

    Login om te reageren
  2. PVO zegt

    26 mei 2008 om 15:33

    Getekend!!!

    Login om te reageren
  3. paul zegt

    26 mei 2008 om 15:35

    bij deze,
    of anders gewoon met zijn alle een dagje thuis blijven en niet de auto in stappen. de hele economie plat.
    das pas AUW

    Login om te reageren
  4. Pruts0r zegt

    26 mei 2008 om 15:36

    Kwartje van Kok hebben we allang teruggekregen:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok

    Wat ik veel erger vind is dat ik met mijn Diesel gewoon bestolen en opgelicht word.

    Vorig jaar was het verschil tussen diesel en benzine ruim 40 cent. Vandaag de dag nog maal 14 cent.

    Daar zit 20 cent ordinaire accijnsverhoging in! Ik kan met mijn diesel dus allang niet meer uit. Er moet eens actie komen om de wegenbelasting voor diesels te verlagen!

    Login om te reageren
  5. markieanta zegt

    26 mei 2008 om 15:36

    getekend

    Login om te reageren
  6. JSM Racing zegt

    26 mei 2008 om 15:36

    Mijn stem hebben ze!

    Login om te reageren
  7. Dennis zegt

    26 mei 2008 om 15:36

    Inclusief inflatiecorrectie graag!

    Login om te reageren
  8. Bunzing zegt

    26 mei 2008 om 15:36

    getekend

    Login om te reageren
  9. Bunzing zegt

    26 mei 2008 om 15:37

    getekend en die 1800 euro wil ik er ook bij;)

    Login om te reageren
  10. Pieter zegt

    26 mei 2008 om 15:37

    getekend for sure! gedoogde oplichterij

    Login om te reageren
  11. Majinstar zegt

    26 mei 2008 om 15:38

    Ik ben voor. Sinds 2002 hoor ik dat we in een dure tijd leven en op zus en zo moet bezuinigt worden. Inmiddels leven halverwege 2008 ( 5,5 jaar later ).

    Door bezuinigingen staan we sterker dan andere Europese landen. 1 ding vergeten ze zodra andere Europese landen instorten doen wij ook mee.

    Login om te reageren
  12. Klaas zegt

    26 mei 2008 om 15:38

    Zielig gedoe weer. Zelfs op zondagmiddag sta je in de file. Dat zijn geen mensen die naar hun werk moeten. Benzine is gewoon nog steeds te goedkoop.

    Login om te reageren
  13. Majinstar zegt

    26 mei 2008 om 15:38

    Getekend door mij en mijn hele familie.

    Login om te reageren
  14. nism0 zegt

    26 mei 2008 om 15:42

    ik heb ook getekend

    Login om te reageren
  15. CocoCool zegt

    26 mei 2008 om 15:46

    Klaas woont zeker in Staphorst, waar mensen niet op zondag werken…

    Login om te reageren
  16. Valetparker zegt

    26 mei 2008 om 15:46

    Heb je er al aan gedacht dat dit een mooie manier is om aan een hele hoop emailadressen te komen? Er staan helemaal geen gegevens over die gasten op de site en er staan advertenties op en er wordt expliciet verzocht om adverteerders.
    Het initiatief mag dan wel leuk klinken maar dit zaakje stinkt!

    Login om te reageren
  17. JH zegt

    26 mei 2008 om 15:50

    Ter info, de diesel prijs in duitsland zweeft rond de 1.50 dus daar is NL goedkoper (niet veel maar toch;)

    Login om te reageren
  18. CSL zegt

    26 mei 2008 om 15:51

    Zware geldklopperij hier in NL.
    Wel grappig dat het regering Nederland zo dom kan houden!!

    Login om te reageren
  19. Alwood zegt

    26 mei 2008 om 15:53

    jep, en rap een beetje!

    Eindelijk laten zien dat zélfs dit kabinet een keer de burger tegemoet wil komen. Mogen ze daarmee meteen die extra accijns op diesel terugdraaien.

    Login om te reageren
  20. DonDito zegt

    26 mei 2008 om 15:56

    Nederland wordt gewoon een k*t land! een politie staat, waar je “vrij” bent.
    Ik moest gisteren meer dan 1 euro 40 (!!!!) betalen voor een miezerig litertje diesel! das meer dan fl 3,08!!! IS TOCH BEZOPEN!

    Een aantal jaar geleden werden de mensen histerisch als de benzine 3 cent duurder werd. Masaal trok men de straten op om te protesteren en nu? vandaag kost het 1,40 morgen 1,45 (dus 12 cent verschil ofzo) en niemand hoor je erover. Tja iedereen klaagt wel dat het leven zo duur is maar niemand onderneemt actie.

    Ik ben 1 van de eerste die voor op staat om HARDE actie te nemen als het nodig is…

    Misschien moeten we net als een paar eeuwen geleden zo nu en dan eens een burger oorlog inlassen zodat de staat niet vergeet ook wat voor de gewone mensen te doen.

    Mensen die meer dan 10.000 eurie per maand verdienen intereseert het idd niet als de brandstof niet meer te betalen is want zei merken het niet eens.

    “Dirk-Jan,wist jij dat de brandstof voor onze porsche jeep duurder geworden is?”

    “Neu Geertruda kan niet zeggen dat ik ooit naar de prijs kijk, veel te vermoeiend al die getalletjes.”

    Tis klote en t wordt alleen nog maar erger!

    Login om te reageren
  21. Hugo zegt

    26 mei 2008 om 15:57

    Het wordt tijd inderdaad. Hoe de overheid met dit soort fratsen weg kan komen blijft me een wonder. Waar is de controlerende taak van de burger!?
    Niet dat ik denk dat tekenen van deze petitie iets uit maakt, toch gedaan.

    Login om te reageren
  22. Le Belge zegt

    26 mei 2008 om 15:58

    Met permissie, en los van het feit of deze actie gerechtvaardigd is of niet, maar veel moeite om van het cliché “gierige nederlander” af te geraken doen jullie precies niet…

    Login om te reageren
  23. Alwood zegt

    26 mei 2008 om 16:00

    EN! laten ze anders (nog beter idee dus zal wel nooit gebeuren) gewoon dit jaar nog de wegenbelasting afschaffen en dan ben ik bereid ‘het kwartje’ aan de provincie te betalen.

    Maar én kilometerheffing én CO2tax én wegenbelasting én heel erg veel accijns én BTW én BPM. Dat is niet eens dubbele belasting meer, dat is gewoon ziek!

    Login om te reageren
  24. StormRAM zegt

    26 mei 2008 om 16:04

    Ondanks de mogelijke stalk-pogingen van adverteerders: Getekend! :) ’t Mag weleens terug gegeven worden :twisted:

    Login om te reageren
  25. Racer X zegt

    26 mei 2008 om 16:04

    Getekend. Het gaat me niet eens om dat lullige kwartje, maar gewoon om het principe.

    Login om te reageren
  26. Multicar zegt

    26 mei 2008 om 16:05

    de link staat op mijn website.zullen meer eigenaren van site’s moeten doen

    Login om te reageren
  27. Alex zegt

    26 mei 2008 om 20:37

    Signed! Laten we nu collectief de wagen voor 1 maand stil staan en blijft de komende maand van de pomp af. Immers we leven in een kapitalische maatschappij. Geld doet de mens het hoofd omdraaien.

    Login om te reageren
  28. Marvin zegt

    26 mei 2008 om 22:19

    @Klaas:
    Met hogere benzine prijzen los je het file probleem niet op.

    Ik heb het ook getekend. Als er niet snel iets gaat veranderen, dan maak ik me met handboeien vast aan de klink van Bos zijn auto.

    Login om te reageren
  29. Y. zegt

    26 mei 2008 om 22:21

    Oh gutteguttegut, wat zijn we allemaal weer verontwaardigd. Iedereen loopt slaafs achter de grootste schreeuwerds en de Telegrof aan, alleen omdat het zo goed voelt. We hebben allemaal het grootste informatiemedium ter wereld aan onze vingertoppen, maar bijna niemand neemt de moeite om even uit te zoeken hoe het nu zit.

