• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Sport Quattro Concept is sportieve stekkerkar

Auteur: CasperH, gepost 4 september 2013 om 07:52 – 117 Reacties

Afbeelding Audi Sport Quattro Concept is sportieve stekkerkarAfbeelding Audi Sport Quattro Concept is sportieve stekkerkarAfbeelding Audi Sport Quattro Concept is sportieve stekkerkarAfbeelding Audi Sport Quattro Concept is sportieve stekkerkarAfbeelding Audi Sport Quattro Concept is sportieve stekkerkarAfbeelding Audi Sport Quattro Concept is sportieve stekkerkar

Audi Sport Quattro Concept 2013
Plug-in hybride, dat is de Audi Sport Quattro Concept. Saai? Als je een gecombineerd vermogen van 700 pk saai kan vinden…

De Audi Sport Quattro Concept zou er in een geheel opgefrist jasje komen, dat wisten we al maar het uiteindelijk concept overtreft de hooggespannen verwachtingen. Na de schetsen van twee weken geleden hebben we nu de definitieve plaatjes en info van deze strak gelijnde coupé van Audi ontvangen. De Sport Quattro krijgt een plug-in hybride aandrijflijn met een gecombineerd systeemvermogen van 700 pk en 800 Nm uit een elektromotor en de bekende 4.0 liter V8 TFSI met Cylinder On Demand technologie die de helft van de cilinders uit kan schakelen als er niet meer vermogen nodig is. Daardoor haalt de Sport Quattro de 100 in 3,7 seconden maar ondertussen verbruikt hij niet meer dan 2,5 liter brandstof per 100 kilometer op papier. De elektromotor is geplaatst tussen de V8 en de versnellingsbak (achttraps Tiptronic) en levert 400 Nm en 148 pk. Deze motor kan de auto tot 50 kilometer ver brengen op alleen de vloeistof gekoelde lithium-ion accu. De bestuurder kan kiezen uit de EV (volledig elektrisch), Hybrid (efficiëntie) en Sport (optimale prestaties) modus. Een topsnelheid van 305 kilometer per uur is haalbaar.

Qua uiterlijk is het allemaal vertrouwd Audi: evolutie, geen revolutie. De Sport Quattro is grofweg gebaseerd op de concept van drie jaar geleden -die geïnspireerd was op de Ur Quattro– maar oogt een stuk productierijper. De overhang voor en achter is kort en geeft het geheel een gedrongen uiterlijk. De centerlock 21 inch wielen dragen daar overigens ook een beetje aan bij en zijn uitgerust met banden in de maat 285/30 R 21. Achter deze wielen vinden we carbon-keramische remschijven die de 1850 kilo wegende coupé veilig tot stilstand moeten brengen.

De Sport Quattro is uitgerust met Audi’s nieuwe Matrix LED lampen, het systeem wat we ook al kennen van de vernieuwde Audi A8. De single frame grille is ook weer iets vernieuwd en er zit een grote splitter onder de neus van CFRP, hetzelfde goedje is ook gebruikt voor de diffuser, motorkap, kofferdeksel en het dak. De deuren en spatborden zijn van aluminium. Audi logo’s zijn te vinden op de neus, bips, ventilatieopeningen achter de voorwielen en op de C-stijlen.

In het interieur zien we fraai gevormde sportkuipjes en we vinden er geen handgeschakelde zesbak meer maar een tiptronic exemplaar om de acht verschillende verzetten te kiezen. Via het stuurwiel kan je kiezen voor een aantal “virtual 3D displays” zoals Race, waarbij je een centraal geplaatste snelheidsmeter toerenteller, track info en een stopwatch in je dashboard te zien krijgt.

Krijg je het warm in de Sport Quattro dan kan je de airco aanpassen met speciale bedieningsmogelijkheden op de ventilatieopeningen, die afhankelijk van jouw input informatie van het infotainmentsysteem weergeven of informatie betreffende de temperatuur in de auto.

Ook interessant!

  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Coupe, Hybride, iaa-2013, plug-in, quattro, sport-quattro

Vorig bericht: « Wat heeft de BOVAG met stas. Weekers uitgespookt?
Volgend bericht: Toyota Yaris Hybrid R concept: 420 pk op vier wielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. bakkertje10 zegt

    4 september 2013 om 08:04

    Bam! Audi is back!

    Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    4 september 2013 om 08:06

    Ik ben geen Audifanaat, maar toen ik de afbeelding zag vond ik het meteen al een dikke bak. Deze zou nog wel met 180 benzine pk’s geleverd mogen worden.

    Login om te reageren
    • 2800cc zegt

      4 september 2013 om 10:04

      @jack_abarth: Zodat je hem op elke hoek van de straat ziet staan en het kleautjesvolk er weer lekker overheen kan ‘kotsen’??

      Nee, houd het maar lekker exclusief.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        4 september 2013 om 14:12

        @2800cc: Want klootjesvolk geeft ook masaal 50K+ aan een auto uit ??? Nee jij geniet liever in je eentje van hele exclusieve kunst in een museum, dan dat de hele maatschappij er ‘gratis’ van kan genieten in het straatbeeld ? Sympathiek hoor !

        Login om te reageren
        • 2800cc zegt

          4 september 2013 om 14:15

          @dawwg: Ik ben ook heel onsympathiek.., mag dat? ja dat mag!

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      4 september 2013 om 17:04

      @jack_abarth: eerlijk is eerlijk, van opzij een mooie auto! Alleen die sippe grill…stop daar eens mee.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        4 september 2013 om 22:36

        @rufctr01: Gelukkig gaat die sippe grille straks deels verstopt achter zo’n ‘prachtige’ kentekenplaat

        Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      4 september 2013 om 20:38

      @jack_abarth: Ik vind de achterkant op een Aston lijken waar iemand per ongeluk een jaren 80 dak op heeft laten vallen. Het is naar mijn idee een beetje een onsamenhangend geheel.

      Login om te reageren
  3. rijnooit zegt

    4 september 2013 om 08:08

    Kijk! Dit is toch even een dikke bak. Niets meer aan doen. (op de kleur na)

    Login om te reageren
    • hoonigan247 zegt

      4 september 2013 om 09:03

      @rijnooit: zilver wit of zwart zeker ?

      Login om te reageren
      • rijnooit zegt

        4 september 2013 om 09:13

        @hoonigan247: Sowieso mooi, maar zo’n gouden kleur als bij een 350z zou hem ook wel mooi staan denk ik.

        Login om te reageren
        • hoonigan247 zegt

          4 september 2013 om 11:15

          @rijnooit: gewoon is een keer een kleur die lekker fris is in plaat van die saaie wit zwart of zilvere kleuren. Zelf vind ik die kleur ook niet mooi maar wel 10000 keer beter dan die andere 3 kleuren

          Login om te reageren
          • 2800cc zegt

            4 september 2013 om 14:19

            @hoonigan247: Suzuka Grey.. met de vier Audi ringen op de portieren..

            Login om te reageren
          • 2800cc zegt

            4 september 2013 om 14:20

            @hoonigan247: deze dus: http://www.carwoman.nl/wp-content/uploads/2010/10/audi-oer-quattro.jpg

            Login om te reageren
          • dnadave zegt

            5 september 2013 om 01:44

            @hoonigan247: die “is” achter het woord “gewoon” leest heel vervelend: “gewoon is…is wat?” Als ik een tip mag geven: typ maar gewoon “eens” in plaats van “is” als je “eens” bedoeld. Dat scheelt 3x lezen van je tekst.

            Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    4 september 2013 om 08:09

    Van mij mogen ze hier gewoon een 5 cilinder in leggen, dan maar half zoveel vermogen.
    Dan is hij historisch ook correct en 350pk is ruim voldoende. Zonder accu’s is hij ook nog honderden kilo’s lichter.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      4 september 2013 om 22:28

      @jrk68: Eens. 2.5T erin en graag onder de 1300kg.
      Vorsprung durch Sonja Bakker.

      Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    4 september 2013 om 08:14

    @ab
    In standje race staat de toerenteller in het midden, niet de snelheidsmeter.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      4 september 2013 om 08:55

      @jrk68: oh ok. Want Audi zegt in haar persbericht “Choices include a Race mode with central speedometer” maar dat zal waarschijnlijk niet kloppen dan. Als jij het zegt. Ofzo.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        4 september 2013 om 14:56

        @CasperH:
        Op de foto staat anders duidelijk de toerenteller in het midden. OFZO.

