• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Analist teleurgesteld in Tesla Model 3 na proefrit

Auteur: RubenPriest, gepost 13 november 2017 om 18:01 – 66 Reacties

Model 3


Ai, opnieuw komt Tesla negatief in het nieuws.

Nu de Model 3 is gearriveerd bij diverse Tesla-punten in de Verenigde Staten is het mogelijk om, op uitnodiging, een proefrit te maken. Toni Sacconaghi, een analist werkzaam op Wall Street, kreeg zo’n uitnodiging. Hij reisde af naar het Tesla-punt in Brooklyn, New York om kennis te maken met de nieuwe instapper van het merk.

Wat hij van de auto vond liet hij tegenover nieuwsnetwerk CNBC vinden. Inmiddels is zijn verhaal overal in de Amerikaanse media te lezen en helaas voor Tesla waren de bevindingen van Sacconaghi niet bepaald positief te noemen. Volgens de analist was de afwerking van de twee beschikbare demo-modellen niet van goede kwaliteit. De naden bij het glazen dak, deurpanelen en rubbers sloten volgens hem niet correct aan.

Dit soort zaken hebben we eerder gehoord over de Model S en Model X. Ook Sacconaghi beaamt dat. Hij hoopte echter dat Tesla had geleerd van het verleden als het gaat om een matige afwerking.

De productie van de Tesla Model 3 gaat alles behalve vlekkeloos. Het aandeel van Tesla kreeg twee weken geleden bovendien een harde klap te verwerken, nadat de laatste kwartaalcijfers naar buiten werden gebracht. Dat er nu wederom negatief nieuws naar buiten komt is dus het laatste wat Tesla kan gebruiken. De analist denkt dat andere exemplaren van de Model 3 mogelijk ook slecht (lees: gehaast) zijn afgewerkt.

Foto: Tesla Model 3 op de Nederlandse snelweg via Autojunk

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Video: politieagent veroorzaakt bijna een aanrijding
  • Primeur: AUDI E5 Sportback voor het eerst in levende lijve gespot
  • Zoveel elektrische auto’s zijn er in jouw gemeente
  • Oei: volledig elektrische Audi RS6 C9 wordt een zwaargewicht!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, model-3, sedan, Tesla

Vorig bericht: « Lamborghini Huracán Performante: rijtest en video
Volgend bericht: John Hennessey: ‘ons record is gesloopt door Koenigsegg’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. dijan zegt

    13 november 2017 om 18:05

    Afwerking zal nog wel slechter worden ,als de verkocte auto s zo snel mogelijk afgeleverd worden . Deze haast is zelden goed .

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      13 november 2017 om 18:15

      @dijan: haastige spoed is zelden goed.

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      13 november 2017 om 18:45

      @dijan: Prachtig ja… nou ik heb nieuws de koers heeft vandaag alweer bijna goed gemaakt wat er gisteren is gebeurd. En grotere kieren zijn niet zo belangrijk bij een auto van 40k, ik denk dat half leasend nl liever gewoon snel voor 4% rond kan rijden dan dat ze kicken op strakke naden….

      Login om te reageren
      • draadloos zegt

        13 november 2017 om 19:38

        @dutchneon: nou, ik lease ook en hou toch wel van een strakke naad!

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          13 november 2017 om 22:53

          @draadloos: joah maar een beetje vochtige kier mag toch wel?

          Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          13 november 2017 om 23:46

          @draadloos: het ging hier om een Analist hoor…. niks naad

          Maar waar maak je je druk om joh elke leasert is na een paar maand alweer weer aan het uit rekenen wanneer hij de volgende kan bestellen ?

          Login om te reageren
    • harrie zegt

      13 november 2017 om 20:32

      @dijan: Alsof de afwerking gelijk de Trabant fabriek met de hand gedaan wordt…
      Als ze de productie lijn en toleranties onder controle hebben kunnen ze volle bak productie draaien.

      Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    13 november 2017 om 18:05

    Analyst… Haha iemand die zijn brood verdient met manipuleren van beurskoersen zodat de collega’s het geld binnen kunnen harken. Lijkt me wel een betrouwbare partij om zo’n auto te beoordelen. Hoeveel van die professionele beleggers zijn net voor het artikel short gegaan op Tesla?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      13 november 2017 om 18:07

      @w0o0dy: Alu hoedjes in de aanbieding deze week?

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        13 november 2017 om 18:13

        @e34m5touring: lijk wel een trend te worden de laatste tijd

        Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        13 november 2017 om 18:15

        @E34M5Touring: bush did 9-11!

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          13 november 2017 om 18:26

          @2wheeler: Serieus? Ik dacht Southpark.

          Login om te reageren
        • bierbuik zegt

          13 november 2017 om 18:29

          @2wheeler: nee het is de schuld van de Rabobank!

          Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            13 november 2017 om 19:33

            @bierbuik: maw de hoofdschuldige is de Toyota Prius..

            Login om te reageren
          • hplh zegt

            13 november 2017 om 19:35

            @bierbuik: en een beetje van de overheid zelf.

            Login om te reageren
            • bierbuik zegt

              13 november 2017 om 19:48

              @hplh: vergeet de vluchtelingen niet!

              Login om te reageren
        • radeox zegt

          13 november 2017 om 20:12

          @2wheeler:

          VAG was toen al aan het sjoemelen.

          Het was gewoon sluikreclame voor Porsche.

          Ik zeg aanpakken!

          Login om te reageren
        • bussie88 zegt

          13 november 2017 om 20:26

          @2wheeler: jetfuel can’t melt steel beams

          Login om te reageren
          • porker zegt

            14 november 2017 om 11:27

            @bussie88: las gisteren een leuke. Klagen over overvliegende straaljagers? “Jets, sound of freedom!” Dus: niet klagen maar blij zijn. Het is ook allemaal reclame hè.

            Login om te reageren
      • fernie zegt

        13 november 2017 om 21:30

        @E34M5Touring: short gaan op Tesla en dan de boel proberen te verkloten kan best. Zou zeker niet de eerste zijn!

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        14 november 2017 om 06:59

        @e34m5touring: ja idd dat soort dingen doen ze NOOIT toch?
        https://www.nu.nl/economie/5005427/credit-suisse-schikt-zaak-koersmanipulatie-135-miljoen.html

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          14 november 2017 om 08:49

          @w0o0dy: Joh, je hebt helemaal gelijk… Jij en de rest van die Tesla sekte zullen het allemaal wel weten. Want dat die man gewoon z’n eerlijke mening geeft is natuurlijk ondenkbaar. Hij is immers niet positief, dus MOET er wel sprake zijn van oplichting…………………..

          Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      13 november 2017 om 18:16

      @w0o0dy: dat was dus het eerste wat ik ook dacht na het lezen van deze kolder.

      Login om te reageren
  3. xanxion zegt

    13 november 2017 om 18:10

    En wie hecht er nog waarde aan de mening van een analist op wall street? Zou me niets verbazen als hij gisteren short is gegaan op aandelen Tesla.

    Login om te reageren
    • jeebee zegt

      13 november 2017 om 18:14

      @xanxion: was ie wel wat laat! Maar goed, er kan nog $200 vanaf

      Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    13 november 2017 om 18:12

    “De naden bij het glazen dak, deurpanelen en rubbers sloten volgens hem niet correct aan”

    Klinkt als de ideale opvolger voor mijn oude MG-F uit 19nogwat… Zou me denk ik gelijk thuisvoelen in dat Amerikaanse tochthok…

    Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    13 november 2017 om 18:14

    Bij bepaalde fabrikanten van benzine-/dieselstokerTs noemen we dat ‘karakter’. Voor Tes(ola)la ook maar doen dan.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      13 november 2017 om 22:20

      @amghans: voeg er brits bij en het klopt. Franse auto’s moeten elektrische storingen hebben en Italiaanse moeten roesten. En alle Duitsers zijn perfect. Aldus driekwart van leasend nederland.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 november 2017 om 07:11

        @peug206: ik heb anders het idee dat driekwart van leasend Nederland nog aan hun 14% Peugeot 308 van zit.

