• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi-chef Stadler: in 2020 staat Audi op nummer 1

Auteur: bart_m, gepost 22 mei 2014 om 20:58 – 35 Reacties

Audi-chef Stadler: in 2020 staat Audi op nummer 1


Om dit te bereiken zal de fabrikant uit Ingolstadt dit jaar 17 nieuwe modellen presenteren.

Audi doet het goed, heel goed zelfs. In de eerste vier maanden van 2014 verkocht Audi 561.900 auto’s. Vorig jaar stond de teller na april op 502.989 stuks. Dat betekent een flinke stijging van 11,7 procent.

Maar ook in 2013 ging het lekker. Toen verkocht het merk in totaal 1.575.480 auto’s. In 2012 waren het er 1.455.123 en daarmee steeg de verkoop met 8,3 procent.

Tijdens de jaarlijkse algemene vergadering gaf Stadler aan dat Audi in 2020 met recht op nummer 1 komt te staan. Om zijn beoogde Vorsprung durch Technik te behouden, investeert Audi tot 2018 maar liefst 22 miljard euro. Dit zal grotendeels opgaan in de productie van de verwachte 17 nieuwe modellen en uitvoeringen. Welke dat zijn houdt Audi nog even voor zich, maar een aantal zijn wel te raden.

Audi vergeet overigens niet haar medewerkers te bedanken voor het succes. Het personeel kreeg over het jaar 2013 gemiddeld een bonus van 6900 euro. Toch was dit bedrag ruim 1000 euro lager dan het jaar ervoor. Misschien is Rupert aan het sparen voor een nieuwe koets?

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, Rupert-Stadler

Vorig bericht: « Gespot: SLR übercombo tijdens de Mille Miglia
Volgend bericht: BMW M5 van Vivid Racing is een giftige tunings-cocktail »

Lees Interacties

Reacties

  1. batman zegt

    22 mei 2014 om 21:09

    17!?!? Fuck dat is veel…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 mei 2014 om 22:54

      @batman: “17 nieuwe modellen en uitvoeringen”. Dus een nieuwe A4, A4 avant, S4, S4 avant, proline, s-line, etc. Als er een nieuwe A4 komt dan ook een nieuwe A5 (coupe, cabrio, liftback). De gefacelifte A7 telt ook zo voor een handjevol mee. Een mini facelift van de A6, S6, RS6 is vast ook niet ver weg meer. Ook bij de nieuwe TT kunnen ze dat zelfde truukje weer uithalen. Moraal van het verhaal: 17 nieuwe modellen en uitvoeringen is helemaal niet zo veel.

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    22 mei 2014 om 21:10

    Op 1 op basis waarop @bart_m? Vergeleken met BMW/Mercedes ofzo? Of toch iets anders? Ik mis hier wat..

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      22 mei 2014 om 21:34

      @toyotafortuner: Beter lezen mensen, ze presenteren 17 nieuwe modellen (niet produceren).

      Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    22 mei 2014 om 21:13

    Dit jaar nog 17 nieuwe modellen?

    Login om te reageren
  4. meneer zegt

    22 mei 2014 om 21:19

    betekent andere stiksels meteen een ander model tegenwoordig?

    Login om te reageren
  5. timjan365 zegt

    22 mei 2014 om 21:20

    17 in dit jaar serieus nounou ik zeg geen nee maar knap vind ik het wel!

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      23 mei 2014 om 09:55

      @timjan365: daar kan alfa Romeo een voorbeeld aan nemen.

      Login om te reageren
      • timjan365 zegt

        23 mei 2014 om 10:39

        @xiran: dat is onzin want het is een totaal ander merk dat al veel minder modellen heeft.

        Login om te reageren
  6. C6_R zegt

    22 mei 2014 om 21:24

    Kan niet wachten op de A14 en de Q32

    Login om te reageren
  7. fconderkantlat zegt

    22 mei 2014 om 21:25

    *gaap* *pakt popcorn*

    Login om te reageren
  8. patab zegt

    22 mei 2014 om 21:28

    Het doet pijn om zo iets te horen

    Login om te reageren
  9. joriss zegt

    22 mei 2014 om 21:42

    Bmw blijft in mijn ogen toch de ultieme auto.
    met alle respect voor Audi, maar Bmw is toch op alle fronten net iets beter.
    echte mannen rijden Bmw.

    Login om te reageren
    • super zegt

      22 mei 2014 om 21:54

      @joriss:
      echte mannen rijden ektif toerer zeker?

      heb zelf overigens een bmw (geen ektif toerer)

      Login om te reageren
  10. super zegt

    22 mei 2014 om 21:53

    “Om zijn beoogde Vorsprung durch Technik te behouden”

    hoezo behouden?

    Login om te reageren
  11. agera zegt

    22 mei 2014 om 22:04

    ik gun het Audi van harte. Als het goed is gaan de A9 en de Q9 komen en zal binnenkort de nieuwe R8 zijn opwachting maken.

    Login om te reageren
  12. erwh zegt

    22 mei 2014 om 22:04

    Welke Vorsprung durch technik heeft Audi dan? Technisch hobbelen ze ergens in de achterhoede mee, marketingtechnisch daarentegen..

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    22 mei 2014 om 22:07

    Nummer 1? Bij het Eurovisie songfestival hadden ze ook een nummer 1…

    Login om te reageren
    • agera zegt

      22 mei 2014 om 22:11

      @norge: In de Champions League heb je ook een nummer 1 of het WK :) Audi Brazilie of Real Madrid kan dus ook :)

      Login om te reageren
    • Carreza zegt

      22 mei 2014 om 22:21

      @norge: bij Audi zijn de facelifts minder spannend.

