• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alle toekomstige Ferrari’s krijgen turbomotoren

Auteur: robbie, gepost 13 september 2013 om 18:23 – 33 Reacties

Ferrari 458 Italia twin turbo Underground Racing


Het lijkt erop dat zelfs Ferrari gaat buigen voor de milieupolitie. Alle toekomstige modellen van het Italiaanse merk zouden namelijk voorzien worden van een turbomotor.

Momenteel snuffelt Ferrari al voorzichtig aan KERS en hybridesystemen, maar voor de volgende generatie modellen zou het merk uit Maranello daar ook nog turbo’s aan toe gaan voegen.

In aanloop naar de onthulling van de LaFerrari waren er al speculaties dat die auto voorzien zou worden van twee turbo’s, maar dat bleek niet te kloppen. Ook werd al eens een California met turbomotor gespot.

Laten we ook niet vergeten dat Ferrari vanaf volgend jaar turbomotoren gaat gebruiken in de Formule 1 en concerngenoot Maserati heeft momenteel al de nodige motoren met turbo’s in het gamma.

De kans dat de opvolgers van de California, 458, F12berlinetta, FF en LaFerrari één of meerdere turbo’s krijgen is vrij aannemelijk. We verwachten dat de opvolger van de California de eerste Ferrari sinds lange tijd gaat worden die een turbo (of turbo’s) krijgt. (via: motortrend.com)

En er zijn natuurlijk al genoeg tuners die bewezen hebben dat een paar turbo’s prima kunnen op een Ferrari.

Ook interessant!

  • Gespot - De enige Ferrari GTB Turbo op gele platen
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • 'Ferrari heeft nieuwe manier gevonden om V12 levend te houden'
    'Ferrari heeft nieuwe manier gevonden om V12 levend te houden'

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, turbo

Vorig bericht: « A.R.T. Road Buster is klaar om asfalt te slopen
Volgend bericht: Google Street View auto crasht en tracht te vluchten »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    13 september 2013 om 18:28

    Ferrari turbo’s, milieu, heiligschennis, onacceptabel, historie, of wacht F40?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      13 september 2013 om 18:38

      @mashell:
      Of de tussen 1982 en1985 gebouwde 208GTB/GTS turbo.

      Login om te reageren
    • macready zegt

      13 september 2013 om 18:39

      @mashell:
      Precies, een heel stuk over Ferrari en de toekomst van turbo motoren en dan geen enkele keer de pieken in de historie aanhalen (288–>F40 als boegbeeld inderdaad).

      Login om te reageren
    • st33fie zegt

      13 september 2013 om 23:50

      @mashell: icoon

      Login om te reageren
  2. slipstreamer zegt

    13 september 2013 om 18:31

    Verpest beetje het karakter van een Ferrari, maar een hoogtoerige 1.8 Turbo met een gewicht van rond de 1100 zou ik ook wel mooi vinden.

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      13 september 2013 om 19:00

      @slipstreamer: En een ouderwets mooi design.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        14 september 2013 om 12:12

        @mdemooistelettervanhetalfabet:

        Vooral dat want de gedrochten die ferrari de laatste 20 jaar probeert te verkopen zijn niet om aan te zien. Gatver, puur aesthetic ben je meer met een random toyota dan met de laatste ferrari’s.

        Login om te reageren
        • Henk_he zegt

          14 september 2013 om 23:03

          @Hupke: smaken verschillen gelukkig.

          Login om te reageren
  3. Forza zegt

    13 september 2013 om 18:32

    Bron?

    Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    13 september 2013 om 18:34

    F40

    Login om te reageren
  5. MARS zegt

    13 september 2013 om 18:37

    Binnenkort ook Italiaanse stofzuigers… ;-)

    Login om te reageren
  6. macready zegt

    13 september 2013 om 18:43

    Wellicht dat Ferrari ook onderkent dat kers- of hybride systemen in het algemeen het grootste nadeel van turbomotoren kunnen verminderen of zelfs grotendeels ondervangen: lag en gebrek aan linariteit over het hele toerenbereik, met name onderin.
    Blijft nog het geluid. Daar waar de meeste fabrikanten tegenwoordig fors inleveren op geluid door gebruik van turbomotoren (BMW, Porsche, McLaren etc.), geldt de F40 voor mij nog steeds als lichtend voorbeeld dat het in elk geval anders kon… wellicht kan.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 september 2013 om 20:57

      @macready:

      Tegenwoordig zijn er turbo’s met variabele geometrie en nog andere snufjes, de turbo’s zelf kunnen al redelijk bewerkt worden om een vlakkere koppelcurve te krijgen.

