• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina B7 xDrive: dichter bij de M7 kun je niet komen

Auteur: Dizono, gepost 8 februari 2016 om 19:25 – 70 Reacties

Afbeelding Alpina B7 xDrive: dichter bij de M7 kun je niet komenAfbeelding Alpina B7 xDrive: dichter bij de M7 kun je niet komenAfbeelding Alpina B7 xDrive: dichter bij de M7 kun je niet komenAfbeelding Alpina B7 xDrive: dichter bij de M7 kun je niet komenAfbeelding Alpina B7 xDrive: dichter bij de M7 kun je niet komenAfbeelding Alpina B7 xDrive: dichter bij de M7 kun je niet komenAfbeelding Alpina B7 xDrive: dichter bij de M7 kun je niet komenAfbeelding Alpina B7 xDrive: dichter bij de M7 kun je niet komen

Alpina B7 xDrive
Natuurlijk: blauw, obligate dikke voorbumper en de oh zo typische Alpina-velgen. De Alpina B7 is weinig verrassend, maar maakt dat goed met ouderwets lekkere specs.

Tijdens de autoshow van Genève zal de nieuwe Alpina B7 xDrive voor het eerst in het echt te aanschouwen zijn, vandaag krijgen we echter al een dikke envelope met een stapel schitterende foto’s en een indrukwekkende specsheet uit het Duitse Buchloe. Onder de kap een 4.4 V8 met twee turbo’s met 600 pk en 800 Nm koppel. Ter vergelijking, de sterkste 7 die BMW aanbiedt, de 750i xDrive (rijtest), doet het met 450 pk en 650 Nm.

Alpina noemt zichzelf fabrikant, dus kwamen ze er niet vanaf met wat software-updates. Ze pakten het in- en uitlaattraject aan, intercooler, de turbo’s en zuigers. Gründlich natuurlijk, dus je kunt er van op aan dat je 600 pk sterke limousine gewoon heel blijft.

In het interieur zien we niet alleen een leuk Alpina-stuurtje, ook de digitale klokkenwinkel is onder handen genomen, met een aantal verschillende layouts voor de tellertjes als gevolg. Het uiterlijk is een tikje voorspelbaar, met de bekende blauwe lak en de veelspaaks Alpina-velgen. Opvallend genoeg ontbreekt de klassieke Alpina-striping, al staat deze ongetwijfeld nog op de optielijst.

Je hoeft vanaf de ‘achterbank’ slechts ‘Volgas!’ te roepen en 3.7 seconden later hebben jij, je chauffeur en je Alpina een snelheid van 100 kilometer per uur bereikt. Afhankelijk van het asfalt en de zenuwen van diezelfde chauffeur is een topsnelheid van 310 kilometer per uur mogelijk.

Ook interessant!

  • Gespot: 608 pk sterke Alpina B7 op Nederlands kenteken
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur
  • BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
    BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, alpina, b7, biturbo, blauw, BMW, geneve-2016, xDrive

Vorig bericht: « Voormalig F1-wereldkampioen gaat NASCAR rijden
Volgend bericht: ‘Duurste auto ooit gekocht door Lionel Messi’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. premiumduitser zegt

    8 februari 2016 om 19:27

    Gewoon weer een dikke Alpina! Al is de 7 serie wel minder hard aangepakt dan de andere modellen die Alpina maakt. Dat maakt mij natuurlijk niet minder hebberig, zet maar voor de deur!

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      8 februari 2016 om 22:25

      @premiumduitser: je neemt mij de woorden uit de mond

      Login om te reageren
  2. theyoungsaablover zegt

    8 februari 2016 om 19:28

    Hier houd ik nou van, volkomen nutteloos maar toch uberdik!

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    8 februari 2016 om 19:33

    Laten we hopen dat die auto echt zo bruut is als wat de specs beloven, want die persfoto’s zijn om te huilen, zo slecht.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    8 februari 2016 om 19:35

    Dan de hamvraag, deze of de S8 plus. Misschien weet @gtwillem wat de beste keuze is.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      8 februari 2016 om 19:48

      @dutchdriftking: op dit moment weet alleen de glazen bol wat de beste auto zal worden ;)

      Login om te reageren
    • larini zegt

      8 februari 2016 om 19:53

      @dutchdriftking: Alfa 159

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 februari 2016 om 20:13

      @dutchdriftking: Aangezien deze auto’s aan elkaar gewaagd zullen zijn, is het vooral een subjectieve keuze. Ik ben erg onder de indruk van de 7 en nog meer van deze Alpina. Ik zou deze dus ook opteren. Veel beter gaat het niet worden imo.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      8 februari 2016 om 20:21

      @dutchdriftking: Hahahaha, en bedankt ;-). Beide auto’s zijn waanzinnig dik. Sowieso vind ik een S8 Plus of B7 een veel betere keuze dan een dikke SUV met grote motor. Want ze zijn lichter, sneller en ruimer. Je zou denken dat ze ook minder praktisch zijn, maar beide bieden een flinke kofferbak. De hogere zitpositie ben ik niet zo gevoelig voor.

