• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TTS en Competition krijgen flink prijskaartje

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21 januari 2019 om 19:01 – 61 Reacties

Audi TTS krijgt een flink prijskaartje


Niets anders hadden we verwacht.

Met zijn ruim 50 mille is zelfs het instapmodel van de vernieuwde Audi TT allerminst betaalbaar te noemen. De sportieve coupé voor twee, zoals de PR-afdeling van Audi hem noemt, kan echter nog veel duurder zijn. Het gelimiteerde 20 Years-model kost bijvoorbeeld driekwart van een ton. Nadeel: dit model heeft enkel uiterlijke opsmuk en is niets sneller dan het model met de 45 TFSI-motor. Voor een vergelijkbare prijs kun je nu gelukkig een sneller exemplaar op de kop tikken, zo deelt Audi vandaag mee.

Inmiddels heeft de fabrikant uit Ingolstadt namelijk de prijzen bekendgemaakt van de vernieuwde TTS. De rappere TTS is te bestellen als Coupé en Roadster en deze uitvoeringen kosten in Nederland respectievelijk 75.620 of 78.620 euro. Wie een dergelijk bedrag overmaakt naar de Duitsers krijgt daarvoor terug een agressievere TT met in plaats van de mildere motoren een 306 pk sterke krachtbron in het vooronder. De tweeliter TFSI-motor is verbonden aan een zeventraps S-tronic automaat en stuurt het vermogen, evenals het koppel van 400 Nm, naar ieder van de vier wielen. In 4,5 seconden snelt de Coupé naar de 100 km/u, de dakloze variant heeft 4,8 seconden nodig.

Wie niet voldoende heeft aan de gewone TTS, kan evenetueel nog kiezen voor de duurdere maar wederom sportievere Competition-uitvoering. Dit model is voorzien van exclusievere opties als LED-koplampen, een achtervleugel, rode remklauwen en 20″ lichtmetalen velgen en hij kan in drie nieuwe kleuren, waaronder het afgebeelde Tango Rood, besteld worden. De TTS Competition kost tenminste 82.999 euro. Het Pro Line Plus-pakket dat voor iedere TTS besteld kan worden, kost 5.900 euro.

Audi TTS en Competition krijgen flink prijskaartje

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, TT, tt-s

Vorig bericht: « “Mercedes en BMW gaan samen auto’s maken”
Volgend bericht: Dit is Tesla’s “oplossing” voor laadpaal-blokkerende aso’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. torsen zegt

    21 januari 2019 om 19:15

    Doe mij maar een kale 718 Cayman dan.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      21 januari 2019 om 20:33

      @torsen: die kost meer dan een ton.. En dan heb je nog steeds maar 4 cilinders..

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        21 januari 2019 om 20:53

        @sirprize: maar wel een Porsche en geen Audi!
        Ook op de occasion markt zal de Cayman meer opleveren!

        Login om te reageren
      • kennone zegt

        21 januari 2019 om 21:49

        @sirprize: dat klopt. Maar je kunt dan wel zonder onderstuur vlotjes een bocht nemen.

        Login om te reageren
      • povel zegt

        22 januari 2019 om 11:15

        @sirprize: meer dan een ton voor een kale 718 cayman?!? Volgens mij kost die rond de 70.000 euro.

        Login om te reageren
        • sirprize zegt

          22 januari 2019 om 11:23

          @povel: vanafprijs is €82.911,- maar dan heb je een witte met 18″ velgen en 0 opties. Paar vinkjes zetten en je zit over de ton.

          Login om te reageren
          • povel zegt

            22 januari 2019 om 11:45

            @sirprize: maar met een paar vinkjes is hij niet kaal meer.

            Login om te reageren
    • elemento zegt

      21 januari 2019 om 21:09

      @torsen: ik ook… en grappig compition van bmw naam stelen

      Login om te reageren
      • stuko zegt

        21 januari 2019 om 21:41

        @elemento: mochten de mensen niks van je verhaal begrijpen, dan help ik graag even:

        1. Jij hebt ook liever een Cayman.
        2. Je vind het grappig dat ze de term ‘competition’ ook bij Audi gebruiken én hebben gestolen van BMW.

