
Doe een bod en rij weg met alle atmosferische M3’s.
Binnenkort wordt de nieuwe BMW M3 onthuld. Sterker nog, dat zal over drie dagen het geval zijn. Dan kunnen we genieten van het nieuwste kanon van BMW ///M. Het is vrij logisch waarom de auto zo’n enorme fanschare heeft.
Met een M3 kun je dagelijks rijden, maar ook mee doen aan trackday. Ook op de Autobahn is ‘ie thuis. Driften en dragracen kan ook. In principe kun je er alles mee doen, zonder dat de auto uit zijn element is. Tegelijkertijd is het gewoon een erg luxe 3 Serie, dus als je gewoon wil cruisen, kan dat ook.

Alle atmosferische M3’s
BMW stond voor lange tijd bekend om de atmosferische motoren. Veel vermogen, een laag gewicht en directe gaspedaalrespons. Oh, ze klonken ook nog eens bizar goed. Mocht je niet weten welke van alle atmosferische M3’s jouw all-time favourite is, is er goed nieuws. Er staat in Nederland een setje te koop met alle atmosferische M3’s. Probleem opgelost!

BMW M3 (E30)
1990
249.000 km
De gaafste is natuurlijk de E30. De reden is simpel: homologatiespecials zijn altijd gaaf. Veel legendarischer dan de M3 (E30) gaat het ook niet worden. de auto geldt als een van de succesvolste raceauto’s allertijden. De M3 is daarnaast een geweldig sturende automobiel. Niet zozeer de snelste, maar misschien wel de leukste. Dit exemplaar is zwart en is onlangs gereviseerd.

BMW M3 (E36)
1996
209.000 km
De tweede generatie M3 was een compleet andere auto. De E36 was veel groter en zwaarder, maar ook sneller. De zes-in-lijn was aanvankelijk een 3-liter unit met 286 pk, maar dit is een latere 3.2 liter met maar liefst 321 pk. Meer dan 100 pk per liter was destijds ongehoord. Het is niet een SMG, maar eentje met de handgeschakelde zesbak. Ook bijzonder: het is een sedan.
BMW M3 (E46)
2006
188.000 km
De BMW M3 (E46) was eigenlijk de auto die de E36 moest zijn. Qua snelheid scheelt het niet eens zo heel erg veel. Het verschil zit ‘m in de beleving en het rijgedrag. De E46 is hitsiger en capabeler. Daarbij ziet ‘ie er ook dikker uit. Het exemplaar in deze collectie betreft een heel erg laat exemplaar: eentje uit 2006. De auto is voorzien van de SMG2-transmissie.

BMW M3 (E90)
2008
118.000 km
De E90-generatie (en E92 + E93) was voorzien van een epische V8. Deze motor was afgeleid van de V10 uit de M5. Voor het eerst was er een automaat met dubbele koppeling leverbaar, de DCT met zeven voorwaartse verzetten. het is ook die bak die in deze witte sedan zit.

Meer lezen? Check hier de 22 lekkerste versies van de BMW M3!





