Analist teleurgesteld in Tesla Model 3 na proefrit

Auteur: , 66 Reacties
Model 3

Ai, opnieuw komt Tesla negatief in het nieuws.

Nu de Model 3 is gearriveerd bij diverse Tesla-punten in de Verenigde Staten is het mogelijk om, op uitnodiging, een proefrit te maken. Toni Sacconaghi, een analist werkzaam op Wall Street, kreeg zo’n uitnodiging. Hij reisde af naar het Tesla-punt in Brooklyn, New York om kennis te maken met de nieuwe instapper van het merk.

Wat hij van de auto vond liet hij tegenover nieuwsnetwerk CNBC vinden. Inmiddels is zijn verhaal overal in de Amerikaanse media te lezen en helaas voor Tesla waren de bevindingen van Sacconaghi niet bepaald positief te noemen. Volgens de analist was de afwerking van de twee beschikbare demo-modellen niet van goede kwaliteit. De naden bij het glazen dak, deurpanelen en rubbers sloten volgens hem niet correct aan.

Dit soort zaken hebben we eerder gehoord over de Model S en Model X. Ook Sacconaghi beaamt dat. Hij hoopte echter dat Tesla had geleerd van het verleden als het gaat om een matige afwerking.

De productie van de Tesla Model 3 gaat alles behalve vlekkeloos. Het aandeel van Tesla kreeg twee weken geleden bovendien een harde klap te verwerken, nadat de laatste kwartaalcijfers naar buiten werden gebracht. Dat er nu wederom negatief nieuws naar buiten komt is dus het laatste wat Tesla kan gebruiken. De analist denkt dat andere exemplaren van de Model 3 mogelijk ook slecht (lees: gehaast) zijn afgewerkt.

Foto: Tesla Model 3 op de Nederlandse snelweg via Autojunk



66 reacties

Afwerking zal nog wel slechter worden ,als de verkocte auto s zo snel mogelijk afgeleverd worden . Deze haast is zelden goed .
@dijan: haastige spoed is zelden goed.
@dijan: Prachtig ja… nou ik heb nieuws de koers heeft vandaag alweer bijna goed gemaakt wat er gisteren is gebeurd. En grotere kieren zijn niet zo belangrijk bij een auto van 40k, ik denk dat half leasend nl liever gewoon snel voor 4% rond kan rijden dan dat ze kicken op strakke naden….
@dutchneon: nou, ik lease ook en hou toch wel van een strakke naad!
@draadloos: joah maar een beetje vochtige kier mag toch wel?
@draadloos: het ging hier om een Analist hoor…. niks naad

Maar waar maak je je druk om joh elke leasert is na een paar maand alweer weer aan het uit rekenen wanneer hij de volgende kan bestellen 😜
@dijan: Alsof de afwerking gelijk de Trabant fabriek met de hand gedaan wordt…
Als ze de productie lijn en toleranties onder controle hebben kunnen ze volle bak productie draaien.
Analyst… Haha iemand die zijn brood verdient met manipuleren van beurskoersen zodat de collega’s het geld binnen kunnen harken. Lijkt me wel een betrouwbare partij om zo’n auto te beoordelen. Hoeveel van die professionele beleggers zijn net voor het artikel short gegaan op Tesla?
@w0o0dy: Alu hoedjes in de aanbieding deze week?
@e34m5touring: lijk wel een trend te worden de laatste tijd
@E34M5Touring: bush did 9-11!
@2wheeler: Serieus? Ik dacht Southpark.
@2wheeler: nee het is de schuld van de Rabobank!
@bierbuik: maw de hoofdschuldige is de Toyota Prius..
@bierbuik: en een beetje van de overheid zelf.
@hplh: vergeet de vluchtelingen niet!
@2wheeler:


VAG was toen al aan het sjoemelen.

Het was gewoon sluikreclame voor Porsche.

Ik zeg aanpakken!
@2wheeler: jetfuel can’t melt steel beams
@bussie88: las gisteren een leuke. Klagen over overvliegende straaljagers? “Jets, sound of freedom!” Dus: niet klagen maar blij zijn. Het is ook allemaal reclame hè.
@E34M5Touring: short gaan op Tesla en dan de boel proberen te verkloten kan best. Zou zeker niet de eerste zijn!
@e34m5touring: ja idd dat soort dingen doen ze NOOIT toch?
https://www.nu.nl/economie/5005427/credit-suisse-schikt-zaak-koersmanipulatie-135-miljoen.html
@w0o0dy: Joh, je hebt helemaal gelijk… Jij en de rest van die Tesla sekte zullen het allemaal wel weten. Want dat die man gewoon z’n eerlijke mening geeft is natuurlijk ondenkbaar. Hij is immers niet positief, dus MOET er wel sprake zijn van oplichting…………………..
@w0o0dy: dat was dus het eerste wat ik ook dacht na het lezen van deze kolder.
En wie hecht er nog waarde aan de mening van een analist op wall street? Zou me niets verbazen als hij gisteren short is gegaan op aandelen Tesla.
@xanxion: was ie wel wat laat! Maar goed, er kan nog $200 vanaf
“De naden bij het glazen dak, deurpanelen en rubbers sloten volgens hem niet correct aan”