    Hier: http://www.minfin.nl/nl/onderwerpen,belastingen/kostprijsverhogende_belastingen/accijns_en_verbruiksbelastingen/Feiten-over-belasting-op-brandstof.html#a3

    Toegegeven, de overheid is nou niet echt een ster in public relations als het op dit onderwerp aankomt, maar er wordt dus wel degelijk iets gedaan met dat kwartje, en wel puur ten behoeve van degenen die het betalen.

    Of is dat ook weer niet goed?

    Login om te reageren
  30. Piet zegt

    26 mei 2008 om 22:26

    Hogere benzineprijzen kunnen het problem wel degelijk oplossen. Het is alleen de vraag of we dat wel willen. Moet jij eens kijken hoe veel mensen het gewoon niet meer kunnen betalen om auto te rijden met €25/liter.

    En een werkgever zal niet voor al zijn personeel die benzinekosten betalen. Hooguit voor die paar mensen die niet te vervangen zijn.

    Login om te reageren
  31. 911 zegt

    26 mei 2008 om 22:28

    Eindelijk! tijd voor actie..

    Het volk heeft wel degelijk macht en moet zijn stem laten horen, er wordt in nederland misbruik gemaakt van het blinde vertrouwen van veel burgers in de overheid.

    Login om te reageren
  32. Jan Groothuijse zegt

    26 mei 2008 om 22:40

    Zal wel zeer weinig zin hebben, maar ik heb getekent, want ik ben het ten zeerste met deze groep eens.

    Actie, actie, tja..soms vraag ik mij af of het overnemen van alle informatie en communicatie systemen van de overheid een goed alternatief zou zijn voor een militaire coup.

    Login om te reageren
  33. Bas zegt

    26 mei 2008 om 22:48

    @Y

    Dus jij vindt het helemaal niet erg dat je per liter benzine 1€ belasting betaalt?
    Je vindt dus niet dat dat best verlaagd kan worden naar 0,89€.
    Waarom vindt je dat eigenlijk?

    Login om te reageren
  34. Benjamin1 zegt

    26 mei 2008 om 22:54

    79 cent per liter waren de accijnzen toch? Het gaat gewoon nergens meer over, accijnzen is gewoon belasting op belasting!!!

    En die nieuwe wegen betalen ze maar lekker van de verpakkingsbelasting!

    Login om te reageren
  35. Bart_V zegt

    26 mei 2008 om 22:54

    offtopic is AB offline geweest ?? kon er namelijk nie op

    ontopic
    dat werd tijd ook dat het kabinet ons tegemoet komt
    en ik heb getekend ;)

    Login om te reageren
  36. Emmanuel zegt

    26 mei 2008 om 23:08

    Het wordt hoog tijd dat de échte externe kosten (milieu, maatschappelijk (verkeersdoden), gezondheidszorg, enz) van het wegverkeer eens worden doorgefactureerd aan de gebruikers. Dat zou betekenen dat we 5€/liter benzine moeten betalen, en enkele € meer voor een liter diesel.

    Nu is de economische balans helemaal verkeerd. Waarom moeten wij fruit van 20000km verder laten komen? Waarom worden producten hier gefabriceerd, even naar China verscheept voor een paar modificaties, en dan terug naar hier gebracht? Waarom wonen mensen soms op meer dan 100km van hun werk? Waarom vliegen wij even vrolijk 5000km verder om een weekendje aan het strand te gaan liggen?

    Allemaal bewijzen dat transport veel te goedkoop is, en er massaal energie mee verspild wordt. En hoe spijtig het ook is, de mens is egoïstisch en kortzichtig en denkt enkel aan zijn portemonnee.

    Versta me niet verkeer, ik ben geen geitewollensok, ben zelf ook een autofreak en rijd in een Golf V GTI, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om daarmee naar het werk te rijden (ik fiets er zelfs vaak naar toe, 30km heen + 30km terug), en doe daardoor dan ook minder dan 10000km/jaar.

    Er is maar één hoop voor het milieu, en dat is dat de aardse grondstoffen massaal veel duurder worden, zodat we er wel zuiniger mee moéten omspringen.

    Login om te reageren
  37. vla zegt

    26 mei 2008 om 23:10

    Nou jongens, jullie weten waar ik woon… :P Wahahahaha!!! Helaas heb ik geen auto! XD Maar laatst de auto van mijn vader volgetankt, en ik moet zeggen, ik was nog nooit zo geschrokken van de prijs voor onze 46 litertjes diesel. Dan begint mijn vader weer over de tijd dat ze nog met benzine de garages schoonmaakten! :D
    En Ab is idd offline geweest, wie heeft er zitten prutsen met de kabeltjes!? Maar serieus: ik ben wel eens geïnteresseerd wat een simpele (relatief) site als Autoblog naar beneden haalt… Of is dat restricted, en riskeer ik naar heropvoedingskampen gestuurd te worden? :lol: (louter ter informatie: dit is zo in China. We hebben geen idee hoe gelukkig we zijn.)

    Login om te reageren
  38. autoblogger zegt

    26 mei 2008 om 23:12

    @BVO: yep, we waren even offline… excuses

    Login om te reageren
  39. Cosworth Driver zegt

    26 mei 2008 om 23:13

    Als we allemaal amerikaanse bakken van 25 jaar en ouder importeren, rijd je zelfs met de dure benzine heel goedkoop aangezien je geen wegenbeleasting meer betaald en door de lage dollar zijn ze nog goedkoop in aanschaf ook.
    Als genoeg mensen dat doen kost dat de overheid veel inkomsten.
    (dan zullen ze het wel ergens anders weghalen)helaas, klonk bij het beginnen van het intkken als een goed idee tot het gedeelte tussen haakjes mij te binnen schoot, SHIT.

    Login om te reageren
  40. Bas zegt

    26 mei 2008 om 23:13

    Volgens ome Shell:
    In februari 2006 bestond de gemiddelde pompprijs voor 67% uit accijnzen en BTW.
    (bron: website van Shell)
    (1,60€/100)*67= € 1,072
    Op de website van Nederland is het zat! lees ik dat het totale belasting aandeel 62% is.
    oftwel:
    (1,60€/100)*62= € 0,992
    Volgens de cijfers van de BOVAG betaalden we in week 50 van vorig jaar nog:
    € 0,921 voor iedere liter Euro 95 aan de pomp.

    De waarheid zal, zoals gewoonlijk, wel ergens in het midden liggen.
    Ik rond het af op 1€.

    Login om te reageren
  41. Michel zegt

    26 mei 2008 om 23:14

    @ BVO

    Dat is mij ook al opgevallen. Kon namelijk ook niet op autoblog komen.

    @ Autoblog

    Is er deze week geen rijtest?

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    26 mei 2008 om 23:24

    @Emmanuel: ten eerste kun je verkeersdoden en gewonden niet in geld uitdrukken en ten tweede…. heb jij enig idee hoeveel geld de overheid incasseert allen dankzij de personenauto’s in NL? Ik heb het laatst eens opgezocht en het gaat dan echt om schokkende bedragen.

    Uit de rijskbegroting van 2007:
    Inkomsten uit de BPM: 3,6 miljard
    Inkomsten uit de wegenbelasting 3,2 miljard

    (accijnzen 10,6 miljard, waarvan een deel dankzij de auto’s)
    (Btw 43,4 miljard en ook daar is een deel van dankzij de auto’s)
    (invoerrechten 2,2 ook daar zal nog wat in zitten)
    (belasting op milieugrondslag 4,8 miljard… zit daar ook nog de milieuheffing in?)

    Dan hebben we het nog niet over de 600.000 leaserijders die ook nog eens een 1,8 miljard aan belasting aftikken door de bijtelling)

    Conclusie? De overheid incasseert dit jaar waarschijnlijk meer dan 9 miljard dankzij onze auto’s en het gebruik daarvan….. is dat te weinig? Nou, als je bedenkt dat de totale begroting van het departement Verkeer en waterstaat 9 miljard is… dan betalen we met z’n allen toch duidelijk meer dan dat we in het verkeer steken…. want daar zitten ook alle openbaar vervoerinvesteringen in… om maar wat te noemen.