      Dus welke te kiezen is eigenlijk heel simpel bij de Duitsers. Ga voor de nieuwste. Persoonlijk heb ik een zwak voor de Audi S8, omdat ie vrij onopvallend is en behoorlijk van kiet gaat. Ja, de motor hangt op/voor de vooras, wat niet gunstig hoort te zijn. Maar ik vind het wel prettig op de AutoBahn met hoge snelheden. Daarbij vind ik het eenvoudigere quattro systeem meer vertrouwen opwekken dan de X-Drive variant van BMW. Toch zou ik de Alpina kiezen: deze is nageltje nieuw. De 7-serie is het laatste wat de techniek kan bieden, de S8 loopt al behoorlijk wat jaartjes mee. Daarbij is de S8 Plus gewoon nog altijd een Audi (alhoewel quattro GmbH er volgens mij verantwoordelijk voor is), en de B7 is een heuze Alpina.

      De Audi schijnt overigens wel goed te rijden volgens Motor Trend, check dit filmpje!!!

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        8 februari 2016 om 20:50

        @gtwillem: koop niet de nieuwste maar diegene waarbij je zelf het gevoel hebt dat die bij je past. Uiteraard na een proefrit in alle drie (!). Ze zijn toch allemaal zo goed dat je het verschil niet merkt.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        8 februari 2016 om 21:24

        @gtwillem: Kortom, we zullen samen met AB maar een vergelijkende test moeten doen. Klinkt verstandig. Veel nuttiger ook dan de vergelijkende testen van dat andere tijdschrift (ik wil geen naam noemen maar het begint met auto en verschijnt iedere week) die vergelijken alleen maar betaalbare auto`s, en dat kunnen we zelf ook wel regelen.

        Login om te reageren
      • jorgos zegt

        9 februari 2016 om 10:57

        @gtwillem: de alpina zag er toen al meer bij de tijd uit dan de Audi ?

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      8 februari 2016 om 20:29

      @dutchdriftking: we zullen het moeten vragen aan de transporter…

      Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      9 februari 2016 om 05:09

      @dutchdriftking:
      Ik zou zeggen: Probeer zelf eens een mening te vormen.
      @gtwillem heeft uiteraard een mening en hij beschikt over een uitgebreide informatiebron. En dat respecteer ik natuurlijk ook. Maar is zijn mening alles bepalend om voor jezelf dat te kiezen wat jij wilt hebben?
      Ik vind het leuk om zijn mening en kennis op dit blog te kunnen lezen, maar waarom zou mijn eigen ervaring in negatieve zin afwijken als mijn eigen beleving anders is als die van @gtwillem?
      Hij geeft aan bijzonder gecharmeerd te zijn van een Audi A8 plus-en-weet-ik-veel. Okay! Dat is zijn keuze. Maar is het daarom wat jij wilt?
      Nee! Dan vorm ik liever mijn eigen mening en kies voor wat IK wil! Ik moet er immers in rijden en wat @gtwillem daarvan vindt zal me dan echt worst wezen. Als ik er maar gelukkig mee ben! Daar gaat het toch om?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        9 februari 2016 om 10:04

        @9000cse: Dit doe ik daar hij in tegenstelling tot mij, wel ervaringen heeft met dit soort auto`s. Ik kan heel mooi vertellen dat ik de S8 mooier vind, en dat die veeeeel beter is, of dat de Alpina veel fijner stuurt, en veel exclusiever is, het feit is dat ik alleen een ongebaseerde mening kan geven. En hij schrijft het wel interessant. Met in dit geval als bonus nog een mooie vergelijkende test ook. Leuk toch?