Klinkt als de ideale opvolger voor mijn oude MG-F uit 19nogwat… Zou me denk ik gelijk thuisvoelen in dat Amerikaanse tochthok…
Bij bepaalde fabrikanten van benzine-/dieselstokerTs noemen we dat ‘karakter’. Voor Tes(ola)la ook maar doen dan.
@amghans: voeg er brits bij en het klopt. Franse auto’s moeten elektrische storingen hebben en Italiaanse moeten roesten. En alle Duitsers zijn perfect. Aldus driekwart van leasend nederland.
@peug206: ik heb anders het idee dat driekwart van leasend Nederland nog aan hun 14% Peugeot 308 van zit.
Diverse media was uiterst positief maar AB pakt wat kritiek van een analist eruit over rubbers..
@stfu: hangt ervanaf hoe erg het is. Helaas is dat niet vermeld, maar op het moment dat het stortregent en het komt door het dak naar binnen net als bij een britse auto weet ik dat graag van tevoren. Neem ik mn poncho mee.
@peug206: mijn rubbers zitten er ook niet al te fraai in maar geen lekkage. Hun specialiteit is de techniek, plus ze beginnen feitelijk pas net met auto’s bouwen.
@stfu:

Het is tweeledig. De auto wordt enorm gehyped, iedereen is benieuwd naar de Model 3. Ja, ook wij op de redactie van AutoBlog zijn enorm nieuwsgierig naar deze auto. Ik in elk geval wel ;).

Het idee van Tesla twijfel ik niet aan. Dat is briljant. Infrastructuur, imago, design, packaging: echt waanzinnig goed.

Het enige onderdeel waar ze slecht op scoren is auto’s bouwen. De kwaliteit is gewoon ondermaats. Zeker omdat Tesla pretendeert te concurreren met Audi, Mercedes, Porsche en BMW. Oude techniek weliswaar, maar veel beter gebouwde auto’s. Sterker nog, op fit & finish komen ze niet eens in de buurt van waar de Koreanen nu zijn of erger nog: waar de Koreanen tien jaar geleden waren. Het is een langdurig proces om op dat niveau te komen.

Met de Model 3 krijg je een uiterst karige auto met vier wielen, twee stoelen, een bank, een iPad en een accu. Dat ze zelfs die onderdelen niet lekker op elkaar aan kunnen sluiten geeft aan dat ze gewoon slecht zijn in auto’s bouwen. Dat is niet erg, Tesla kan goed ideeen op de weg krijgen en mensen anders laten denken. Daar zit hun grootste kracht. Op het moment dat Porsche, BMW en de rest dat ook doen is Tesla ook niet meer nodig en kan Musk verder met zijn volgende project.

Het is niet erg dat de Model E een slechte auto is, de eerste iPhone was ook niet al te best.
@willeme: mooi verwoord. Het is wachten op het moment dat een van de grote spelers op de automarkt een overnamebod doet op Tesla waarmee het direct dominantie op de elektrische automarkt in handen krijgt.
@willeme: heb je een plusje gegeven vanwege je goede onderbouwing. Mag een collega van je nog wel eens van leren :)
Haastig in elkaar gezet? Wat? De aantallen zijn toch, door omstandigheden, zo klein dat er voor elke Model3 juist extra veel tijd beschikbaar is?
Een analist?! Oftewel gewoon een particulier. Er zijn altijd wel mensen die wat te zeuren ebben, ook na een proefrit in BMW/Mercedes/Audi kan je wel iemand vinden..

Ben geen Tesla fan, maar om zo’n persoon een groot podium te bieden gaat mij een beetje te ver.
@pindakoning: Zeuren in een Audi over afwerking, dan vraag ik mij af met wat als vergelijkingsbasis.
@pindakoning: dit tijdperk van het internet, daar kan iedereen een groot podium krijgen. Mits je zegt wat de mensen willen horen, waar of van toegevoegde waarde hoeft het niet eens te zijn.
Die naald komt steeds dichter bij de Tesla-bubbel
Dat verhaalt van de rubbers kan ik wel bevestigen.
We hebben 2 mensen op het werk met een model X en vooral bij het dak viel het wel op het niet helemaal uitgelijnd is.
De witte tocht/windruis ook harder dan de zwarte dus er is ruimte voor verbetering
@turboboy: goed kopers advies. Dus altijd een zwarte nemen
“Analist teleurgesteld na proefrit”, de rubbers sloten niet goed af.. Maar hoe was de proefrit dan?
Wat maakt die afwerking nou uit, doe iets aan de actieradius onder vollast, mag de rest lekker rammelen, lekken en tochten.
@sracert: Laat die actieradius nou best wel baat hebben bij strakke naden en zo min mogelijk kieren… Twee vliegen in één klap, zou ik zeggen.
Een slecht afsluitend rubbertje is natuurlijk altijd ook wel vervelend…
@camber24: Misschien komen we zo sneller aan ons aantal.
@camber24: er zijn wel ergere situaties met slecht afsluitende rubbers te bedenken…🙂
@panda007: ik denk dat hij dat al bedoelt
Oh oh oh….. AutoBlog wat gaan jullie toch hard achteruit qua geloofwaardigheid, humor, en relevantie!!