    Login om te reageren
  43. Bart_V zegt

    26 mei 2008 om 23:25

    gelukkig da jullie er weer zijn want ik begon weer te hyperventileren ;)

    wa was ut deze keer weer over de kabel gestrukeld met een kratbier in je handen netzoals de vorigekeer

    maargoed gelukkig zijn jullie er weer

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    26 mei 2008 om 23:27

    @Citrofiel: die simpele site heeft wel een enorme lading bezoekers iedere dag en we (nou ja zij vooral) updaten constant de site door het plaatsen van artikelen……

    Oude IT wijsheid…. if it ain’t broke…. DON’T MESS WITH IT!

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    26 mei 2008 om 23:28

    @Michel: nope, deze week niet.

    Hier meer info over de storing ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/26/autoblog-freakin-downtime

    Login om te reageren
  46. Bas zegt

    26 mei 2008 om 23:29

    Even wat antwoorden:

    -Waarom moeten wij fruit van 20000km verder laten komen?
    Omdat het zogenaamde (sinaasappels, bananen, ananassen en meloenen) zachtfruit hier niet groeit…
    -Waarom worden producten hier gefabriceerd, even naar China verscheept voor een paar modificaties, en dan terug naar hier gebracht?
    Omdat die handelingen (paar modificaties) hier (nog steeds) duurder zijn dan het verschepen en terughalen naar en uit China. Al zal dat niet zo heel erg lang meer duren want ook bij de Chinezen dringt het door dat ze el erg weinig verdiene voor hun “globale marktrwaarde”.
    -Waarom wonen mensen soms op meer dan 100km van hun werk?
    Omdat ze anders geen werk zouden hebben of in elkgeval een stuk minder zouden verdienen … ik heb daar zeer concrete voorbeelden van dus een nadere verklaring van dit antwoord is mogelijk.
    -Waarom vliegen wij even vrolijk 5000km verder om een weekendje aan het strand te gaan liggen?
    Nou lijkt me dat wel een beetje overdreven…5000 km voor een weekend …maar alla…je hebt wel een beetje gelijk…DAT begrijp ik ook niet want 1000 km rijden is ver genoeg voor een aangenaam strand en zeeland is voor mij maar 250 km.

    Al met al helemaal niet zo raar hoor…dat we met zn allen een hoop brandstof gebruiken. Als ik het goed begrijp wil jij dus best 5€ per liter betalen om met je Golf GTI 10000 km te rijden per jaar. Wat doet een Golf GTI? 10 km per liter? Dat is dan 5000€ per jaar aan brandstof….

    –

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    26 mei 2008 om 23:30

    Het zal smoke wel weer zijn geweest….. god mag weten wat die allemaal in de kelder uitspookt. Maar als het allemaal zuivere koffie was dan had ie dat leren masker vast niet altijd op z’n kop (waarom denken jullie dat hij nooit in een video voorkomt?).

    Login om te reageren
  48. vla zegt

    26 mei 2008 om 23:30

    @ W0o0dy
    Talk about a Freudiaanse verpreking!!! :shock: Ik had idd niet stilgestaan bij de massa’s bezoekers, ik dacht alleen maar aan de simpele lay out, en de ingenieuze afwerking ervan (zoals de tags). That’s why I love it here! Rustgevend ten top!

    Login om te reageren
  49. Bas zegt

    26 mei 2008 om 23:31

    oja…was gericht
    @Emmanuel

    Login om te reageren
  50. Bas zegt

    26 mei 2008 om 23:34

    Correctie:
    Volgens de cijfers van de BOVAG betaalden we in week 50 van vorig jaar nog:
    € 0,921 voor iedere liter Euro 95 aan de pomp.

    Had moetenb zijn:
    Volgens de cijfers van de BOVAG betaalden we in week 50 van vorig jaar nog:
    € 0,921 BELASTING voor iedere liter Euro 95 aan de pomp.

    Login om te reageren
  51. vla zegt

    26 mei 2008 om 23:34

    @ w0o0dy
    Pas maar op, straks komt z’n gang op je af!

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    26 mei 2008 om 23:35

    @Vla: mijn excuses.
    Die jonge gastjes lijken ook allemaal op elkaar vanaf hier…. ;)

    Login om te reageren
  53. w0o0dy zegt

    26 mei 2008 om 23:36

    @Vla: hoe in de naam van al wat heilig is kom jij aan de Autoblog groepsfoto?

    @Autobloggert: ik eis een onderzoek!

    Login om te reageren
  54. vla zegt

    26 mei 2008 om 23:37

    @ w0o0dy
    Wie denk je heeft de site plat gelegd? ;) :P

    Login om te reageren
  55. w0o0dy zegt

    26 mei 2008 om 23:39

    @vla: (*&&^$%$#%$&^*( f*****g wizzkids…..

    Login om te reageren
  56. bruistablet zegt

    26 mei 2008 om 23:40

    ik ga in de herfst op vakantie in wales.

    Login om te reageren
  57. G. de Groot zegt

    26 mei 2008 om 23:47

    @Emmanuel,

    Waarom moeten wij fruit van 20000km verder laten komen?

    Omdat het dan goedkoper is. Heeft iets met loonkosten en grondprijzen te maken, als je het hier voor hetzelfde geld wilt laten doen, moet je op een of andere wonderbaarlijke manier het minimumloon en de grondprijzen doen laten dalen.

    Waarom worden producten hier gefabriceerd, even naar China verscheept voor een paar modificaties, en dan terug naar hier gebracht?

    Omdat, wat er ook moet gebeuren, dan goedkoper is. Anders zou zelfs het meest achterlijke managment wel iets anders doen. Lagere kosten = Lagere prijs = Hogere vraag = Hogere afzet = Hogere winst. Simpele economie. Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

    Waarom wonen mensen soms op meer dan 100km van hun werk?

    Omdat goede huisvesting in o.a. de Randstad lastig te vinden of exorbitant duur is. Ook switchen sommige mensen veel van arbeidslocatie (Denk aan interim-professionals), dan kun je beter centraal in het land wonen en dan reizen i.p.v. steeds te moeten verhuizen.

    Waarom vliegen wij even vrolijk 5000km verder om een weekendje aan het strand te gaan liggen?

    Omdat dat een stuk sneller gaat dan kruipen, maar je bedoelt waarschijnlijk te vragen waarom mensen überhaupt op vakantie gaan? Omdat het gewoon fijn is, probeer het maar eens en je snapt wat ik bedoel.

    Je bent zelf kortzichtig als je denkt dat transport te goedkoop is, probeer maar eens een week met je autotje naar het werk te rijden, dan snap je wel wat ik bedoel.

    O ja, en je bent nog kortzichtiger als je denkt dat mensen hun middelen gaan opgeven omdat jij denkt dat de aarde dan op een of andere wonderbaarlijke manier een fijnere plek wordt voor ons allen. Ik zal je even precies zeggen wat er gaat gebeuren als grondstoffen duurder worden. Stijging prijs grondstoffen -> Stijging kostenprijs producten -> Stijging verkoopprijs producten -> Arme mensen kunnen producten niet meer betalen van hun minimumloontje/uitkering -> Arme mensen gaan stelen -> Arme wijken zullen chaotische ghetto’s worden -> Land zal bestaan uit ghetto’s en zwaar beveiligde elitewijken. = De o-zo-dierbare nivellering van jullie linkschmenschen gaat naar de pleuris. Stijgt de zeespiegel opeens niet meer? Neen! Smelten er minder penguins? Neen! Wordt de luchtvervuiling minder? Neen! Het sociaal milieu verandert wel, naar een middeleeuwse kloof tussen arm en rijk, dikke fail dus. Heb je nog meer ‘briljante’ ideeën?

    Login om te reageren
  58. Jimmie zegt

    26 mei 2008 om 23:50

    Mooie post w0o0dy, wist dat er veel over de balk ging en in cijfers wordt t alleen maar schokkender :)

    Login om te reageren
  59. CSL zegt

    26 mei 2008 om 23:53

    TIJD VOOR ACTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  60. Emmanuel zegt

    27 mei 2008 om 00:09

    @Bas en De Groot
    “Waarom moeten wij fruit van 20000km verder laten komen?
    Omdat het zogenaamde (sinaasappels, bananen, ananassen en meloenen) zachtfruit hier niet groeit…”

    En wat is er mis met het fruit dat hier wél groeit? Waarom moeten we ook in de winter aarbeitjes hebben liggen? Is het echt nodig dat wij 40 verschillende soorten fruit in de supermarkt hebben liggen? Alleszins iets om over na te denken, we leven op vele vlakken in een maatschappij waar er veel te veel aanbod is.

