• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo Tonale heeft extra moer en bout in rempedaal nodig

Auteur: jaapiyo, gepost 19 oktober 2024 om 15:57 – 8 Reacties

Ai ai ai, moeten we ons favoriete automerk kapittelen? De Alfa Romeo Tonale kan een extra moer en bout in het rempedaal gebruiken…

Op de parkeerplaats bij Autoblog vind je over het algemeen extreem veel BMW’s terug van verschillend pluimage. Maar stiekem, als je diep in ons hart kijkt, zijn we allemaal Alfisti. Helaas maakt Alfa Romeo echter niet zoveel modellen meer. Dus als je bijvoorbeeld een coupe, cabrio of station wil, kom je toch weer bij BMW uit.

Iedere keer als er weer verkoopcijfers bekend zijn, kijk ik toch even naar wat Alfa nog verkoopt. En daar wordt niemand blij van. De relatief populaire Tonale moet dan nog een paar kastanjes uit het vuur halen die legitimeren dat er überhaupt nog Alfa Romeo dealers en verkopers zijn in Nederland. Het doet ons dan ook geen plezier om te vermelden dat er een klein, relatief onschuldig afwerkingsprobleempje is met de Tonale. Het rempedaal kan namelijk afbreken onder normaal gebruik.

Door dit ongemak moeten de Tonale en zijn Amerikaanse broer (de Dodge Hornet) terug naar de dealer. In Nederland gaat het om 875 auto’s. De fix is dat er met duct tape wat vastgeplakt wordt even een extra moer en bout door het pedaal wordt gejast. Daarmee zou het euvel verholpen moeten zijn. Bestuurders wordt door Stellantis aangeraden om als het in de tussentijd misgaat de op het dashboard gemonteerde elektrische handrem te activeren tijdens het rijden. Daarmee kan je tot een gecontroleerde stop komen.

Eerder moest de Tonale ook al terug naar de dealer omdat er vocht bij de accu kon komen. Hierdoor kon de auto in brand vliegen. Enfin, het zijn natuurlijk precies deze kleine missertjes, die zo’n Italiaan net een beetje dat extra karakter geven. Waardoor je er nog meer van gaat houden als klant. Het maakt iedere rit net even dat beetje spannender dan die in een Toyota Yaris.

De vout betreft alleen exemplaren die tussen 20 juli 2023 en 26 september 2024 gefabriceerd zijn. Exemplaren die daarvoor en daarna van de band zijn gerolt hebben een ander(s gemonteerd) rempedaal. Doet je je afvragen waarom ze dat überhaupt veranderd hebben, maar goed, zal wel met kosten te maken hebben.

Vind jij dit soort missers bout, of maakt het je geen moer uit? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Italiaanse politie ontlopen is nu een stukje makkelijker
  • Alfa Romeo Milano mag niet zo heten, aldus minister
  • Alfa Romeo Mito GTA
    Alfa Romeo Mito GTA: mini special
  • Alfa Giulietta toch niet ten dode opgeschreven

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, remmen, terugroepactie, Tonale

Vorig bericht: « Tesla gaat auto’s draadloos vuistdiep laden
Volgend bericht: Red Bull: “Norris is mentaal zwak” »

Lees Interacties

Reacties

  1. ar166 zegt

    19 oktober 2024 om 16:12

    Zo van voren en in het groen ziet ie er nog best goed uit. Maar ja, het is en blijft een cross-over..

    Login om te reageren
  2. JelmerS zegt

    19 oktober 2024 om 17:33

    Er zitten wel meer schroefjes los in de (toekomstige) line up van Alfa. De transitie naar EV kunnen ze prima maken, de verwante carrosserie modellen zoals de i4 en model 3 verkopen goed genoeg. Transitie naar aansprekende SUV modellen doen ze minder goed met die gerebadgde spullen

    Login om te reageren
  3. jcjc zegt

    19 oktober 2024 om 17:44

    Bout, moer, luv it.

    Login om te reageren
  4. mjpamsterdam zegt

    19 oktober 2024 om 19:41

    Was “ een rammeltje hier en daar “ niet de charme van Alfa Romeo ?

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    19 oktober 2024 om 20:58

    Als je extra bout heb je een beter remspoor.

    Maar Alfa liefhebber blijf je door dik maar ook als je aan de dunne bent.

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      19 oktober 2024 om 21:32

      😂😂

      Login om te reageren
  6. rubend zegt

    19 oktober 2024 om 23:49

    @jaapiyo, De vout, fijne intro voor bout en moer :)

    Login om te reageren
  7. Roskampies zegt

    20 oktober 2024 om 11:09

    Ligt aan de “arbeids vutamine het muziekje voor in de fabriek van de Alfa’s. Van Duin’s italiaanse versie van :
    “En een boutje en een moertje en een schroefje en een nippeltje…” komt het “dik voor me kaar” daar in Italie…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North