• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorder

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 6 maart 2018 om 12:12 – 17 Reacties

Afbeelding Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorderAfbeelding Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorderAfbeelding Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorderAfbeelding Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorderAfbeelding Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorderAfbeelding Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorderAfbeelding Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorderAfbeelding Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorder

Aston Martin maakt de Valkyrie nóg gestoorder
Één bocht te scherp aansnijden en je brein valt letterlijk uit je hoofd.

Het AMR Pro-label van Aston Martin is eigenlijk allesbehalve onnodig. De afdeling maakt sportieve auto’s nog pittiger dan ze hoeven te zijn. Van tamelijk ingetogen auto’s als de Vantage tot de hyper-idiote Vulcan, AMR Pro pakt wat ze pakken kunnen. Vandaag leggen ze de lat wederom hoger.

Toch komt het nieuws niet helemaal als een verrassing, daar de geruchten van een gepeperde Valkyrie eind vorig jaar al op straat kwamen te liggen. Tot op heden wisten we echter niet wat de ‘Valkyrie GTI’ ons precies moest brengen. Vandaag kunnen we de exacte details gelukkig met jullie delen.

De hybride V12 achterin de Valkyrie AMR Pro produceert naar verluidt meer dan 1.100 bhp. In andere woorden, de krachtbron zal over meer dan 1.115 pk beschikken. De Valkyrie AMR Pro is, gelukkig, enkel en alleen voor het circuit bedoeld, al kan ik me voorstellen dat hij zelfs daarvoor te snel is.

Nog indrukwekkender is het feit dat de auto minder weegt dan het aantal pk’s dat hij produceert. De lichtgewicht constructie van de Valkyrie AMR Pro is slechts 1.000 kg zwaar. Om er nog maar een extra schep bovenop te doen is de auto, met zijn hyper-aerodynamische plaatwerk, in staat om meer dan 1.000 kg aan neerwaartse druk te produceren. En zelfs met al die downforce die de wagen genereert, rijdt hij met gemak richting de 360 km/u.

Afgezien van het opvallende kleurtje dat AMR Pro eroverheen heeft gejast, hebben ze de wagen extra aerodynamische onderdelen gegeven die ervoor zorgen dat bovengenoemde cijfers gehaald kunnen worden. Hierdoor oogt de auto nog agressiever, maar rijdt hij bovenal nog spectaculairder dan de ‘gewone’ Valkyrie. Dankzij de lichtere carbon constructie en het verbeterde plaatwerk, kan de wagen liefst 3G aan laterale krachten bereiken. Wie we daarvoor mogen bedanken? De creatieve genieën van Aston Martin én, uiteraard, Adrian Newey.

AMR Pro maakt in totaal 25 stuks van de ultieme Valkyrie en heeft ze allemaal al verkocht.

Ook interessant!

  • Aston Martin Valkyrie AMR Pro
    Aston Martin Valkyrie AMR Pro is nu eindelijk af
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin ruziet met dealer over Valkyrie-aanbetalingen
  • Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
    Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

adrian-newey, amr-pro, Aston Martin, geneve-2018, Hybride, valkyrie

Vorig bericht: « Deze Subaru Tourer moet in productie
Volgend bericht: Lagonda wil Rolls-Royce en Bentley slopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2018 om 12:21

    Om iedereen en z´n moeder naar huis te rijden?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 maart 2018 om 12:23

      @dutchdriftking: Wordt wel een beetje krap denk je niet?

      Login om te reageren
  2. kilum zegt

    6 maart 2018 om 12:24

    Waarom echt? Dit is te extreem. Wat heb je er nog aan? Tenzij je een F1 coureur bent kun je er nooit in rijden met het volle potentieel.

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      6 maart 2018 om 12:51

      @kilum: Omdat het kan. Je ziet het aan de complete markt. Waarom 300 of meer PK’s in een Hot Hatch? Wie haalt daar al dat potentieel uit op de straat? Zelfs op het circuit zal er al serieus wat plaats moeten zijn en het zal zeker niet op de NoSl gebeuren met de drukte die daar heerst.