        Geen dank

        Login om te reageren
        • elemento zegt

          21 januari 2019 om 22:30

          @stuko: dank je

          Login om te reageren
      • tttijn zegt

        21 januari 2019 om 23:18

        @elemento: Denk dat dát andersom is.

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        22 januari 2019 om 12:17

        @elemento: Audi had in 1994 reeds een “competition” op basis van de Audi 80 Quattro.

        Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      22 januari 2019 om 07:53

      @torsen: zelf vind ik de TT echt een top exterieur eb interieur hebben. Set up en de basis van de auto is echter waardeloos. Prijsverschil met de Golf aan de onderkant en Alpine/Cayman aan de bovenkant is te klein. 5 cilinder en standaardaandrijving zou het verschil kunnen maken.

      En goh wat zou ik graag in BE of DE willen wonen en 15k minder betalen…

      Login om te reageren
  2. jaggie zegt

    21 januari 2019 om 19:16

    Bijna een ton voor een golf r in kappersjas…niet normaal. Kan mij werkelijk niet voorstellen dat je je centen hieraan uitgeeft i.p.v. een cayman, m2 of wat voor moois je al niet kan kopen voor dat geld.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      21 januari 2019 om 19:27

      @jaggie: M240i/Xi moet nog wel lukken met wat ruimte voor opties. De F-type 2.0 ook kaal. Misschien nog een Evora.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        21 januari 2019 om 20:15

        @torsen: Ehm wat gaat die Supra kosten? Als ik blind was had ik het wel geweten dan. Voor nu een Alpine+wat geld voor een koplamp conversie en twee maanden vakantie.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          21 januari 2019 om 20:32

          @fmgarcia: Z4 met de 3.0 is vanaf 78k, dus zal daar in de buurt liggen. Goede opties iig.
          De Alpine zal helaas ook wel wat prijziger worden in 2019. Helaas geen NL configurator o.i.d. waar een actuele prijs te vinden is.

          Login om te reageren
    • gandini zegt

      21 januari 2019 om 21:14

      @jaggie: Eens. Zelfs met zoveel geld op zak, zou ik niet eens nieuw kopen, maar voor iets exclusiefs gaan, zoals de 1M. Liever een collectorsitem én rijdersauto.

      Login om te reageren
  3. dracae zegt

    21 januari 2019 om 19:23

    Voor mij is deze auto, ondanks dat ie er best leuk uitziet, alleen maar interessant met 5 cilinder turbo.

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      21 januari 2019 om 20:10

      @dracae: toch bijzonder dat je dit als 5-cilinder kon kopen, maar een Cayman het er net 4 moet doen…

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        21 januari 2019 om 20:36

        @stefje: nou ja, die Cayman had het grootste deel van die tijd natuurlijk een zespitter…

        Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    21 januari 2019 om 19:24

    Pro line plus pakketjuhhh erbij doen meneertje ??
    6 rooitjes ..

    Weet zeker dat een autodealer dat nooit aan mij zou durven vragen ..

    Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      21 januari 2019 om 19:37

      @lincoln: Ik denk dat ze jou eerder “Wat doe u hier meneer?” zouden vragen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 januari 2019 om 19:51

        @romeoalfa:

        Gewoon negeren is het allerbeste voor de menschheid en de wereldvrede in het algemeen ..

        Zelfs jullie begrijpen dat na al die jaren nog niet eens ..

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          21 januari 2019 om 20:17

          @lincoln: Ik zou voor 6k jouw brein opteren voor in het weekend.

          Login om te reageren
        • dieselkameel zegt

          22 januari 2019 om 14:09

          @lincoln: Volgensmij ben jij ook niet het type dat nieuwe auto’s koopt en das geen belediging.

