Aston Martin V8 Vantage N430: 436 pk en een handbak

Auteur: , 15 Reacties

In 2010 lanceerde Aston Martin de N420, een lichtere variant van de V8 Vantage. Nu wordt dit truukje, na de milde facelift, herhaald. Maak kennis met de N430 en zijn gele bekkie.

Het vermogen van de N430 is identiek aan dat van de V8 Vantage S, 436 pk @ 7.300 rpm, maar dit model doet het met 20 kg minder, dankzij koolstofvezel en Kevlar-zetels en een viertal gesmede tienspakers met een grafieten finish. AM leunt met dit model sterk op de race-heritage, dan mag een gewichtsbesparing niet ontbreken.

De topsnelheid van de V8 Vantage N430 ligt op 305 km/u (190 mph), 0-96 km/u gaat in 4,6 seconden. Standaard is hij uitgerust met een manuele zesbak, maar luie mensen kunnen ook voor een close-ratio zeventraps Sportshift gaan.

De oplettende kijker had al gezien dat de N430 qua looks van een snufje CC100 is voorzien, in het interieur verwent Aston Martin zijn klanten met plaques, N430-logo’s, schakelflippers in black magnesium en zetels en deurinleg van Plissè Alcantara, om maar een paar zaken te noemen.

Aston Martin presenteert zijn speciaaltje op de autosalon van Genève, vanaf september 2014 kunnen Britten voor 89.995 GBP een exemplaar bij hun dealer ophalen. De volledige fotogallery bekijk je HIER, een gelikte video met epische voice-over staat inmiddels op autojunk.

KLIK!



15 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
90.000 pond.. dat is echt niks vergeleken met wat ie in Nederland zou kosten
china via iPad app
@emilio89: auto’s in Engeleand zijn voor belastingen sowieso een stuk lager dan in NL. Reden hiervoor is dat fabrikanten de prijzen berekend hebben met een koers waarbij 1 Pond gelijk staat aan ongeveer 1,50 EURO. Nu de Pond nog maar 1,20 waard is, wordt het veel voordeliger je auto in Engeland te bestellen. Heb ik zelf ook gedaan.
@china: niet in china dus?
@china: is dat dan niet heel veel geklooi om een linksgestuurde te krijgen?
@jaguarjunk: lekker rechts laten, went toch binnen twee weken.
@china: ik geloof niet dat miljoenen concerns met zulke grote valuta verschillen rekenen. In de regel zijn auto’s netto in Nederland het voordeligst, juist vanwege ons belastingklimaat.
Blijft een lekker wagentje met een schitterend geluid en tijdloos design
Om vervolgens in je boxer een bergpas te gaan afleggen toch James?
@AutomotiveDesigner: Negeer m’n comment maar, dit is niet spartaans genoeg. Airco, wat waren ze denkende bij Aston Martin?!
Blijft mooi, maar tikkeltje gedateerd…
Ja epische stem in het filmpje!
£89.995? Klopt dit wel?
Het wordt dat AM met nieuwe modellen komt. Hoe prachtig de modellen ook zijn, de prestaties blijven ver achter bij de concurrentie. Ik weet dat het bij AM niet om de prestaties draait en je zo’n auto eigenlijk koopt met je hart, maar er zijn ook genoeg andere auto’s die mijn hart kunnen stelen en die mijn verstand ook nog eens tevreden stellen.
@berlinetta: Met deze prestaties zou ik zelf tevreden zijn. Uiteindelijk kies je een dergelijke auto meestal toch op aspecten als emotie, merk, looks e.d. Prestaties spelen natuurlijk ook wel een rol, maar dan zou ik eerder in de 911-range gaan shoppen
N430, 20kg eraf… dan is het nog een ongelofelijk zwaar ding.

Ze zouden beter een fatsoenlijke N24 maken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).