      Waarom meer dan 600PK in een Porsche?
      De vraag is eigenlijk waar en wanneer stopt dit? Het zal stoppen als de automarkt zijn interesse verliest en er niet meer wordt geschoten, als zot, door rijke mijnheren met te veel geld op wagens die nu al zeldzaam zijn en nog niet eens verkrijgbaar.

      Login om te reageren
    • papa zegt

      6 maart 2018 om 12:51

      @kilum: dat is met racemotoren al jaren zo

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        6 maart 2018 om 14:46

        @papa: and we all love it, hetzelfde geldt voor dit soort auto’s.

        Login om te reageren
  3. StijnB zegt

    6 maart 2018 om 12:38

    Hij wordt er alleen mooier van…

    Login om te reageren
  4. rammillius zegt

    6 maart 2018 om 12:40

    FIA gaat een nieuwe raceklasse introduceren? McLaren, Austin Martin, Mercedes, Bugatti? Lijken alleen track only auto’s uit te komen

    Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      6 maart 2018 om 12:52

      @rammillius: zou mooie klasse zijn! Alleen nog koenigsegg erbij en gaan met de banaan

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      6 maart 2018 om 13:28

      @rammillius: Moet je me even helpen, welke track-only auto heeft Bugatti dan? Die nieuwe Chiron Sport van vanochtend doet een rondje Nardo vijf seconden sneller, maar dat betekent eigenlijks meer of minder dan dat die auto heel hard (bijna) rechtuit kan rijden. De Aston Martin Valkyrie AMR Pro, McLaren Senna en Mercedes-AMG Project One rijden rondjes om de Bugatti op een technisch circuit.

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        6 maart 2018 om 13:33

        @Edge: eerlijk gezegt weet ik niet of de chiron verliest op een gemiddeld circuit. dat ding wint achterlijk veel tijd terug op de rechte stukken, en door de 4wd ook uit de bochten veel harder als genoemde hypercars.

        Login om te reageren
      • rammillius zegt

        6 maart 2018 om 13:44

        @Edge: sorry. Nardo is inderdaad in heel eenvoudig rondje hard rijden. Ik ben niet zo thuis in alle circuits (mag je nardo zo noemen). Maar een Bugatti kan toch wel een bochtje maken op redelijke snelheid? Of is het meer een dragracer?

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          6 maart 2018 om 15:07

          @rammillius: het is meer een mastodont die ondanks zijn bergen vermogen geen kans maakt tegen auto’s die minder dan de helft wegen en ook bloedsnel zijn

          Login om te reageren
  5. tvr1974 zegt

    6 maart 2018 om 13:39

    Ben idd ook nieuwsgierig tegen welke andere auto’s dit ding gaat racen.. Want op een track in je eentje rondjes rijden lijkt mij ook wat “saai”… Je wilt immers racen met zo’n auto.. Let’s wait and see.. Ben zeer benieuwd.

    Login om te reageren
    • tom_hanekamp zegt

      6 maart 2018 om 15:18

      @tvr1974: dat is juist wel wat er gebeurt, nou ja zo ongeveer dan. Als we naar het verleden kijken dan gaat het met dit soort auto’s één van twee kanten op:
      1. De auto gaat de spreekwoordelijke ijskast in en zal nooit daadwerkelijk gebruikt worden.
      2. De auto komt in een door Aston Martin geregeld programma waar rijkaards geregeld op door Aston Martin gereserveerde circuits rondjes rijden samen met andere Aston Martin eigenaren. Kijk bijvoorbeeld naar Ferrari, maar volgens mij doen al veel meer fabrikanten (inclusief AM) dit. Natuurlijk gaan ze wel elkaars rondetijden proberen te verbeteren, maar die rijkaards en hun dikke auto’s zijn veel te waardevol om echt te gaan racen.

      Login om te reageren
  6. dirkv zegt

    6 maart 2018 om 14:40

    Het is een prachtig stuk techniek net als andere hypercars maar mooi kan ik zo’n Valkyrie niet vinden.

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    6 maart 2018 om 15:09

    Pwoah, heeft maar 999pk meer dan mijn spaardiesel en weegt minder. Mijn auto heeft dan wel weer stuurverwarming, kom daar maar eens om in zo’n Valkyrie! Ha!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North