      Login om te reageren
  14. Carreza zegt

    22 mei 2014 om 22:17

    17 nieuwe modellen? Dat moet een ware nachtmerrie zijn voor de designers… Weer een ander LED-streepje in de lichtunits verzinnen…

    Login om te reageren
  15. Orichy zegt

    22 mei 2014 om 22:52

    Krijgen wij voor 2020 een Audi OP1 ?!?…

    Login om te reageren
  16. 2cool4school zegt

    22 mei 2014 om 22:57

    Geniale bedrijfsvoering!

    Login om te reageren
  17. tupperware zegt

    22 mei 2014 om 23:02

    Audi op 1 in 2020?

    Proest
    Of Stadler moet eens wat minder snuiven, of hij bedoekt dat ze dan stijf bovenaan staan in de trammelant statistieken..

    Login om te reageren
  18. reistje zegt

    22 mei 2014 om 23:04

    17? Het alle niches opvullen gaat mij de pet te boven

    De Q5/7 was een vrij logische stap met de groeiende SUV markt, verder de A7 snap ik nog hoewel dat ook al een beetje een niche is. En de RS8.

    Voor de rest kan ik niet echt een goed nieuw model bedenken vanaf 2000, en nu moeten er nog 17 bij?

    Login om te reageren
  19. str8six zegt

    22 mei 2014 om 23:09

    17 nieuwe modellen als in: variaties op bestaande auto’s? Of motorisering? Of compleet nieuwe modellen? Ik zie Audi namelijk geen 17 compleet nieuwe modellen introduceren dit jaar. Daar hebben ze de fantasie niet voor. Voor wisselen/upgraden van koplampjes, achterlampen, ledstripjes en logo’s van de grille naar de motorkap zetten onder het mom; ‘nieuw model’ hebben ze meer kaas gegeten.

    Login om te reageren
  20. retetikker zegt

    22 mei 2014 om 23:58

    Succes…

    Login om te reageren
  21. TimoBac zegt

    23 mei 2014 om 02:51

    VAG voor wereld-dominatie, yeahhh

    Login om te reageren
  22. azuli zegt

    23 mei 2014 om 07:37

    Ja ze hebben al bijna Toyota ingehaald qua verkopen. Hahaha die paar Audi’s die in een jaar verkocht worden en straks in 2020 daar doet Toyota 3 maanden over:)

    Login om te reageren
  23. mout zegt

    23 mei 2014 om 08:39

    Als we onderscheiden tussen ‘volume-merken’ en ‘premium-merken’, waar belandt Audi dan, met meer dan 1.5 miljoen auto’s / jaar?

    Login om te reageren
  24. desjonnies zegt

    23 mei 2014 om 09:16

    Dooddoener van mijn kant.
    Kijk eens wat ze in 1936 allemaal riepen daar

    Iets over Duizend jaar en een rijk.

    Tuurlijk loopt deze vergelijking mank, maar gezien de huidige politieke situatie en de verhoudingen tussen de EU en Rusland kan de GmbH Duitsland een derde van zijn fabrieken sluiten als ene Mijnheer P “Boooooeeeeeh ” roept

    Want Duitsland’s export draait voor 30% op het Oosten.

    En kunnen politici allemaal brallen over herstel in de Eurozone, dat is heel erg broos, als het er al is.

    En kost een Audi tig keer meer dan een Dacia.
    En is het logo ineens niet meer zo belangrijk als je slechts 12 mille hebt te besteden.

    Een ander gevaar is momenteel dat Duitsland DE motor van de EU is en ook dat is een gevaarlijke ontwikkeling, er was altijd een balans tussen de grote landen.
    Helaas lijken de Fransen zich steeds verder in zichzelf terug te trekken.
    En kan het zo zijn dat de Duitsers zichzelf hierdoor gaan overschatten

    Want de Chinezen, die gaan zeer zeker komen !

    Login om te reageren
  25. hillegaar zegt

    23 mei 2014 om 09:27

    Waar BMW Volvo en Mercedes-Benz tijdloos design geven heb ik altijd het idee dat Audi uit de mode raakt

    Login om te reageren
  26. rd1991 zegt

    23 mei 2014 om 09:50

    Leuk… nog meer asociale Audirijders op de weg.

    Login om te reageren
  27. endofline zegt

    23 mei 2014 om 10:15

    Altijd het gezeur over de ledverlichting. Als mensen wat meer de niet zichtbare technologie zouden volgen zouden ze weten dat er heel veel ontwikkelingen zijn. Deze zijn niet zichtbaar maar daarom niet minder belangrijk.

    – gebruik van nieuwe composieten (FRP,CRP,Glare)
    – Composiet veren. Fibre composit (glasvezel + kunststof)
    – luchtloze banden, banden met geluidsdemping
    – verkeerslicht hulp = snelheid automatisch aanpassen om minder voor het rode licht te staat
    – self park
    – draadloos opladen van GSM toestellen
    – ….
    – ze hebben een nieuw center voor aeroaccoustics waarbij ze precies weten waar windgeluiden vandaan komen

    Enkel bij de elektrificatie hebben ze wat in te halen.

    Een lijstje
    http://m.audi-technology-portal.com/

    De grote duitse merken werken natuurlijk ook met dezelfde toeleveranciers waardoor veel tegelijk bij de grote 3 te vinden was. bv head up display, night vision.

    en ja ondertussen ook
    – oled
    – laserlight
    – laser mistlicht

    Login om te reageren
  28. 620henk zegt

    23 mei 2014 om 17:53

    misschien maken ze bestelbusjes erbij?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North