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          4 september 2013 om 15:34

          @jrk68: en waar zie jij dan dat dat de “Race” modus is?

          Login om te reageren
          • stirling zegt

            4 september 2013 om 18:19

            @CasperH: Audi.nl geeft jrk gelijk,

            “Zo is er de Race-modus waarbij de toerenteller centraal komt te staan en waarbij functies als stopwatch en de ‘lap-timer’ onder handbereik komen”

            http://www.audi.nl/nl/brand/nl/tools/news/pool/2013/09/verleden_en_heden.html

            Wat natuurlijk ook veel logischer is.

            Login om te reageren
            • MJB zegt

              4 september 2013 om 18:39

              @stirling: Bovendien is die stopwatch die je in Race modus krijgt ook op de foto te zien…

              Login om te reageren
            • CasperH zegt

              4 september 2013 om 18:51

              @stirling: het leek mij ook onlogisch, vandaar dat ik het Engelstalige persbericht zes keer heb gecheckt. Doorgaans is dat betrouwbaarder dan de Nederlandse vertaling. Ik ga de PR manager van Audi even om opheldering vragen voor jullie ;-)

              Login om te reageren
            • CasperH zegt

              4 september 2013 om 19:03

              @stirling: het Duitse pb zegt ook “Drehzalmesser” dus het lijkt erop dat er iemand ergens heeft zitten pitten bij het vertalen van het persbericht. Ik heb voor de zekerheid de vraag uitgezet naar Audi zelf maar ik ga nu ook uit van de toerenteller, excuus @jrk68 !

              Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            4 september 2013 om 18:22

            @CasperH:
            Ik moet het zonder persbericht doen maar snelheid interesseert iemand op het circuit (de plek voor een racemodus) veel minder dan de toeren.
            Mij lijkt het dus logisch dat in racemodus de toerenteller centraal wordt weergegeven.
            Dat ze daar speciaal een foto van vrijgegeven hebben sterkte mij in deze visie.
            Jammer dat je het zo oppakt trouwens.

            Login om te reageren
            • CasperH zegt

              4 september 2013 om 19:19

              @jrk68: nogmaals: excuus. Het lijkt erop dat ik ernaast zat inderdaad, gevoed door een foutief vertaalde Engelse versie van het persbericht (dat overigens gewoon online en openbaar te vinden is als je de foute tekst nog wil lezen ;) ).

              Login om te reageren
              • stirling zegt

                4 september 2013 om 19:31

                @CasperH: Een stoere vent durft zijn excuus te maken, hulde daarvoor.
                Meer van dit soort mensen op AB!

            • stirling zegt

              4 september 2013 om 19:35

              @jrk68: Wat is er precies “jammer” aan, excuus is toch vriendelijk.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                4 september 2013 om 22:20

                @stirling:
                Dat had ik geschreven voordat Casper zijn excuus aanbod en was gericht op zijn eerdere reacties.
                @CasperH Excuus aanvaard.

  6. mashell zegt

    4 september 2013 om 08:18

    De 2010 versie was mooier. Ik vermoed dat we hier een mooier dak en eleganter neusje op moeten denken om de nieuwe MQB TT te zien. De achterlichten staan bijvoorbeeld veel te schuin voor een echte retro quattro.

    Login om te reageren
    • amazinglaurent zegt

      4 september 2013 om 08:21

      @mashell: volledig mee eens…

      Login om te reageren
  7. bsxc2 zegt

    4 september 2013 om 08:19

    Lijkt wel erg veel op een Scirocco…

    Login om te reageren
    • roller79 zegt

      4 september 2013 om 09:07

      @bsxc2: idd, die indruk had ik ook. Wel de oude, niet de huidige.

      Login om te reageren
    • edje zegt

      4 september 2013 om 12:49

      @bsxc2: ja ook wel beetje corrado daklijn!

      Login om te reageren
  8. 4x4wheels zegt

    4 september 2013 om 08:21

    Tja, het is zoals mijn medereageerder al noemt een beetje een Audi variant op een Scirocco, een soort ingekorte A5 coupe hatchback. Dan heb ik dit soort vermogens toch liever verpakt in een vorm a la R8

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      4 september 2013 om 08:23

      @4x4wheels: Ja, deze moeten ze gewoon tussen de 200 & 350 pk geven en niet meer. Dan is hij ook al erg snel, dit vermogen is gewoon nutteloos.