          Login om te reageren
  5. alassad zegt

    21 januari 2019 om 19:24

    Is er geen tt-rs?

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      22 januari 2019 om 18:07

      @alassad: die komt er ook als facelift aan, maar de 5 cilinder is nog steeds niet klaar voor WLTP.
      Er gaan zelf geruchten de ronde dat er een 420 pk 2.0ltr viercilinder in komt met Mild Hybrid.

      https://postimg.cc/0Kq3mNRM
      https://postimg.cc/sG9LJRsn

      Login om te reageren
  6. jupke zegt

    21 januari 2019 om 19:26

    Veel geld voor een platgeslagen golf. Alleen voor de Audi premium fans.

    Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      21 januari 2019 om 20:31

      @jupke: je mag wel een keer rijden hoor

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        21 januari 2019 om 20:54

        @lebeaunl: prima, dan tot de conclusie komen dat je nog steeds in een plat geslagen Golf rijdt!

        Login om te reageren
        • gandini zegt

          21 januari 2019 om 21:21

          @rufctr01: Je weet dat hij nu ook iets over die gele platgeslagen Kever mag zeggen he?

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            22 januari 2019 om 22:26

            @gandini: ja hoor! Die gele platgeslagen Kever loopt 342km/u.een kever net aan 120. De platgeslagen golf is net zo snel als zijn niet platgeslagen neefje….maar wel veel duurder….

            Login om te reageren
      • jupke zegt

        21 januari 2019 om 20:59

        @lebeaunl: bedankt voor het aanbod maar ik sla over!

        Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    21 januari 2019 om 19:32

    Er zijn ook mensen die het geen zak kunnen schelen dat het op basis van een Golf is. Die vinden het een mooie auto en hoeven niet op de centen te kijken. Voor hen lijkt het me een prima auto.

    Autobloggers: veel te duur! Doe je toch niet voor een dameskappersauto!
    Autobloggers die de auto zelf zien rijden: wat een gave bak! Wat een held dat hij dit gewoon ervoor uitgeeft! Dikke wielen! Gave velgen! Mooi interieur!!!

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      21 januari 2019 om 19:40

      @gulli: nee hoor. Zeker niet. Er is voor elke tt generatie gewoon een leuker alternatief geweest. Maar als je hem wilt kopen be my guest! Waar zit je kapperszaak?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        21 januari 2019 om 19:43

        @cloverleaf: nee bedankt, ga niet in zo’n wijvending rijden! ?

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 januari 2019 om 19:42

      @gulli:

      Prachtig ding .. absoluut ..
      En die MQB platforms uit het jaar kruik functioneren nog prima ..

      Maar zo een ding cash kopen doet niemand ..
      Allemaal 48 termijnen werk ..

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        21 januari 2019 om 23:11

        @lincoln: zou me verbazen als dit soort karren niet lening-vrij worden afgetikt. Fraai wagentje hoor, zeker als je haar doortuned naar 400 paarden. Maar zou toch ook voor de Cayman gaan.

        Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      22 januari 2019 om 04:39

      @gulli: ik kan me niet voorstellen dat iemand naar welke TT dan ook kijkt en denkt: “oh gave bak”. Zou nog liever een Kia stinger willen hebben

      Login om te reageren
  8. karhengst zegt

    21 januari 2019 om 20:01

    LED lampen exclusief? Dat is toch al onderhand standaard op een Polo?

    Leuke kar nog altijd, maar als je van rijden houdt zijn er een hoop alternatieven beschikbaar.

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      21 januari 2019 om 20:10

      @karhengst: Nee dat is dagrijverlichting. Meestal zijn zijn het xenon of ‘gewone’ lampen

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      21 januari 2019 om 20:35

      @karhengst: voor 900 en nog iets Euries krijg jij standaard led koplampen op een Polo.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        21 januari 2019 om 21:53

        @torsen: verkrijgbaar, niet standaard.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          22 januari 2019 om 15:42

          @onehp: dat was inderdaad m’n punt. Als je d’r voor moet betalen is het al niet standaard ;-P

          Login om te reageren
  9. brera22 zegt

    21 januari 2019 om 20:05

    Dit soort auto’s worden ook bijna niet meer verkocht in Nederland. Hoogstens 40 of 50 per jr.