    “-Waarom worden producten hier gefabriceerd, even naar China verscheept voor een paar modificaties, en dan terug naar hier gebracht?
    Omdat die handelingen (paar modificaties) hier (nog steeds) duurder zijn dan het verschepen en terughalen naar en uit China. Al zal dat niet zo heel erg lang meer duren want ook bij de Chinezen dringt het door dat ze el erg weinig verdiene voor hun “globale marktrwaarde”.”

    Precies! Maar als de olie duurder wordt, is het niet meer goedkoper om het over en weer te verschepen, en is het milieu heel wat beter af.

    “-Waarom wonen mensen soms op meer dan 100km van hun werk?
    Omdat ze anders geen werk zouden hebben of in elkgeval een stuk minder zouden verdienen … ik heb daar zeer concrete voorbeelden van dus een nadere verklaring van dit antwoord is mogelijk.”

    En dichter bij het werk gaan wonen, is dat zo’n probleem dan? Plus, als transport inderdaad zo duur is, zullen bedrijven zich veel meer gaan verplaatsen over het land, om op die manier dichter bij de werknemers te zitten, en beter bereikbaar worden met het openbaar vervoer.

    “Als ik het goed begrijp wil jij dus best 5€ per liter betalen om met je Golf GTI 10000 km te rijden per jaar. Wat doet een Golf GTI? 10 km per liter? Dat is dan 5000€ per jaar aan brandstof….”

    Nee, ik zou in dat geval geen 10000, maar misschien nog maar 5000km rijden. Dan kijk je gewoon nóg meer naar openbaar vervoer, de fiets, carpoolen, dichter bij huis op reis gaan, dichter bij je werk gaan wonen enz. En ik zou misschien ook op LPG of ethanol gaan rijden :)

    “Waarom vliegen wij even vrolijk 5000km verder om een weekendje aan het strand te gaan liggen?
    Omdat dat een stuk sneller gaat dan kruipen, maar je bedoelt waarschijnlijk te vragen waarom mensen überhaupt op vakantie gaan? Omdat het gewoon fijn is, probeer het maar eens en je snapt wat ik bedoel.”

    Ik ben deze zomer naar het zuiden van Frankrijk gefietst, en ik moet zeggen, dat was inderdaad best wel fijn :) En voor de rest ga ik gewoon vaak aan de Belgische kust zitten.

    “Je bent zelf kortzichtig als je denkt dat transport te goedkoop is, probeer maar eens een week met je autotje naar het werk te rijden, dan snap je wel wat ik bedoel. ”

    Ik heb dat al geprobeerd (bij bv. treinstaking & slecht weer), maar ik vond er niet veel aan. Ik snap écht niet waarom mensen elke dag in de file willen staan. Als ik die honderden km files zie kán ik niet anders dan concluderen dat de brandstof nog te goedkoop is.

    “Ik zal je even precies zeggen wat er gaat gebeuren als grondstoffen duurder worden.”

    Grondstoffen gáán nu eenmaal duurder worden, dat is zelfs geen “als” meer, maar de harde realiteit. Het is enkel de vraag hoe snel ze duurder gaan worden. Elk jaar een paar honderd miljoen mensen erbij, en een paar tientallen miljoenen meer auto’s, denk jij nu echt dat de aarde dat zonder probleem kan blííjven dragen? DAN ben je pas kortzichtig.

    Login om te reageren
  61. Bas zegt

    27 mei 2008 om 00:10

    Nog ffkes een leuke rekensom voor een ieder die zit te wachten om zn zuurverdiende salaris aan meneer Bos te geven:
    Laten we s kijken wat je als gemiddelde Hollander betaalt voor het gebruik van een gemiddelde auto over ene tijdsbestek van 10 jaar.

    De gemiddelde auto: Toyota Corolla
    1.6 16v VVT-i Luna a € 25.425,-
    Totale belastingopbrengst voor de overheid:
    € 26.627,57
    Dat is:
    BPM en BTW over nieuwprijs: € 8.334,24
    Accijns en BTW over brandstof (uitgaande van 20.000 km per jaar en een gemiddeld verbruik van 1l op 15 km): € 13.333,33 (er ook vanuitgaande dat de benzineprijs gelijk blijft).
    Wegenbelasting: € 4.960 (uitgaande van een Limburger anders is het nog duurder)

    Login om te reageren
  62. Emmanuel zegt

    27 mei 2008 om 00:17

    @w0o0dy

    Ik weet best wat de overheid aan accijnzen int, en heb dat hier op dit forum in het verleden al vaak vermeld.

    Maar heb ik ergens gesteld dat ik vind dat de accijnzen hoger zouden moeten worden? Ik zeg gewoon dat het beter voor de wereld zou zijn als olie duurder zou worden, nergens dat dat door accijnzen moet gebeuren. En dat is zelfs geen ‘wens’, maar een vaststelling. Ik zou, als ik enkel aan mezelf denk, ook graag in het weekend landelijke weggetjes afschuimen met mijn golf hoor, wees gerust.

    Al zijn die accijnzen natuurlijk noodzakelijk, of heel de begroting zou in het honderd lopen, en/of de andere belastingen drastisch verhoogd moeten worden. Bereken voor de leut eens hoeveel de inkomstenbelastingen moeten verhoogd worden als de accijnzen wegvallen? Ben eens benieuwd :)

    En menselijk lijden kan je inderdaad niet in geld omzetten, net daarom is het belangrijk om alles te doen om het zoveel mogelijk te beperken.

    Login om te reageren
  63. Emmanuel zegt

    27 mei 2008 om 00:20

    @Bas

    “voor een ieder die zit te wachten om zn zuurverdiende salaris aan meneer Bos te geven:”

    Stop nu toch eens met dat plat populisme. Al de geïnde accijnzen worden terug geïnvesteerd in de maatschappij hoor. Dat dat niet altijd in zinnige dingen gebeurt is een andere zaak, maar doen alsof de politici er hun eigen zakken mee vullen is wel héél gemakkelijk.

    Zeg mij hier en nu eens hoe jij de 9 miljard euro per jaar die geïnd worden aan accijnzen zou uitsparen in de begroting, als ze niet meer geïnd worden? En kom niet met kruimels af he, het gaat hier om een gigantisch budget.

    Login om te reageren
  64. Bas zegt

    27 mei 2008 om 00:51

    Ahaa…de meneer die 5 ruggen wil uitgeven aan benzine. Ik populistisch? Tuurlijk rakker…
    Hoe we die 9 miljard (dacht dat het er tien waren maar goed)gaan terugverdienen?

    -Afstoten Antillen: opbrengst zo’n 2,5 miljard per jaar.
    -Bijdrage Nederland aan de EU met zo’n 2 miljard verminderen … dat geld zien we toch niet terug.
    -Halvering ontwikkelingshulp: 2 miljard
    -uitbreiden vermindering van het aantal ambtenaren van 10% naar 20% opbrengst ongeveer 2 miljard.
    Dat is in totaal 8,5 miljard wat ik me zo kan bedenken en de rest mag wat mij betreft aan accijnzen blijven bestaan.
    Met bovenstaande maatregelen, zo blijkt uit de informatie daaromtrent, zijn de meeste (meer dan 50%) van de Nederlanders het eens.
    Ik ook met mn populistisch gelul.

    Login om te reageren
  65. Bas zegt

    27 mei 2008 om 00:59

    Had u anders nog wat? Of zijn de maatregelen niet goed…zeker weer te populistisch.
    Weet je trouwens….ik heb nog een vraag aan jou.
    Wat betekent populistisch anders dan datgeen waar de meeste mensen het mee eens zijn?
    Ennuh….is dat niet waar we dachten dat een democratie over ging?
    Zo ja…waarom gebeurt er dan niks?

    Login om te reageren
  66. Guus zegt

    27 mei 2008 om 01:04

    Een volstrekt naïeve actiegroep, complete tijdverspilling. Er is veel meer terug te geven dan enkel ’t kwartje van onze gulle rode linkse rakker. Iedere liter benzine spekt voor bijna één euro de staatskas, een volstrekt belachelijke manier van belasting innen. Ronduit tweederde van de op auto’s geheven belastingen verdwijnt naar de algemene middelen.