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          10 februari 2016 om 04:51

          @dutchdriftking:
          Sorry, amice! Maar waar gaat het om? Om je eigen beleving, toch? Ik heb in mijn leven zo’n 60 verschillende auto’s gereden. En dan spreek ik niet over een proefritje, maar over auto’s waarmee ik in ieder geval minimaal 9.000 km heb gereden (op één na). Van een Vauxhall Viva tot een Pontiac TransAm (ja! nieuw!), van een Mercedes 220SE tot een Opel Diplomat V8 en van een Opel Ascona 1.2 tot een Oldsmobile Delta 88 Brougham V8 diesel. Ook met een Ford Mondeo 2.0 CDTi en een Volvo 960 2.5i v24. Ook met een Mazda 2.0 Coupé en een Alfa 166 JTD. En dan vergeet ik er nog vele.
          Kan ik je op basis hiervan een objectief advies geven? Nee! En nog eens nee! Ik kan je vertellen hoe IK die auto’s ervaren heb, maar waarom zou jij hetzelfde beleven?
          Ik waardeer, zoals gezegd de kennis van @gtwillem bijzonder, maar om vanuit zijn mening een auto te kiezen zou mij veel te ver gaan. Maak je keuze op basis van je eigen beleving. Krijg je ook nooit spijt van je keuze. Alles is subjectief! En daar zal zelfs @gtwillem het mee eens zijn.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            10 februari 2016 om 08:39

            @9000cse: Klopt helemaal, maar als ik als 24 jarig broekie bij Audi Amsterdam kom voor een testrit in de S8 plus krijg ik de auto helaas niet mee. Ook bij Alpina zullen ze mij uitlachen. Dus voorlopig moet ik het doen met andermans meningen. Uiteraard baseer ik mijn oordeel over voertuigen het liefst uit eigen ervaringen. En veel verder dan het C-segment van een jaar of 10 oud kom ik dan helaas nog niet.

            Login om te reageren
  5. hplh zegt

    8 februari 2016 om 19:35

    Geinig ding!
    Volgende keer graag iets meer foto’s van het stuur.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      8 februari 2016 om 19:47

      @hplh: Dit zijn ze nog niet eens allemaal…

      Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      8 februari 2016 om 20:00

      @hplh: Als je heel goed kijkt zie je tussen het stuur iets veranderen. Moet je wel goed kijken.

      Login om te reageren
  6. knipperlichtje zegt

    8 februari 2016 om 19:43

    Erg goed gelukt, de splitter is misschien een beetje over the top, maar voor de rest staat er gewoon een redelijk ingetogen auto met een mooi kleurtje. Het nieuwe design van de tellers vind ik ook erg geslaagd, op de reguliere black panel displays waren de blauwe tellers niet helemaal op hun plaats, maar hier staat het weer mooi.

    Login om te reageren
  7. 87sandyd zegt

    8 februari 2016 om 19:44

    Hoe de 7 serie moest zijn…

    Login om te reageren
  8. horza zegt

    8 februari 2016 om 19:54

    Vanaf wanneer kan ik hem bestellen? Wat een mooi ding zeg!!!

    Login om te reageren
  9. 3246cm252kw zegt

    8 februari 2016 om 20:02

    1 woord. PRACHTIG!

    Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    8 februari 2016 om 20:05

    Ja hoor graag, een zwarte met zwarte wielen. van binnen graag precies zo.

    Login om te reageren
  11. amnesia zegt

    8 februari 2016 om 20:05

    Niks meer aan doen, helemaal af.

    Login om te reageren
  12. jasvl zegt

    8 februari 2016 om 20:05

    Alpina heeft t weer voor elkaar gekregen, wat een ontzettend gaaf ding is t geworden! Vooral de typische alpina velgen+kleur maakt de 7 serie wat t moet zijn

    Login om te reageren
  13. insomnia zegt

    8 februari 2016 om 20:07

    Mooi! én, Alpina is GEEN tuner.

    Login om te reageren
    • bartjeeh zegt

      8 februari 2016 om 20:25

      @insomnia: wat dan?
      Ik vind hem heeeel mooi maar tis wel een tuner

      Login om te reageren
      • remcott zegt

        8 februari 2016 om 20:36

        @bartjeeh: foutje, zelfs op het kentekenbewijs staat Alpina.

        Login om te reageren
        • insomnia zegt

          9 februari 2016 om 00:40

          @remcott: plus één.

          Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        8 februari 2016 om 20:45

        @bartjeeh: Kort door de bocht: Alpina tuned BMW’s en je kunt ze als Alpina kopen. En daar zit een klein maar belangrijk verschil. Alpina’s zijn dermate afwijkend van de BMW’s waar ze van zijn afgeleid dat ze een eigen typegoedkeuring hebben.

