
De Audi A6 (C9) sedan staat live in de configurator. Inclusief de prijzen!
Met de onthulling van de A6 (C9) sedan heeft Audi laten zien dat ze in 2025 nog steeds knappe auto’s met een kont kunnen bouwen. Traditioneel gezien zullen Nederlanders warmer lopen voor de Avant, maar in grote delen van de wereld staat er toch echt liever een sedan op de oprit.
Mocht je sedan nou niet zo fantastisch vinden, dan kun je zelf proberen deze zo mooi mogelijk te maken in de Audi A6 (C9) sedan configurator. In die configurator zijn meteen de Nederlandse prijzen te zien. Zo weet je aan het einde van de rit wat het merk uit Ingolstadt graag vangt voor het kersverse model.
In de configurator begint de Audi A6 (C9) sedan bij € 64.990 euro. Daarmee is de sedan zelfs € 5.000 goedkoper dan de Avant. Voor de familieversie moet je minstens 69.990 euro op tafel gooien. En dan moet het configureren nog beginnen.
Audi A6 (C9) sedan configurator

Ondergetekende ging alvast aan de slag. Niet met die Avant, maar met de configurator van de Audi A6 (C9) sedan. Eens kijken of ik er wat moois van kon maken. Standaard is het allemaal erg zakelijk en een beetje saai natuurlijk. Heeft de configurator genoeg pit in huis om hier wat lekkers van te maken?

Qua motoren is het meteen even klagen. Want vermoedelijk mede door de belastingregels lanceert Audi de romige zescilinder niet bij ons in Nederland. Andere markten krijgen wel die V6. Wij moeten het doen met een 2.0 TFSI. Zo’n vierpitter voelt toch wat te min voor zo’n statige koets. Althans, dat is wat de opa in mij zegt. Meer cilinders is meer beter. Aldus mijn eigen eeuwenoude gezegde.

Ik koos voor een S Edition. Niet te veel zwart, want dat is pauper. Het leven als accountant (typische A6-rijder natuurlijk) gaat niet over rozen. De auto mag het leven best wat opfleuren. Ik koos voor de Audi exclusive kleur Avocadogroen Pareleffect. Lekker man.
21 inch Audi sport velgen, een sportief interieur en tadaa. Hier is mijn Audi A6 van 100.000 euro. Een ton en nog steeds een 2.0 liter viercilinder aan boord. Oef, gelukkig is ‘ie wel mooi. Vind ik. Zelf spelen doe je zo.





Het design van de achterkant is dramatisch, doet mijn denken aan de Audi A6 C5 achterkant.
De voorkant is ook een mislukking, en compleet inspiratieloos.
Het is extreem rommelig en onsamenhangend allemaal.
De achterkant lijkt te zijn geïnspireerd door die van de 7 serie. De hele auto ademt geen Audi uit. De kleur is wel mooi
@benja01: De vorm van het kofferdeksel doet me op de een of andere manier zelfs denken aan de BMW E65….
Wat een prachtige auto. Eindelijk (na 20 jaar) is Audi weer interessant.
Meer van hetzelfde maar zeker niet lelijk op deze manier! Ik kan alleen niet wennen aan die verzonken deurklinken en de platte verlichtte logo’s. Verschrikkelijke trend.
Vanwege die zwarte druipers op de achterkant kan eigenlijk alleen zwart als kleur. Jammer , want verder vind ik hem best oké.
Wat een kleurtje en de juiste wielen wel niet doen met een auto! Heel mooie spec zo. En dan nu voor de grap de Duitse configurator, met fijne V6…
Die schijfjes bij de deurgrepen hadden ze beter weg kunnen laten.
Dit kan een echte audi liefhebber toch niet mooi vinden?!
Ik niet in elk geval. Heb een 90 B3 (sedan) en een S2 b4 (sedan) beide i5 quattro voor de hobby; maar eigenlijk vind ik maar weinig moderne sedans sjiek. De A8 D3 pre facelift vond ik erg mooi, de B7 vind ik ook nog steeds mooi ondanks dat het model al ruim 20 jaar oud is. Maar hoe nieuwer, hoe anoniemer, veel drukke vouwen, eenheidsworst om over de hele wereld niemand tegen de borst te stoten qua ontwerp. Heb nog een blauwe a3 limo gehad uit 2017, die vind ik nog wel aardig, alleen ook de nieuwste A3 is ook weer erg druk.
Ik ben wel liefhebber maar wel selectief… en word denk ik een ouwe zeur.
Huilen: 100K voor een poepsaaie sedan.
Ondanks de kekke kleur is het nog steeds geen mooie auto. Wat een rommelig geheel zo. Die achterlichten…. Manmanman. Kan niet tippen aan de E-klaasse!
De E-klasse heeft z’n zwaktepunt ook in de achterlichten. Die rare gevarendriehoeken zien er niet uit.
Audi heeft hier een strak model zo grondig gefacelift dat het een nieuwe wagen lijkt maar daarbij is de samenhang wel verloren gegaan.
Ik vind de achterlichten van de E gek genoeg dan wel weer heel gaaf. En, als dat het enige minpuntje is dan wint ie bij mij nog steeds ruimschoots van de concurrentie. Smaken verschillen maar als 80% je nieuwe auto op verschillende fronten lelijk vind dan zegt dat wel iets over de designtaal van een merk.
Prachtig. Meer heb je ook niet nodig lekker zuinig vergeleken met zijn v6 broer.
https://www.youtube.com/watch?v=2DxOd_NEFPU
Nog niet genoemd dus doe ik het: die grijze rand om de kieuwen aan de voorkant oogt zo goedkoop. Spuit dat gewoon mee of laat die hele kieuwen weg en het is in de basis best een mooi ontwerp m.i.