• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin wordt sterk staaltje Duits design

Auteur: jaapiyo, gepost 15 mei 2018 om 19:08 – 21 Reacties

Vantage


Bauhaus in da house!!1!

Een opvallende ontwikkeling bij Aston Martin: het merk heeft een nieuwe designer aangetrokken. Hij heet Tobias Sühlmann en was voorheen werkzaam bij VAG. Een logische move, want de kritiek op Aston was nog weleens dat alle auto’s op elkaar leken. Een designer van VAG aantrekken is dé manier om daar een eind aan te maken. Of euhm…Wat?

Feit is dat Aston Martin jarenlang voortborduurde op de designtaal die Ian Callum neerzette met de V12 Vanquish in 2001. Bij de nieuwste modellen van het merk wijkt Aston iets af van deze bekende vormen. Zowel de DB11 als de nieuwe Vantage worden toegeschreven aan Marek Reichman, een Brit met Poolse roots. De meningen zijn er enigszins over verdeeld of de nieuwe Astons net zo mooi zijn als hun voorgangers.

Sühlmann gaat Reichman niet vervangen, maar neemt de positie in van Miles Nurnberger als Creative Director of Exterior Design. Hij rapporteert in die functie aan Reichman wiens officiële titel Chief Creative Officer and studio head is. Nurnberger heeft bij Aston vooral meegetekend aan de bizarre Valkyrie.

Enfin, de CV’s van die design-types zijn vaak wat verwarrend omdat sommige auto’s toegeschreven worden aan meerdere designers. Hoe dan ook heeft Sühlmann bij Volkswagen naar verluidt de Arteon en nieuwe Touareg (rijtest) getekend. Tevens was hij recentelijk hoofd van de afdeling exterieurdesign van Bugatti, hoewel hij voor het Franse merk in ieder geval geen auto’s heeft getekend: de Chiron kwam namelijk van de hand van Sühlmann’s Bugatti-voorganger Sasha Selipanov.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, design, Marek-Reichman, vag, vantage

Vorig bericht: « Omerta! Ricciardo breekt stilzwijgen over Bakoe-crash? [updated]
Volgend bericht: Hij komt, hij komt, de BMW M4 met vier deuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    15 mei 2018 om 19:28

    Gaaf ..
    Ze halen natuurlijk alles weg uit GB ..
    Ding gaat net zo oost-Europees worden als Bentley en Rolls royce ..

    En als de vakbonden gaan zeiken !!
    Dan mogen de Britten de auto spuiten en poetsen om er vervolgens een “Made in england” stickertje op te plakken ..

    Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    15 mei 2018 om 19:31

    Konden ze het werk niet beter uitbesteden aan de uomini di Carrozzeria Touring Milano?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 mei 2018 om 19:44

      @henkhupelschoten:

      Omdat ze het zelf beter sneller en efficiënter kunnen ..

      Login om te reageren
  3. hugoe zegt

    15 mei 2018 om 19:38

    Sterk staaltje en duits design? Wat klopt hier niet.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 mei 2018 om 19:47

      @hugoe:

      Wel eens een Bentley EXP gezien ..
      Er is leven na Albert Speer iig ..

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      16 mei 2018 om 06:45

      @hugoe: die Leopard tanks zijn anders best aardig hoor…

      https://goo.gl/images/c7vrv0

      Login om te reageren
  4. leaper035t zegt

    15 mei 2018 om 20:01

    Leuke jobs heeft de beste man al gehad!

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    15 mei 2018 om 20:30

    Ze zijn er nog lang mee weggekomen daar in Groot Brittannië, met hun auto’s die tot ver na de laatste eeuwwisseling zonder uitzondering niet meer waren dan een facelift van een facelift van een facelift van een facelift van een facelift van een model dat oorspronkelijk uit 1850 kwam…

    Liefdevol gekoesterd door mensen zoals ik die altijd mijlenver achter de laatste mode en trends aanhobbelen.

    En zichzelf wijsmaken dat die antiek ogende meuk van adellijke klasse is…

    Én dat is ook zo. Dus weg met die infiltrant, straks worden Aston Martins nog moderne efficiënt gestroomlijnde auto’s

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 mei 2018 om 20:35

      @moveyourmind:

      Onzin ..
      Valt onder iAMGay groep van MB ..

      Blijft dus gewoon hopeloos ouderwetse meuk ..

      Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        16 mei 2018 om 09:47

        @lincolns ‘iAMGay’: wil je er over praten?

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      15 mei 2018 om 21:00

      @moveyourmind: dat doen ze bij Vag ook al sinds 1945, faceliften tot falen….

      Login om te reageren
    • leendertjeanpaulgodfried zegt

      15 mei 2018 om 21:54

      @moveyourmind: ik kon het niet beter verwoorden.

      Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      16 mei 2018 om 17:27

      @moveyourmind:

      De laatste mode?
      Die vindt een gentleman toch hier?

      http://thechap.co.uk/

      Login om te reageren
  6. luciano_borello zegt

    15 mei 2018 om 22:02

    Gelukkig lijken Aston Martin modellen de afgelopen 20 jaar net zoveel op elkaar als het gemiddelde VAG-model.
    Dus een randje bij buigen, chroomstripje erbij en wallá, een nieuw model.
    Sülmann zal zich er thuis gaan voelen.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      15 mei 2018 om 22:48

      @luciano_borello: wallá

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        16 mei 2018 om 11:36

        @2wheeler: wollah

        Login om te reageren
        • luciano_borello zegt

          22 mei 2018 om 20:17

          @jaapiyo: Voila

          Login om te reageren
    • chriscross zegt

      15 mei 2018 om 22:50

      @luciano_borello: ze weten hierdoor welk hun eigen gezicht te behouden en daarmee de stijl van elegante sportwagens. Smaken verschillen uiteraard.

      Login om te reageren
      • luciano_borello zegt

        22 mei 2018 om 20:18

        @chriscross: Vind ze ook niet lelijk, maar matig vernieuwend.

        Login om te reageren
  7. Alfarobert zegt

    16 mei 2018 om 08:28

    Gelukkig alleen de buitenkant(knipperlichtjes,spiegels en wielen?) Stel je voor een Aston martin 1.2 TDI blue motion,haha

    Login om te reageren
  8. Design_Driven zegt

    16 mei 2018 om 11:16

    Tobias Sühlmann is een heel getalenteerde designer, die een heel goed gevoel voor proporties heeft. Iets waar het nog een beetje vringt bij de neiuwe AM’s. Hij komt overigen bij het team en vervangt niemand. Miles Nurnberger wordt Design Director en beide rapporteren aan Chief Creative Officer (CCO) Marek Reichman.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North