        Dit komt vaker voor: Brabus, Ruf en MTM tunen ook auto’s. En die hebben soms wel en soms niet een unieke typegoedkeuring (de Brabus Rocket, Ruf RTR en MTM RS6 Clubsport wel bijvoorbeeld).

        Het grote verschil is dat Alpina geen tuningsonderdelen verkoopt, alleen maar complete auto’s. Dus een fabrikant en geen tuner.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          8 februari 2016 om 21:26

          @gtwillem: Worden er ook geen velgen los verkocht? Je ziet bijna dagelijks een BMW op Alpina wielen maar bijna nooit een echte Alpina. Of is dat allemaal namaakspul?

          Login om te reageren
          • insomnia zegt

            9 februari 2016 om 00:47

            @dutchdriftking: Dat zijn vaak van oorsprong geleende wielen. Alpina rijders zijn erg sociaal richting rijders van oudere brakke bmw modellen. Zo zijn ze ;)

            Login om te reageren
        • bakbanaan zegt

          8 februari 2016 om 21:56

          @gtwillem: vgm maakt het ook een merk doordat ze halve auto’s ontvangen van BMW ,en deze zelf afmaken. Geen idee of dit een van de redenen is?

          Login om te reageren
        • insomnia zegt

          9 februari 2016 om 00:39

          @gtwillem: plus één.

          Login om te reageren
      • insomnia zegt

        9 februari 2016 om 00:40

        @bartjeeh: min één.

        Login om te reageren
    • remcott zegt

      8 februari 2016 om 20:35

      @insomnia: dat staat ook duidelijk in de tekst, Alpina is een fabrikant.

      Login om te reageren
      • insomnia zegt

        9 februari 2016 om 00:43

        @remcott: klopt, ik refereerde naar het onderschrift bij de gallery.

        Login om te reageren
  14. allesmetturbo zegt

    8 februari 2016 om 20:11

    Zulke foto’s wil ik ook wel van men auto :0 wat een plaatjes!

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      8 februari 2016 om 20:25

      @allesmetturbo: *mijn (of m’n)

      Login om te reageren
  15. rvds15 zegt

    8 februari 2016 om 20:17

    Hebben hebben hebben!!!!

    Login om te reageren
  16. rovadepo zegt

    8 februari 2016 om 20:21

    Ik zou toch de S63/65 nemen. Vind dat hele Alpina maar niks persoonlijk. Als er nu een M versie zou komen zou ik deze waarschijnlijk wel mooi vinden.

    Login om te reageren
  17. E34M5Touring zegt

    8 februari 2016 om 20:22

    Weer een echt Alpina kanon, dit boven een S8 plus of 63AMG anyday!

    Login om te reageren
  18. henkhupelschoten zegt

    8 februari 2016 om 20:24

    Nee nee nee en nog eens nee, doe mij de André Rieu mobiel maar S65 for sure

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      8 februari 2016 om 20:26

      @henkhupelschoten: helemaal mee eens. Alpina is zo ordinair. Valt me mee dat ze hier ook weer niet een splitter hebben gemonteerd met daarop weer luidkeels schreeuwend: ALPINA erop

      Login om te reageren
      • remcott zegt

        8 februari 2016 om 20:39

        @camber24: Hoe noem je die fabrikant op Mercedes basis ook al weer? Brabus en ook daar is sprake van fantastische techniek in een ordinaire verpakking.

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          9 februari 2016 om 17:40

          @remcott: klopt. Ook een erg ordinair voorbeeld.

          Login om te reageren
      • donvinnie zegt

        9 februari 2016 om 17:36

        @camber24: kamper24*

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          9 februari 2016 om 17:40

          @donvinnie: haha

          Login om te reageren
  19. leaper035t zegt

    8 februari 2016 om 20:27

    Zo’n 20 jaar geleden zag ik in onze wijk een zwarte Alpina B7 op basis van de E38.
    Als absolute leek had ik meteen door dat dit geen gewone BMW was. Pas vele jaren later en met de komst van het internet kwam ik te weten dat het een B7 was. De magie van toen komt telkens een beetje terug met de lancering van een nieuwe… What a car!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      8 februari 2016 om 20:46

      @leaper035t: Een E38 is een Alpina B12, geen B7. De latere B7’s hebben altijd een V8 met drukvulling gehad, de B12 had een heuse 5.7 of 6.0 grote V12.

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        9 februari 2016 om 07:30

        @gtwillem: Good to know, bedankt voor de info. Wellicht een V8 om Alpina’ s sportief karakter te onderschrijven, V12 te zwaar?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          9 februari 2016 om 15:10

          @leaper035t: Bij Alpina is het altijd een combinatie tussen sportiviteit en comfort, waar een M model echt sport is.

