• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 Avant

Auteur: RubenPriest, gepost 2 oktober 2019 om 07:58 – 27 Reacties

Afbeelding Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 AvantAfbeelding Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 AvantAfbeelding Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 AvantAfbeelding Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 AvantAfbeelding Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 AvantAfbeelding Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 AvantAfbeelding Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 AvantAfbeelding Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 Avant

Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 Avant
De broers hebben een vergelijkbaar uiterlijk.

Audi Sport trok recent het doek van de nieuwe RS 6 Avant, terwijl de RS 4 Avant alweer even meegaat. De huidige powerstation kwam in 2017 op de markt en nu voorziet Audi de auto van een update, met onder meer een verse front. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Duitsers hebben de 2.9-liter twin-turbo V6 gelaten voor wat het is. Aan het vermogen van 450 pk en 600 Nm koppel is niets veranderd.

Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 Avant

Wel anders is, zoals gezegd, het uiterlijk, maar ook de introductie van MMI touch is nieuw. Dit is een 10-1-inch touchdisplay. Twee aanraakschermen, bekend van de A6 en A7, zit er nog niet in voor deze generatie. Het nieuwe front bestaat uit een vlakke en brede Singleframe-grille met de honingraatstructuur. Het nostalgische design-grapje met de sleuf vooraan de motorkap doet nu ook zijn intrede bij de RS 4 Avant. Daarnaast zijn de LED-koplampen nieuw. Aan de achterkant heeft Audi weinig gesleuteld. De achterbumper is nauwelijks anders in vergelijking met de pre-facelift.

Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 Avant

Ondanks het feit dat het vermogen niet is toegenomen is de RS 4 Avant met ‘slechts’ 450 pk niet iets om je voor te schamen. 0-100 km/u is met 4,3 sec nog altijd rap en de topsnelheid ligt op 250 km/u. Met het optionele RS Dynamic Package ligt de top op 280 km/u. Met een fluwelen rechtervoet moet volgens Audi een gecombineerd verbruik van 8,2 l/100 km (WLTP) mogelijk zijn.

Wil je echt laten weten dat jij de nieuwe RS 4 Avant hebt, dan moet je voor één van de twee nieuwe kleuren kiezen. Audi introduceert Turbo blauw en Tango rood op deze facelift. De vernieuwde Audi RS 4 Avant wordt in december op de Nederlandse markt verwacht. De exacte specificaties en prijzen worden in aanloop naar de marktintroductie bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, avant, rood, RS4, station

Vorig bericht: « Hier, de nieuwe BMW X5M/X6M met max. 625 pk!
Volgend bericht: Wat er anders is aan deze Panamera 10 Years Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    2 oktober 2019 om 08:25

    Ik zoeken in de galerij naar Turbo blauw, jammer weer…. Niks mis met deze toch? Ik snap dat ze hem onder de 500pk houden om voldoend afstand tot de RS6 te creëren. Wellicht komt er nog een Plus, zoals vroeger ook met de RS6?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      2 oktober 2019 om 10:50

      @dutchdriftking: turbo blauw is dezelfde uni lak kleur die je ook op de facelift TT kan krijgen ;-)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 oktober 2019 om 12:57

        @ghost: Even gecheckt, een smurfenblauw welke wat weg heeft van de RS2 kleur.

        Login om te reageren
  2. jajeroenja zegt

    2 oktober 2019 om 08:34

    600Nm bij 1900rpm tot 5000rpm ?. Wat mogen de “dempers” achter de einddempers op de technische tekening voorstellen?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      2 oktober 2019 om 10:36

      @jajeroenja: paar technische tekeningen verder, de DRC, diagonaal gekoppelde dempers met extern reservoir?

      Login om te reageren
  3. Pordon zegt

    2 oktober 2019 om 08:34

    Die sleuf boven de grille blijft echt afschuwelijk.

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    2 oktober 2019 om 08:35

    >turbokleurnaam
    Really?