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        4 september 2013 om 08:31

        @bsxc2: Een vijfcilinder zou stukken beter zijn… Minder zwaar en toch nog heel snel. Neem nou de TTRS, die heeft 340 pk (dat is al veel) en toch heel snel, is meer dan het dubbele dan niet een beetje veel?

        Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        4 september 2013 om 08:41

        @bsxc2: dan krijg je net als de GT86, een schaap in wolfskleren. Zelf heb ik 290 diesel pk’s en ik heb nou niet bepaald het idee een race-auto te rijden.

        Deze quattro moet minimaal 350pk krijgen, om iig alle leasebakken voor te kunnen blijven. Ben je tevreden met minder, dan koop maar een TT of ga kijken bij de concurentie

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          4 september 2013 om 08:46

          @melkkoe: Een TTRS met 340 pk doet 0-100 in ongeveer 4,3 seconden… Dat is allesbehalve langzaam. Je hebt geen 700 pk nodig om echt hard te gaan. De pk/gewichtsverhouding moet goed zijn…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            4 september 2013 om 08:49

            @autobart:
            Amen.
            Met al die lichte materialen zouden ze hem met een 5 cilinder onder de 1300kg moeten kunnen houden. Zo als hij nu is met V8 en de hybride meuk is dat zomaar 2 ton.

            Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            4 september 2013 om 09:03

            @autobart: nou.. Dan zal ik je moeten teleurstellen, want wat ab is vergeten is dat dit ding 1850kg weegt…

            Login om te reageren
            • autobart zegt

              4 september 2013 om 09:22

              @lambo4all: 1850 kg? Asjemenou zeg, dat is wel serieus zwaar… Ze kunnen beter een lichte auto bouwen met Quattro en een vijfcilinder, die men moet laten denken aan de oer-Quattro…

              Login om te reageren
          • Joerek zegt

            4 september 2013 om 14:40

            @autobart: Volgens de boekjes ja, maar in werkelijkheid doet de S-tronic het standaard in 3,9. Na eenvoudige tuning: 3,4 :)

            Login om te reageren
            • autobart zegt

              4 september 2013 om 18:34

              @Joerek: Dat weet ik, ik haalde enkel autoweek erbij om ‘harde’ getalletjes te krijgen… De TTRS is gewoon erg snel en ook zeer mooi!

              Login om te reageren
        • bsxc2 zegt

          4 september 2013 om 09:07

          @melkkoe: Moet je ook geen diesel gaan rijden. Wat voor auto is het trouwens: BMW?

          Login om te reageren
          • melkkoe zegt

            4 september 2013 om 09:19

            @bsxc2: wat maakt het uit, een benzine-pk is gelijk aan een diesel-pk. Het liefst zou ik een EV rijden met >300pk maar die zijn onbetaalbaar. Benzine klinkt leuker dan diesel maar dan sponsor ik de werklozen, bijstandsmoeders en gratis-geld-trekkers in ons land nog meer dan ik nu al doe.

            Login om te reageren
            • bsxc2 zegt

              4 september 2013 om 09:25

              @melkkoe: Je moet niet zo zielig doen, iedereen moet belasting betalen over diensten en producten, wen er maar aan.
              Daarentegen kunnen werklozen/bijstandsmoeders geen auto met 290 pk betalen, heb je toch nog een streepje voor.

              Login om te reageren
              • melkkoe zegt

                4 september 2013 om 09:43

                @bsxc2: het komt lomp over. Maar in NL ben je gewoon de L*L als auto’s je hobby zijn. Ik had liever een hobby gehad zoals wandelen ofzo, kost je niets. wandelpaden, bankjes en snoeien wordt allemaal gratis voor je onderhouden/gedaan.

              • bsxc2 zegt

                4 september 2013 om 09:54

                @melkkoe: Ik woon in België (ben gewoon Nederlander) en daar wordt je wegenbelasting berekend op CC’s. Bijv. een BMW M5 E39 rijden kost daar 2500,- euro p/j aan belasting!!!!
                Dat gaat toch nergens meer over.