        Login om te reageren
  6. stfu zegt

    13 november 2017 om 18:20

    Diverse media was uiterst positief maar AB pakt wat kritiek van een analist eruit over rubbers..

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      13 november 2017 om 22:22

      @stfu: hangt ervanaf hoe erg het is. Helaas is dat niet vermeld, maar op het moment dat het stortregent en het komt door het dak naar binnen net als bij een britse auto weet ik dat graag van tevoren. Neem ik mn poncho mee.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        14 november 2017 om 09:24

        @peug206: mijn rubbers zitten er ook niet al te fraai in maar geen lekkage. Hun specialiteit is de techniek, plus ze beginnen feitelijk pas net met auto’s bouwen.

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      14 november 2017 om 07:15

      @stfu:

      Het is tweeledig. De auto wordt enorm gehyped, iedereen is benieuwd naar de Model 3. Ja, ook wij op de redactie van AutoBlog zijn enorm nieuwsgierig naar deze auto. Ik in elk geval wel ;).

      Het idee van Tesla twijfel ik niet aan. Dat is briljant. Infrastructuur, imago, design, packaging: echt waanzinnig goed.

      Het enige onderdeel waar ze slecht op scoren is auto’s bouwen. De kwaliteit is gewoon ondermaats. Zeker omdat Tesla pretendeert te concurreren met Audi, Mercedes, Porsche en BMW. Oude techniek weliswaar, maar veel beter gebouwde auto’s. Sterker nog, op fit & finish komen ze niet eens in de buurt van waar de Koreanen nu zijn of erger nog: waar de Koreanen tien jaar geleden waren. Het is een langdurig proces om op dat niveau te komen.

      Met de Model 3 krijg je een uiterst karige auto met vier wielen, twee stoelen, een bank, een iPad en een accu. Dat ze zelfs die onderdelen niet lekker op elkaar aan kunnen sluiten geeft aan dat ze gewoon slecht zijn in auto’s bouwen. Dat is niet erg, Tesla kan goed ideeen op de weg krijgen en mensen anders laten denken. Daar zit hun grootste kracht. Op het moment dat Porsche, BMW en de rest dat ook doen is Tesla ook niet meer nodig en kan Musk verder met zijn volgende project.

      Het is niet erg dat de Model E een slechte auto is, de eerste iPhone was ook niet al te best.

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        14 november 2017 om 08:42

        @willeme: mooi verwoord. Het is wachten op het moment dat een van de grote spelers op de automarkt een overnamebod doet op Tesla waarmee het direct dominantie op de elektrische automarkt in handen krijgt.

        Login om te reageren
      • stfu zegt

        14 november 2017 om 09:25

        @willeme: heb je een plusje gegeven vanwege je goede onderbouwing. Mag een collega van je nog wel eens van leren :)

        Login om te reageren
  7. postzegel zegt

    13 november 2017 om 18:20

    Haastig in elkaar gezet? Wat? De aantallen zijn toch, door omstandigheden, zo klein dat er voor elke Model3 juist extra veel tijd beschikbaar is?

    Login om te reageren
  8. pindakoning zegt

    13 november 2017 om 18:35

    Een analist?! Oftewel gewoon een particulier. Er zijn altijd wel mensen die wat te zeuren ebben, ook na een proefrit in BMW/Mercedes/Audi kan je wel iemand vinden..

    Ben geen Tesla fan, maar om zo’n persoon een groot podium te bieden gaat mij een beetje te ver.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      13 november 2017 om 19:03

      @pindakoning: Zeuren in een Audi over afwerking, dan vraag ik mij af met wat als vergelijkingsbasis.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 november 2017 om 07:13

      @pindakoning: dit tijdperk van het internet, daar kan iedereen een groot podium krijgen. Mits je zegt wat de mensen willen horen, waar of van toegevoegde waarde hoeft het niet eens te zijn.