Duidelijk iemand die zijn investering wil omzetten> “ruil woning is mogelijk”. Niks mis mee overigens!
@hallobanaan: beetje raar dat die ze niet gewoon los verkoopt. Dat moet toch veel meer opleveren?
Misschien is het juist heel slim.
Door ze eerst als collectie aan te bieden niet voor vier verschillende auto’s van allerlei koopjesvolk over de vloer, maar veel eerder alleen publiek dat echt geïnteresseerd is. Lukt het hem om zo de prijs die hij ervoor in gedachten heeft te krijgen is hij er mooi in één keer vanaf zonder allerlei tokkies over de vloer.
Je hebt helemaal gelijk. Marktplaats en tokkievolk gaan helemaal samen. Althans dat is mijn ervaring met autoverkoop via MP. Er is haast geen normaal persoon meer te vinden
@flutterby: los verkopen valt minder op, en haal je auoblog niet mee. Slimme zet dus.
Leuke collectie. Exemplaren waar mee gereden is!
In een M3 hoort een viercilinder.
@karaya: ?
@karaya: omdat?
BMW is een viercilinder merk, het hoofdkantoor in München bestaat zelfs uit vier cilinders. De enige echte M3 is dus die ene generatie met de viercilinder. De rest, tja is het gewoon net niet of in het geval van de V8 muscle car versie ver af van waar het zijn moet.
@mashell: en toch denken mensen bij BMW aan 6 in lijn. Het klopt wel wat jr zegt, maar in de beleving van mensen is het anders
@mashell:
Wat een gelul, heb je wel eens in een e90/92 gereden met dct? Ik denk voor dat segment veruit de auto met de meeste beleving en emotie wat ik heb gereden.
@tfsi: ik denk dat die uberhaupt nog nooitbin een m3 heeft gereden. ?
@maotje
Oh boy..
@tfsi
Emotie en beleving?
Een M3 is oorspronkelijk een raceauto, daar leg je geen lange zware zes cilinder in lijn in.
Die viercilinder ligt perfect achter de vooras, dat is niet voor Jan met de korte achternaam.
De eerste M3 is een echte racewagen, de latere versies zijn voor poseurs.
@karaya: leuk dat met de tijd meegaan moeilijk is voor je! Niet ons probleem! Wij worden allemaal een stuk vrolijker van een 6 of 8 cilinder. Zeikbal
@208gtidekkers
Waarom gooi je er geen diesel in, heb je lekker veel koppel.
@volvoturbo
Moet ik dat uitleggen?!
@volvoturbo: Tsja, de 6-in-lijn in mijn E90 330i vertegenwoordigt wat mij betreft meer n typisch BMW-blok, maar aangezien het hier gaat over de M3: dan zou mijn voorkeur toch uitgaan naar de E90 met V8. Ook al past dat historisch gezien niet bij BMW. En wat te denken van de hemelse E60 M5 met V10 :)
Prachtig. Opvallend trouwens dat er slechts 20pk verschil zit tussen de e36 en e46, maar ook 10 jaar.
En qua rechtelijn snelheid is de M3 e36 3.2 zelfs sneller dan de e46 M3.
Erg gave collectie. Iemand heeft hier 1:1 modellen gespaard ipv 1:18.
Wat zou die hiervoor willen hebben? Ben echt benieuwd ze zijn ook goed ingereden.
Tussen de 100K en 150K max
@scrmeagle:
Denk zelf ergens tussen de 80 en 100k dat dat realistischer is. Het zijn behoorlijk hoge km-standen muv de e90, maar die is verhoudingsgewijs het goedkoopst.
Fijne collectie. Wat zal het zijn, 70k voor de e30, 40k voor de e36 (ja dat kosten deze krengen), 25k voor de E46, en 25k voor de E90?
@dutchdriftking: Een E90 voor 25k heb ik nog wel eens overwogen. Als je er niet teveel mee rijdt wordt die enkel meer waard en die V8 draait wel lekker snel.
@dutchdriftking: voor een e30 m3 met 2,5 ton op de teller krijg je echt geen 70 k.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
100k voor de 4 samen zal een succes zijn. Er is altijd een groot verschil tussen vragen en krijgen. Alle 4 samen krijgt hij nooit verkocht (met deze hofe km standen voor verzamelaars)
Als je tegenwoordig een woning in een grote stad verkoopt zit er inderdaad een verschil tussen vragen en krijgen, je krijgt meer dan wat je vraagt! Ook bij veilingen kun je meer krijgen dan je vraagt.
Prachtig geluid, BMW als M3 doet mij denken aan de DTM in de jaren tachtig.
Wat ik vreemd vind is dat de adverteerder 1 week actief is op Marktplaats, verder is er geen 1 kenteken zichtbaar en ik neem aan dat ze niet altijd zo buiten stonden maar in een garage?
@ronaldotour: nou nou wat vreemd
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@erik_kramer: Ja die werd al genoemd in t artikel. Het vermogen wat voor de 3.0l word genoemd klopt niet.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Het is een verzameling, maar goed betalende verzamelaars zoeken dit soort auto’s niet. Veel te veel kilometers. Los verkopen is z’n enige kans om het maximale eruit te halen denk ik.
De adverteerder zal wel zijn vrienden/kennissen gevraagd hebben wat biedingen erop te doen, aangezien het hoogste bod momenteel €185.000 is… ??
@vbarchetta: haha ja eerst een ton bieden, en dan even later doe je er nog ff 70 mille bij
Hmm 1 week actief op Marktplaats ?. Zal wel een ripdeal zijn.