              • melkkoe zegt

                4 september 2013 om 09:58

                @bsxc2: dat is inderdaad erg veel. Zal belgie wel overspoeld worden met fiat 500 twinair en ford mondeo 1.0ecoboost.

              • bsxc2 zegt

                4 september 2013 om 10:28

                @melkkoe: Er worden heel veel kleine spaardiesels verkocht in België inderdaad.
                Bij een grotere Mercedes wordt dan ook vaak voor een 250 of 350 motor gekozen, omdat dat nog te betalen is.
                Ook veel Porsches met de 3.0 TDI.

              • meneer zegt

                4 september 2013 om 09:58

                @melkkoe: in welk land is autorijden net zo goedkoop als wandelen dan? Dan ga ik daar heen

              • autobart zegt

                5 september 2013 om 23:32

                @bsxc2: Je moet je niet zo onder laten sneeuwen, de overheid komt met bezuiniging na bezuiniging en de benzineprijs neemt exponentieel toe. En geen haan die er naar kraait, niet luid ten minste.

  9. ardonjr zegt

    4 september 2013 om 08:27

    Qua design, als je me verteld had dat dit een concept auto uit GTAV was, dan had ik je ook geloofd :p

    Login om te reageren
  10. Valentino zegt

    4 september 2013 om 08:28

    Gooi hem er maar in, Aston Martin kontje?:P

    Totaal geen Audi liefhebber, maar dit is niet gek!

    Login om te reageren
  11. rb26dett zegt

    4 september 2013 om 08:35

    Ziet er echt heel goed uit !!.

    Login om te reageren
  12. rb26dett zegt

    4 september 2013 om 08:37

    En hoe duur wordt ie?

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      4 september 2013 om 10:12

      @rb26dett: Te duur natuurlijk.

      Login om te reageren
  13. Svda zegt

    4 september 2013 om 08:47

    Zet hem maar hier maar neer voor de deur.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      4 september 2013 om 10:28

      @dahlback: Als je even je adres doormailt naar Audi komen ze hem morgen vast wel afleveren…

      Login om te reageren
  14. timmehh zegt

    4 september 2013 om 08:55

    Wordt een V8, elektro motor, en accus aan boord niet een beetje zwaar voor een relatief kleine auto?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 september 2013 om 14:10

      @timmehh: 1850 kilo volgens het artikel

      Login om te reageren
      • stirling zegt

        4 september 2013 om 18:28

        @potver7: in dit artikel kan ik het niet vinden, maar wel in de reactie,s.

        Login om te reageren
  15. patvg zegt

    4 september 2013 om 08:56

    Hele mooie Audi alhoewel het zij aanzicht mij toch een beetje aan een vw corrado denken…

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      4 september 2013 om 09:50

      @patvg: 2 x vind ik ook, corrado was ook een mooie auto in die tijd

      Login om te reageren
    • jolig zegt

      4 september 2013 om 10:00

      @patvg: De appel vagt niet ver van de boom.

      Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      4 september 2013 om 10:36

      @patvg: Zou willen dat mijn Corrado in de tijd 700pk aan boord had, wat een prachtige bak is het!

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        4 september 2013 om 16:25

        @Corrado16v: Niet op de voorwielen neem ik aan?
        Synchro 700 pk corrado zou wel echt gaaf zijn.

        Login om te reageren
  16. patvg zegt

    4 september 2013 om 08:56

    *doet ergens tussen

    Login om te reageren
  17. lambo4all zegt

    4 september 2013 om 09:04

    @CasperH: -edit: check!-

    Login om te reageren
  18. kapiteinaudi zegt

    4 september 2013 om 09:09

    Prachtig natuurlijk! Maarrrrrr die van 2010 is in mijn ogen toch nog wel stukken mooier en zeker veel gaver. Deze mist precies een kleine spoiler.

    Login om te reageren
  19. phaeton zegt

    4 september 2013 om 09:09

    Uhm, ja. Dit had net zo goed een 2018 Audi A3 coupé kunnen zijn (lijnen van de cabrio alleen dan met vast dak). Ik vind het uiterlijk echt zwaar teleurstellend, geef mij maar het concept.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 september 2013 om 15:01

      @phaeton:
      Psst, dit is een concept….