    Ik pleit voor een flattax, icm hogere directe belastingen op inkomen. Ipv luxe goederen te belasten met allerlei vage milieu-argumenten en bureaucratische wantoestanden. Laat mensen zelf beslissen wat ze kopen. Nederland is zo onderhand één grote kindercreche geworden. Waarbij de overheid een stel strenge ouders zijn die bepalen wat wel of niet goed is voor de kindertjes, als ze teveel snoepen worden ze financiëel gestraft. Ja, ik ben boos. :)

    Login om te reageren
  67. Bol zegt

    27 mei 2008 om 01:07

    @ Emmanuel, zit je toevallig zelf voor de PVDA ergens in een deelraad ofzo?
    Je lult de dingen die de afgelopen jaren krom zijn gelopen wel erg makkelijk recht.
    Hoe is het in godsnaam zo ver gekomen dat de Nederlandsche belastingslaaf het pikt dat je op brandstof belasting OVER belasting betaalt? Dat is enkel voor je peut, dan is de aanschaf ook nog eens dubbel belast en met BPM, BTW en slurptax en wordt het bezit uiteraard ook nog belast. U wordt geacht dit te voldoen van de helft van de centen die u eigenlijk verdient omdat de overheid graag de andere helft incasseert om ‘deze toko draaiend te houden’

    Verklaar vooral ook even waarom ons kabinet dit jaar 7 miljard extra wegpist t.o.v 2007 want ik (en ik ben vast niet de enige) zie er weinig van terug in de semi-prachtwijk waar ik woon.
    Met alle miljarden die autorijdend Nederland ophoest zouden we al jaren het beste OV netwerk en wegennet ter wereld moeten hebben.

    Bedenk alvast even hoe de situatie over 5 jaar (en nog een kabinet Balkenende?) zal zijn.. Er zijn nog veeel meer miljarden nodig om de verzorgingsstaat draaiend te houden, de vergrijzing op te vangen, uitkeringen te betalen, het onderwijs aantrekkelijker te maken EN om broodnodig onderhoud te plegen aan ons tegen die tijd ernstig verwaarloosd en verouderd wegennet.

    Ik voorspel benzineprijzen van minimaal 5 euro per liter, 22,5% BTW, de oude vertrouwde BPM naast een extra milieubelasting en ome Wouter Bos die ons op TV vertelt dat we ‘maar aan nog duurdere brandstofprijzen moeten wennen’.
    En OOK DAN zal het nog niet genoeg zijn…

    Login om te reageren
  68. Emmanuel zegt

    27 mei 2008 om 01:29

    @Bol

    Nee hoor, ik woon in België en ben lid van een (extreem-)liberale partij. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er véél te veel en te makkelijk geconsumeerd wordt in onze maatschappij, en veel te veel dingen als evident worden beschouwd. Vandaar mijn bovenstaande knuppel in het hoenderhok.

    Ik ga dan ook niet ga reageren op jullie specifiek Nederlandse voorstellen, enkel deze algemen bedenking:

    Populisme is zeggen wat het volk wil horen: oplossingen aandragen die op het eerste gezicht heel gemakkelijk en logisch zijn, maar in de praktijk om allerlei redenen gewoon onhaalbaar zijn, of minstens een groot aantal mensen (die niet tot je kiespubliek horen) zullen benadelen. Enkele voorbeelden?

    “Bijdrage aan EU verminderen”: dan moet Nederland uit de EU stappen, met alle gevolgen vandien. Ik ga die hier niet opsommen, maar ik denk dat je ze zelf ook wel kan bedenken.

    “Halvering ontwikkelingshulp”: Je laat dus liever enkele tientallen miljoenen mensen meer sterven in ramp- en oorlogsgebieden, dan je auto wat meer te laten staan? Zal alleszins de stabiliteit in de wereld niet ten goede komen. Maar bon, ieder zijn keuze, ik denk er het mijne van.

    Login om te reageren
  69. Emmanuel zegt

    27 mei 2008 om 01:30

    En bij deze ga ik slapen, om morgen fris en monter te kunnen opstaan om tot iets na de middag voor de staat te werken, en dan pas voor mijn eigen portemonnee, die op zijn beurt weer voor een groot deel naar de staat zal gaan (btw en accijnzen). Doe ik het zo beter? :)

    Login om te reageren
  70. CS zegt

    27 mei 2008 om 01:46

    @Emmanuel, ik ben het helemaal met je eens, maar ik ben bang dat je bij de autoblog meute weinig genuanceerde argumentatie hoeft te verwachten.

    Login om te reageren
  71. Bas zegt

    27 mei 2008 om 03:30

    “veel te veel dingen als evident worden beschouwd”

    Je moest is weten wat je nog allemaal evident vindt als je straks de keuze moet maken tussen fris en monter KUNNEN gaan werken en het meest evidente wat je nu doet voor dat geld.

    Nog ff wat gas tegen:

    “Bijdrage aan EU verminderen”: dan moet Nederland uit de EU stappen, met alle gevolgen vandien. Ik ga die hier niet opsommen, maar ik denk dat je ze zelf ook wel kan bedenken.

    Ik heb het over kosten/baten. Nederland hoeft in zo’n geval echt niet uit de EU te stappen….al zou dat laatste NOG meer geld schelen want Nederland pompt gewoon vele malen meer in de EU dan ze terug krijgt.

    “Halvering ontwikkelingshulp”: Je laat dus liever enkele tientallen miljoenen mensen meer sterven in ramp- en oorlogsgebieden, dan je auto wat meer te laten staan? Zal alleszins de stabiliteit in de wereld niet ten goede komen. Maar bon, ieder zijn keuze, ik denk er het mijne van.

    Euh…daar maak je een leuke vergelijking. Vraag het is aan een 70 plusser met alleen een AOW….wat doe je deze maand? eten of wonen?
    We helpen geen hongerende mensen door de auto te laten staan. En mensen in oorlogsgebieden zouden we beter helpen door bijvoorbeeld een land als Amerika op zn vingers te tikken ipv als een schaap achterna te lopen.
    Met 2 miljard minder zijn we nog altijd geen landje dat de arme mens in verweggistan laat crepeeren…

    Login om te reageren
  72. Bas zegt

    27 mei 2008 om 03:31

    @CS
    Tot zover mijn ietwat ongenuanceerde beargumentatie.
    :)

    Login om te reageren
  73. joost zegt

    27 mei 2008 om 09:14

    @ Emmanuel

    Nederland is nog altijd een van de hoogste netto betalers aan de EU. Waarom moeten wij relatief meer betalen dan grote landen als Duitsland en Frankrijk?

    Idem voor ontwikkelingwerk. We hebben al zoveel miljarden in ontwikkelingshulp gestopt. En wat heeft dat allemaal opgeleverd? Toen Arafat overleed (voorbeeld) werd bekend dat er op zijn Zwitserse bankrekening meer dan een miljard stond. Dat is mede ons belastinggeld.

    Zeker wat betreft de Antillen….de story continues. Kost ons elke jaar vele miljarden die we beter in het onderwijs of de gezondheidszorg hadden kunnen stoppen. Wat daar valt nog heelveel te verbeteren.

    Login om te reageren
  74. jopie zegt

    27 mei 2008 om 09:17

    Ik mis op die site de ideëen. Ze roepen wel dat het tijd is voor actie, maar wat die actie dan moet zijn laten ze in het midden. Een paar “handtekeningen” ophalen is echt niet voldoende.

    De enige werkbare oplossing voor het fileprobleem is het verminderen van het aantal kilometers per persoon.

    Dat kan door het afschaffen van de overdrachtsbelasting. Dat zal er voor zorgen dat mensen dichter bij hun werk kunnen gaan wonen. Nu is dat niet te doen, want veel te duur.
    En uiteraard moet de door de politiek vastgelopen huurmarkt gesaneerd worden om daar ook beweging in te krijgen.