Sorry hoor redactie maar het enige wat jullie tegenwoordig nog kunnen bedenken gaat A) over Max/F1 (alsof andere autosporten etmr niet toe doen), B) over het einde van de wereld (lees verbrandingsmotor) en C) hoe negatiever over Tesla hoe beter.

Zelfs leden van de SGP en CU zijn nog minder conservatief.

Ik snap echt niet wat op deze manier nog de lol van AB is. Stel jezelf allemaal eens wat professioneler op A.(u).B.!!

Getekend, een groot liefhebber van AB maar zoals in elke relatie zit ook in deze een scheurtje inmiddels.
@autodrop: gossiepossie.
@hplh: heel inhoudelijk. Je mammie is vast trots op je.
@autodrop: best wel ja.
Behalve als ik mijn bordje niet goed leeg eet.
@autodrop: Je hoeft het niet te lezen hè…… Het is geen nieuwssite…
@lavalamp: Altijd hetzelfde argument “dan lees/kijk je toch lekker niet”. De gemiddelde mens mag best kritischer zijn op wat hij/zij voorgeschoteld krijgt.
@ablogjunk: Laat kritisch kijken naar wat je voorgeschoteld krijgt nou net datgene zijn wat deze testrijder gedaan heeft…

Én terecht, van een auto in deze prijsklasse mag je toch wel verwachten dat hij fatsoenlijk in elkaar gezet is.
@autodrop: Quote: “Zelfs leden van de SGP en CU zijn nog minder conservatief.” Is dit nu geloofwaardig, of humor en in hoeverre relevant?
Volgens mij mis jij een heleboel artikelen.
Quote “een groot liefhebber van AB maar zoals in elke relatie zit ook in deze een scheurtje inmiddels.” Terwijl je 1 zin daarboven schrijft “Ik snap echt niet wat op deze manier nog de lol van AB is.” ……….. geen lol meer maar toch liefhebber en slechts een scheurtje (verkleinwoord) …………. veel tegenspraak dus ook niet geloofwaardig.
De pot en de ketel?
@autodrop: ik leg ’t je even uit: AB is begonnen als blog door en voor autoliefhebbers. Daar bleek een verdienmodel in te zitten, door advertenties en abonnementen te verkopen. Inmiddels zijn die inkomsten noodzakelijk om de site draaiende te houden. Dan ga je dus analyseren welke artikelen het meeste opleveren, en daar pas je je kopij op aan. En zie aldaar: een winstgevend product. Als je dat niet zint, dan staat het je vrij om je heil elders te zoeken. Ik, en velen met mij, lees bijna alle artikelen graag, ook over Max en zoals hierboven. Nou, doei!
Men kijkt weer na 6 cilinder diesels ipv elektrisch rijden
Toevallig gisteren de review van Doug demuro over de model 3 bekeken en hij was wel positief.
https://youtu.be/te6VqldjTT8
@maarten020: de vraag is of Doug inmiddels nog 100% objectief is…
@z4coupe30si: haha..eens! Maar ondanks zijn irritante stem vind ik zijn filmpjes wel de moeite waard
Het enige dat hier opvallend aan is, is dat de mainstream media dit eruit pikken om Tesla zwart te maken. De suggestie van @w0o0dy is zo gek nog niet. De media daar zijn zo corrupt, daar kan de gemiddelde oliedictatuur nog een puntje aan zuigen. Het heeft helemaal niets met aluhoedjes of conspiracies te maken, het is good old corruption. Het publiek wordt bespeeld voor miljardenbelangen achter de schermen. Een land waar je legaal invloed op het Witte Huis kan kopen door geld te geven aan de verkiezingscampagnes is geen eerlijke democratie. De invloed van de superrijke industriëlen, bankiers, politici en media moguls reikt heel ver.

Aan iedereen die meteen OMG ALUHOEDJES roept: doe niet zo naïef..

/OT
Nou en, een Renault Clio is ook crappy in elkaar gezet en mensen zijn er tevreden mee.
@PeugeotGTI: OMG ALUHOEDJES
@PeugeotGTI: in Nederland heb je niet eens geld nodig om invloed in het Catshuis te kopen, je dreigt als Shell gewoon (Brexit even negerend) naar het VK te verkassen en Rutte schaft prompt de dividendbelasting af.
Maar we mogen best kritisch op Tesla zijn, ze hebben iets laten zien wat ze Model 3 noemen maar verder dan slecht afgewerkte pre-productie wagen komt dat niet.
@PeugeotGTI: ik denk dat je lobby (legale verrijking) en corruptie (illegale verrijking) door elkaar haalt. De consument heeft uiteindelijk de macht, maar die vindt ’t doorgaans allemaal wel best.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).