      Login om te reageren
  20. kenner zegt

    4 september 2013 om 09:11

    Hoe gaat ie heten? R4 ofzo

    Login om te reageren
  21. moveyourmind zegt

    4 september 2013 om 09:19

    Mooi eerbetoon aan de legendarische Urquattro. Mooie oplossing trouwens om ipv een groot scherm in de middenconsole alle noodzakelijke informatie op een display achter het stuur te projecteren. Ziet er niet alleen veel strakker uit, maar is ook overzichtelijker, waardoor je je meer op het autorijden zelf kan richten en daar van kan genieten.

    Login om te reageren
  22. gedwongenleaser zegt

    4 september 2013 om 09:26

    Denk dat ik 1 van de weinige reaguurders ben die toch een beetje teleurgesteld is. Ik vond die vorige concept juist fantastisch wegens zijn cleanheid, nu hebben ze wat mij betreft allemaal onnodige lijntjes en vouwen toegevoegd (zijkant en motorkap) :(… Daarnaast vind ik een lomp blok + elektro helemaal niet bijpassen, hier moet gewoon een peppi 5 cilinder in!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 september 2013 om 09:51

      @gedwongenleaser: Nee, ik ben het met je eens. Het concept was veel mooier. De vijfcilinder was veel beter. Dit is veel te zwaar en de prestaties zijn niet bizar te noemen. Het is geen vorsprung durch technik.

      Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      4 september 2013 om 15:50

      @gedwongenleaser:
      Ik ben het helemaal met je eens, de concept zag er veel strakker uit.
      Alsnog is het een dikke auto, ik kan niet wachten om hem in het echt te bewonderen

      Login om te reageren
  23. yisuru zegt

    4 september 2013 om 09:27

    Waarom een V8?!
    Maken ze een auto gebaseerd op de UR Quattro, leggen ze er een V8 in…
    Ik vond dat ze goed bezig waren met de 5 cilinders de laatste tijd en dan doen ze dit.
    Hang als het zo nodig is om hybride te gebruiken die 5 cilinder aan de hybride aandrijflijn.

    Een concept uitbrengen met een dikke 5 cilinder en dan een V8 in het productiemodel leggen…

    Login om te reageren
    • yisuru zegt

      4 september 2013 om 09:28

      @yisuru: oh ja vergeten te vermelden. Ik vind het verder wel een dikke auto. Alleen jammer van de motor.

      Login om te reageren
  24. racenderechter zegt

    4 september 2013 om 09:47

    Lomp ding, vergeleken met de oude concept uit 2010. Maar toen zei Audi nog fok deze auto. Kijk dit nu…

    Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      4 september 2013 om 11:23

      @racenderechter: idd! Audi moet zich schamen voor dit stuk obesitas!

      Login om te reageren
  25. jolig zegt

    4 september 2013 om 10:03

    1850 kg? Gewoon een vette audi dus, niet een speeldingetje. Maar goed, 700pk krijgt hem wel van z’n plek, hopelijk is ie nog redelijk dynamisch.
    Ga hem nou maar gewoon eens maken in plaats van het zoveelste concept. Zal nog wel even duren als ze niet meteen een productieversie aan het testen zijn.

    Login om te reageren
  26. premiumbmw zegt

    4 september 2013 om 10:04

    TFSI plugin? dat is vragen om problemen. De TSFI zonder accu’s hebben al genoeg problemen.

    Verder is het wel een mooie verschijning, een stuk minder saai dan de huidige productmodellen.

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      4 september 2013 om 10:14

      @premiumbmw: idd en een stuk minder saai dan de ‘facelift’ van de 5 serie..

      Login om te reageren
      • premiumbmw zegt

        4 september 2013 om 10:43

        @solmatje: Ik bedoel uiteraard de huidige productiemodellen van Audi. Ik snap niet waarom je BMW hier overigens bij haalt, die opereren namelijk in een hoger (Premium) segment.

        Login om te reageren
        • Svda zegt

          4 september 2013 om 10:50

          @ premiumbmw: blablabla tfsi heeft weinig problemen in tegenstelling Bmw met diesels heeft. Je moet geen oude koeien uit de sloot gaan halen anders heb ik er nog zat van de ”premium” Bmw die laag opereert.

          Login om te reageren
        • kor1 zegt

          4 september 2013 om 13:37

          @premiumbmw: nee dat doen ze dus niet en dat weet jij net zo goed als ik. Puur een reactie om mensen te sarren.je wilt bewijs? Duurste BMW: € 222.000,- en duurste Audi: € 261.740,-. Verder nog vragen?…..