    Ze zijn veel te duur geworden door de Bpm shit.

    Login om te reageren
  10. towi1989 zegt

    21 januari 2019 om 20:16

    Krijg je er ook de eerste 2 jaar gratis remschijven bij? Ik geloof dat ze het probleem met de vorige en RS3 nooit opgelost hebben.

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      21 januari 2019 om 20:59

      @towi1989: Voor zover ik me kan herinneren hebben ze het dus bij de TT wel opgelost.

      Login om te reageren
  11. mastemaker zegt

    21 januari 2019 om 21:53

    Doe mij dan de Supra maar, veel unieker met 3.0 6-in-lijn en 340 pk!

    Login om te reageren
  12. brera22 zegt

    21 januari 2019 om 21:55

    Een Porsche Cayman kost ook al 85k. In Duitsland va 57K.

    Wie laat zich nog verneuken in dit land.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      21 januari 2019 om 23:16

      @brera22: wie niet? Een paar centen extra accijns op de brandstof en je kunt die fokking BPM afschaffen. De slurpers betalen dan per liter, hoeveel eerlijker zou dat zijn…

      Login om te reageren
  13. aptabak zegt

    21 januari 2019 om 22:14

    heb laatst deze nog gezien in Almere,wat een beest!!
    https://www.autotrack.nl/tweedehands/chevrolet/camaro/43336829

    Login om te reageren
  14. tttijn zegt

    21 januari 2019 om 23:21

    Heb een competition van de vorige generatie en ik vind het een super fijne auto die er ook nog is tof uitziet. Deze zou ik ook best willen hebben en wat betreft de prijs, lekker een jong gebruikte uit Duitsland halen over een jaar of 2.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    22 januari 2019 om 08:27

    Wat kost zo’n TT eigenlijk in Duitsland? Dat deze in Nederland uit de markt geprijst is dat was al even duidelijk, maar is de wagen in eigen land nog wel interessant?

    Login om te reageren
  16. tttijn zegt

    22 januari 2019 om 09:38

    Tussen de nieuwprijs van de mijne (Als vergelijkbare pro line hier) en in Duitsland was in 2014 dik 10k

    Login om te reageren
  17. bmw2coupeeigenaar zegt

    22 januari 2019 om 10:30

    M240I of M2 is superieur in elk opzicht

    Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      22 januari 2019 om 11:12

      @bmw2coupeeigenaar: bedankt voor je objectieve bijdrage!

      Login om te reageren
    • tttijn zegt

      22 januari 2019 om 12:09

      @bmw2coupeeigenaar: tot je er een TT RS VOOR zet, die rijdt rondjes om een M2, op elke ondergrond.

      Login om te reageren
  18. bmwfe zegt

    22 januari 2019 om 12:19

    Zoals al eerder gezegd, ben ik blij dat ik net over de Nederlandse grens in Duitsland woon. Beide modellen kosten in de basis net iets boven de € 54.000,00. De Porsche is € 40,00 goedkoper.
    Naar Welk model je voorkeur uit gaat is heel persoonlijk. Je hebt bij de Audi Quattro aandrijving. Wij hebben als zomer auto een 3,2v6 Quattro dsg erbij. Wat ouder model
    Maar rijdt nog steeds fantastisch.

    Login om te reageren
  19. emping zegt

    22 januari 2019 om 15:22

    Vind het opzich geen verkeerde auto maar zal zelf voor de Supra kiezen.

    Login om te reageren
  20. deboes zegt

    22 januari 2019 om 19:27

    Veul geld voor een saaie bak ellende

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North