    Login om te reageren
  75. G. de Groot zegt

    27 mei 2008 om 10:09

    @ Emmanuel,

    Je faalt er nog steeds in in te zien/toe te geven dat een stijging van de grondstofkosten meer nadelen dan voordelen heeft. Ja, mensen zullen minder consumeren, alleen omdat ze dit niét kunnen betalen. De rijken onder ons zullen nog gewoon kunnen doorconsumeren en zullen dit ook doen, dit zal jaloezie/woede van de armen opwekken, die zullen rellen of stelen. Met als gevolg middeleeuwse toestanden.

    Overigens lijkt het me wel dat de enorme bol massa die wij de aarde noemen geen probleem heeft met het belopen worden door een paar miljard meer mensen. Grondstoffen worden dan inderdaad meer gevraagd -> duurder, maar mensen zullen op de lange termijn substituten vinden.

    Heb je trouwens in je hoofd een leuk idee wat je kan doen i.p.v. het geboren laten worden van een hoop mensen per jaar?

    De laatste keer dat ik keek waren de inwoners van België nog steeds geen experts op het gebied van Nederlandse politiek, dus ik vraag me af waarom jij het wel denkt beter te weten dan Nederlanders zelf. Het is gewoon zo dat veel bestedingen veel efficienter zouden kunnen. Zo is bijv. de afgelopen paar jaar ongeveer een miljard uitgegeven aan een vervanger van de strippenkaart. Nu vraag ik je, wat was er mis de strippenkaart? Is er ooit iemand geweest die bij zichzelf dacht “Nee, ik wil dit papieren ding niet meer mee zeulen, ik wil een plastic ding meezeulen.”? Dacht het niet. Tevens gaat de meeste ontwikkelingshulp niet naar hongerige mensjes, maar naar dictators die er een leuk vliegtuig van kopen. Fail dus.

    Login om te reageren
  76. Alwood zegt

    27 mei 2008 om 10:17

    @Y.

    allemaal blablabla wat er op die site staat… Dat onderhoud zouden ze prima voor elkaar moeten krijgen met de accijnzen en wegenbelasting. Dat is ook wat de provincie in ieder geval doet.

    Ondanks dat de belastingdruk is afgenomen is de belasting weldegelijk flink toegenomen, ze vangen ook gewoon BTW over de accijns voorzover ik kan zien.

    En die grootste onzin die onderaan de link staat betekend gewoon dat ze de afgelopen jaren ‘het kwartje’ aan de betuwelijn en tunnels onder het groene hart e.d. verbrast hebben. Ze hadden iets nodig om die gygantische kosten te dekken.
    De nederlandse overheid heeft eerder een goed financieel analist nodig en iedereen die alle verspilling van geld oplost dan meer belastinginkomsten.

    Login om te reageren
  77. Multicar zegt

    27 mei 2008 om 10:44

    De link van kwartje terug staat op onze site. Moeten meer mensen met een eigen site doen en als we een email adres van ministerie hebben allemaal een email sturen met kwartje terug.kijken of de server bij hun vastloopt.Misschien kunnen we op deze manier ons ongenoegen kenbaar maken. Ik doe mee

    Login om te reageren
  78. dodo zegt

    27 mei 2008 om 11:45

    het zijn allemaal oplichters en zakkenvullers volgens mij daar in den haag ze denken alleen maar aan zich zelf en niet aan de mensen die het geld moeten verdienen, wat hun over de balk gooien.

    Login om te reageren
  79. Peter zegt

    27 mei 2008 om 12:21

    Dankzij de leaseauto cultuur (enige manier om in dit land nog beetje betaalbaar auto te rijden) merkt 3/4 van NL die prijzen niet. En iets zuiniger aan doen is er dan ook niet bij, want wordt toch allemaal betaald.
    Lekker beleid allemaal!

    Login om te reageren
  80. Bart zegt

    27 mei 2008 om 12:49

    ik zeg met zijn allen een heeeeele oude diesel kopen (meer dan 25 jaar) die lekekr milieubelastend is, maar geen wegenbelasting hoeft te betalen!! Rij je nog redelijk goedkoop en kost de overheid bakken met geld en die roetuitstoot ach wennen ze maar aan in den haag net als dat wij moeten wennen aan deze absurde brandstofprijzen en wegenbelastingen!!!

    Login om te reageren
  81. MurcieBoy zegt

    27 mei 2008 om 14:09

    @ emanuel
    zit jij soms in de politiek? ik snap niks van wat je zegt :P

    Login om te reageren
  82. Coen zegt

    27 mei 2008 om 14:49

    Getekend… hoewel het met 65526 mensen nog niet echt op schiet… :(

    Login om te reageren
  83. binkie zegt

    27 mei 2008 om 16:00

    65526 mensen die hun email adres aan een wildvreemde vage site toevertrouwen..

    Login om te reageren
  84. Bas zegt

    27 mei 2008 om 16:04

    @Emmanuel
    Ik wil nog 1 keer dooremmeren over de discussie en daarna kap ik ermee.

    …”En dichter bij het werk gaan wonen, is dat zo’n probleem dan? “…

    Toen de multinational, waar mijn oude pa voor werkte, eind jaren 80 besloot dat het belastingklimaat in Nederland dusdanig was dat het niet meer rendabel was om hun (produktie en ontwikkelings)activiteiten in Nederland voort te zetten (na ongeveer 100 jaar) kreeg hij de keuze:
    Werkeloos achterblijven of je baan behouden 100 km verderop.
    Uiteindelijk zijn ze maar gaan verhuizen want die 100 km leverde na een tijdje problemen op….Dat is 1 voorbeeld….ik geloof dat er nog een paar honderd mensen zijn in Maastricht die nu met Vodafone dezelfde “keuzes” (hebben ze eigenlijk niet want Vodafone gaat naar Amsterdam en daar KUN je niet naar toe verhuizen mits je de CEO zelf bent).
    Zelf woon ik in het meest achtergestelde gebied van NL en het loon wat ik hier kan vangen voor mn werk is dusdanig laag dat 100KM reizen niet eens zo’n gekke optie is om wat meer centjes op de broodplank te kunnen krijgen……DUS DAAR HEB JE JE REDENEN!

    Login om te reageren
  85. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 mei 2008 om 18:05

    Wat hebben we het slecht met zn allen…

    Ik lees net dat de verkoop van LCD tv’s weer met 68945892451% gestegen is… Maar die mensen in Oezbekistan hebben het veeele malen beter, want daar is de benzine goedkoop!

    Zeuren, dat kunnen Nederlanders goed!

    Login om te reageren
  86. JAN zegt

    27 mei 2008 om 18:16

    WE WORDEN MET Z’N ALLEN UITGEKLEED EN NIET ALLEEN OP DE BRANDSTOFFEN MAAR COMPLEET OP ALLES!!!!WORDT ER STRONT ZIEK VAN NOG FF KAN JE EEN DROGE BOTERHAM ETEN EN OPSLAG VAN JE BAAS HO MAAR!!!EERDER AFSLAG!!!!

    Login om te reageren
  87. el nacho zegt

    27 mei 2008 om 18:22

    @JAN,

    had je maar een vak moeten leren

    Login om te reageren
  88. hans zegt

    27 mei 2008 om 18:47

    getekend!

    Login om te reageren
  89. Giovanni zegt

    27 mei 2008 om 19:04

    Nederland is een democratie, hahahaha!!
    Hier in Nederland heeft de burger totaal niets te zeggen als het om geld gaat, en als er een oplossing wordt gevonden dankzij de burgers voor die belachelijke belastingen, dan is het de regering die het laatst lacht.
    Want zij hebben inmiddels weer iets nieuws gevonden om de staatskast bij te spekken.
    Ook ik sta er volkomen achter dat er actie wordt ondernomen om het ‘kwartje van Kok’ terug te krijgen.

    Login om te reageren
  90. DAT zegt

    27 mei 2008 om 19:50

    Het kwartje van Kok is nu de Euro van Bos.

    Login om te reageren
  91. Fordfan zegt

    27 mei 2008 om 20:54

    Getekend! Na enkele schetsen staat het kwartje toch mooi op papier.

    Login om te reageren
  92. mashell zegt

    27 mei 2008 om 21:43

    Over kansloos gesproken. Een belastingmaatregel uit 1991 proberen terug te draaien, dat is al 17 jaar niet gelukt dus waarom nu wel?. Lijkt me veel zinvoller om tegen de komende accijnsverhoging op 1 juli en de BTW verhoging van 1 januari 2009 te protesteren. Zolang de mensen nog druk bezig zijn om oude koeien uit de sloot te halen kan de huidige regering haar gang gaan… En het volk tuint er weer in.