          Login om te reageren
          • premiumbmw zegt

            4 september 2013 om 15:19

            @kor1: er is een verschil tussen Premium zijn, en jezelf benoemen tot Premium. Als Lada zich benoemt als Premium, en de duurste auto 300.000 euro maakt, dan is het in jouw ogen dus Premium? Haha.

            Een audi is slechts een opgewaardeerde volkswagen.

            Login om te reageren
            • kor1 zegt

              4 september 2013 om 18:39

              @premiumbmw: ik zal je 1x uitleggen wat premium inhoudt. Dat houdt in dat je in het duurdere en kwalitatief betere segment producten verkoopt. Met premiumproducten bedien je consumenten met een dikkere beurs. Zou Audi wellicht in die categorie kunnen vallen denk je? Ach je weet het zelf ook drommelsgoed hoe het zit, maar je houdt er nou 1x van om BMW op te hemelen en Audi af te kraken. Daar valt toch niet mee te praten.

              Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      4 september 2013 om 13:41

      @premiumbmw: Jij bedoeld zeker de TSI’s die problemen met de kettingen hadden. TFSI bestaat al sinds 2006 en die hebben amper problemen.

      P.s. De nieuwe TSI’s hebben geen ketting meer, maar een distributie riem die 180.000km mee gaat.
      Enne… bij BMW is het ookal bekend hoeveel problemen zij met die kettingen hebben…

      Login om te reageren
      • premiumbmw zegt

        4 september 2013 om 15:17

        @ot92: TSI en TFSI is allemaal hetzelfde. Dat audi er een ander naampje aan geeft maakt verder niet uit. Ze komen allemaal uit dezelfde VAG fabriek, en staan bekend om veel problemen.

        En het gaat niet alleen om de ketting, er zijn veel meer problemen (turbo, injectoren, kop met een ontwerpfout, etc.). Lees de diverse VAG fora er maar op na, en je ziet veel splinternieuwe wagens met allerlei problemen.
        De nieuwe GTI (7) is bijvoorbeeld nu al een probleemkindje (gare electronica), terwijl die maar net uit is. de A3 en Leon zullen deze problemen dus ook krijgen, aangezien het allemaal klonen van elkaar zijn met een ander logo erop.

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          4 september 2013 om 15:27

          @premiumbmw: Nee… het heette in 2006 bij Vw/Seat/Skoda ookal TFSI en het is pas TSI geworden (bij Vw, Seat en Skoda) toen er een ketting in kwam, ipv een d-riem.

          Sow… jij weet wel heel erg veel zeg! Echter kom ik niks tegen op verschillende fora’s… Ik denk dat jij hier gewoon zwaar aan het lullen bent…

          Login om te reageren
          • autoblogger zegt

            4 september 2013 om 16:26

            @ot92 en @premiumbmw: kunnen jullie aub hier verder gaan met je discussie:
            http://www.autoblog.nl/eindelijk-vw-reageert-op-falende-tsi-motoren

            Login om te reageren
  27. rijbewijzer zegt

    4 september 2013 om 10:28

    Leuke auto voor op de zaak :)

    Login om te reageren
  28. ttcate2 zegt

    4 september 2013 om 10:32

    Lijkt net een TT facelift

    Login om te reageren
  29. floorlot zegt

    4 september 2013 om 10:40

    Bouwen bouwen bouwen

    Login om te reageren
  30. proost zegt

    4 september 2013 om 10:53

    Schiet niet veel over van de 2.5L 5cil 355pk 1300kg -€100.000 quattro..

    k*t hybrides 1830kg is gewoon belachelijk waar gaat dat heen.. rijplezier -1

    http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/08/gaat-de-audi-quattro-concept-in-productie

    Login om te reageren
  31. drivingpleasure zegt

    4 september 2013 om 11:01

    Audi gaat BMW achterna…

    Login om te reageren
  32. AudiQuatro zegt

    4 september 2013 om 11:11

    Ik vond de concept met 5 cilinders velen malen mooier. En die woog tenminste niet zo achterlijk veel!

    Login om te reageren
  33. azenomei zegt

    4 september 2013 om 11:51

    Dat ziet er erg mooi uit!

