
Op nota bene Amerikaanse bodem reed de Agera RS het record van Hennessey uit 2014 aan gort. Het zit meneer Hennessey niet lekker.
Koenigsegg wist onlangs maar liefst vijf records te verpulveren. Eén van deze records was de hoogste maximumsnelheid ooit voor een productieauto. Met een snelheid van bijna 458 km/u verbrak Koenigsegg het record van Hennessey uit 2014. De Venom GT wist in dat jaar het record te pakken met een snelheid van 435,2 km/u op het terrein van het Kennedy Space Center.
In gesprek met Top Gear geeft John Hennessey toe dat de ‘Egg gehakt heeft gemaakt van de Venom GT. Is het wedstrijdje ver plassen daarmee voorbij? Nee, natuurlijk niet. Hennessey is gek op records claimen en is dan ook van plan Koenigsegg terug te pakken. Momenteel is de nieuwe Venom F5 in ontwikkeling bij het merk. Een auto die op papier 482 km/u kan halen.
Koenigsegg kan nu nog genieten van de titel. Vermoedelijk slaat Hennessey over een aantal jaren terug. En laten we zeker Bugatti niet vergeten, die ook niet vies zijn van een recordje her en der.
En toen ging de eerste over de 500 km/u
@rufctr01: zal voor 2020 wel gebeuren in 1 of andere 3000 pk hennesey.
@gwnbmw: maar op welke banden
@woudloper: banden zijn de minste zorg, die worden custom gemaakt om 20 km te rijden.
@gwnbmw: Ik denk, dat Bugatti, met de SuperSport Chiron, of Koenigsegg met de Regera, ja die is er ook nog, dat wedstrijdje graag aangaan en misschien wel winnen. Sowieso schat ik de Regera zeer hoog in.
@gwnbmw: ik weet het niet… ik denk dat het verfijnen van de aerodynamica veel effectiever is op die snelheden dan power blijven toevoegen..
Weet je wie er ook een hoop records had? Opel. Al was dat wel met een k.
Kwestie van ‘wie heeft de langste’. Nuttig? Nee. Leuk? Ja!
@frenkyboy: jezelf blijven uitdagen, bedoel je. Zijn er geen uitdagingen/dromen meer dan is ‘t leven maar saai, vind ik.
@skinnybmw: eens, al zou het wel mooi zijn als uiteindelijk het normale burgervolk ook mee zou kunnen genieten van dergelijke hoogstandjes. Zoals de Concorde bijvoorbeeld.
Hennessey… leuk en aardig maar ik zie het op de één of andere manier niet als een volwaardig merk.
@vetnek: de cognac is wel te doen
Blijft een fantastisch merk dat Koenigsegg!
Net als Donkervoort een merk dat opgezet is door een enthousiasteling met een grote passie voor techniek en vakmanschap…
Én die de droom om autofabrikant te worden hebben waargemaakt door keihard te werken door er een hoop energie en tijd in te steken. Én gepast trots zijn op wat ze bereikt hebben, zonder naast hun schoenen te lopen en de lat steeds hoger leggen, continu op zoek naar verbetering…
Én dan ook nog eens uit de rode cijfers weten te blijven en gewoon een gezond bedrijf weten te leiden. Voor zulke mannen kan je alleen maar bewondering hebben.
Next up, de Regera die rustig de 500 aantikt?
Ik vindt het vooral dik, dat het “maar” een 5 liter blok is (en een redelijk compacte auto).
Ik heb de Hennesy Venom GT eigenlijk nooit serieus genomen. Geen idee waarom niet.
@kilum: ik heb John Henessey nooit serieus genomen. Die man betaalt z’n rekeningen niet en levert de auto’s niet waarvoor mensen hem betalen. Ik vind het een oplichter.
Als ze records gaan willen breken met benzine auto’s gaan ze rap moeten zijn, binnenkort mag het niet meer… dus rap in de letterlijke en figuurlijke zin…