    Login om te reageren
  93. Ron zegt

    28 mei 2008 om 07:23

    bestuurders zijn het helemaal zat.
    wat voor acties kunnen wij uitvoeren om het kabinet te laten zien van hetb zat zijn.

    en het kwartje van Kok?
    Los daarvan zijn er ook bedrijven geweest die ook geen loonsverhoging meer gaven aan werknemers.
    Uit onderzoek blijkt dat de werknemers na 10 jaren helemaal niets meer hebben vernomen ondanks de bedrijven heel grote winsten hebben behaald.

    Waar leidt dat naartoe als er geen acties worden gevoerd.

    groet dank voor deze opluchting, Ron.

    Login om te reageren
  94. Bart zegt

    28 mei 2008 om 08:06

    Woedende truckers dreigen in Engeland snelwegen te blokkeren vanwege de snel stijgende brandstofprijzen. Op sommige plaatsen is het al zover. Volgt Nederland? IK DOE MEE!!!!!

    Login om te reageren
  95. wil zegt

    28 mei 2008 om 09:45

    mensen als wij ons kwartje terug zouden krijgen halen die gieren het wel weer ergens anders vandaan bij ons dan komter weer een andere belasting bij ( de beatrix moet met vakantie belasting)(shell) en die moeten wij ook op hoesten

    Login om te reageren
  96. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 mei 2008 om 09:46

    @ Jan:

    JIJ bent echt een typische ‘Ollander’
    Lees mijn stukje voor jouw reactie eens terug…

    Login om te reageren
  97. karel zegt

    28 mei 2008 om 09:55

    wat ik niet snap is : een vat olie kost bijna 200 $ maar in amerika kost een liter benzine bijna niks tegenover hier, dusssssssssssssssssss de nederlandse regering plukt ons kaal !!!!!! en eh hun benzine mogen wij ook nog betalen he, dus als we colectief allemaal onze auto een week laten staan of NOOIT MEER BIJ SHELL TANKEN !!!!! dan is er een kans dat de prijs iets zakt maar ben bang dat ze dan weer een andere belasting in het leven roepen, de anders gaat nederland naar de klote belasting ofzo

    Login om te reageren
  98. Max zegt

    28 mei 2008 om 10:06

    Eindelijk gaan we iets doen aan wat ik altijd al ordinaire diefstal noem…..Getekend

    Login om te reageren
  99. patrick zegt

    28 mei 2008 om 10:49

    Getekend en ik ben het er mee eens dat er wel tijd wordt dat we het terug krijge.

    maar ik vindt ik ook dat er belachelijke onderbowuingen op de site staan.

    2 a 3 cent per liter benzine ik weet dat het waar is maar er werdt niet bijgezegd dat het water daar 2.50 tot 3 omgerekd in euros kost.

    Login om te reageren
  100. johan zegt

    28 mei 2008 om 12:26

    mijn voorstel is om de auto wat vaker te laten staan en een scooter aan te schaffen dat scheelt aan belating en het fileprobleem.

    @johan

    Login om te reageren
  101. Max zegt

    28 mei 2008 om 13:17

    Getekend!

    Login om te reageren
  102. Valetparker zegt

    28 mei 2008 om 13:33

    Nogmaals, dat is geen petitie, maar een scam om aan e-mailadressen te komen. Petities zijn altijd openbaar. Dan kun je zien wie hem heeft ondertekend, hier proberen ze alleen een enorm e-mailadressenbestand aan te leggen.

    En om Emmanuel even te ondersteunen, als jullie allemaal nog in auto’s kunnen rijden is de benzine blijkbaar nog niet duur genoeg!

    Login om te reageren
  103. bert veldhuis zegt

    28 mei 2008 om 13:43

    als nu eens iedereen zijn wegenbelastng niet meer betaalde dan schoten we al een stukje op.
    zeker de dieselrijders.
    maar wie begint er?

    Login om te reageren
  104. Joop Booij zegt

    28 mei 2008 om 14:10

    Waarom blokkeren wij net als de italianen doen de grens afsluiten en de regering
    verplichten om de prijs van de brandstof aan te passen minimaal het kwartje van kok terug.

    ook de wegen belasting voor Diesel rijders aanpassenn aan het niveau van Benzine.

    Login om te reageren
  105. MATSS zegt

    28 mei 2008 om 19:21

    heb getekend

    niet dat ik er baat bij heb mja woon in België en ben nog maar 12 jaar mja tist principe he

    Login om te reageren
  106. Sebastiaan zegt

    28 mei 2008 om 21:18

    Ik heb ook getekend.

    OOK hebben die eikels de wegenbelasting ook weer verhoogd.
    Waarom nog betalen en autorijden.
    Wij worden van alke kanten genaait.

    KUT KABINET

    Login om te reageren
  107. Hans zegt

    28 mei 2008 om 23:10

    even een minuutje om eens over na te denken, want er klopt iets niet…….

    Voor alle ‘melkkoeien’ in Europa.

    acht jaar geleden kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
    dus 1 vat koste 72 Euro.
    aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.

    In het jaar 2008 ergens in April, nu dus….,
    krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
    Dus 1 vat kost 70,1 Euro…….. ( eehhh Oeps ??!!…)
    aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel…….

    En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
    Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
    waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

    Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn ,dat kan niet anders !

    Dus mijn beste ‘melkkoeien’ blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
    gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
    zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn …..

    Stuur dit door aan zoveel mogelijk personen
    iedereen moet dit weten en begrijpen.

    We zijn misschien ‘melkkoeien’ maar we zijn niet stom !!!!

    Groetjes, een oplettende Dieselrijder……

    Login om te reageren
  108. Portegies zegt

    29 mei 2008 om 09:39

    Ik rij op LPG, door de hoge olieprijzen is de LPG enorm gestegen, dus welke brandstof men ook rijd je wordt letterlijk en figuurlijk uitgekleed.

    Van mij mag er een landelijke dag komen dat alle bestuurders en eigenaren van voertuigen het voertuig laten staan, en zeker niet gaan tanken.

    Het kwartje van kok ..
    Wat in de gulden tijdperk een kwartje koste, is nu in de euro ook tussen de 25 en 30 eurocent..
    Zou betekenen dat we nu recht hebben op 25 eurocent van Kok !!

    Alles wordt duurder dus we willen de 25 euro cent terug van kok per liter !!

    Login om te reageren
  109. bart zegt

    29 mei 2008 om 10:34

    1 of 2 dagen niet tanken heeft weinig nut denk ik. Tanken moet je toch als je rijdt een dag eerder of een dag later maakt niet heel veel uit.
    streekvervoer STAKEN
    melkveehouders STAKEN
    TNT STAKEN
    Politie STAKEN

    met het resultaat dat er verbetering is….ik zeg automobilisten, truckers, koeriers, leaserijders ook STAKEN. Ik ben er bijna zeker van dat de meeste werkgevers deze actie ondersteunen en misshien zelf wel meedoen! KOM OP MENSEN laten we ons nog verder in de shit duwen of komen we eindelijk eens in actie!!! Wie is er bij machten om iets dergelijks te organiseren? in de media te brengen om op te roepen tot een algehele staking??? is er geen vakbond voor de automobilisaten haha

    Login om te reageren
  110. Senne zegt

    30 mei 2008 om 09:41

    benz is egt te belachelijk duur,
    Lpg G3 rijden is tog egt veel goedkoper

    Login om te reageren
  111. louis volavsek zegt

    30 mei 2008 om 11:21

    file probleem lost zich nu van zelf op doordat de gewone hardwerkende burger het niet meer kan betalen ,om te tanken. Als de werkende niet meer naar hun werk toe kunnen gaan , dan heb je een probleem. Bij mij over de grens ligt de awacs militaire basis en daar kost de literprijs van benzine 76 eurocent. En die verdienen er nog op. kun je nagaan wat de regering verdiend.
    sorry ik zeg het verkeerd wat zij ons bestelen op een legale manier. Er is maar een oplossing een grote wereldoorlog waar de regering als eerste als de eerste slachtoffers te betreuren zijn

    Login om te reageren
  112. koos zegt

    30 mei 2008 om 15:27

    De enigste goede pva er was vader Drees de rest die na hem kwamen moet bij de vuile was ge
    gooid worden, ego trippers dat we door de arbeiders partij bedonderd worden is wel duidelijk.
    maar zo lang nederlanders zand in de ogen laten strooien gaan de heren gewoon door met mooie beloften, tegen de tijd als de verkiezingen er aan komen dus mensen staf deze dus dit
    kabinet af bij de volgende verkiezingen.