          De reden is simpel, de E38 750i bood voldoende mogelijkheden tot tuning (uitboren), maar de 760i (E65) was al een pareltje met 445pk uit een 6-liter V12. Gekozen werd voor een andere oplossing, de 4.4 V8 met mechanisch compressor (later een 4.8 V8). Tweede reden was dat de V12 aanpassen wel erg kostbaar werd, en de B5 (E60/61) ook deze V8 kon gebruiken.

          Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    8 februari 2016 om 20:51

    Wat een ontzettend mooie wagen is dit. Perfecte daily drive. Alleen die Ferrari van eerder vandaag is nog geiler.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      8 februari 2016 om 20:58

      @berlinetta: Maar is die Ferrari geschikt als daily met al die drempels…?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        9 februari 2016 om 01:23

        @e1000bmw523i: Ongetwijfeld. Bij Ferrari zijn ze echt wel zo slim om een front lift systeem op de optielijst te zetten.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          9 februari 2016 om 08:46

          @Edge: Klopt, volgens mij bieden ze dat op elk model aan. En zo ontzettend laag is die GTC 4 Lusso nou ook weer niet.

          Login om te reageren
  21. lekbak zegt

    8 februari 2016 om 20:56

    Op een gekke manier vind ik alpina’s meestal wel wat hebben waar ik de bmw waarvan deze is afgeleid niks vind. Deze is weer geen uitzondering. Hoewel ik zelf eerder voor een s600 zou kiezen (of eigenlijk een c350 en een uitbreiding van de ouwe troep collectie) staat deze absoluut boven de 7-serie.

    Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    8 februari 2016 om 21:13

    Ik zou deze het liefste hebben van de bekende drie. Ook gewoon in deze kleur combo.

    Login om te reageren
  23. kaeser zegt

    8 februari 2016 om 21:33

    Mmmm heerlijk voer zo vlak voor het slapen :)

    Login om te reageren
  24. aventadorrr zegt

    8 februari 2016 om 21:36

    Mooie bak met lekkere specs! Maar dat leer op de achterbank.. Zelfs in m’n 166 met 3 ton op de klok zit het leer er nog strakker in

    Login om te reageren
  25. toyotafortuner zegt

    8 februari 2016 om 21:51

    Dat is toch gewoon zó enorm lekker!

    Login om te reageren
  26. vondudenstein zegt

    8 februari 2016 om 22:37

    Dikke BMW is ook nooit stijlvol XD haha

    Login om te reageren
  27. sracert zegt

    9 februari 2016 om 00:48

    Sorry, vind de BMW 750i mooier. Zag in Oostenrijk een “nieuwe” A8 twin turbo V8 staan ook erg mooi in zwart met chroom.

    Login om te reageren
  28. naamloos3 zegt

    9 februari 2016 om 11:01

    gefotografeerd in de vlindertuin

    Login om te reageren
  29. scaglietti612 zegt

    9 februari 2016 om 12:15

    Dikke bak. Toch pakken mooier zo dan de 7-serie van BMW. Deze Alpina heeft dat net iets meer karakter van de BMW 7.

    Maar eerlijk, nog altijd liever een parelwitte Audi S8 Plus. :)

    Login om te reageren
  30. Rob zegt

    9 februari 2016 om 12:23

    Godmiljaar, wat een foto’s….
    Heeft Herr Direktor Alpina photoshop ontdekt ofzo?

    Login om te reageren
  31. kilum zegt

    9 februari 2016 om 14:52

    Alhoewel ik Alpina’s altijd wel heb kunnen waarderen heb ik de B7 nooit mooi gevonden. Het is te heftig voor zo’n slee ofzo. Ik denk dat het hem vooral in die kofferbak spoiler zit.Dat past gewoon niet. De spoiler is te groot en niet mooi vormgegeven. Dat staat gewoon niet op eeen 7 serie.

    Login om te reageren
  32. 9000cse zegt

    10 februari 2016 om 05:05

    En als er één auto is die ik de voorkeur zou geven boven alles wat er te koop is, dan is het deze Alpina B7! Voor mij de meest begeerlijke limousine. Verheven boven mijn droomauto in mijn bezit: De Volvo 960! Maar eilaas! Kwestie van budget!
    Voor mij is deze sedan echter begeerlijker dan welke A8 of S-klasse dan ook. Ieder z’n voorkeur, maar ik zou altijd kiezen voor zo’n Alpina! Punt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North