• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS6-X Avant is de dikste RS6 tot nu toe

Auteur: willeme, gepost 31 juli 2022 om 19:59 – 5 Reacties

Audi RS6-X Avant

De Audi RS6-X Avant is de allerdikste superstation die je met fabrieksgarantie kunt kopen.

Eigenlijk is het wel een beetje vreemd: Audi verkoopt de RS6 maar in één smaakje: de RS6. Geen Plus, geen Performance, geen Competition. Gewoon RS6. Dit terwijl er wel een BMW M5 Competition of een E63S is. Sterker nog, vroeger waren er meer verschillende smaakjes van de RS6.

Wellicht dat daar met de facelift nog verandering in komt, zoals met de vorige generatie RS6. Tot die tijd moet je creatief zijn. Dat is precies wat een gropeje Audi-dealers gedaan hebben. Die hebben de vraag naar een snellere, sterkere, brutere en duurdere RS6 maar zelf beantwoord met de Audi RS6-X Avant.

Audi RS6-X Avant

Vermogen en garantie

Nu is het niet zomaar een gechipte RS6 met een spoiler. De Audi RS6-X Avant is ontwikkeld in samenwerking met drie Audi dealers (Autohaus Brass Vertriebs GmbH, Feser-Graf Group en Scherer Group) en ABT Sportsline. De RS6-X heeft natuurlijk de RS6 als basis, maar is flink aangepakt. Nu is dat niet bijzonder, maar je krijgt wel gewoon garantie. Gezien de modificaties is dat wel bijzonder.

Laten we meteen even beginnen met de motor, want daar zijn ze lekker tekeer gegaan. Er is gekozen voor een ABT Power R-upgrade. Dat is niet alleen een andere ECU, maar ook twee nieuwe turbo’s én intercoolers. Hierdoor is het vermogen gestegen van 600 pk naar 750 pk. 750! Het koppel ging ook flink omhoog: van 800 Nm naar 920 Nm.

Audi RS6-X Avant
Audi RS6-X Avant

Dat heeft zijn uitwerking op de prestaties, uiteraard. De topsnelheid van de Audi RS6-X Avant is nu begrensd op 320 km/u. Gekkenwerk natuurlijk, een auto begrenzen op 320 km/u, maar zonder kom je redelijk in de buurt van de 350 km/u. Er zijn nog geen 0-100-km/u, 100-200- km/u en 0-200 km/u-acceleratietijden, maar reken er maar op dat dit een bijzonder snelle auto is op alle disciplines.

Audi RS6-X Avant
Audi RS6-X Avant
Audi RS6-X Avant
Audi RS6-X Avant
Audi RS6-X Avant

Verdere upgrades Audi RS6-X Avant

Verder zijn er de bekende upgrades. Denk aan een bodykit, 22 inch wielen, vier 102 mm ronde uitlaten en de nodige carbon opsmuk. Hetzelfde geldt voor het interieur waar er diverse koolstofonderdelen zijn geplaatst. Uiteraard ontbreken ABT-logo’s niet, evenals de nodige ‘1 out of 30’-badges.

Audi RS6-X Avant

Dan zijn er wel een paar kleine dingetjes. Ten eerste worden er niet veel exemplaren van de Audi RS6-X Avant gebouwd. Slechts 30 komen er, daarna is het over en uit. Daarmee is de RS6-X zeldzamer dan de RS4-X, waar er 60 van gebouwd worden.

Audi RS6-X Avant

Nu zal het nog wel een heel karwei worden om ze te verkopen, want de prijs is niet mals. Het apparaat kost namelijk 275.000 euro in Duitsland.

Meer lezen? Dit zijn de 8 meest geslaagde ABT Audi’s!

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Heerlijke Audi RS6 occasion eert zijn voorvader
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Feest! Audi viert 20 jaar RS6
    Feest! Audi viert 20 jaar RS6

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, avant, c8, limited-edition, quattro, rs6, special-edition, station, tuning, turbo, zwart

Vorig bericht: « Ferrari: “Knudde resultaat lag niet aan de strategie”
Volgend bericht: Stand na GP Hongarije 2022 en zes dingen die ons opvielen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. pindakoning zegt

    31 juli 2022 om 21:25

    Die uitlaten vind ik wel een verbetering. En het vermogen uiteraard :p

    In hoeverre hebben merkdealers eigenlijk de vrijheid om dit soort ‘projectjes’ te doen?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      1 augustus 2022 om 00:19

      Zal denk ik afhangen van de relatie met de importeur

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    31 juli 2022 om 21:30

    Indrukwekkende cijfers, maar toch, voor zó veel geld is zó veel leukers te koop. Auto’s die (vaak bij lange na) niet zulke prestatiecijfers kunnen overleggen, maar gewoon, leukere auto’s. En dan hou ik waarschijnlijk ook nog best veel geld over ook.

    Login om te reageren
  3. bart_m zegt

    1 augustus 2022 om 15:15

    Denk dat ze in no time zijn uitverkocht. Dit soort geldklopperij-edities zijn nogal gewild onder het voetballer/influencer volk.

    Login om te reageren
  4. scrmeagle zegt

    2 augustus 2022 om 09:30

    Nutteloze auto wellicht voor rappers

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North