    Login om te reageren
  113. koos zegt

    30 mei 2008 om 15:30

    Op gedondert met dit kabinet en meer als dat kwartje terug

    Login om te reageren
  114. bob franken zegt

    31 mei 2008 om 08:04

    gewoon gedoogde oplichterij,wat ze hier in dit land doen! asociaal gewoon wat hier gebeurt,
    het word tijd dat in dit land alles platgegooid word tot alles maar dan ook alles terug is gebracht in alle redelijkheid,zodat jan modaal ook nog normaal verder leven kan,en niet zoals nu financieel opgehangen worden,want dat is jullie schuld heren in den haag!!!,er moest zo nodig de euro komen,had dan ook (wat normaal geweest was) de lonen mee laten steigen,en niet de mensen op deze mannier laten verzuipen als ratten!!!!!!!!!
    oorlog dat is wat ze verdienen in den haag en als het eindelijk zover komt loop ik voorop stelletje klootzakken!!!!!

    Login om te reageren
  115. Dick zegt

    31 mei 2008 om 10:58

    De heren in Den Haag smijten letterlijk onze zwaar verdiende centen in onnodige projecten en missies alle buitenlandse missies van defensie is weggegooid geld zorg eerst dan Nederland veiliger wordt, geld gaat er naar india voor een project voor scholing van leraren hier komen ze leraren te kort, geld voor ontwikkelings hulp zodat ons medemens in het arme land ook kan eten, hier in Nederland komen de voedselbanken als paddestoelen uit de grond omdat jan modaal of jan met de pet geen eten meer kan kopen of kan rondkomen met het inkomen wat hij of zij heeft. een pondje bonen kostte van de week €1,99 in de tijd van de gulden was er niemand die ruim 5 gulden voor een pondje bonen neerlegde, de € heeft inmiddels ongeveer de waarde van toen onze harde Nederlandse gulden de prijzen van de gulden toen zijn nu de prijzen van de € alleen ons inkomen niet die is niet gelijkwaardig gestegen. en als je dan de wegenbelasting voor diesel en de prijs voor diesel vergelijk met de wegenbelasting voor benzine en de prijs voor benzine nou dan moet je toch heel veel kilometers rijden wil je er nog een beetje aan uitkomen. maar daar hebben de heren in Den Haag gewoon poep aan want zelf rijden ze een dikke bak met prive chauffeur die ook door ons betaald wordt dus dames en heren het wordt tijd dat we eens duidelijk maken aan Den Haag hoe wij Nederlanders over hun belijd denken. een manier zou zijn zoals in Italie,Frankrijk of Engeland plat die zooi.
    zo en nu ga ik naar bed na weer een nacht te hebben gewerkt voor een stukje salaris van JP Bakellende.

    Login om te reageren
  116. wibo zegt

    1 juni 2008 om 10:56

    Wat ik nu zo´n steek in de rug vind van die Kok en zijn clubje losers van de PvdA is dat er op dat moment een enorm draagvlak bestond in de hele nederlandse samenleving voor dat kwartje extra vooral omdat de toezegging werd gedaan dat het tijdelijk was.

    Zo zie je maar hoe politici omgaan met hun beloften en dan zijn ze verbaasd dat er geen vertrouwen is in de politiek.

    Kok heeft trouwens zelf nooit een litertje hoeven tanken met zijn vervoer betaald door de bevolking of die bedrijven waar hij nu een overdreven goed betaald commisariaat bekleed (welke partij ook alweer oh ja, die).

    Dat die man zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken, loser.

    Login om te reageren
  117. raymond zegt

    1 juni 2008 om 18:57

    Ik vind dat het kwartje van Kok niet teruggegeven hoeft te worden. Sterker nog, ik vindt dat er makkelijk 25 eurocent extra accijns geheven mag worden. om mee te beginnen. Je zou denken dat de mensen met deze dure benzine sneller geneigd zijn alternatief vervoer te zoeken of op zijn minst rustiger aan met het gaspedaal om te gaan. Het tegendeel blijkt waar. Ons verkeer bestaat niet alleen uit asociale SUV-rijders. Ook de z.g. Jan met de Pet, en zijn minimum salaris of ietsjes meer, weet het gaspedaal goed in te trappen. Ook voor kleine stukjes om zijn kratje bier te halen gebruikt ie al de auto. Ik hoef de mensen met gezond verstand niet uit te leggen wat dat betekent voor de verkeersdrukte, veiligheid etc. etc. DUS IK ZEG NIET KWARTJE TERUG, MAAR KWARTJE ERBIJ om mee te beginnen. Is maar goed dat ik niet de regering zit, anders hadden een hoop mensen huilend naar bed gegaan omdat ze niet in hun autotje kunnen rijden.

    Login om te reageren
  118. raymond zegt

    1 juni 2008 om 19:26

    Om te beginnen, brandstof duurder maken, meer boetes uitschrijven, hogere boetes uitschrijven. De politie maakt al geen pvb meer op of komt niet meer op de plaats aanrijding mitsdien er geen gewonden dan wel doden zijn gevallen, goede zaak. Politie heeft wel belangrijkere zaken aan zijn hoofd dat een pvb uittikken voor een stuk roest. Boetes innen en uitschrijven, dat is belangrijker. Je kan ook wel zien dat de gemiddelde automobilist zijn bovenkamer niet op een rijtje hebt als je de pompbediende al begint uit te schelden of te intimideren. Het lijkt wel oorlog, ziek hoor. Amsterdam heeft alvast een begin gemaakt door plannen op stapel te hebben mbt weren van oud roest.(Ga zo door, Cohen, kunnen we straks weer een beetje ademen). Asomobilisten horen aso behandelt te worden. Ga vooral morgen weer lekker tanken, haha. Straks denken die ziekelijke types dat de overheid bewust files creeert om meer accijnzen te innen.

    Login om te reageren
  119. lincoln zegt

    1 juni 2008 om 19:33

    ja .. en lelijke mensen moeten lelijke mensenbelasting betalen ..

    Login om te reageren
  120. sean_mor zegt

    3 juni 2008 om 00:01

    Raymond,

    Een Amerikaan zou op jouw naieve verhaaltjes reageren met de woorden: “You’re of your Rocker”

    Sean

    Login om te reageren
  121. `Bosly zegt

    22 juni 2008 om 13:11

    Maar dan moete4n de heren weer niet dan als toen de euro uitkwam ja, toen werdt alles wat een kwartje was 25 euro cent en dat is niet eerlijk want de euro is hoger dan de gulden
    op zijn minst moeten wij dan50 cent terugkrijgen.

    Login om te reageren
  122. René zegt

    16 september 2008 om 17:42

    Kwartje terug maar dan wel in euro centen. Wij hebben tenslotte ook de bedragen gelijk zien blijven ondanks dat de euro meer dan het dubbele is!

    Ik heb ook getekend!

    Login om te reageren
  123. Mavada zegt

    5 oktober 2009 om 14:44

    In een van de posts hierboven stond het al: dat Kwartje is per 2010 al terug! BOVAG legt het nog eens uit op zijn vernieuwde (ja, sinds vandaag) website: http://www.bovag.nl/index.php?pageID=5&categoryID=17

    Login om te reageren
  124. bob zegt

    5 oktober 2009 om 15:20

    dat zal is tijd worden zeg,idd terug “ONS,, kwartje!!!
    en laat de heren in den haag met al die mooie ideen,die uit onze zak moeten komen,zelf maar is een aardige duit in het zakje doen!,
    kan de gewone man misschien ook zijn hoofd nog boven water houden
    VERBETER DE WERELD BEGIN BIJ JEZELF!!!!!!!!,

    getekend;
    een van de vele gedupeerde.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North