      Login om te reageren
  9. rob636 zegt

    13 november 2017 om 18:38

    Die naald komt steeds dichter bij de Tesla-bubbel

    Login om te reageren
  10. turboboy zegt

    13 november 2017 om 18:39

    Dat verhaalt van de rubbers kan ik wel bevestigen.
    We hebben 2 mensen op het werk met een model X en vooral bij het dak viel het wel op het niet helemaal uitgelijnd is.
    De witte tocht/windruis ook harder dan de zwarte dus er is ruimte voor verbetering

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      13 november 2017 om 21:30

      @turboboy: goed kopers advies. Dus altijd een zwarte nemen

      Login om te reageren
  11. fapfap zegt

    13 november 2017 om 18:39

    “Analist teleurgesteld na proefrit”, de rubbers sloten niet goed af.. Maar hoe was de proefrit dan?

    Login om te reageren
  12. sracert zegt

    13 november 2017 om 18:53

    Wat maakt die afwerking nou uit, doe iets aan de actieradius onder vollast, mag de rest lekker rammelen, lekken en tochten.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 november 2017 om 19:35

      @sracert: Laat die actieradius nou best wel baat hebben bij strakke naden en zo min mogelijk kieren… Twee vliegen in één klap, zou ik zeggen.

      Login om te reageren
  13. camber24 zegt

    13 november 2017 om 18:54

    Een slecht afsluitend rubbertje is natuurlijk altijd ook wel vervelend…

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      13 november 2017 om 19:01

      @camber24: Misschien komen we zo sneller aan ons aantal.

      Login om te reageren
    • panda007 zegt

      13 november 2017 om 20:00

      @camber24: er zijn wel ergere situaties met slecht afsluitende rubbers te bedenken…?

      Login om te reageren
      • lippie zegt

        14 november 2017 om 08:35

        @panda007: ik denk dat hij dat al bedoelt

        Login om te reageren
  14. autodrop zegt

    13 november 2017 om 19:25

    Oh oh oh….. AutoBlog wat gaan jullie toch hard achteruit qua geloofwaardigheid, humor, en relevantie!!

    Sorry hoor redactie maar het enige wat jullie tegenwoordig nog kunnen bedenken gaat A) over Max/F1 (alsof andere autosporten etmr niet toe doen), B) over het einde van de wereld (lees verbrandingsmotor) en C) hoe negatiever over Tesla hoe beter.

    Zelfs leden van de SGP en CU zijn nog minder conservatief.

    Ik snap echt niet wat op deze manier nog de lol van AB is. Stel jezelf allemaal eens wat professioneler op A.(u).B.!!

    Getekend, een groot liefhebber van AB maar zoals in elke relatie zit ook in deze een scheurtje inmiddels.

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      13 november 2017 om 19:38

      @autodrop: gossiepossie.

      Login om te reageren
      • autodrop zegt

        13 november 2017 om 19:39

        @hplh: heel inhoudelijk. Je mammie is vast trots op je.

        Login om te reageren
        • hplh zegt

          13 november 2017 om 23:31

          @autodrop: best wel ja.
          Behalve als ik mijn bordje niet goed leeg eet.

          Login om te reageren
    • lavalamp zegt

      13 november 2017 om 20:39

      @autodrop: Je hoeft het niet te lezen hè…… Het is geen nieuwssite…

      Login om te reageren
      • ablogjunk zegt

        13 november 2017 om 20:43

        @lavalamp: Altijd hetzelfde argument “dan lees/kijk je toch lekker niet”. De gemiddelde mens mag best kritischer zijn op wat hij/zij voorgeschoteld krijgt.

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          13 november 2017 om 20:53

          @ablogjunk: Laat kritisch kijken naar wat je voorgeschoteld krijgt nou net datgene zijn wat deze testrijder gedaan heeft…

          Én terecht, van een auto in deze prijsklasse mag je toch wel verwachten dat hij fatsoenlijk in elkaar gezet is.

          Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      13 november 2017 om 21:04

      @autodrop: Quote: “Zelfs leden van de SGP en CU zijn nog minder conservatief.” Is dit nu geloofwaardig, of humor en in hoeverre relevant?
      Volgens mij mis jij een heleboel artikelen.
      Quote “een groot liefhebber van AB maar zoals in elke relatie zit ook in deze een scheurtje inmiddels.” Terwijl je 1 zin daarboven schrijft “Ik snap echt niet wat op deze manier nog de lol van AB is.” ……….. geen lol meer maar toch liefhebber en slechts een scheurtje (verkleinwoord) …………. veel tegenspraak dus ook niet geloofwaardig.
      De pot en de ketel?

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      14 november 2017 om 08:48

      @autodrop: ik leg ’t je even uit: AB is begonnen als blog door en voor autoliefhebbers. Daar bleek een verdienmodel in te zitten, door advertenties en abonnementen te verkopen. Inmiddels zijn die inkomsten noodzakelijk om de site draaiende te houden. Dan ga je dus analyseren welke artikelen het meeste opleveren, en daar pas je je kopij op aan. En zie aldaar: een winstgevend product. Als je dat niet zint, dan staat het je vrij om je heil elders te zoeken. Ik, en velen met mij, lees bijna alle artikelen graag, ook over Max en zoals hierboven. Nou, doei!

      Login om te reageren
  15. wildbeest zegt

    13 november 2017 om 19:32

    Men kijkt weer na 6 cilinder diesels ipv elektrisch rijden

    Login om te reageren
  16. MaartenD zegt

    13 november 2017 om 20:15

    Toevallig gisteren de review van Doug demuro over de model 3 bekeken en hij was wel positief.
    https://youtu.be/te6VqldjTT8

    Login om te reageren
    • z4coupe30si zegt

      13 november 2017 om 22:20

      @maarten020: de vraag is of Doug inmiddels nog 100% objectief is…

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        14 november 2017 om 07:57

        @z4coupe30si: haha..eens! Maar ondanks zijn irritante stem vind ik zijn filmpjes wel de moeite waard

        Login om te reageren
  17. PeugeotGTI zegt

    13 november 2017 om 22:52

    Het enige dat hier opvallend aan is, is dat de mainstream media dit eruit pikken om Tesla zwart te maken. De suggestie van @w0o0dy is zo gek nog niet. De media daar zijn zo corrupt, daar kan de gemiddelde oliedictatuur nog een puntje aan zuigen. Het heeft helemaal niets met aluhoedjes of conspiracies te maken, het is good old corruption. Het publiek wordt bespeeld voor miljardenbelangen achter de schermen. Een land waar je legaal invloed op het Witte Huis kan kopen door geld te geven aan de verkiezingscampagnes is geen eerlijke democratie. De invloed van de superrijke industriëlen, bankiers, politici en media moguls reikt heel ver.

    Aan iedereen die meteen OMG ALUHOEDJES roept: doe niet zo naïef..

    /OT
    Nou en, een Renault Clio is ook crappy in elkaar gezet en mensen zijn er tevreden mee.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      13 november 2017 om 22:57

      @PeugeotGTI: OMG ALUHOEDJES

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 november 2017 om 07:20

      @PeugeotGTI: in Nederland heb je niet eens geld nodig om invloed in het Catshuis te kopen, je dreigt als Shell gewoon (Brexit even negerend) naar het VK te verkassen en Rutte schaft prompt de dividendbelasting af.
      Maar we mogen best kritisch op Tesla zijn, ze hebben iets laten zien wat ze Model 3 noemen maar verder dan slecht afgewerkte pre-productie wagen komt dat niet.

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      14 november 2017 om 08:51

      @PeugeotGTI: ik denk dat je lobby (legale verrijking) en corruptie (illegale verrijking) door elkaar haalt. De consument heeft uiteindelijk de macht, maar die vindt ’t doorgaans allemaal wel best.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North