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    2 oktober 2019 om 08:39

    De kont zonder zo’n sierstuk is in ieder geval een stuk mooier dan de RS6.

    Login om te reageren
  6. roberto zegt

    2 oktober 2019 om 08:44

    Tango rood, wat heerlijk! Misschien hou je dan ook wel het boevengespuis van de stoep omdat hij teveel aandacht trekt..

    Sowieso moet ik bekennen dat ik rood (maar ook groen) steeds beter vind staan! Zag laatst een knalrode A35 AMG met Performance Package, stuk beter dan de gemiddelde matgrijze A-klasses.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      2 oktober 2019 om 09:33

      @roberto: eens, sowieso is elke kleur beter dan grijs, wit of zwart!

      Login om te reageren
      • barendbotje zegt

        2 oktober 2019 om 09:35

        @ghost: Behalve die pisgele kleur op taxi’s in Duitsland, dat is nog erger

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          2 oktober 2019 om 10:01

          @barendbotje: Mwah nee, vind ik juist handig om een taxi te herkennen.

          Login om te reageren
          • barendbotje zegt

            2 oktober 2019 om 11:01

            @ghost: Vind het altijd wel een droevige verschijning als ik ze hier door Berlijn zie rijden..

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              2 oktober 2019 om 11:23

              @barendbotje: haha, aan de andere kant terecht, die gasten kopen die auto’s met allerlei voordelen. Zelfde als Nederland, alleen hier krijg je blauwe plaat, van mij mogen ze het hier ook invoeren..

              Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          2 oktober 2019 om 12:56

          @barendbotje: Hmmm… Pisgeel? Als dit je kleur is zou ik even een vinger aan de pols houden. Leverfuncties misschien een checken. Voel je je verder wel fit?

          Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    2 oktober 2019 om 09:04

    Een facelift voor een RS4.. is dat een primeur?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      2 oktober 2019 om 14:00

      @jochempie: Mijn punt is, volgens mij is er nog nooit een RS4 geweest die een facelift heeft ondergaan. Dus best een primeur, of niet?

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        2 oktober 2019 om 19:10

        @jochempie: Volgens mij heeft de RS4 B8 ook ooit gewoon een facelift gehad ?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          3 oktober 2019 om 17:19

          @dawwg: Volgens mij kwam die pas na de facelift op de markt.

          Login om te reageren
  8. stephane8200 zegt

    2 oktober 2019 om 09:05

    Die vent kan echt niet parkeren. Hij krijgt hem niets eens recht onder de carport. Wel steeds in de buurt.

    Login om te reageren
  9. 888natan zegt

    2 oktober 2019 om 09:45

    2 jaar en sl een facelift… bizar

    Login om te reageren
  10. ericc zegt

    2 oktober 2019 om 09:59

    Op de site van Audi Duitsland staan veel RS’en en S’en te koop. Niet normaal hoeveel voorraad ze hebben en weinig kilometers. Mijn volgende komt uit Duitsland. Prijzen zijn ook lager dan in België.

    Login om te reageren
  11. intimrasiert zegt

    2 oktober 2019 om 10:11

    Heerlijke auto, Audi heeft zoveel moois.

    Login om te reageren
  12. str8six zegt

    2 oktober 2019 om 10:26

    De lelijkste RS4 so far.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      2 oktober 2019 om 10:53

      @str8six: Ik vind deze juist weer mooi. De eerste RS4 ook, maar daarna vond ik ze allemaal niets.

      Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    2 oktober 2019 om 11:26

    Ik vond de pre facelift RS4 toch een stuk mooier om te zien. Geldt ook voor de A4 overigens. Ben ook geen fan van die nieuwe LED-verlichting van Audi. Het lijkt wel alsof ze weer terug gaan naar de eerste generatie ledjes die uit allemaal losse stipjes bestonden.

    Login om te reageren
  14. donjunior zegt

    2 oktober 2019 om 14:29

    Beste nieuws is dat ze hier geen diesel blok in hebben gehangen maar gewoon benzine.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North