      Login om te reageren
      • macready zegt

        14 september 2013 om 00:13

        @Hupke:
        De verschillen zijn kleiner maar ze zijn er nog wel, ook bij de nieuwste serieel/parallel geschakelde en/of variabele geometrie toepassende turbomotoren.
        Zie bijv. hier:
        http://www.bimmerboost.com/images/imported/2012/04/911mclarengt2-1.jpg
        De LFA als schoolvoorbeeld van een behoorlijk lineaire afdracht over bijna het gehele toerenbereik. De GT2 RS met laat ondanks z’n variable geometrie nog duidelijk punten onderin liggen en een mooie rechte lijn is het ook allerminst. De MP4 komt al meer in de buurt, maar ook hier laat de koppelkromme onderin nog het turbokarakter zien. Hier nog een schoolvoorbeeld van een mooi N/A verkoop van de 458 :http://www.ferrarilife.com/forums/attachments/current-v8s-458-california/43283d1333222610-capristos-new-carbon-fibre-airbox-dyno1.jpg

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          14 september 2013 om 12:25

          @macready:

          Als je per se een vlakke koppelcurve wil in het gehele bereik kan je natuurlijk gaan twin-chargen. Maar dan zit je weer met extra gewicht, complexiteit, betrouwbaarheid, kostprijs,… en dat allemaal zodat je met die supercar ook gemakkelijk kan parkeren of zuinig zijn in de file.

          Ik wil maar zeggen, het is mogelijk maar meestal maken fabrikanten keuzes en bij een supercar gaat dat vooral liggen op snelheid.

          Login om te reageren
  7. van Binsbergen zegt

    13 september 2013 om 19:29

    oh god why

    Login om te reageren
  8. boomhauwer zegt

    13 september 2013 om 19:35

    F40,208 turbo, 288 gto…zie het probleem niet…

    Login om te reageren
  9. betonstaal zegt

    13 september 2013 om 19:36

    Iets met Kabouter Wesley ‘Turbo Turbo’ en dat er dan iets in de brand vliegt.

    Login om te reageren
  10. TDI-goeroe zegt

    13 september 2013 om 20:12

    nog even en er komt een diesel in, TDI-powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt :D

    Login om te reageren
    • nooffence zegt

      14 september 2013 om 23:06

      @TDI-goeroe: liever geen ferrari die als een tractor klinkt ..

      Login om te reageren
  11. jweelden zegt

    13 september 2013 om 20:24

    Heeft iemand een link of kan iemand uitleggen wat die middelste pijp tussen de uitlaten is bij de legendarische F40.

    Login om te reageren
  12. jweelden zegt

    13 september 2013 om 20:24

    Heeft iemand een link of kan iemand uitleggen wat die middelste pijp tussen de uitlaten is bij de legendarische F40 iets met turbo ofzo?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      13 september 2013 om 20:33

      @jweelden:
      Yep, die pijp zat aan de wastegate.

      Login om te reageren
      • jweelden zegt

        13 september 2013 om 20:40

        @tupperware: en waarom heeft de rest dat niet of juist de F40 dat wel?

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          13 september 2013 om 21:44

          @jweelden:
          Italianen houden wel van een beetje drama, echt nodig is het niet. Mijn turbo blaast ook prima af zonder extra pijpje.

          Login om te reageren
          • rubend zegt

            14 september 2013 om 00:57

            @tupperware: je hebt idd turbo’s met een interne wastegate, dan heb je dat pijpje niet nodig.

            Maar in het geval van een externe wastegate komt de afvoer daarvan vaak zat weer uit in de downpipe.

            Login om te reageren
    • tuscan zegt

      14 september 2013 om 07:25

      @jweelden: die is van de externe waste gate (turbo) het pijpje noemen ze ‘ screamer pipe’. Het geluid van de F40 wordt mede door dit pijpje bepaald. Het geeft een bizar geluid.

      Login om te reageren
  13. JanJansen zegt

    13 september 2013 om 21:59

    Praten over een opvolger van LaFerrari, terwijl deze pas in 2014 op de markt komt.
    bron??

    Login om te reageren
  14. volvo350pk zegt

    13 september 2013 om 22:09

    Eigenlijk vind word ik redelijk enthousiast van een ferrari blok met turbo. Als je het geluid van een ferrari combineert met het heerlijke geluid van een turbo ben ik om

    Login om te reageren
  15. saxoke zegt

    13 september 2013 om 22:31

    Hoe was da weer???? Een turbo wordt warm, warmte is hitte, hitte is vuur, vuur is brand, en brand is ferrari.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      13 september 2013 om 23:38

      @saxoke: Ik zie een positieve business case. Ferrari maakt een product dat gegarandeerd voor end of life spontaan ontbrand, de klant is goed verzekerd en koopt weer een nieuwe nadat hij van de eerste schrik is bekomen. Iedereen blij ;-) en niet teveel oude meuk op straat.

      Login om te reageren
  16. rrghost zegt

    14 september 2013 om 07:14

    OH NOOooooo

    Login om te reageren
  17. pkgek zegt

    14 september 2013 om 13:21

    Misschien had de F40 ook al gewoon 2 turbo’s…
    En dat is zelfs naar huidige maatstaven nog steeds 1 van de beste auto’s!!!

    Zie Chris Harris:
    http://www.youtube.com/watch?v=3MDTcXGsjuo

    Evo’s supercar special, ook leuk om te kijken:
    http://www.youtube.com/watch?v=QCpCbZaD8xc

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North