    Login om te reageren
  34. Edge zegt

    4 september 2013 om 12:18

    Mooi hoor, maar ik vind de vorige Sport Quattro concept (die witte met verticale sleuven in de voorbumper) toch net even wat mooier. Deze straalt we al meer rally uit dus wat dat betreft hebben ze wél vooruitgang geboekt!

    Login om te reageren
  35. lemans96 zegt

    4 september 2013 om 12:26

    Mooi van buiten maar veel te onnodig gecompliceerd van binnen. Vlak twee ton, voor een zgn. sportwagen…

    Login om te reageren
  36. ej20g zegt

    4 september 2013 om 12:38

    Hou maar op. Hybride op zich is niet perse erg. Een V8 op zich is ook niet erg. Maar één van de twee in een auto die Sport Quattro heet is erg. Beide in een auto die Sport Quattro heet is gewoon heiligschennis.

    Login om te reageren
  37. audifreak zegt

    4 september 2013 om 13:17

    Geweldig! Qua uiterlijk.. wel jammers dat Audi er een V8 in doet i.p.v. een vijfcilinder en ook nog eens een hybride aandrijflijn! De auto is daardoor veel te zwaar om even lekker wat bochtjes mee te pakken.. (ter vergelijking de originele Sport Quattro was ongeveer 1200 kilo, dus deze concept is ruim 1,5 keer zo zwaar!)

    Login om te reageren
  38. Hupke zegt

    4 september 2013 om 14:05

    Ja, nee, ik weet niet,…
    Niet echt een wagen die veel bij me losmaakt, zoals quasi elke audi.

    Ooit was dat anders, de ur-quattro, RS2, S8 D2, A2 die werken nog wel op m’n systeem. Ik zal niet in de doelgroep vallen zeker.

    Login om te reageren
  39. phantom zegt

    4 september 2013 om 18:17

    Het ding wordt steeds lelijker zeg! Dat eerst concept was mooier! Het mooiste was gewoon geweest die 5 cilinder erin met flink pk’s en max 1500 kg aan gewicht.

    Hier zie ik weinig begeerlijks in..

    Login om te reageren
  40. haroldt zegt

    4 september 2013 om 19:31

    Best wel aardige auto.. Beetje Mustang achtig. zeker de achterkant.

    Login om te reageren
  41. fseven zegt

    4 september 2013 om 20:31

    Wauw dit is de mooiste auto ooit gemaakt bij Audi

    Login om te reageren
  42. deladude zegt

    4 september 2013 om 21:16

    Dit is nou de eerste keer dat ik de reaguurders hier hoor roepen om een kleinere motor met minder power :). Verder ben ik het natuurlijk roerend met jullie eens over de vijfcilinder. En Audi moet deze lijfspreuk ff niet vergeten: “To add speed, add lightness”

    Login om te reageren
  43. azuli zegt

    4 september 2013 om 22:07

    Wat een gedrocht!

    Die voorkant bah…

    Lelijk!

    Login om te reageren
  44. reinier73 zegt

    4 september 2013 om 23:17

    Duizend achthonderd en vijftig kilo. Voorsprong in obesitas!

    Login om te reageren
  45. Rohrl-fan zegt

    5 september 2013 om 04:11

    Los van ’t feit dat er een V8 in zit (dat moet uiteraard een 5 cilinder zijn), ben ik ook minder fan van het design. Ik was een grote fan van de witte concept, die had iets lekker ruigs, deze ziet er (op foto in elk geval) uit als een veredelde A3.

    Login om te reageren
  46. Capibaro zegt

    5 september 2013 om 07:50

    Wow, bijna 2 ton aan gewicht. Dan vergaat het lachen je snel denk ik. En waarom een V8? Op de een of andere manier weet VW hun klassiekers niet in ere/op waarde te houden zoals bmw dat doet. Ik vind het model wel aardig, hoop dat we er kenmerken in andere modellen van zien.

    Login om te reageren
  47. Esprit_de_Flandre zegt

    5 september 2013 om 13:04

    Kijk, een mooi Europees alternatief voor een Amerikaanse Musclecar…

    Login om te reageren
  48. Homer55 zegt

    9 september 2013 om 17:21

    Lancia Delta ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North