Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 Avant

Auteur: , 27 Reacties

De broers hebben een vergelijkbaar uiterlijk.

Audi Sport trok recent het doek van de nieuwe RS 6 Avant, terwijl de RS 4 Avant alweer even meegaat. De huidige powerstation kwam in 2017 op de markt en nu voorziet Audi de auto van een update, met onder meer een verse front. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Duitsers hebben de 2.9-liter twin-turbo V6 gelaten voor wat het is. Aan het vermogen van 450 pk en 600 Nm koppel is niets veranderd.

Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 Avant

Wel anders is, zoals gezegd, het uiterlijk, maar ook de introductie van MMI touch is nieuw. Dit is een 10-1-inch touchdisplay. Twee aanraakschermen, bekend van de A6 en A7, zit er nog niet in voor deze generatie. Het nieuwe front bestaat uit een vlakke en brede Singleframe-grille met de honingraatstructuur. Het nostalgische design-grapje met de sleuf vooraan de motorkap doet nu ook zijn intrede bij de RS 4 Avant. Daarnaast zijn de LED-koplampen nieuw. Aan de achterkant heeft Audi weinig gesleuteld. De achterbumper is nauwelijks anders in vergelijking met de pre-facelift.

Audi RS 4 Avant (2019) staat fris naast de nieuwe RS 6 Avant

Ondanks het feit dat het vermogen niet is toegenomen is de RS 4 Avant met ‘slechts’ 450 pk niet iets om je voor te schamen. 0-100 km/u is met 4,3 sec nog altijd rap en de topsnelheid ligt op 250 km/u. Met het optionele RS Dynamic Package ligt de top op 280 km/u. Met een fluwelen rechtervoet moet volgens Audi een gecombineerd verbruik van 8,2 l/100 km (WLTP) mogelijk zijn.

Wil je echt laten weten dat jij de nieuwe RS 4 Avant hebt, dan moet je voor één van de twee nieuwe kleuren kiezen. Audi introduceert Turbo blauw en Tango rood op deze facelift. De vernieuwde Audi RS 4 Avant wordt in december op de Nederlandse markt verwacht. De exacte specificaties en prijzen worden in aanloop naar de marktintroductie bekendgemaakt.



27 reacties

Ik zoeken in de galerij naar Turbo blauw, jammer weer…. Niks mis met deze toch? Ik snap dat ze hem onder de 500pk houden om voldoend afstand tot de RS6 te creëren. Wellicht komt er nog een Plus, zoals vroeger ook met de RS6?
@dutchdriftking: turbo blauw is dezelfde uni lak kleur die je ook op de facelift TT kan krijgen ;-)
@ghost: Even gecheckt, een smurfenblauw welke wat weg heeft van de RS2 kleur.
600Nm bij 1900rpm tot 5000rpm 😦. Wat mogen de “dempers” achter de einddempers op de technische tekening voorstellen?
@jajeroenja: paar technische tekeningen verder, de DRC, diagonaal gekoppelde dempers met extern reservoir?
Die sleuf boven de grille blijft echt afschuwelijk.
>turbokleurnaam
Really?
De kont zonder zo’n sierstuk is in ieder geval een stuk mooier dan de RS6.
Tango rood, wat heerlijk! Misschien hou je dan ook wel het boevengespuis van de stoep omdat hij teveel aandacht trekt..

Sowieso moet ik bekennen dat ik rood (maar ook groen) steeds beter vind staan! Zag laatst een knalrode A35 AMG met Performance Package, stuk beter dan de gemiddelde matgrijze A-klasses.
@roberto: eens, sowieso is elke kleur beter dan grijs, wit of zwart!
@ghost: Behalve die pisgele kleur op taxi’s in Duitsland, dat is nog erger
@barendbotje: Mwah nee, vind ik juist handig om een taxi te herkennen.
@ghost: Vind het altijd wel een droevige verschijning als ik ze hier door Berlijn zie rijden..
@barendbotje: haha, aan de andere kant terecht, die gasten kopen die auto’s met allerlei voordelen. Zelfde als Nederland, alleen hier krijg je blauwe plaat, van mij mogen ze het hier ook invoeren..
@barendbotje: Hmmm… Pisgeel? Als dit je kleur is zou ik even een vinger aan de pols houden. Leverfuncties misschien een checken. Voel je je verder wel fit?
Een facelift voor een RS4.. is dat een primeur?
@jochempie: Mijn punt is, volgens mij is er nog nooit een RS4 geweest die een facelift heeft ondergaan. Dus best een primeur, of niet?
@jochempie: Volgens mij heeft de RS4 B8 ook ooit gewoon een facelift gehad ?
@dawwg: Volgens mij kwam die pas na de facelift op de markt.
Die vent kan echt niet parkeren. Hij krijgt hem niets eens recht onder de carport. Wel steeds in de buurt.
2 jaar en sl een facelift… bizar
Op de site van Audi Duitsland staan veel RS’en en S’en te koop. Niet normaal hoeveel voorraad ze hebben en weinig kilometers. Mijn volgende komt uit Duitsland. Prijzen zijn ook lager dan in België.
Heerlijke auto, Audi heeft zoveel moois.
De lelijkste RS4 so far.
@str8six: Ik vind deze juist weer mooi. De eerste RS4 ook, maar daarna vond ik ze allemaal niets.
Ik vond de pre facelift RS4 toch een stuk mooier om te zien. Geldt ook voor de A4 overigens. Ben ook geen fan van die nieuwe LED-verlichting van Audi. Het lijkt wel alsof ze weer terug gaan naar de eerste generatie ledjes die uit allemaal losse stipjes bestonden.
Beste nieuws is dat ze hier geen diesel blok in hebben gehangen maar gewoon benzine.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).